Ccyclist
Well-known member
פיתחתי טבלאת אקסל שמדגימה את חוסר הקיבולת לתוך העיר באופן קל להבנה. הנה היא:
כפי שניתן לראות, היחס בין הספק הנוסעים של רכבת ישראל ו M1 בתחנות האיילון לקיבולת מערכת הרק"ל אל פנים העיר הוא עגום במיוחד.
אני מעריך שבכל אחת מתחנות האיילון למעט האוניברסיטה ירדו כ 25% מנוסעי רכבת ישראל ובין 25%-20% מנוסעי M1. המספר מבוסס על שני כיווני הנסיעה מצפון ומדרום, לא המספר לכיוון בשעה שאנו רגילים לדון בו בפורום.
בהנחה שהרק"ל תהיה חצי מלאה בתחנות האיילון (וקו סגול ריק מתחנת המוצא בסבידור): בסבידור בשני הקווים לרק"ל לפנים העיר תהיה רק קיבולת ל 30%-34% מהנוסעים שיגיעו ברכבת ישראל ובמטרו M1.
בהגנה לקו הסגול העירה תהיה במקרה הטוב קיבולת ל 3,000 נוסעים מתוך 36,500 - 32,000, רק 9%-8% מהספק הנוסעים שירדו בתחנה.
התחנה היחידה שתצליח להתמודד איכשהו עם מספרי הנוסעים היא השלום, אבל זה בעיקר בזכות קו המטרו M2. בשלום פלוס שאול המלך יש קיבולת ל 85%-75% מהנוסעים להמשיך אל פנים העיר, ללא חצי קילומטר ההליכה לשאול המלך - 61%-70% מהנוסעים יוכלו להמשיך לפנים העיר על M2.
ההנחה שלי שקווי הרקל יהיו חצי מלאים בתחנות האיילון היא הערכה אופטימית. בפועל יתכן שהמספרים יהיו גרועים יותר למחליפים בתחנות אלו. אם התפוסה ברק"ל תהיה יותר בכיוון ה 66%-75% אז קיבולת המערכת אל פנים העיר תהיה ⅓ או ¼ בהתאמה, לא ½ כפי שאני מעריך בחישוב הנוכחי.
זה מחיר הקמצנות, כשמזינים מערכת עתירת קיבולת ותדירות למערכת עם שליש הקיבולת ובין 66% ל 40% התדירות.
מספרית זה לא יכול לעבוד.
זה שווה ערך לתיכנון צינור הניקוז החיוני להקמת המסילה הרביעית כך שלא תהיה לו קיבולת לכל מיי האיילון.
הערונת: תיקנתי את האקסל הקודם, הוספתי שורה לעידן המסילה הרביעית.
כפי שניתן לראות, היחס בין הספק הנוסעים של רכבת ישראל ו M1 בתחנות האיילון לקיבולת מערכת הרק"ל אל פנים העיר הוא עגום במיוחד.
אני מעריך שבכל אחת מתחנות האיילון למעט האוניברסיטה ירדו כ 25% מנוסעי רכבת ישראל ובין 25%-20% מנוסעי M1. המספר מבוסס על שני כיווני הנסיעה מצפון ומדרום, לא המספר לכיוון בשעה שאנו רגילים לדון בו בפורום.
בהנחה שהרק"ל תהיה חצי מלאה בתחנות האיילון (וקו סגול ריק מתחנת המוצא בסבידור): בסבידור בשני הקווים לרק"ל לפנים העיר תהיה רק קיבולת ל 30%-34% מהנוסעים שיגיעו ברכבת ישראל ובמטרו M1.
בהגנה לקו הסגול העירה תהיה במקרה הטוב קיבולת ל 3,000 נוסעים מתוך 36,500 - 32,000, רק 9%-8% מהספק הנוסעים שירדו בתחנה.
התחנה היחידה שתצליח להתמודד איכשהו עם מספרי הנוסעים היא השלום, אבל זה בעיקר בזכות קו המטרו M2. בשלום פלוס שאול המלך יש קיבולת ל 85%-75% מהנוסעים להמשיך אל פנים העיר, ללא חצי קילומטר ההליכה לשאול המלך - 61%-70% מהנוסעים יוכלו להמשיך לפנים העיר על M2.
ההנחה שלי שקווי הרקל יהיו חצי מלאים בתחנות האיילון היא הערכה אופטימית. בפועל יתכן שהמספרים יהיו גרועים יותר למחליפים בתחנות אלו. אם התפוסה ברק"ל תהיה יותר בכיוון ה 66%-75% אז קיבולת המערכת אל פנים העיר תהיה ⅓ או ¼ בהתאמה, לא ½ כפי שאני מעריך בחישוב הנוכחי.
זה מחיר הקמצנות, כשמזינים מערכת עתירת קיבולת ותדירות למערכת עם שליש הקיבולת ובין 66% ל 40% התדירות.
מספרית זה לא יכול לעבוד.
זה שווה ערך לתיכנון צינור הניקוז החיוני להקמת המסילה הרביעית כך שלא תהיה לו קיבולת לכל מיי האיילון.
הערונת: תיקנתי את האקסל הקודם, הוספתי שורה לעידן המסילה הרביעית.
נערך לאחרונה ב: