מסיפורי הברון מינכאוזן
הברון מינכאוזן סיפר איך הוא חילץ את עצמו ואת הסוס שלו מביצה בה הם התחילו לשקוע. הוא הוריד את כובעו והתחיל למשוך את זקנו כלפי מעלה. בד בבד הוא לפת את הסוס שלו בעזרת רגליו ולאט לאט התחילו הוא וסוסו להתרומם למעלה, עד שנחלצו כליל מהביצה. כאשר אני קורא הצעה לשנות את רמת המחירים על ידי המנעות מקניית דברים יקרים (כמו פסק זמן) , לא בצורה מאורגנת חס וחלילה אלא כל אחד לעצמו, וזה יוריד ביקושים וירסן המחירים אז אני יכול לומר שזה מזכיר לי בדיוק את סיפורי הברון מינכאוזן. בשוק החופשי של היום הרבה דברים חופשיים. יש מעבר חופשי יחסית של סחורות וכספים. אבל הרבה דברים לא חופשיים. למשל אדם לא יכול להחליט שהוא עובר לגור בארץ אחרת ללא הסדר משפטי מתאים (התאזרחות, קבלת היתרי עבודה). ויש גם מחסומים כלכליים, תרבותיים ופוליטיים. במצב כזה, ברור שהגמישות של ההון, לעומת הקשיחות של מקומות המחיה והעבודה של האנשים יגרמו לפערים הולכים וגדלים לטובת ההון. אני אגיד את זה בצורה אחרת - רמת המחירים בארץ היא ביחס הפוך לאפשרויות של האנשים להגר מפה, וזה הוא כמובן עניין פוליטי.
הברון מינכאוזן סיפר איך הוא חילץ את עצמו ואת הסוס שלו מביצה בה הם התחילו לשקוע. הוא הוריד את כובעו והתחיל למשוך את זקנו כלפי מעלה. בד בבד הוא לפת את הסוס שלו בעזרת רגליו ולאט לאט התחילו הוא וסוסו להתרומם למעלה, עד שנחלצו כליל מהביצה. כאשר אני קורא הצעה לשנות את רמת המחירים על ידי המנעות מקניית דברים יקרים (כמו פסק זמן) , לא בצורה מאורגנת חס וחלילה אלא כל אחד לעצמו, וזה יוריד ביקושים וירסן המחירים אז אני יכול לומר שזה מזכיר לי בדיוק את סיפורי הברון מינכאוזן. בשוק החופשי של היום הרבה דברים חופשיים. יש מעבר חופשי יחסית של סחורות וכספים. אבל הרבה דברים לא חופשיים. למשל אדם לא יכול להחליט שהוא עובר לגור בארץ אחרת ללא הסדר משפטי מתאים (התאזרחות, קבלת היתרי עבודה). ויש גם מחסומים כלכליים, תרבותיים ופוליטיים. במצב כזה, ברור שהגמישות של ההון, לעומת הקשיחות של מקומות המחיה והעבודה של האנשים יגרמו לפערים הולכים וגדלים לטובת ההון. אני אגיד את זה בצורה אחרת - רמת המחירים בארץ היא ביחס הפוך לאפשרויות של האנשים להגר מפה, וזה הוא כמובן עניין פוליטי.