מסמך של יובל קפלינסקי (תיכון דתי)

מסמך של יובל קפלינסקי (תיכון דתי)

מצורף המסמך המרתק שצורף לתעודות של בוגרי ו' בבתיה"ס הדתיים בעיר. מרתק לכולנו - גם ללא דתיים שבינינו.
 

ATAF151

New member
כמה הערות

האם באמת יש צורך בבניה נוספת עבור שתי כיתות בלבד בכל שכבה? אני הייתי ממתין כ 5 שנים (ובינתיים שימשיכו ללמוד במבנה של בני עקיבא), רואה שאכן יש ביקוש גדול לתיכון הזה ואז בונה. כל הכבוד שנותנים להם בית ספר שש שנתי ולא כפי שנוהגים על הלא דתיים ששם יש חטיבות ביניים נפרדות מהתיכון. רועי קליין באמת ראוי לצל"ש, אבל אני לא בטוח שבית ספר אמור להיקרא על שמו. בתי ספר צריכים להיקרא בעיקר על שמם של אנשי חינוך בכירים או על שם של מישהו שבאמת תרם תרומות משמעותיות וממושכות למען המדינה.
 

סבתא9

New member
תיכון דתי ברעננה

לצערינו מיזה 17 שנה אין מסגרת עירונית לבנים בעיר, כיום התלמידים נאלצים ללמוד במסגרות פרטיות ממימות שלעיתים מתעמרות בילדים, בגלל המונופול שיש להם, שלא לדבר על כך שהתשלומים הם כ1000 ש"ח לחודש, דבר בלתי נסבל שכזה לא היה עובר בשקט בקרב ציבור החילוניים. ולכן זו זכות מלאה לדרוש מבנה ממלכתי לציבור המונה כ 30% מהעיר. לצערינו ישיבת בני עקיבא קטנה מלהכיל את הכמות, גם כיום ישיבת בני עקיבא אינה מבנה ראוי לתיכון לבנים בגיל ההתבגרות, היא בנויה בצורה של נקניק ארוך עם כביש באמצע שחוצה את בית הספר, בלי אולם ספורט, שזה מבנה הכרחי לתלמידים, מספיק, הציבור הדתי היה מקופח כ 17 שנה, והגיע הזמן להשוות את תנאי התלמידים בכל העיר.
 
תשובות אישיות שלי....

1. גם אם יש רק 2 כיתות, מגיע להם בי"ס כאן ועכשיו (קטן ככל שיהיה) על בסיס עיקרון השוויון 2. אכן, ההזדמנות לבנות שש שנתי היא בעיקר בבתי"ס חדשים - בוא נקווה שקרית החינוך החילונית, אליה יעבור בעתיד הרחוק אוסטרובסקי, תאפשר גם לנו לשלוח את ילדינו לבי"ס שש שנתי. 3. הלוואי וא/נשי החינוך שלנו ואפילו א/נשי הרוח והמנהיגים, יוכלו לתת דוגמא אישית למסירות כמו זו שנתן באופן טראגי ביותר רועי קליין ז"ל. בינתיים, לא רק שאיני רואה מנהיגים וא/נשי שם מסייעים לזולת, אלא הרימון היחידי שהם יקפצו עליו הוא זה שעלול לשרוף להם את הכספת. כל השאר נחשב בעיניהם כקליפת השום. אני חושבת שקריאת ביה"ס על שמו של רועי קליין נכונה, ערכית ומעוררת השראה.
 

ATAF151

New member
תגובות

הרי גם את בית הספר אביב בנו לא מזמן ואפילו מטרו ווסט הוא לא כל כך ותיק, אבל בכל זאת הם לא שש שנתיים. ניתן בהחלט להתחיל במהלך כבר היום ולדוגמא יש לנו בתי ספר יסודיים בהם יש כיתות פנויות בגלל הזדקנות האוכלוסיה, ולכן ניתן להפוך אותם בקלות לכיתות א-ח, ולהפוך את התיכוניים לארבע שנתיים. ואם יהיה חוסר במקום, אז להפוך את חלק מחטיבות הביניים לתיכון/בי"ס יסודי נוסף. נראה לי שאז גם נוכל לפנות את אחת מחטיבות הביניים לתיכון הדתי ללא צורך בהשקעת מיליונים על הקמת מבנה חדש. עם כל הכבוד למעשה של קליין, רוב הקצונה הבכירה הקרבית של צה"ל/שב"כ/מוסד, במהלך השנים, ביצעה מהלכי גבורה רבים ולאורך שנים ורק במזל הם לא נהרגו (וחלקם הגדול עבר פציעות קשות). אני גם מתנגד להעברת אוסטרובסקי. לא נראה לי הגיוני לקבור באופן רישמי את מרכז העיר ע"י ביטול בית ספר יסודי וכעת גם תיכון. הדבר יביא להאצה ניכרת של הזדקנות האוכלוסיה במרכז העיר וחבל.
 

dmo2

New member
תיכון דתי

את התיכונים אביב ומטרו בנו בלי להעלות את בעית ההזדקנות.מדוע לא מגיע ל-30% מהאוכלוסיה ברעננה מבנה עירוני לתיכון דתי לבנים והם נזקקים להירשם לתיכונים פרטיים בעלות שכר גבוהה?. אין בעיה למקם את התיכון באחת החטיבות שאמורות להתפנות, אך כידוע קיים ויכוח על מיזוג חטיבות ואין פתרון למיקום תיכון שש שנתי פרט למבנה חדש.
 

ATAF151

New member
להגיד 30% מהאוכלוסיה זה להגיד חצי אמת

קודם כל 30% הדתיים כוללים בנים ובנות והרי לבנות יש תיכון דתי. כלומר כבר נשארנו עם 15% מהאוכלוסיה. ומהם ישנם רבים שלא מעוניינים ללמוד בתיכון ממלכתי דתי, בדיוק כמו שרואים בערים אחרות בארץ בהם הדתיים מעדיפים מסגרות אחרות ומתייחסים למסגרת התיכון הממלכתי דתי כמסגרת נחותה.
 

dmo2

New member
תיכון דתי

איני יודע מי אתה ולכן קשה לי לשכנע אותך. 30% של האוכלוסיה הדתית מתיחס לחלקם של מספר הנפשות במשפחות דתיות מכלל האוכלוסיה ברעננה.האינטרס לתיכון דתי משתיך לכולם וגם החוק מחיב זאת. לכן כל ההתפלספות מיותרת ומטעה את ציבור הקוראים את דבריך.
 

עומר247

New member
ATAF, אתה ממשיך להתנגד לבניית התיכון הדתי

למרות כל ההסברים שכבר ניתנו, עוד מימי הפורום הקודם.. נראה שיש לך מניעים אחרים שלא מאפשרים לך לתמוך בתיכון. רועי קליין ז"ל היה תושב רעננה ומשפחתו גרה בעיר, אין מקום להשוות אותו לחיילים או קצינים אחרים שנהרגו, כבודם במקומם. אני בטוח שפועלו יונצח במסגרת הלימודית ובזכותו יוטמעו ערכים בתלמידים. כמו כן כמובן שיש ביקוש גבוה לתיכון כזה, כאשר מעל 30% מאוכלוסיית העיר בעלת רקע דתי לאומי. והמספר רק עולה. ברעננה 4 בתי ספר יסודיים דתיים אך אף לא תיכון דתי אחד (לבנים). הישיבה בכפר בתיה נסגרה וישיבת בני עקיבא שמצבה הפיזי כיום לא טוב במיוחד ואין בה לא אולם ספורט ולא מקלט (!), תעבור לשטח קריית החינוך הדתית החדשה ובו בעת תפנה שטח יקר בלב העיר. לגבי אוסטרובסקי, אני מקווה שהוא יישאר במבנה הקיים, ושיעבור שיפוץ רציני מהיסוד. אם הוא יעבור למבנה חדש, בשכונה אחרת, הוא יהיה סתם עוד תיכון חדש. יכול להיות שהוא כבר לא יישאר מה שהוא, אחד התיכונים הטובים במדינה.
 

ATAF151

New member
בסדר

אני לא שמעתי שאכן החליטו סופית לפנות את בני עקיבא, אם אכן כן אז זה סיפור אחר ואני תומך. שנית, 30% הם אכן דתיים אולם למחציתם, הבנות, יש תיכון ממלכתי דתי, כך שמדובר ב 15% מהאוכלוסיה שחלק לא קטן ממנה לא מעוניין במסגרת תיכון ממלכתי דתי ומחשיב אותה כמסגרת נחותה. לגבי אוסטרובסקי, אני שמח שגם אתה מתנגד להעברתו. לגבי רועי קליין, אני מעריץ אותו על המעשה, אולם עדיין מדובר במעשה בודד שראוי שילמד במורשת קרב, אבל לא בטוח שראוי לשם של תיכון.
 
אני דוקא חושבת שלא צריך במורשת קרב

שם המסר המרכזי מושטח, והופך ל"טוב למות בעד ארצינו". ממש לא טוב למות בעד ארצינו, כן טוב לחיות מתוך ערכים בסיסיים וחברתיים עמוקים. מבלי שהכרתי אותו אי פעם, אני בטוחה שהוא לא קטף בחייו פרחים מוגנים, לא חצה כר דשא עם האוטו כדי לקצר לעצמו 100 מטר נסיעה ולא זרק זבל ברחוב. כי האכפתיות הזו כלפי הסביבה והאחר/ת, שהביאה אותו לקפוץ על הרימון, באה ממקום עמוק יותר. את הערכים הללו כן הייתי מעבירה דוקא בחינוך וטוב שקוראים על שמו בי"ס. צדק גם אלי ו. שציין למשל את חטיבת יונתן: יוני נתניהו לא היה בעיני גיבור יותר או פחות מרועי קליין. אני אשמח להזמין הנה פעם את בני משפחתו של רועי קליין לספר על רועי. חנה.
 

ATAF151

New member
יוני נתניהו זה סיפור אחר

ראשית יוני היה מפקד סיירת מטכ"ל והספיק לעשות סדרה ארוכה של מעשי גבורה. שנית התמזל מזלו של יוני (באופן יחסי כמובן) שהוא נהרג במסגרת מבצע מפואר של הצבא. ושוב, רועי קליין היה תושב ההתנחלות עלי ושם גם למד ורק בילדותו גר ברעננה. ולפי אורכות חייו הוא דווקא כן חשב שטוב למות בעד ארצינו.
 

אלי ו.

New member
תשובה

כמה כיתות תיכון בכל שכבה יש בתיכונים העירוניים? ההגיון היה אומר שבתיכון הדתי היחיד בעיר, בכל שכבה היתה צריכה להיות מחצית המספר הזה. בפועל הדתיים, גם עם התיכון החדש, עדיין מופלים מאוד לרעה בתחום הזה. מול שמות בתי ספר כמו אוסטרובסקי (ראש המועצה הראשון - פוליטיקאי) אביב, דקל, יונתן (ע"ש יוני נתניהו) לא ברורה הטרוניה שלך. מדוע לא לקרוא לביה"ס על שם יליד רעננה?
 

ATAF151

New member
רועי קליין לא היה לומד בתיכון הממלכתי דתי

יש 30% דתיים, מהם למחצית הבנות יש תיכון ממלכתי. כלומר הבעיה היא של 15% מהאוכלוסיה ולא של 30%. ואם לוקחים רק את אלו שבכלל מעוניינים ללמוד בתיכון ממלכתי דתי, האחוז עוד יורד בהרבה יותר. ולדוגמא אם קוראים את קורות החיים של רועי קליין מגלים שהוא בוגר המכינה הישיבתית הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי. מה שמצביע שהוא ב 99% לא היה הולך ללמוד בתיכון ממלכתי דתי ברעננה. אגב, הוא היה תושב עלי ורק בילדותו גר ברעננה.
 

סבתא9

New member
החדשות הטובות הן שחופרי משווה את התנאים

לאחר קיפוח של 17 שנה של ציבור דתי, יש הנהגה חדשה בעיר המכירה בצורך של ציבור גדול לקבל שירותי חינוך כמו בבתי הספר הממלכתיים. זה נכון שהיום כפר בתיה הוא בעצם תיכון, אולם הוא תיכון פרטי וממיין שלא מוכן לקבל את כל התלמדים, אין בקרה כספית על תשלומי ההורים, ואין שום בקרה על תכנים לימודיים, נכון הדבר שעיני כל התלמידים ברעננה כומהות בהערצה אל כפר בתיה, וזאת משום שלא היתה קיימת שום אלטרנטיבה מתאימה לציבור, ישיבת בני עקביא אינה עונה על הצורך של תלמידים רבים ללמוד בתיכון עירוני ללא תיגבור שעות קודש.
 

אלי ו.

New member
רועי קליין לא היה יכול ללכת לתיכון דתי ברעננה

כי לא היה תיכון כזה. כמו רוב בני רעננה הדתיים הוא נאלץ ללכת לתיכון דתי פרטי מחוץ לרעננה, במקרה שלו אמי"ת. מכינה קדם צבאית אינה תיכון אלא כפי ששמה מרמז, מכינה קדם צבאית. הדיון הזה הופך הזוי מרגע לרגע. http://www.pmo.gov.il/PMO/Communication/IsraelUnderAttack/Lebanon260706/vicroei260706.htm
 
שאני אעשה לך הכרות עם ataf?../images/Emo57.gif

תכירו בבקשה, אלי-ataf, ataf-אלי
נושא התיכון הדתי מזמין תמיד דיונים כאלה עם ataf. ענייני אג'נדה.
 
למעלה