מסיבת סיום כיתה ו´ בכיתת הcp

דליה.ד

New member
תודה, חברות

לא, לא קיבלתי לא פרח ולא פתק ולא בעל פה ולא כלום. כן קיבלתי פידבק נרגש ואוהד בצורה בלתי רגילה משאר תלמידי השכבה שחנכו אצלי בכיתה, מהורי התלמידים בכיתות המקבילות שניגשו אלי בסוף הטכס ואמרו בפשטות: אנחנו מצדיעים לך! כי אני ממש סיבלתי את הילדים לבמה כל כך היה חשוב לי שיופיעו. ורעדתי מבפנים על כל מילה. והם היו פשוט מושלמים! והקהל הריע להם! גם שאר חברי הצוות החינוכי ניגשו אלי, חיבקו, נישקו ותמכו. והכי חשוב: אלו היו הילדים שניתלו עלי - פשוטו כמשמעו- וסירבו להתיר את החיבוק וללכת הביתה.... אז אני לומדת לקבל את הפרח שלי ממקומות אחרים, כי אם אקח את זה אישית ולא אבין את קהות החושים של ההורים האלה ולא אנהג בחמלה כלפיהם, אז אין לי מה לחפש במקצוע הזה. לא הייתי רוצה, לרגע אחד, להתחלף איתם, ולכן במחשבה שניה....זה כבר ממש לא משנה.... נכון?
 

דליה.ד

New member
מסיבת סיום כיתה ו´ בכיתת הcp

ובשאר כיתות ו´ היום בערב.... בכיתות הכנו תערוכה על כל ילד עם תמונות וחפצים שהוא אוהב. בטקס הילדים משתתפים בהנחיה, בקליפ שהוכן מבעוד מועד ובמופעים: יש ילדה שמדרבקת (על דרבוקה) בהופעת "מיומנה" שהילדים הכינו, וילדה ששרה, ילדים שמקריאים ובקיצור השילוב במלוא הדרו! הבמה גבוהה וגייסנו את אנשי הצוות לעזור לילדים לעלות לבמה. בריצור...אם רוצים - אז אפשר לשלב חריגויות קשות בבית ספר רגיל, תלוי עד כמה אתם באמת רוצים בכך.... אחזור לספר חוויות מחר!
 

Diana M

New member
C.P. ושילוב

בוקר טוב דליה, נו..ספרי איך היה? זו בטח היתה מסיבה מאוד מרגשת. אני מבינה כי זה מחזור ראשון של הכתה שמסיים. אגב סיפרת משהו על ועדות השמה, אבל אשמח אם תרחיבי ותספרי מה באמת קורה עם הילדים הללו בחט"ב. האם הכתה עולה ככתה?, האם זה בבית הספר שלכם, או שנערכים לקליטת הכתה בבית ספר חדש? בקיצור הייתי שמחה לשמוע על ההמשך הצפוי להם. וכן אני מסכימה איתך כי שילוב הוא קודם כל ענין של רצון והרצון הזה מתחיל ממנהלים. מנהלים שמאמינים בשילוב מעבירים את המסר לצוות ואז ניכרת התגייסות . אצל מנהלים שלא רואים בשילוב ערך או צורך, הדברים נראים פחות טוב. לכן עבודה על עמדות כלפי שילוב עם חדר המורים ומנהל היא חשובה מאוד. השנה אנחנו נקלוט שלושה ילדי C.P.קשים בכתות רגילות. אשמח לקבל רעיונות ועיצות.
 

דליה.ד

New member
היתה מסיבה מדהימה

כל הילדים הגיעו עם המשפחות (מה שלא ברור מאליו והיתה נחוצה עבודה רצינית של שכנוע שיגיעו למסבה בכלל). ילדי הכיתה עלו לבמה 3 פעמים והיינו צריכים לסבל אותם, אבל הם הנחו את הטכס והיה עליהם קליפ כל כך מרגש שסקר תמונות מכיתה א´.... כולם בכו בדמעות שליש! וזה היה כל כך חשוב והם קיבלו תעודות גמר וכל ילד קיבל מחיאות כפיים, מה אומר? בכיתי וחיבקתי והגשתי תעודה! הגעתי הביתה סחוטה. כמובן שלא קיבלתי שי מההורים - לאחר 5 שנים - ציפיתי לכך שלא יהיה כלום ולא התאכזבתי (כן, בטח....). לגבי ועדות ההשמה הייתה לי חוויה קשה שאספר בהודעה נפרדת. לגבי השנה הבאה אנחנו מקבלים כיתה א´ ועוד אין לנו שמות. עלינו לעשות סינון כי יש 15 מועמדים ומקסימום 8 מקומות. אנחנו נקבל רק ילדים שיוכלו להפיק מהשילוב את המקסימום ולא ילדים שעדיף שיהיו בבית ספר מיוחד (הכוונה לבעיות תקשורת קשות ו/או פיגור שכלי מבינוני ומטה"). על כל התהליך אספר בהודעה נפרדת כאשר הוא יתבצע. לגבי הילדים שאתם מקבלים....הייתי מציעה לכם לבוא לבקר בכיתה שלי, אנחנו עובדים עד ה15 באוגוסט ואוכל להכין את המורות שלכן. זה לא פשוט. אתן מוזמנות! אם תרצי פני אלי במסר אישי.
 

Diana M

New member
דליה,

תחילה קבלי פרחים ממני לסוף השנה, על ההשקעה והאכפתיות שניכרת מכל הודעה שלך כאן כלפי כל אחד ואחד מתלמידיך
ובענין ההורים שלא הביאו שי, אולי פרח כן? מכתב תודה? מאוד מקווה שכן. זה כל כך חשוב ומשמעותי עבור כל מי שעובד עם ילדים. לא בגלל ערך השי אלא בגלל הידיעה שהעריכו את ההשקעה והעבודה. וגם אם לא הביאו אין לי ספק כי עבודתך הוערכה. אי אפשר שלא להעריך ולהוקיר אדם שמטפח, מלמד , מקדם ואוהב את ילדך חצי יום לפחות, יום יום, שש שנים. ואני יכולה להעיד כי בהחלט קיימים מצבים בהם קיים פער גדול בין תפיסת המערכת את שביעות רצון ההורים לבין שביעות רצון ההורים בפועל. בעיקר בחינוך המיוחד. ראיתי זאת לא אחת במשך שנות עבודתי כיועצת חינוכית. וגם ביושבי בועדות השמה . בזמן שהמערכת מחד חווה את עצמה כמשקיעה וחיובית מאוד ובטוחה כי כך היא גם נתפסת על ידי ההורים, ההורים מאידך חושפים אי שביעות רצון. והתגובות הללו מאוד מפתיעות את נציגי המערכת. לדעתי אחת הסיבות למצבים אלה היא אי השלמה של חלק מההורים עם הקשיים של הילד. ולעיתים ההשלכות של מצוקה זו הן האשמה של גורם כזה או אחר במערכת. אולי המצב הזה אינו נכון לכתה שלך. אך אני פגשתי גם מצבים כאלה. והייתי באמת רוצה לשאול, האם אנשים נוספים כאן אנשי מקצוע והורים מכירים את המצב או התנסו במצבים דומים?
 

חני ב

New member
דליה, סליחה שעל זה אני שמה דגש

אך בחיים לא שמעתי שמורה לא מקבלת מתנה. למה? ואם את מעלה את זה, סימן שזה ממש לא בסדר. אולי ביום האחרון תקבלי? אמרו לפחות מילים טובות?
 

דליה.ד

New member
לא. אפילו לא מילה

שני זוגות הורים פשוט נעלמו....עוד לפני שהטקס תם. והאחרים אמרו "לילה טוב" מעבר לזה ... שממה. אני כאמא לילד בכיתה ו´ המקבילה הייתי האחראית לקניית המתנות למחנכות המקבילות שלי, וגם בגן של בני אני קניתי את המתנה, אספתי את הכסף וארגנתי את האלבום לגננת... אז הסנדלר הולך יחף.
 
נשמע נפלא, ישר כוח

אצלנו...בגן cp , יצאו בשנה הבאה 4 ילדים מהכיתה שלי לשילוב, פעמים בשבוע, במטרה להגדיל את השילוב, עד לשילובם בחינוך הרגיל בעוד כשנתיים... מתרגשת, יחד עם ההורים.... הילדים...עוד לא מודעים למשמעות העניין...
 

זהבה נ

New member
מאוד מעליב לא לקבל תודה, ../images/Emo77.gif../images/Emo25.gif

אפילו לא במכתב או לפחות פרח, מה עם המקבילות שלך מדוע הן לא התארגנו לעזרתך?. אבל אנחנו כאן מחזקים את ידייך ובטוחים שמגיע לך הרבה פרחים
מהכל כאן למעלה חיבוקים, נשיקות,פרחים ומתנות. ההנה לך חיזוק חיובי לא מוחשי (וירטואלי). אבל אני בטוחה שעוד לא הסתיימה לה השנה באמת, הכיתה שלך עובדת בחופש? לאנשי חינוך כמוך העשיה היומיומית חשובה לך יותר מהכל, זו המתנה האמיתית. מי יתן וירבו כמוך אנשי חינוך איכותיים. אוהבת,
 
למעלה