מסגרת לימודית

מסגרת לימודית

האם זה מוקדם מידי להתענין לגבי מסגרת לימודית לביתי בת 11 הלומדת בכתה מקדמת בבית ספר רגיל ? היא עברה אבחון בכתה ב' ובסוף השנה תעבור שוב אבחון פסיכודדקטי ריגשי- והתנהגותי אבל רציתי בכל זאת לדעת מתי כדי לי להתחיל לבדוק מסגרת המשכית? די ברור לי שכתה קטנה בחטיבה רגילה לא בא בחשבון!
 

החורזת**

New member
לא הבנתי מדבריך: האם הכוונה

כיתה קטנה בחטיבה רגילה לא באה בחשבון כי אתם מעוניינים בכיתה רגילה, או שלדעתכם היא זקוקה לבי"ס לחינוך מיוחד. באופן עקרוני המסגרות הטובות "נחטפות" מהר, יש להן הרבה קופצים ולכן המיון אצלן נעשה יותר מוקדם ,סביב פברואר מרץ, שלא לדבר על כך שלרוב הם נותנים עדיפות לתושבי המקום בבחינת עניי עירך קודמים. בנוסף לא ציינת באיזו כיתה בתך. אבחון תקף לשלוש שנים כך שאם היא עברה אבחון בכיתה ב' היא אמורה לעבור אבחון חוזר בכיתה ה'. מכיתה ז' אבחון תקף עד סוף התיכון, פרט לתלמידי חינוך מיוחד, שלהם יש להמשיך לחזור על האבחון כל שלוש שנים. מהנסיון,אבחונים של השפ"ח נעשים בעיקר בחודשים פברואר עד מאי, לקראת ועדות ההשמה ולפעמים יש מסגרות שהעיתוי הזה כבר מאוחר להן. מצד שני להתחיל לבדוק מסגרות ללא תוצאות האבחון גם זה חסר טעם, כי האבחון יראה מהם הצרכים של בתך. לכן לעניות דעתי יש לשאוף להקדמת מועד האבחון כך שיערך בעתיד הקרוב ולא בסוף השנה. או ללחוץ על השפ"ח שיקדים את האבחון או לפנות לאבחון פרטי ועם הממצאים שלו לפנות למנהל מחלקת החינוך המקומית ולבקש דיון בוועדת השמה. על פי חוק הוועדה צריכה להתכנס תוך שלושים יום מיום קבלת הבקשה.
 
למעלה