מסעדת בראנז'ה במתחם שרונה, שני זוגות.

Omnivore

New member
מסעדת בראנז'ה במתחם שרונה, שני זוגות.

זוג חברים הזמין שולחן בבראנז'ה ופטר אותנו מהתלבטות אם עבר כבר מספיק זמן מפתיחת המסעדה כדי שנבקר בה.
אשתי ואני לא נוהגים לפקוד מסעדות חדשות, מעדיפים לתת למקומות החדשים זמן להשתפשף ולהיסגר על עצמם. מנהג זה
התחזק אצלינו לאחר נפילה כואבת ה-TYO החדשה ובביקור פחות מאכזב, אך מאכזב בבינדלה.

הגענו בזמן והשולחן שהוזמן בחוץ כבר חיכה לנו. המלצרית החייכנית הציע שתיה, הוזמן בקבוק פרייה (29 ש"ח) שהונח
על שולחננו ללא פתיחה ומזיגה של המים לכוסות, פרט שולי, אך מחשיד לגבי הקפדה על רמת השירות במקום. בטון של
"בואו תתלהבו מכמה שאנחנו מקוריים" סיפרה המלצרית על כך שהמסעדה היא ים תיכונית ושהמנות בה בגודל בינוי ושאפשר
לחלוק לטעום ועוד דברים ששומעים בכל מסעדה שניה שנפתחת בתל אביב בשנים האחרונות. חיכינו למשפט שהמנות יוצאות
כשהן מוכנות ואין סדר מובטח, אבל אקדים ואומר שהמנות הראשונות (את העיקרית חלקנו) הגיעו כולן ביחד.

חברינו לא בעניין של יין לבן, לכן למרות שרוב המנות במסעדה הן מהים, הזמנו בקבוק של מרלו מיקב עמק האלה (165 ש"ח).
כוסות היין במסעדה הן ללא רגל, לא צורה אהובה עלינו, אנחנו מעדיפים את הכוסות "הרגילים". המלצרית התחילה לפתוח את
הבקבוק ואז התגלה לעיננו מראה מזעזע של לק בצבע כחול שהתקלף בחלקו מציפורניה. אישית אני נגעל מזה וככלל אני חושב
שאדם שמכין ומגיש אוכל חייב לשמור לא רק על היגיינה של הידיים, אלא גם על טיפוחן. בזה נגמרו לי הטענות אל המלצרית (כמעט),
שאר השירות היה בסדר גמור, כולל אספקה של מפיות, מגבונים, החלפת מאפרה וכו' (אה, היין נמזג רק בפתיחת הבקבוק,
אחר כך דאגנו מלא את הכוסות בעצמנו כי המצרית לא דאגה).

לראשונות הזמנו קלמארי Istanbul Style, שלושה גופים ממולאים בגבינת טולום וברוטב סגנאקי (69 ש"ח). זו הייתה מנה
תל אביבית טיפוסית, רוטב הסגנאקי היה טעים (הייתה חסרה בו גבינת פטה כמו שאנחנו מכירים את המנה מרודוס וכרתים,
אבל כנראה גבינת הטולום הייתה אמורה למלא את מקומה), הקלמארי טופל היטב, חידוש קולינארי לא היה כאן.

פטריות על הפלנצ'ה (40 ש"ח ל-200 גר') היו טעימות גם כן, הן נחתכו די עבה כדי להיות בשרניות. שוב, שום חידוש או טאץ'.

טרטר דג ים על גספאצ'ו (שאלנו את המלצרית איזה דג זה, ענתה לנו שזה דג ים. ?O RLY). זה היה דג לבן עם נוכחות רצינית
של גבינת פטה די מלוחה, עד כדי כך מלוחה שהדג העדין נבלע במליחות שלה. גספאצ'ו עגבנית בא בצורה של רוטב
עגבניות סמיך שעליו הונח הטרטר. מנה נחמדה, אבל באותה הזדמנות יכלו לוותר על בדג במנה כי לא הוסיף כלום (54 ש").

טרטר טונה אדומה (56 ש"ח) הומלצה בחום על ידי המצרית כמנה הכי מבוקשת במסעדה. היו במנה אבוקדו ועשבים, וינגרט
קווה וסלק שהיה כל כך מתוק ודומיננטי בטעמי הסלק שלא היה ניתן להרגיש את קוביות הטונה. מנה פחות מוצלחת בכל הערב.

קלמארי מהים התיכון (56 ש"ח) הייתה מנה שיצאה מן הכלל של הטעמים הים תיכוניים שעד עכשיו אפיינו את כל המנות
שאכלנו בבראנזה, אותו טעם שכולם מצליחים לשחזר בהצלחה כה רבה שהרבה ממנות תל אביביות עושות רושם שיצאו מאותו
המטבח. היה במנה ממרח שעועית שחורה, אפונה ירוקה ורוטב על בסיס יין לבן ולימון. מנה טעימה ומיוחדת על אף המרכיבים הבנאליים.

הוזמן בקבוק יין נוסף, סיגריה ארומטית עשתה כמה סיבובים והרגשנו מוכנים למה העיקרית.

הרצון היה ללכת על ספיישל סינטה (700 גר אם זכור לי נכון), אך כבר כשהזמנו חזרה המלצרית והתנצלה שהסינטה האחרונה
נמכרה לפני דקות אחדות. הוחלט לשמור על קו הסטייק לחלוקה ולכן הזמנו ראמפ 500 גר (220 ש"ח או משהו ליד). הראמפ
הגיע פרוס, במידת צליה מתבקשת (MR) ורבעי תפ"א שכנראה בושלו וטוגנו בשמן עמוק. הראמפ היה טעים, אך די קשה
ללעיסה, גם במונחים של ראמפ. אפשר להשיג ראמפ נאה מאוד במחוזותינו (סטייק רוקה של הטרקלין או הראמפ של מרינדו),
זה לא היה המקרה.

בקינוחים הזמנו קרם קטלאן (42 ש"ח) שהיה טוב, במרקם נעים ולא מתוק מדי, וכנאפה עם גלידת פיסטוק (42 ש"ח).
הכנאפה הגיע שחום, לא מתוק מדי, מאוזן היטב עם הגבינה וללא כמות מטורפת של חמאה מה שלא גרע כלל מן הטעם.
גלידת הפיסטוק היתה בטעם פיסטוק ולא בטעם צבע מאכל זרחני.

מי נענע ושני אספרסו (האספרסו רע להחריד), סבב צ'ייסרים על חשבון הבית וביקשנו חשבון.

970 ש"ח לפני הטיפ עבור ארוחה לא רעה: מנות ראשונות שרובן היו טעימות אך לא מחדשות, סטייק טעים אך קשה ללעיסה,
קינוחים טובים ואספרסו רע + שירות צולע עם קילופי לק.
אומנם ביקרנו במסעדה חדשה, אבל יצאנו בתחושה שכבר ראינו וטעמנו כמעט כל מה שהיה פה.
נ.ב. שירותים נקיים עם סבון ומגבות.
 

יויו13

New member
דיווח שכתוב יפה ,חדש כאן ? מסכים לגבי

הלק וגם לגבי מסעדות חדשות.
ביחס לדיווחים אחרים מהמתחם שלך חיובי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לגבי הלק, אין ספק שלק מתקלף נראה נורא

אבל בגדול, עצם קיומו של הלק מעיד על טיפוח, ויכול להיות (לא ראיתי) שהקילוף התרחש במהלך המשמרת ונגד זה אין הרבה מה לעשות... כשעובדים הרבה עם הידיים וגם הרבה במים (למשל שטיפות מרובות) הלקים לא מחזיקים היטב. אפשר אולי לוותר עליהם לגמרי ולצוות על המלצריות להסתפק בלק שקוף בלבד, אבל זה כבר דיון אחר.
 

החתולית

New member
על הדיווח

שהיה תענוג לקרוא (ואני מתאפקת לא להגיב על חלקים ממנו בהומור המתבקש).
&nbsp
השורה התחתונה שלך, היא כזו שתמחק את המסעדה מרשימת המקומות שמעניין לי לבקר בהם.
&nbsp
לעניין הלק: אחד הדברים שאני לא יכולה לסבול בנושא טיפוח, הוא לק מתקלף. אם שמת לב לעניין, כנראה שלא היה מדובר בקילוף קטנטן של ציפורן אחת. BIG NO NO בספר שלי.
&nbsp
&nbsp
 


ובוא נודה בזה, מלצרית נושאת את האוכל ומקסימום פותחת את היין, היא לא עוסקת בבישול במטבח ולכן הציפורניים שלה לא אמורות להתקלף בצורה משמעותית.
&nbsp
כאחת שמחזיקה ציפורניים די מטופחות וצבועות תמיד, הקילוף שיש לי אחרי יום במטבח הוא יחסית מינורי ומפריע בעיקר לי, הוא לעולם לא יהיה קילוף שאחרים ישימו אליו לב בצורה שממש תפריע.
&nbsp
בעיני בכל אופן, השם של המקום כמו גם גישת השירות, לא מזמינים במיוחד.
 

Omnivore

New member
לא, לא. לא קילוף מינורי.

ציפורניים קצרות (שום בעיה עם זה), אך לא מטופחות כשהלק המתקלף תופס כחצי משטח הציפורן.
הרושם שהתקבל היה ש"אני אשים לק חדש כשהישן יתקלף לגמרי".
ההערה היא יותר לבעלי/מנהלי המסעדה ולא לבחורה הצעירה והלא מטופחת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כך הביקורת מוצדקת לגמרי, גם בעיניי זה דוחה

מודה שחטאתי בכך בעבר בעצמי, אבל מכיוון שלא במקרים שנדרשתי להיות ייצוגית, זו בעיקר נשארה פאדיחה שלי.
 

pix37

New member
תודה על הביקורת - היא אכן כתובה היטב

אשמח אם תמשיך לכתוב כאן - יש לך את זה
 

pinki35

New member
הערה קטנה

כתבת מספר פעמים שהמלצרית לא מזגה בשנית יין\מים... קצת הציק לי לקרוא את זה כי אני לא חושבת שזו תפקידה לשמש גם כברמנית, וזה ממש לא מעיד על איכות השירות. בהנחה שלכל הסועדים יש ידיים מתפקדות והבקבוק על השולחן רוטינת המזיגה היא באחריותכם ובקצב שלכם. (חוץ מהמזיגה הראשונה כמובן או במידה והסועדים מבקשים). זה גם נראה לי מצחיק שכל כמה דקות מישהו יבוא למזוג לי... אולי זו רק אני.
והלק על הציפורניים - חלחלה.
חוץ מזה אחלה ביקורת :)
 

bob68

New member
גם אני מעדיף

למזוג לעצמי את היין והמים ולוותר על שירותי המלצרים.
ככה ניתן להרגיש שליטה טובה יותר על הקצב ועל כמויות המזיגה.
 

Summer dragon

New member
תודה שיש מישהו שכתב את זה!!!!

אני ממש לא מבינה מה הקטע הזה?
באיזה מסעדות הבחור אוכל בד"כ? שכל הזמן מקרקרים סביבו ומוזגים לו מים ויין לכוסות בכל פעם שנגמר לו....
זה טרחני, זה דוחה....
שלא נדבר על לא מקובל במסעדות בישראל.
ובכלל מעבר למילוי הראשוני מי אמר שאני רוצה עוד כוס יין ובדיוק כשסיימתי את הקודמת?
לא נעים לי כשמלצרים שואלים אם לפנות, או שואלים יותר מפעם אחת אם הכל בסדר ואם אנחנו מרוצים (תמיד מגיע באמצע הביס) אז אם כל שנייה היו מציעים גם למזוג? זו הייתה חדירה למרחב הפרטי שלי.... נראה לי אבסורדי.
זה היה כתוב קצת מתנשא, לא יודעת.
 

Omnivore

New member
אם זה טרחני ודוחה, את מוזמנת לשרת את עצמך במסעדה.

כשאני מגיע למסעדה ומשאיר בין 15% ל-20% טיפ למלצר/ית אני מצפה לקבל שירות מלא.
אני לא כתבתי שאני רוצה שיקרקרו סביבי, אבל כשאני מגיע למסעדה בשם "ברנז'ה"
שממצבת את עצמה כמקום יוקרתי ואף מנהיגה קוד ליבוש במסעדה, אני מצפה לקבל
שירות שתואם את המיצוב שלה. כשאני מזמין בקבוק מים ב-29 ש"ח, אני בהחלט מצפה
שאיש השירות של המסעדה ימזוג לי את המים בכוס. כשאני מזמין בקבוק יין, אני מצפה
שאיש השירות של המסעדה ימזוג לי ממנו או לפחות יציע לי למזוג. אני לא רואה שוני
בין מזיגת מים למילוי סלסלת הלחם (לא הפעם) ובין מזיגת יין לסידור האוכל על הצלחת.
ולהלן מסעדות שהבחור אוכל או אכל בהן ושבהן מוזגים לו היין כשהכוס מתרוקנת:
בסטה
טרקלין
מול ים
הרברט סמואל
רוקח ים
קלואליס
קפה 48

בשקוף ז"ל המלצר הפציר בי (בחיוך כמובן) שאני עושה את העבודה במקומו
כשראה אותי מוזג לעצמי ולזוגתי יין.
במסעדות רבות בחו"ל (צרפת, איטליה, גרמניה, אוסטריה ואפילו מרוקו) המלצר
ממהר למזוג יין או מים בכוס של הסועד כשרואה שהכוס התרוקנה או כשהסועד
מושך את ידו לעבר הבקבוק. זה כמעט ולא קורה במסעדות הפשוטות/הכפריות/המשפחתיות,
אבל קורה כמעט בכל מסעדה יוקרתית שכזאת רוצה להיות מסעדת ברנז'ה.
 

Summer dragon

New member
יש שירות ויש שירות

אז אני מניחה שהכל תלוי במה שאתה רגיל ומצפה מהמסעדה.
כשמשאירים יותר מ-250 שקל לראש לבנאדם כמו שקורה בחלק מן המסעדות שציינת. אולי הייתי מצפה שימזגו לי מים ויין לכוסות.
לא יודעת.
בברצלונה מול המלון שלנו הייתה מסעדה שהתהדרה בכוכבי מישלן ושם באמת זכור לי שהיין נמזג לכוסות לפחות כשהוא הגיע לשולחן והמלצר הציע יפה מאוד והכל היה נורא "מסעדה בסרט צרפתי".
אני לא אוכלת במסעדות כאלו פשוט כי זה לרוב הרבה מעל התקציב שלי.
רוב המסעדות בארץ הן לא כאלו,
אפילו כשהייתי אצל אורי בורי (אחת הפלצניות שביקרתי בהן) הבקבוק והכוסות הונחו על השולחן ומזגנו לעצמינו.
&nbsp
אולי התודעת שירות שלי מחורבנת, אולי סתם לא נעים לי ואני לא רגילה.
כמו שבארץ רוב המסעדות לא מחזיקות או החזיקו מעולם בסומלייה.
&nbsp
&nbsp
 

horseradish

New member


לא אוכלת בד"כ במסעדות יוקרה אבל בפעמים המעטות שכן אכלתי (הנמל 24, הוטל מונטיפיורי ומסעדת וואלה) זכיתי לשירות כזה ומבחינת ההרגשה זה עושה את ההבדל.
אני יוצאת בתחושה חגיגית מערב כזה וזה מה שמבדיל בין מסעדת יוקרה לבין בית קפה או דוכן פלאפל.
&nbsp
 

pinki35

New member
טוב, חוזרת בי!!

כנראה שכמו שמישהי אמרה פה - יש לנו תודעת שירות פח. כנראה לא הבנתי שזו מסעדת פירסט קלאס... עכשיו הכל מובן.
מה קוד הלבוש שם אגב?
 

Omnivore

New member
בעת ההזמנה מבקשים לא לבוא עם מכנסיים קצרים וכפכפים.

לפני כמה חודשים המסעדה לא הכניסה בחור או בחורה בכפכפים. המקרה סוקר
בלילה כלכלי או צינור לילה ועשה קצת רעש בפייסבוק, התגובה של המסעדה הייתה משהו כמו "אנחנו מציבים
פה סטנדרט אחר ומבקשים ליצור אווירה מכובדת ומודעים בעת ההזמנה על קוד הליבוש"
למיטב זכרוני זה המקרה הראשון בתעשיית המסעדות הישראלית ואני חייב להודות
שהמקרה שסוקר בתקשורת היה אחד הגורמים שעוררו אצלנו עניין לבקר במסעדה.
לכן ייחסתי עניין רב לרמת השירות במסעדה שלדעתי לא יישרה קו עם הסטנרדט ה"אחר"
שהמסעדה הציבה.
 
למעלה