מנסה להבין תופעה

מנסה להבין תופעה


שלום לכולם, השאלה אינה קשורה ישירות לאתאיזם אבל כן קשורה לנושא של אמונה בשטויות. ישנו בחור חביב שבטח חלקכם שמע עליו בשם מתן גורודיש. האיש מתעקש שכדור הארץ שטוח והוא מנהל ערוץ יוטיוב שבו עשרות הרצאות וראיונות איתו בנושא הזה. עכשיו הבחור טוען (וזה נשמע דיי אמין) שהוא סיים בית ספר תיכון עם ציונים מאוד גבוהים במתמטיקה ופיזיקה 5 יחידות, וגם עשה שני תארים אקדמאים. השאלה שלי היא איך יתכן שאדם שלפי הציונים שלו ולפי התארים שהוא עשה הוא בטח לא אדם טיפש, מאמין בכאלה שטויות? איך אתם מסבירים את התופעה הזאת?
 

BravoMan

Active member
השאלה שלך מתאימה יותר לפורום פסיכולוגיה

ראשית, זה שהוא אומר משהו, לא אומר שזה נכון. &nbsp אני אשאל אותך - למה נשמע לך אמין שיש לו שני תארים? וגם אם יש לו - למה אתה חושב שאלה תארים במדעים מדויקים? אולי יש לו תואר באמנות ותואר בספרות מודרנית? &nbsp כעיקרון, לבני אדם יכולת מופלאה להתעלם מסתירות בהליכי המחשבה שלהם. יש אנשים מושכלים וחכמים שמאמינים ביצור דמיוני שיום אחד עשה "פוף" ויצר את כל מה שאנו רואים מסביב. &nbsp יש אנשים עם תואר "דוקטור" הן ברפואה ממש, והן במדעים מדויקים, שמאמינים באמונה שלמה שזוג מכל חיה בעולם עלה לסירת עץ ושט בה 40 יום ו-40 לילה, בזמן שכל העולם מוצף מים. &nbsp ואז, כשהמים ירדו, בום - כל החיות יצאו החוצה והיה להם מה לאכול, והן גם התפזרו בכל העולם (למרות שעדיין היו אוקיינוסים שמפרידים בין יבשות). &nbsp בקיצור - גם אם הבחור בסרטון (שאני לא מכיר, ולא הולך לראות) אומר אמת, כנראה שיש משהו שקורץ לו בטמטום הזה של לשטח את הכדור, אז הוא מסתגר בדמיון של עצמו, וחי בסרט. &nbsp אחרי הכל - סרטים זה כיף!
 
זה עדיין לא מסתדר לי

בקישור שנתתי הוא מפרט בקשר לתארים שלו, הוא אומר שהם לא במדעים מדוייקים אבל עדיין זה תואר. וגם יש לו ציונים גבוהים מאוד במתמטיקה ופיזיקה 5 יחידות כלומר זה מישהו שיודע לחשוב. ועדיין הוא בטוח שהעולם שטוח, באמת שקשה לי להבין את זה.
 

BravoMan

Active member
אז מה שזה תואר?

כל אחד יכול להוציא תואר באומנות, או מגוון תארים חסרי תועלת וחסרי דרישות קדם אחרים. &nbsp איזו משמעות יש לציונים במתמטיקה ופיזיקה של תיכון ביחס ליכולת של אדם להסתדר בעולם האמתי? &nbsp למה בכלל הוא מספר על הציונים האלה? &nbsp שאל את עצמך: מתי פעם אחרונה ראית אדם בוגר, שסיים אוניברסיטה, מנופף בתעודת בגרות שלו? התשובה פשוטה: אין לו מה להראות, מעבר לתיכון. &nbsp כנראה שברגע שהוא סיים כיתה י"ב, חייו התדרדרו למטה, והוא חיפש משהו שירומם אותו. &nbsp אז הוא החליט להיות "underdog" זה שצודק כשכל העולם טועה, זה שאיש לא מאמין לו אבל האמת נמצאת אצלו. &nbsp הגיבור שיוציא את ההמונים מחושך לאור. &nbsp בסופו של יום זה עניין פסיכולוגי, לא לוגי.
 

BravoMan

Active member
דרך אגב, למה אתה כ"כ בטוח שהוא באמת מאמין במה שהוא מספר?

שקלת את האפשרות שהוא עושה את זה בשביל תשומת לב? בשביל קליקים? בשביל כסף מפרסומות? &nbsp יצא לי לראות לא מעט סרטונים של "שטוחיסטים" מפורקים לגורמים, ומעט מאוד מהם מנסים להציג את עצמם "חכמים" בצורה שכזו. &nbsp רובם מתרכזים ב-"ראיות" שהם כביכול מצאו לכך שכדור הארץ שטוח. הייתכן שהבחור הזה לא למד את החומר, ומנסה לעשות הצגה ולהשיח את הדעת ע"י נפנוף ב-"הישגים" שלו?
 
שמע לא נראה לי שהוא עושה את זה בשביל כסף...

נראה לי שהוא באמת מחפש את האמת, בהרצאה שקישרתי אליה הוא אומר שעד היום הוא הוציא קרוב ל 40 אלף ש"ח מהכסף האישי שלו על כל הנושא הזה ושהוא מתכוון להוציא עוד... בקשר לציונים גם אם זה "רק" בתיכון זה עדיין בגרות 5 יחידות עם ציונים קרובים ל 100 במקצועות הכי חשובים במדע (מתמטיקה ופיזיקה) זה מראה שיש לו חשיבה לוגית ויש לו שכל. אז במתמטיקה ופיזיקה הוא יודע לחשוב ובנושאים אחרים פתאום לא? לא יודע, זה מוזר לי.
 

BravoMan

Active member
אתה באמת מאמין לכל דבר שהוא אומר לך? למה?

אם יש לו חשיבה לוגית ופיזית כ"כ טובה, למה הוא לא עשה תואר שימושי, למשל מדעי המחשב, או תואר בהנדסה כלשהי? &nbsp אם הוא כזה חכם, והוא צריך להשקיע כ"כ הרבה כסף "לחפש את האמת", מן הראוי שיעבוד במשרה שמשלמת הרבה, לא? &nbsp מאפה בכלל יש לו 40 אלף ש"ח לבזבז? מה הוא עושה בחיים כשהוא לא מנסה לשכנע אנשים שכדור הארץ שטוח? ומה הוא עשה עם 40 אלף ש"ח "לחפש אמת על כדור הארץ"??? הוא שכר מעבדה? עשה ניסוי מדעי אמתי? יש לו בכלל הכשרה לזה? במחיר הזה אפשר לארגן טיול לאנטרקטיקה. הוא ניסה? &nbsp אזוב, ככל שאתה מספר עליו יותר, כך ברור יותר שהוא שקרן. ופחות ברור למה אתה מתעקש לצפות בסרטונים שלו ולקחת כל מילה שלו כאילו היא אמת משמיים.
 

nightjar

New member
אם זה מה שמטריד אותך: יש יותר בוגרי חמש יחידות שמאמינים

שהעולם עגול... אני לא פסיכולוג, אבל אולי הבחור חווה איזו דחיה מהעולם המדעי והניסיון להפריך את העובדה שהעולם עגול מעניקה לו איזה תחושת עליונות. "כולם עוורים ורק אני מצליח לראות את האמת"
 
לגבי אלוהים ואבולוציה יש הרבה דעות בנושאים האלה

וזה משהו יותר מעורפל שקשה לדעת, אבל לגבי העולם איך אפשר להגיד שהוא שטוח אחרי כל החלליות ששוגרו לחלל וצילמו את כדור הארץ מלמעלה? זו כבר נראית לי הכחשה ברמה אחרת לגמרי של המציאות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
איזו מציאות? המציאות שלך לא חופפת לשלהם

במציאות שלך אתה מאמין ששוגרו חלליות ושהן צילמו את כדור הארץ. במציאות שלהם אלה שקרים.
 
לגבי אבולוציה זה לגמרי לא מעורפל.

תיאוריית האבולוציה היא אחת התיאוריות המאוששות ביותר במדעי הטבע בכלל ובביולוגיה בפרט. &nbsp &nbsp
 

BravoMan

Active member
ביקור מהיר במוסד פסיכיאטרי יגלה לך שלא כל בני האדם

חיים באותה מציאות. לצערי הרב, לא כל בני האדם שחיים במציאות אחרת נמצאים במוסדות שיכולים לעזור להם, ועם זמינות האינטרנט חלקם גם מנסים למשוך אחרים ל-"מציאות" שלהם.
 

BravoMan

Active member
צודק, יש לי מכרים שמאמינים בחבר דמיוני בשמיים שהייתי צריך

לבקר אותם
 
אין קשר. לא מעט אנשים חכמים שמאמינים בשטויות.

וזו גם לא תופעה חדשה - סר אייזיק ניוטון, ללא ספק אחד הפיזיקאים המבריקים ביותר בכל הזמנים, היה לא רק נוצרי אדוק אלא גם אלכימאי - אז מה, זה הופך אותו למדען מבריק פחות? &nbsp &nbsp
 
עזוב בתקופה של ניוטון המדע רק התחיל והרבה האמינו בדברים האלה

איך אפשר להשוות את זה לאדם שחי בתקופתנו וחושב שהעולם שטוח?
 
למעלה