פרויקט המסילה הרביעית באיילון מתנהל בעצלתיים וכנראה יסתיים בסוף העשור הנוכחי,
אבל זה לא אומר שלא צריך צריך לתכנן את מסילות חמש ושש.
בדיון בות"ל הוצגה התכנית לבניית המסילות הנוספות,
המסילות הן בין שפיים לנתב"ג.
בתחילת הדיון מציגים את התכנית האסטרטגית ל-2040
וגדילת מספר הנוסעים ברכבת ישראל ל- 300-350 מיליון בשנה.
בדיון מציגים את השאלה האם יש צורך במסילות חמש ושש,
המסקנה היא שמכיוון שיהיו שמונה מסילות אשר מתנקזות למסדרון האיילון מדרום
ועוד שמונה מסילות מצפון יש צורך בהגדלת הקיבולת במסדרון זה,
בנוסף לכך כדי להגיע ל-300 מיליון נוסעים בשנה יש צורך במסילות אלו.
לאחר מכן מציגים את האפשרויות לבניית המסילות (ומדגישים כמה הן קשות),
מחלקים את תוואי שפיים נתב"ג לשלושה מקטעים,
מקטע צפוני: שפיים-גלילות,
מקטע מרכזי: גלילות- קיבוץ גלויות,
ומקטע דרומי: קיבוץ גלויות נתב"ג.
בכל מקטע בודקים שלוש חלופות בנייה למסילות, מינהור, קרקעית וגישור.
ולכל חלופה יש כמה תתי חלופות.
החלופה שנבחרה היא מינהור בשלושת המקטעים.
בשלב האחרון בוחנים היכן לבנות את התחנות למסילות המהירות,
החלופה שנבחרת היא עצירה בתחנת גלילות ותחנת השלום.
אבל זה לא אומר שלא צריך צריך לתכנן את מסילות חמש ושש.
בדיון בות"ל הוצגה התכנית לבניית המסילות הנוספות,
המסילות הן בין שפיים לנתב"ג.
בתחילת הדיון מציגים את התכנית האסטרטגית ל-2040
וגדילת מספר הנוסעים ברכבת ישראל ל- 300-350 מיליון בשנה.
בדיון מציגים את השאלה האם יש צורך במסילות חמש ושש,
המסקנה היא שמכיוון שיהיו שמונה מסילות אשר מתנקזות למסדרון האיילון מדרום
ועוד שמונה מסילות מצפון יש צורך בהגדלת הקיבולת במסדרון זה,
בנוסף לכך כדי להגיע ל-300 מיליון נוסעים בשנה יש צורך במסילות אלו.
לאחר מכן מציגים את האפשרויות לבניית המסילות (ומדגישים כמה הן קשות),
מחלקים את תוואי שפיים נתב"ג לשלושה מקטעים,
מקטע צפוני: שפיים-גלילות,
מקטע מרכזי: גלילות- קיבוץ גלויות,
ומקטע דרומי: קיבוץ גלויות נתב"ג.
בכל מקטע בודקים שלוש חלופות בנייה למסילות, מינהור, קרקעית וגישור.
ולכל חלופה יש כמה תתי חלופות.
החלופה שנבחרה היא מינהור בשלושת המקטעים.
בשלב האחרון בוחנים היכן לבנות את התחנות למסילות המהירות,
החלופה שנבחרת היא עצירה בתחנת גלילות ותחנת השלום.
נערך לאחרונה ב: