מסילות חמש ושש באיילון

toto9

Active member
פרויקט המסילה הרביעית באיילון מתנהל בעצלתיים וכנראה יסתיים בסוף העשור הנוכחי,
אבל זה לא אומר שלא צריך צריך לתכנן את מסילות חמש ושש.

בדיון בות"ל הוצגה התכנית לבניית המסילות הנוספות,
המסילות הן בין שפיים לנתב"ג.

בתחילת הדיון מציגים את התכנית האסטרטגית ל-2040
וגדילת מספר הנוסעים ברכבת ישראל ל- 300-350 מיליון בשנה.
תכנית אסטרטגית.png

בדיון מציגים את השאלה האם יש צורך במסילות חמש ושש,
המסקנה היא שמכיוון שיהיו שמונה מסילות אשר מתנקזות למסדרון האיילון מדרום
ועוד שמונה מסילות מצפון יש צורך בהגדלת הקיבולת במסדרון זה,
בנוסף לכך כדי להגיע ל-300 מיליון נוסעים בשנה יש צורך במסילות אלו.
רשת 2040.png מסדרון איילון.png

לאחר מכן מציגים את האפשרויות לבניית המסילות (ומדגישים כמה הן קשות),
מחלקים את תוואי שפיים נתב"ג לשלושה מקטעים,
מקטע צפוני: שפיים-גלילות,
מקטע מרכזי: גלילות- קיבוץ גלויות,
ומקטע דרומי: קיבוץ גלויות נתב"ג.

בכל מקטע בודקים שלוש חלופות בנייה למסילות, מינהור, קרקעית וגישור.
ולכל חלופה יש כמה תתי חלופות.
החלופה שנבחרה היא מינהור בשלושת המקטעים.
חלופות.PNG תוצאה.PNG
בשלב האחרון בוחנים היכן לבנות את התחנות למסילות המהירות,
החלופה שנבחרת היא עצירה בתחנת גלילות ותחנת השלום.

תחנות.PNG גלילות-השלום.png
 
נערך לאחרונה ב:

toto9

Active member
כמה הערות שלי.

נתחיל במספר הזה של 300 מיליון נוסעים,
חלק מהנוסעים הללו הם נוסעים בתוך גוש דן,
ובתוך המטרופולין לרוב אין צורך להשתמש ברכבת כבדה,
צריך לבנות רשת רכבות פרברית כמו RER בפריס או s-bahn,
רשת כזאת תאפשר נסיעות בתוך גוש דן בצורה טובה יותר מרכבת כבדה
ותכסה אזורים שהמטרו לא עובר בהם.

מסילות בגישור,
אחת הסיבות שפסלו את חלופת הגישור היא מפגעים ויזואליים,
ציר האיילון הוא ציר רחב של כביש מהיר, מחלפים, מסילות ותעלה,
האם מסילה על גישור שתבלוט קצת יותר היא הבעיה ?
אני מבין שחלופת גישור נפסלה מעוד סיבות,
אבל לדעתי יש בארץ עודף רגישות לדברים כאלו.
ככה משלבים מסילות בטוקיו
5.PNG

נקודה אחרונה היא הנתיבים לכלי רכב,
כפי שרואים בחלופות נתיבי אילון מפריעים באופן משמעותי
לפיתוח לאורכם, לא רק במסילות חמש ושש אלא גם בפרויקט המסילה הרביעית,
פרויקט קירוי איילון ובכללי הם תופסים שטחים אשר יכלו להיות מיועדים לפיתוח.

בציר האיילון ובגין עובר הקו האדום ועתידות לעבור שש מסילות של רכבת ישראל,
מטרו ונתצי"ם עם עשרות קווי אוטובוס,
האם באמת צריך כל כך הרבה נתיבים לרכב הפרטי ?
לדעתי יצטרכו בעתיד לחשוב על איך לצמצם אותם באופן משמעותי.
 
למעלה