האם מי מהמועמדים לרשות העירייה הביע עמדה בנושא?
מדובר במפגע רעש חמור ביותר שימרר את חיינו ימים כלילות ויוריד את ערך הנדלן בעיר
(אולי מרצ ירימו את הכפפה ויעסקו בנושא ירוק במקום ללבות שנאה בין תושבי העיר)
אבל לא ברור בכלל שהגובה בו יהיו המטוסים כשיעברו מעל רעננה יהיה כזה שבכלל יורגש רעש כלשהו. אי אפשר להבין את זה מהמפה שפורסמה, צריך לברר אצל מומחה תעופה.
המסלול לא מאושר סופית ועלול לזוז מספר ק"מ מערבית בדיוק מעל רעננה, במיוחד בעת גישת מכשירים אז המטוסים יעברו מעל רעננה
אגב, מה הגדרתך ל"גבוה"? רעננה נמצאת כ20 ק"מ מקצה המסלול, גובה המטוס קצת מעל 3000 רגל
הרעש שבוקע מ4 מנועי JT9 ממטוס 747 עצום גם בגישה לנחיתה גם בגובה 3000 רגל מעל רעננה (מעל 65DB), רוב המטוסים יגרמו לרעש של כ -60-70DB (לפי נתוני רשות שדות התעופה)
אגב, לפי התקנות למניעת מפגעים (רעש בלתי סביר) התש"ן - 1990:
- רעש מעל 65dB נחשב לרעש הפוגע באופן משמעותי באיכות החיים.
- רעש מעל 60dB נחשב לרעש מפריע.
הולך להיות כאן רועש ומאוד לא נעים!
אם המזרחיים מאיתנו יצעקו ואצלינו ישתקו אז זה מה שיקרה לדעתך?
דרך אגב, סתם שאלה, אתה נוהג לטוס לחו''ל ?
אם כן, האם נעים לך שתושבי חולון ושוהם ובני עטרות סובלים כשאתה ממריא או נוחת ?
סתם שאלה, באמת.
ודרך אגב, גם אני אוהב שקט.
אתה יודע בכלל מה זה?!
זה כמו לנהוג על אוטובוס בעיניים קשורות!!
אז במטוס יש אפשרות לנחות בתנאי ראות גרועים, אבל מסתמכים על מכשירים.
אז לפי רשות שדות התעופה המסלול יזוז מערבה מעל רעננה בעת טיסת מכשירים, זה בדוק מתוך מסמך של הרשות.
אם אינך שותף סוד של הדיונים ברת"א, סביר להניח שמדובר בספקולציות. כי בינתיים שום דבר לא התפרסם. ומי פירורי מידע שכן פורסמו ניתן ללמוד שהדרישה היא דווקא להזיז את המסלול מזרחה. ניתן לעקוב אחרי העדכונים כאן:
אבל מה שכן... יודעי דבר הזהירו אותנו עוד לפני שנתיים שלא להתקרב לחלקה המזרחי של רעננה החל מרחוב בר-אילן....וכך קרה שבעקבות השמועות ויתרנו בזמנו על נכס מאוד יפה בקזן...
למשל במסמך המצורף אשר מתייחס לנושא הרעש, יש מפה של מסלולי הגישה ורואים שם במפורש מעבר מעל מזרח רעננה בעת גישת מכשירים (הקו האדום שמצויין ע"י RNP approche(
בשלב זה איננו יודעים מה יהיה המסלול הסופי. אני מנחש שהפעם רת"א עלולה להיות קשובה יותר לעיריות, בגלל בעיות תמ"א, ויתכן שהפעם לרשויות יהיה קייס חזק יותר בבג"צ. כמובן שאלה השערותיי בלבד. ומה שכן התייחסות המועמדים לראשות העיר לסוגיית המפגע הצפוי, הנכונות שלהם להתמודד איתה, הכוח הפוליטי שלהם, השפעתם בפרוזדורי השלטון– כל אלה צריכים להיות שיקולים חשובים בבחירות.
משהו שאני רוצה לדעת, אשמח אם מישהו שמבין בתעופה יענה: לא משנה איפה בדיוק יעבור המסלול, מעט מזרחה או מעט מערבה, הייתי שמח לדעת באיזה גובה המטוסים אמורים לעבור?
ממה שקראתי בקישורים שצורפו כאן לאתר רש"ת, צפוי מעבר בגובה 500 מטר מעל מרכז ראש העין. מה לגבי האזור שלנו?
דווקא המסלול מאוד משנה. להיות בדיוק מתחתיו, קילומטר הצידה, ו-2 קילומטר הצידה – כל אלה הבדלים קריטיים ובעלי השפעה מכרעת על איכות חיים. ולגבי הגובה... בסמוך לרעננה זה יהיה בין 3000-4000 רגל, שזה גבולי למדי. מרבית הערים בעולם אוסרים לטוס מעליהם בגובה זה, אך רשויות התעופה בעולם נאבקות להוריד את הגובה ל-3500 רגל.