מסלול גישה חדש לנחיתה עובר מעל רעננה.

benk11

New member
מסלול גישה חדש לנחיתה עובר מעל רעננה.

האם מי מהמועמדים לרשות העירייה הביע עמדה בנושא?
מדובר במפגע רעש חמור ביותר שימרר את חיינו ימים כלילות ויוריד את ערך הנדלן בעיר
(אולי מרצ ירימו את הכפפה ויעסקו בנושא ירוק במקום ללבות שנאה בין תושבי העיר)
 

32103210

New member
בסוף ,אחרי כל השינויים במסלולי הנחיתות המראות

היכן יהיה יותר רעש,באור יהודה-יהוד -חולון ,או ברעננה ?
 
אני חושש בדיוק כמוך

אבל לא ברור בכלל שהגובה בו יהיו המטוסים כשיעברו מעל רעננה יהיה כזה שבכלל יורגש רעש כלשהו. אי אפשר להבין את זה מהמפה שפורסמה, צריך לברר אצל מומחה תעופה.
 

benk11

New member
מי אמר? זה פשוט לא נכון

המסלול לא מאושר סופית ועלול לזוז מספר ק"מ מערבית בדיוק מעל רעננה, במיוחד בעת גישת מכשירים אז המטוסים יעברו מעל רעננה
אגב, מה הגדרתך ל"גבוה"? רעננה נמצאת כ20 ק"מ מקצה המסלול, גובה המטוס קצת מעל 3000 רגל
הרעש שבוקע מ4 מנועי JT9 ממטוס 747 עצום גם בגישה לנחיתה גם בגובה 3000 רגל מעל רעננה (מעל 65DB), רוב המטוסים יגרמו לרעש של כ -60-70DB (לפי נתוני רשות שדות התעופה)
אגב, לפי התקנות למניעת מפגעים (רעש בלתי סביר) התש"ן - 1990:
- רעש מעל 65dB נחשב לרעש הפוגע באופן משמעותי באיכות החיים.
- רעש מעל 60dB נחשב לרעש מפריע.
הולך להיות כאן רועש ומאוד לא נעים!
 

ארזS

New member
אה, "המסלול עלול לזוז".

אם המזרחיים מאיתנו יצעקו ואצלינו ישתקו אז זה מה שיקרה לדעתך?
דרך אגב, סתם שאלה, אתה נוהג לטוס לחו''ל ?
אם כן, האם נעים לך שתושבי חולון ושוהם ובני עטרות סובלים כשאתה ממריא או נוחת ?
סתם שאלה, באמת.
ודרך אגב, גם אני אוהב שקט.
 

benk11

New member
כן בדיוק! עלול לזוז, בעת גישת מכשירים

אתה יודע בכלל מה זה?!
זה כמו לנהוג על אוטובוס בעיניים קשורות!!
אז במטוס יש אפשרות לנחות בתנאי ראות גרועים, אבל מסתמכים על מכשירים.
אז לפי רשות שדות התעופה המסלול יזוז מערבה מעל רעננה בעת טיסת מכשירים, זה בדוק מתוך מסמך של הרשות.
 

ארזS

New member
במקרה אני יודע...

הייתי כמה פעמים בקוקפיט עם טייסים חברים שלי אז אני יודע קצת...
 

איליה40

New member
ספקולציות או מידע פנים?

אם אינך שותף סוד של הדיונים ברת"א, סביר להניח שמדובר בספקולציות. כי בינתיים שום דבר לא התפרסם. ומי פירורי מידע שכן פורסמו ניתן ללמוד שהדרישה היא דווקא להזיז את המסלול מזרחה. ניתן לעקוב אחרי העדכונים כאן:

http://caa.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=830&Itemid=459

אבל מה שכן... יודעי דבר הזהירו אותנו עוד לפני שנתיים שלא להתקרב לחלקה המזרחי של רעננה החל מרחוב בר-אילן....וכך קרה שבעקבות השמועות ויתרנו בזמנו על נכס מאוד יפה בקזן...
 

benk11

New member
הכל ממקורות רת"א, לא ספקולציות או מידע פנים

למשל במסמך המצורף אשר מתייחס לנושא הרעש, יש מפה של מסלולי הגישה ורואים שם במפורש מעבר מעל מזרח רעננה בעת גישת מכשירים (הקו האדום שמצויין ע"י RNP approche(
 

איליה40

New member
מדובר במסמך ישן

בשלב זה איננו יודעים מה יהיה המסלול הסופי. אני מנחש שהפעם רת"א עלולה להיות קשובה יותר לעיריות, בגלל בעיות תמ"א, ויתכן שהפעם לרשויות יהיה קייס חזק יותר בבג"צ. כמובן שאלה השערותיי בלבד. ומה שכן התייחסות המועמדים לראשות העיר לסוגיית המפגע הצפוי, הנכונות שלהם להתמודד איתה, הכוח הפוליטי שלהם, השפעתם בפרוזדורי השלטון– כל אלה צריכים להיות שיקולים חשובים בבחירות.
 
מה לגבי הגובה?

משהו שאני רוצה לדעת, אשמח אם מישהו שמבין בתעופה יענה: לא משנה איפה בדיוק יעבור המסלול, מעט מזרחה או מעט מערבה, הייתי שמח לדעת באיזה גובה המטוסים אמורים לעבור?

ממה שקראתי בקישורים שצורפו כאן לאתר רש"ת, צפוי מעבר בגובה 500 מטר מעל מרכז ראש העין. מה לגבי האזור שלנו?
 

איליה40

New member
תשובה

דווקא המסלול מאוד משנה. להיות בדיוק מתחתיו, קילומטר הצידה, ו-2 קילומטר הצידה – כל אלה הבדלים קריטיים ובעלי השפעה מכרעת על איכות חיים. ולגבי הגובה... בסמוך לרעננה זה יהיה בין 3000-4000 רגל, שזה גבולי למדי. מרבית הערים בעולם אוסרים לטוס מעליהם בגובה זה, אך רשויות התעופה בעולם נאבקות להוריד את הגובה ל-3500 רגל.
 
למעלה