מסעדת עינת במעלות אנשים קטנים

aviro

New member
מסעדת עינת במעלות אנשים קטנים

לפני מס´ימים החלטנו הבן שלי ואני לצאת לאכול יחד במסעדה,החלטנו ללכת למסעדת עינת במעלות,איך שנכנסנו,התנפלה עלינו מלצרית ושאלה משהו בסגנון הזמנתם מקום,אמרנו לה שלא,אז היא הושיבה אותנו ליד שולחן לשניים משהוא בגודל של 60 על 60 ס"מ ,ביקשנו להחליף שולחן,ומיד נעננו,לאחר מס´ דקות קיבלנו תפריט,לאחר שהסתכלנו והתלבטנו ונבהלנו החלטנו להזמין ,אני הזמנתי סטק במחיר 85 ש"ח והבן שלי הזמין קבב במחיר 49 ש"ח,תוך כדי המתנה אנו מביטים ובוהים מטה ומעלה,לפתע צדו את עינינו שתי אמירות גאוניות ממוסגרות יפה והן אומרות כך: האמירה הראשונה: אנחנו כאן לשרת אותך אך אנו לא משרתים שלך,והשניה: הלקוח תמיד צודק אבל תשאיר גם לנו להיות צודקים.אומר את האמת זה לא עשה לנו טוב,חולפות מס´ שניות והבן שלי אומר לי אבא אני חושב שהמנה לא כוללת סלטים וציפס,עניתי לו מיד לא יכול להיות במחיר של 85 ש"ח לא יתנו סלטים וציפס? אבל ליתר ביטחון שאלתי את המלצרית אשר אישרה את הרגשתו של בני,לאחר מס´ דקות של לעקל את התשובה ומחשבה מה עושים,קראתי למלצרית אחרת שנראתה לי יותר בכירה ואולי מנהלת,ושאלתי את אותה שאלה וקיבלתי את אותה תשובה,המנה כוללת תפוח אדמהעם רוטב שום וסלט ירק,מה זה סלט ירק שאלתי,אמרה לי סלט חסה.אמרתי לה שאני רוצה לבטל את ההזמנה,אמרה לי אי אפשר הבשר על האש,אמרתי לה שבכול זאת אני רוצה לבטל,אמרה לי אתה תשלם,קמתי לקופה ושאלתי כמה אני צריך לשלם,המלצרית שהפכה לקופאית תיקתקה על הקופה ומיד אמרה לי 148 ש"ח ,שילמתי ויצאתי חשבתי שלמישהו שם יהיה איזשהו רעיון עוד לפני שאפתח את הדלת ואצא,אבל שום דבר אף, אחד לא זז,במסעדה היו מעט אנשים (6-8) יכולתי לעשות מהומה,אבל החלטתי להפגין את מורת רוחי בשקט,לאחר 3 ימים (כשחזרתי מחופשה בצימר בחד נס) התקשרתי לבעל הבית ובמקום להתנצל ולהציע הצעה שכל בעל מסעדה ששילמו לו ולא אכלו אצלו ושיהיה מעוניין שסיפור כזה לא יופץ כמו שעכשיו אני עושה יציע,אבל במקום זה הוא אמר לי שהוא שמע את השיחה שלי עם המלצריות,ושאני לא צודק ושהוא זרק את הסטיק והקבב(אשרי המאמין) השיחה בינינו הייתה נינוחה אך לא הובילה לשום דבר,כאשר אמרתי לו שאני מתכוון לפרסם את הסיפור הוא ניתק לי את הטלפון "בפנים" זהו הסיפור לשיפוטכם.
 

אורלי99

New member
אני לא יודעת מי צודק אבל...

זה ממש מבאסה לצאת בתחושה כל כך לא נעימה ממסעדה.
 

che55

New member
כמה עצוב לשמוע...

שבמחיר כזה הם לא מוכנים לצרף תפו"א מסכן שטוגן בשמן וקוראים לו צ´יפס. והשלטים על הקיר - ממש עושה חררה!!!! זה מראה רק את היחס שלהם ללקוח. טוב עשית - אבל אם שילמת, לפחות היית נהנה מהבשר - למה שאתה תיענש? טוב עשית שפירסמת זאת, חשוב מאוד לקבל אזהרות כאלו.
 

liti

New member
שני דברים בעניין זה

בעניין התוספות, למסעדה יש את הזכות להחליט איזה תוספות לסטייק יהיו, ותוספות של תפוח אדמה וסלט חסה לסטייק זה בהחלט דבר מקובל. נכון שיש מסעדות שנותנות ללקוח בחירה בין תפוח אדמה אפוי לצ´יפס ובין מספר סוגי סלטים,אבל זה לא MUST ונתון לשיקול הדעת של המסעדה. מה שכן, היה בהחלט רצוי לעדכן אותך לגבי זה לפני או במהלך ההזמנה, והיה ראוי לו התוספות היו רשומות בתפריט בכדי למנוע הפתעות לא נעימות. ובעניין המקרה הלא נעים שסופר כאן, מעולם לא שמעתי על מצב בו הלקוח לא אוכל אך נאלץ לשלם על המנות באופן שתואר, ועוד זכה לכזו אטימות מצד הצוות ויותר מזה מצד בעל המסעדה. ממש מתאים לפינת "יש גבול לכל תעלול
" המפורסמת בפורום (ולמשתתפים החדשים-תוכלו לראות הודעות קודמות בעמוד הראשי של הפורום, מצד שמאל בהודעות הנבחרות, בקרוב הפינה תעלה שוב ותוכלו לספר סיפורים נוספים כגון זה). חשוב מאוד להביא מקרים כאלה לידיעת הציבור, וזו בהחלט אחת המטרות של הפורום הזה. אני מאמינה שמקרה כזה בהחלט יגרום לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם מבקרים במסעדה ששמעו עליה מקרה כגון זה, ומאוד חבל שהבעלים והעובדים לא לוקחים בחשבון את כוחנו כלקוחות.
 
הצעת ייעול.

לפורום ציבורי יש כח רב - אז מדוע שלא נשתמש בו? הביקורת בפורום משיגה תוצאה אחת: הפצת המידע בין המשתתפים, ללא ספק תרומה חשובה לחברי ואורחי הפורום. אבלניתן להתקדם צעד קדימה בכך שמנהלת הפורום תביא לידיעת בעלי המסעדות את הביקורת השלילית עליהם ותפרסם את תגובתם. אני מאמין שבכך נאיר את עיניו של בעל מסעדה שייתכן ואינו מודע לפונציאל ההשפעה ע"י הפרסום באינטרנט. ייתכן גם שבמקרים ראויים לציון וחריגים לטובה - ניתן לנקוט פעולה דומה.
 

25אירית

New member
ג-ד-ו-ל!!!!!

אני חושבת שבכך נוכל ממש להעצים את כוחנו. רעיון ממש מצויין. השאלה היא רק האם יש לליתי כוח להתעסק עם העניין הזה, כי בהחלט מדובר פה בהתעסקות לא קטנה....
 
היא צריכה להחליט

לדעתי מנהלת הפורום צריכה לעסוק בזה, אחרת זה יהיה יעיל אך לא אפקטיבי.... להערכתי שיחת טלפון למסעדה ולאחריו שליחת פקס´ תדפיס הביקורת ולבסוף פרסום תגובת המסעדה. ברור שצריך להשקיע אך האתגר והתוצאות שווים את המאמץ.
 

liti

New member
אשמח לשמוע דעות נוספות בנושא

אחד השיקולים שצריך לקחת בחשבון הוא גם- האם כדאי להביא לידיעת המסעדנים את דבר קיומו של הפורום? סביר להניח כי זה יקרה בשלב זה או אחר אבל הפורום עדיין צעיר (בן חודש וחצי!) ויש יתרון גדול לאנונימיות (היחסית) של הפורום. כבר ראינו מקרים (בלי לנקוט בשמות) של ביקורות שהדיפו ריח של פרסומות, ואלו גררו תגובות בהתאם של חברי הפורום.צריך לקחת בחשבון שככל שנאחר את פרסומו של הפורום בקרב המסעדנים, כך נצבור מאגר של ביקורות כנות שרשמו הגולשים ואלו יוכלו לשמש אותנו כשיקול לנכונותן של ביקורות חדשות שיהיו מוטות בדרך זו או אחרת. לכן העניין לא כל כך פשוט. אשמח לשמוע את דעתכם בעניין ולהגיע להחלטה משותפת בעניין של הפניה למסעדה וקבלת תגובה.
 

ג טלי

New member
מה שלא הבנתי זה שאם כבר שילמת

למה לא ישבת לאכול? ולמה לא הקמת קול צעקה? יש גבול לבושה. לזרוק סתם כך 148 ש"ח נראה לי מוזר... אפילו למי שיש כסף... ואם לא הית משלם , מה אז?
 
מצטער מראש שלא אהיה פופולארי

אני לא מכיר את המסעדה המדוברת אבל אנסה להגיב לפי ההודעה. כמו שכבר נאמר, בחירת התוספת נתונה לידי בעלי המסעדה וזה לא מובן מאליו שמקבלים צ´יפס במחיר של 85 שקלים. בבירנבאום ומנדלבאום, שזוהי מסעדת בשרים נחשבת משלמים תוספת בעבור הצ´יפס ומשלמים אף יותר בשביל מנת סטייק עם עלים ממולחים ומפולפלים בצד. המסעדה קיימת כבר כמה שנים וזוכה לביקורות נלהבות. יש אנשים, כמוך, שחושבים שברגע שהם משלמים 85 שקלים הם זכאים לקבל הכל ואף יותר מזה. ברגע שנבהלת ממחירים כמו 85 שקלים, כדבריך, זה רק מוכיח שאינך רגילה למסעדות. היא הנותנת, את לא מודעת להרגלים של מסעדות בנוגע לתוספות למנות. לפני שבאים בביקורת כלפי מסעדה צריכים להכיר יותר ממסעדה אחת ולדעת מה מקובל כיום. אני כבעל מסעדה הייתי מעיף אנשים כמוכם לכל הרוחות אם היו אומרים לי: "ב-85 לא מגיע לנו צ´יפס וסלט?". צר לי להגיד אבל הביקורת שלך אינה מוצדקת ומכעיסה. דוגמא טובה לישראלי המכוער שדורש כל מה שמגיע לו. לגבי השלטים- זה באמת מכוער לשים כזה דבר במסעדה ומראה משהו על המקום. אם היתה לך ביקורת על איכות הבשר ועשייתו- זה מקובל. במחיר של 85 שקלים צריכים לקבל בשר איכותי.
 

פונטיוס

New member
תרשה לי להזיל דמעה

קראתי את שכתבת ונחרדתי למקרא עיניי.איזו שחצנות,רדידות ורופסות תבונית אתה מגלה. אני במקומך הייתי מתבייש להעלות דברים כל כך נלעגים אלו על המסך.תתבייש לך!! שמא יש צידוק לנהוג בברוטאליות מחירית כלפי הצרכן?! שמא יש לגבות מחירים שערוריתיים ולצפות כי הצרכן יתמוגג מהם בנחת והערצה? שמא יש לתמחר בחוסר פרופורציה ולו כדי שכיסך ישמין בעודפי מרשרשין?! ידיד היקר, אני אוכל במסעדות בתדירות גבוהה, יוקרתיות יותר ופחות, וכל פעם מחדש אני תמה על הבריונות התמחירית הלא ברורה שמרשים לעצמם בעלי המסעדות ה"נחשבות" לגבות עבור מנות כל כך פשוטות ולא מתוחכמות. 85 ש"ח למנת סטייק בהחלט מצדיקה תוספת ראוייה!!!!!!! ואידך זיל גמור,חצוף!!!!!!
 

פונטיוס

New member
זאת ועוד-

אני כולי תקווה שהפורום המצויין הזה יתעצב משך הזמן לכדי פורום בעל נוכחות והשפעה צרכנית ראוייה. בעלי מסעדות נלעגים כדוגמתך מצריכים מגדלור צרכני ראוי !!!!!
 

25אירית

New member
לא נסחפת פונטיוס?!?

הבן אדם פה מביע את דעתו, ובצורה די מכובדת, אני חייבת להוסיף. יכול להיות שאתה לא מסכים איתו וזה בסדר, אבל מפה ועד "בושה וחרפה" "רדידות" "שחצנות" הדרך עוד ארוכה מאוד... לגבי מה שכתבת בנושא בריונות, למרות שאני בהחלט חושבת שב- 85 ש"ח אפשר להציע גם צ´יפס, עדיין זכותו של כל בעל עסק (גם אם זו מסעדה) לנקוב במחיר עבור סחורתו. ויתרה מזו, מכוון שמדובר במסעדה , שזה לכל הדעות מותרות, ולא קופת חולים, אז השמיים לא יפלו אם מי שלא נראה לו יוותר על התענוג.
 

פונטיוס

New member
תגובה

לשלם עבור המנה ולא לאכול ממנה ולו פירור לרפואה?! תמהתני. יתרה מכך- על מה ולמה שילמת?! שמא המלצרית הזועפת הפחידה אותך?! נו באמת... יכולת לומר יפה לא מתאים,טעיתי,לקום בנחת ובשפי ולצאת. הגם שהזמנת כבר את המנה, שמורה לך האופציה לבטל אותה ולהתחרט על הזמנתה. מה היה קורה בדיוק?! שמא בעל המסעדה, מוישה, היה תובע אותך?! אל תצחיקני.
 
פנים לכאן ולכאן

אבי רו, לדעתי הצנועה (באמת), הנך צודק בחלק מטענותיך, אך חלקן מעידות על התנסות מועטה בביקור במסעדות מסוגים שונים, ויתכן שגם על שיתופנו החלקי במקרה. בחלק מן המסעדות (חלק מן המזרחיות, מסעדות של תפריט fixed price, ומסעדות ארוחות פורמט כמו ג´קו מאכלי ים) נהוג שמחיר המנה העיקרית כולל גם סלטים ומיני לחם המוגשים לפני העיקרית. במסעדות שאינן מגדירות את עצמן ככאלה, מנה עיקרית כוללת רק את המנה העיקרית. המחיר עבור סטייק טוב (85 ש"ח) אינו מוגזם ביחס למנות דומות במסעדות בעלות אופי דומה, אם כי גבוה מדי עקרונית לדעתי, בחלקן (תלוי בתמורה כמובן). הבחירה אם לשלם או לא נתונה בידי הלקוח. כנראה שמספיק לקוחות מוכנים לשלם, אחרת הדברים היו נראים אחרת. ה"פתגמים" המקשטים את קירות עינת עצבנו גם אותי. בפעם האחרונה שהייתי שם, וכבר הייתי יותר מודעת לנושא השירות, שקלתי לקום וללכת ולו רק בגללם, אלא שהיינו קבוצה והעדפתי לנהוג בנימוס כלפי חבריי. הנקודות שאיני מבינה: מדוע שילמת? מדוע המתנת עד החזרה מן הנופש כדי לברר את הענין? ("לכולם" יש היום טלפונים ניידים, ו 144 עובדים גם בשבת, במקרה שמספר הטלפון של המסעדה לא הופיע על הקבלה). משהו מסריח לי כאן, בעצם התשלום והזמן שארך עד לשיחת הבירור. האם יתכן שסיפרת לנו רק חלק מן הסיפור, והשמטת פרטים פחות נעימים באשר לחלק שלך בסיטואציה שנוצרה? סליחה על הטון המבקר. הדגש החוזר שלך על נינוחות (יכולתי לעשות מהומה אבל החלטתי להפגין את מורת רוחי בשקט; השיחה בינינו היתה נינוחה; הוא ניתק לי את הטלפון בפנים), ביחד עם עצם התשלום, יכולים להצביע על ההפך... בין השאר, שאולי נינוחות זה ענין יחסי, ומה שאתה מגדיר כתגובה מאופקת לא נתפש ככה אצל הצד השני, גם אם יחסית לעצמך היית מאופק. שוב, סליחה אם אני טועה בך. אל מול הטענות הרבות שיש לי באשר לשירות לא מקצועי שכל כך נפוץ, פעמים רבות נוכחתי גם בהתנהגות לא מכובדת ולא הגיונית של לקוחות. שירות טוב בסיסו בכבוד הדדי, ובאינטגריטי של שני הצדדים - מצרכים נדירים במחוזותינו.
 
אוקיי אז בקשר לשני הנושאים שהועלו:

1. בקשר לבחור מלמעלה - אח שלי, למה שילמת תגיד לי???? אתה משלם על מה שאתה אוכל! האוכל אפילו לא הוגש!!! היית פשוט צריך לקום וללכת!!!! ואתה יודע מה? בשביל הנימוס יפה להגיד אפילו שלום! אם שלמת לפחות היית לוקח את הארוחה לכלב או משהו... טוב מקווה שלמדת... 2.בקשר למחירים - תראו בתור ישראלים התרגלנו שבמנה בשרית מקבלים גם תוספות וסלט, אבל לא בכל המסעדות זה ככה ובדרך כלל בתפריט כתוב אם המנה כוללת תוספות! הייתי בצרפת במסעדה שנחשבת "אקסלוסיבית" והזמנתי מנה מסויימת שעלתה כמעט 500 פראנק (תעשו חשבון) והייתי בטוח אני חוזר מפוצץ למלון. חכיתי חכיתי... יין לא היה חסר כל הזמן הזה בסוף הגיעה המלצר עם צלחת ענקית!!!!!!!!! מה זה ענקית - בגודל של גיגית! ובתוכו היה איזה 4 חתיכות,פרוסות סליחה, של בשר עם 5-6 צ´יפס מסביב. אמרתי לעצמי - מגניב סחטיין על האפרטיף. גמרתי את המנה והמשכתי לחכות.... עד שקלטתי... חבר´ה כל מסעדה תיקח כמה שהיא רוצה על מה שהיא רוצה אבל ההחלטה אם לאכול שם או לא היא שלכם!
 

aviro

New member
תודה לכל המגיבים-הנה כמה הבהרות

ראשית תודה לכל המגיבים ,הייתי רוצה להבהיר כמה הבהרות לנוכח כמה שאלות ותהיות אשר העלו חלק מהמגיבים,ראשית באתי למסעדה לחגוג את שיחרורו של בני מהצבא,ולא באתי לריב באתי לאכול,אחד המגיבים טען שכנראה אין נסיון במסעדות זה לא נכון אנחנו יוצאים הרבה למסעדות ורק בשבוע האחרון אכלנו במסעדת התקוה בשלומי,(מצויינת) אכלנו באבו סאלח בצומת עמיעד(מצויינת) מסעדה בצומת המשושים שאני לא זוכר את שמה (אוכל כורדי בייתי (טובה) ובחוויה המונגולית ביציאה מטבריה (מעולה) לפני שבועיים אכלנו במסעדת שיפודי התקוה היחסית חדשה בנהריה,ובאחותה בצומת קרית אתא,אז אומנם חלק מהפעמים היו במסגרת החופשה שלנו אבל היינו גם היינו ב-46 שנותי במסעדות רבות,ונקלנו בכל המחירים האפשריים,אבל כנראה לא הסברתי את עצמי נכון,לא התלוננתי על מחיר הסטיק,כי קיבלנו את התפריט שם היה רשום המחיר,יכולנו להגיד כן או לקום,מה שהרגיז אותי זה שגם כאשר ביקשתי ציפס בתשלום נאמר לי שהיום אי אפשר,ויותר מזה כאשר ביקשתי לבטל ונתבקשתי לשלם,אפשר היה להבין שאני כועס,לעשות אחד ועוד אחד ולומר הלקוח כועס הוא רוצה ללכת חלק מתמחור המוצר הוא גם שרות,שרות הוא לא קיבל,יכול להיות שבכלל אנחנו יכולים לעשות משהוא עם הסטיק והקבב לכשיהיה מוכן ,אז יאללה תשלם לנו רק מה שעלה לנו,לא היה קורה לבעל המסעדה כלום.רציתי לומר כמה מילים למגיבה "דבר המבקרת" אני אדם של עקרונות לא היה אכפת לי להפסיד 148 ש"ח ולו רק כדי להראות לבעלי המקום שהם לא ינצחו אותי הם לא יגרמו לי לשבת במקום רק בגלל שהם מחייבים אותי ב-148 ש"ח,החלטתי לשלם ושהם עכשיו יתמודדו עם "התבשיל שהם בישלו" ולי תשמר הזכות להגיב כפי שאחליט,כפי שאני עושה עכשיו בפורום הזה ובעוד פורומים רבים אחרים,אני רוצה ללמד אותו שאולי הוא הרוויח 148 ש"ח אבל הפסיד הרבה יותר,זוהי לדעתי צריכה להיות מטרת הפורום הזה,וכל אלה המצדיקים אפילו במעט פוגעים לדעתי בצרכנים בעתיד.בקשר לנינוחות שלי אוסיף משהו,יש לי תכונה שכאשר אני נכנס לבעיה ,או לצרה(לא שחס וחלילה 148 ש"ח זו צרה) או לדילמה,אני פתאום נכנס לנינוחות מדהימה,המוח שלי צלול,אני שקול וחושב,לכן גם החלטתי לא לעשות מהומה,כי חשבתי שאם אעשה מהומה יזמינו לי משטרה,השוטר יעשה ברור קצר,יחשוב שעומד מולו תמהוני ישים עלי אזיקים ויעצור אותי למס´ שעות,דבר נוסף אל תשכחי שהייתי עם בני שמשתחרר מצה"ל שרואה בי דוגמה ומופת,ולא יכולתי לעשות לו את זה.
 

che55

New member
המלצה שלי - תפרסם את כל מה שקרה

ב-YNET, יש להם מדור צרכנות מעולה, אני נהנית לקרוא את המדור על כל נותני השרות למינהם, והתגובות שצצות. לדעתי חשוב שהמקרה יפורסם, אדרבא בכלי בעל כוחות כמו האינטרנט ובאתר מאוד פופולארי. ולא פחות חשוב - הייתי רוצה לשמוע את הצד שכנגד, מה אומר בעל המסעדה להגנתו.
 

פוגטיב

New member
אין לי עניין להכנס לויכוח אבל

כמה דברים בהודעה שלך צרמו לי מאד- א. לא כל ויכוח ועמידה על שלך מביאה לקריאה למשטרה. או שמא בסגנון שלך זה עלול להביא. ניתן לנהל ויכוח מבלי להכנס לאלימות פיסית. הרבה פעמים עזבתי מבלי לשלם או שילמתי רק בעבור המשקאות. ב. "בני שרואה בי דוגמה ומופת"? סליחה? אין לי מילים לתאר את התחושה המקוממת שהמשפט הזה מעורר. ג. לבקר במסעדות פועלים כגון שיפודי התקווה ומסעדות עממיות דומות לא נחשב להכיר מסעדות. מה שאתה מכיר ממסעדות כאלה שונה בתכלית ממה שנהוג במסעדות אחרות.
 

aviro

New member
תגובה לפוגטיב

אני לא יודע מה כל כך קומם אותך(יש דברים יותר מקוממים בארץ שלנו) מעניין שלא קומם אותך זה ששילמתי 148 ש"ח מבלי לאכול,"או שמא בסגנון שלך זה עלול להביא" את בכלל מכירה אותי? את מכירה את הסגנון שלי? מה לא כל כך ברור מי שלא משלם במסעדה מביאים לו משטרה ,אלא אם כן הוא עולם תחתון שאף אחד לא רוצה להתעסק איתו,ואני לא כזה. אבל יש לי הרגשה שאת בכלל לא הבנת את תלונתי ,אני לא התקוממתי על המחיר ואם תקראי שוב את שכתבתי תביני זאת,אני התקוממתי על כך שהגם שרציתי להזמין צ´יפס לא היה ניתן.(או שמא צ´יפס זה אוכל למסעדות פועלים) אני התקוממתי על האווירה במסעדה לאחר שקוראים את משפטי המחץ בשלטים הממוסגרים שעל קירות בית החינוך הנקרה מסעדת עינת,כמו"אנחנו כאן כדי לשרת אותך אבל לא משרתים שלך" נ.ב את מה שרואה בי בני תשאירי לי ולבני ,כנסי בבקשה לפורום פוליטיקה שם יש הרבה דברים שיכולים לקומם אותך.אז לא היה לך כוח להיכנס לויכוח ובכל זאת נכנסת.
 
למעלה