מסמכים מזוייפים ששינו את פני העולם

מסמכים מזוייפים ששינו את פני העולם

הפרוטוקולים של זיקני ציון.
הופצו ברוסיה בשנת 1903 במטרה להכפיש את היהודים. בארצות הברית לבדה הם הופצו ב-500,000 עותקים שבין המובילים באנטישמיות היה הנרי פורד ודומיו. למרות שבשנת 1921 הוכח שהם מזוייפים, היטלר ביסס בחלקו עליהם את תורת הגזע שלו וגם ציין את דעתו בספרו "מיין קאמף". גם אחרי מלחמת העולם השניה ציינו את זה כאמת, וגם בשנת 2015 שר ההגנה הפולני טען שהמידע לגבי זיקני ציון הוא אמת.
האיגרת של לנטולוס
איש בשם פוביוס לנטולוס כביכול כתב איגרת לסנט הרומי שבה תיאר את איך ישו נראה. לנטולוס זה, סברו חוקרים, אמור היה להיות מושל יהודה לפני פונטיוס פילאטוס. איגרת זו משערים שהיא מזוייפת כי לא ידוע להיסטוריונים על מושל רומאי בשם זה. מה גם שהרומאים בכלל לא היו משתמשים בביטויים כמו "משיח אמת" "ישו הנוצרי" – ביטויים שהיו שגורים בפי יהודים ובברית החדשה. סבורים שהאיגרת זוייפה באמצע ימי הביניים בסביבות המאה ה-15.המסמך הלך לאיבוד ונראה לאחרונה במאה ה-18 והאחרון שראה אותו היה ספרן בספריה שציין שהמסמך נכתב באותיות מוזהבות על נייר אדום. במסמך ישו מתואר כאיש גבוה בעל שיער ארוך בצבע ערמוני ועור פנים חלק וחיוור. למרות שברור שהמסמך מזויף, הוא אחראי במידה רבה לצורה שבה מתואר ישו באמנות ואפילו עד ימינו.

תרומתו של קונסטנטין ( 750 לספירה)
מסמך מזוייף זה מציין שהקיסר קונסטנטין אישר לאפיפיור לשלוט ברומא ובחלק המערבי של האימפריה הרומית. מסמך מזויף זה איפשר לאפיפיור לשלוט ביד חזקה באיטליה. נבדק על ידי מומחים ללשון שהשפה והכתב היו מודרניים מדי לתקפוה שבה כביכול נכתב המסמך – 400 שנה אחרי מותו של קונסטנטין.
 
יש חוקרים שסבורים שכך נראה ישו



 

Y. Welis

New member
היו עוד כמה. גם כאלה ששונו במקצת כדי להפוך אותם למשפיעים

כמו 'מברק צימרמן', ששיכנע את המימשל האמריקאי שכדאי להכריז מלחמה על גרמניה בזמן מלחמת העולם הראשונה.
&nbsp
אגב המראה של ישו שהזכרת כאן ולמעלה - הרבה לקוח מ'אריג טורין' הידוע, שהוא כביכול האריג שבו הוא נעטף אחרי הצליבה וששימר את דמותו.
&nbsp
מזכיר לי שבזמנו במשפט OJ סימפסון, היתה תהלוכה ליד בית המשפט ובין הצועדים היה תאום של ישו עם צלב... בשנות השבעים היה מקובל 'מראה ישו'.
 
למעלה