מסלול בלי בוץ, אבל...זהירות, טחב!
לכבוד המעבר לקליטים, ולכבוד הסופשבוע היבש, יצאתי לחפש מסלול ללא בוץ. באזור יוקנעם - לאורך הכביש לצומת אלייקים, בצד של יוקנעם - יש מסלולים על קווי גובה, בתוך היער. המסלולים חסיני בוץ, כי הם למעשה חצובים בסלע ולא באדמה. יש כאלה גם בהר גחר. יצאתי, אחרי שעה וותק עם קליטים חדשים, ואת מוחי מטרידה השאלה: אני יודע להתחבר ולהתנתק כשהכל בשליטה; מה יקרה ב"שעת צרה" - החלקה או התעופפות? ואיך, לכל הרוחות בודקים את זה? התשובה הגיעה באופן מפתיע. כשהגעתי אל אותם המסלולים, ראיתי שהם אכן חסיני בוץ - אבל מכוסים בטחב ירקרק, חלקלק כמו טפלון. רציתי נפילות לא מתוכננות - מצאתי. בעליות הגלגל האחורי לפעמים דוחף, לפעמים מחליק. בירידות, אסור לגעת בברקס. נגעת - שילמת, בהחלקה ססגונית שנראת כמו פעלול לא מוצלח של השכבת אופנוע. אז איך עוצרים? לא עוצרים, ממשיכים לצבור מהירות ומתפללים... היו מקומות כלכך חלקים, שאפילו התקשתי ללכת. בקיצור - כשאתם רואים שביל יער תמים, על מצע סלעי, מכוסה ירוקת חביבה כזו - תבדקו טוב את מקדם החיכוך שם.
לכבוד המעבר לקליטים, ולכבוד הסופשבוע היבש, יצאתי לחפש מסלול ללא בוץ. באזור יוקנעם - לאורך הכביש לצומת אלייקים, בצד של יוקנעם - יש מסלולים על קווי גובה, בתוך היער. המסלולים חסיני בוץ, כי הם למעשה חצובים בסלע ולא באדמה. יש כאלה גם בהר גחר. יצאתי, אחרי שעה וותק עם קליטים חדשים, ואת מוחי מטרידה השאלה: אני יודע להתחבר ולהתנתק כשהכל בשליטה; מה יקרה ב"שעת צרה" - החלקה או התעופפות? ואיך, לכל הרוחות בודקים את זה? התשובה הגיעה באופן מפתיע. כשהגעתי אל אותם המסלולים, ראיתי שהם אכן חסיני בוץ - אבל מכוסים בטחב ירקרק, חלקלק כמו טפלון. רציתי נפילות לא מתוכננות - מצאתי. בעליות הגלגל האחורי לפעמים דוחף, לפעמים מחליק. בירידות, אסור לגעת בברקס. נגעת - שילמת, בהחלקה ססגונית שנראת כמו פעלול לא מוצלח של השכבת אופנוע. אז איך עוצרים? לא עוצרים, ממשיכים לצבור מהירות ומתפללים... היו מקומות כלכך חלקים, שאפילו התקשתי ללכת. בקיצור - כשאתם רואים שביל יער תמים, על מצע סלעי, מכוסה ירוקת חביבה כזו - תבדקו טוב את מקדם החיכוך שם.