מסעדות כשרות ולא יקרות בפראג

Shemes P

New member
מסעדות כשרות ולא יקרות בפראג

בטיול האחרון שלנו בפראג הגענו לרובע היהודי לטיול ואחכ רצינו לאכול באחת המסעדות של חב"ד. נכנסנו למסעדה הבשרית, המלצר היה ישראלי וזה היה ממש מגניב, אבל ברחנו כשראינו את התפריט - יקר בטירוף!!! ברמה של צלחת חומוס ב-56 שקלים! לא יכולנו להרשות את זה למשפחה שלמה ולכן לקחנו את הרגליים ויצאנו להפתעת המלצר. מאחר ואנחנו מתכננים עוד טיול כזה, הייתי רוצה לדעת האם יש מסעדות כשרות בפראג שאינן יקרות מאוד?
 
צריך לקחת בחשבון שבפסח הכל הרבה יותר יקר

בגלל שמקפידים על כשרות.
תוכלו לנסות את מסעדת קינג סולומון. אני לא זוכרת מה היו המחירים, אך הטעם היה משגע!
 

SupermanZW

Well-known member
הכשרות עולה אותו הדבר כל השנה

הסיבה שבחו"ל מחירי המסעדות הכשרות גבוהים יותר בפסח היא שהקהל שלהן שבוי. עובדה שבישראל (בה יש הרבה יותר מסעדות כשרות) המחירים לא משתנים בפסח.
 
מסעדות כשרות בפראג

בפראג ינן כמה מסעדות כשרות. בנוגע לפרטם ולמחירים, תוכל לבקר באתרי האינטרנט שלהם:
מסעדה דיניץ: http://www.dinitz.cz/
חב"ד שלנו: http://www.shelanu.cz/
קינג סולומון: http://www.kosher.cz/en/
שלום כושר, מסעדה של הקהילה היהודית: http://www.kehilaprag.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=204&lang=en
מסעדה של המלון הכשר קינג דויד: http://www.hotelkingdavid.cz/
 

SupermanZW

Well-known member
בכל עיר תיירותית יש מסעדות כשרות

והן תמיד יקרות.

לשומרי כשרות לא משתלם לאכול במסעדות בחו"ל, עדיף להם להביא אוכל מהבית.

הכשרות היא גם הסיבה העיקרית שהמזון בישראל יקר, נכון להיום מחירי המזון בסופרמרקטים בישראל יקרים יותר מבכל המדינות באירופה, פערי המחירים בין המסעדות בישראל (הן כשרות והן לא כשרות) לבין המסעדות הלא כשרות במדינות היקרות באירופה (מדינות מערב אירופה, שווייץ וסקנדינביה) קטנים, אך פערי המחירים בין המסעדות בישראל למסעדות במדינות הזולות באירופה (מזרח ומרכז אירופה) עצומים. המחירים במסעדות הכשרות בכל מקום באירופה גבוהים יותר מבישראל מכיוון שהן מעטות ויש להן קהל מצומצם מאוד וככל שיש פחות תחרות המחירים גבוהים יותר. פערי המחירים בין מסעדות כשרות ללא כשרות בישראל קטנים אך הלא כשרות הרבה יותר רווחיות (לכן יש יותר מסעדות לא כשרות ממסעדות כשרות למרות שיש בישראל יותר שומרי כשרות משאינם).

מבחינה כלכלית לא משתלם לשמור כשרות (ברור לי ששומרי הכשרות לא עושים זאת משיקולים כלכליים) אבל כמו תמיד, מכל אמונה תפלה יש מי שמרוויח (אף פעם לא המאמין), מהאמונות הדתיות שביניהן במיוחד.
 
למעלה