מנסה קצת אחרת...

מנסה קצת אחרת...

מאחר ולא הצלחתי להשיג בפורום טפסי אבחון והערכה לגילאים השונים אנסה לשאול כמה שאלות ספציפיות שיותר דחופות לי. אני ואודה מאוד לכל תשובה ותגובה. אני מרגישה חסרת אונים מול אבחוני ודוחות סופהשנה
1. איזה פאזל מצפים מילד להרכיב בגיל 3+, 4+ ו-5+ 2. בגיל 4+ ו5+ לאלו דגמי קוביות נצפה? מצד אחד יש את הmap ומצד שני בטפסים שנתקלתי בהם מדובר על העתקת דגם מתוך כרטים. 3. איך אתם בודקים תכנון 4. פעילויות של מוטוריקה עדינה שנבדקות בגיל 3 אני אשמח לשמוע תודה רבה לכולם/ן !
 
ליתר ביטחון הבהרה קטנה

כשכתבתי 3+ וכו' התכוונתי ל: 3+ = בין גיל 3 ל4 4+ = בין גיל 4 ל5 ו5+ = בין 5 ל6
 

liatshe

New member
מנסה לעזור...

היי, 1. פאזל- הכוונה למס' חלקים? מחוברת שיש לי על התפתחות נורמלית- בגיל 3 מצופה שירכיב פאזל של פנים וכן פאזל של 4-5 חלקים. לקראת גיל 4 של 6-7 חלקים. בין גיל 4 ל-5: 10 חלקים ויותר. בגיל 5 גם בונה ומרכיב מבנים מסובכים. 2. קוביות- בגיל 3- בונה מגדל מ-9-10 קוביות. בונה גשר מ-3 קוביות. כשמחקה מודל (סמוך יותר לגיל 3.5). משתמש בשתי הידיים יחד בבנייה. בונה 3 מדרגות מ-6 קוביות לפי מודל. בגיל 4- בונה מגדל מ-10 קוביות או יותר, ומספר גשרים מ-3 קוביות מדגם אחד לפי בקשה או באופן ספונטני. בונה 3 מדרגות מ-6 קוביות לאחר הדגמה. בונה שער מ-5 קוביות. בגיל 5 - בונה 3 מדרגות עם 6 קוביות עפ"י דגם ולעיתים בונה 4 מדרגות עם 10 קוביות. בונה דגמי קוביות עפ"י כרטיסיות דו-מימדיות. 3. מוטוריקה עדינה המצופה בין גיל 3 ל-4: השחלת חרוזים גדולים על שרוך, גזירה במספריים, תפיסת פינץ' של שתי הידיים להרמת חפצים קטנים, שחרור בחופשיות לתוך כלי, קוביות (כפי הרשום למעלה),שם 10 בדידים בבקבוק ב-30 שניות, אחיזת עיפרון בטריפוד סטטי. נראית העדפת יד ברורה. 4. תכנון- ליד שולחן? במרחב?
 
למעלה