מספר קושיות להשלמת פערים

Fellowship

New member
מספר קושיות להשלמת פערים

הגיע הזמן


1. בישראל מחליפים שמן לרכב פעם בשנה, כאן פעם ב 4-5 חודשים (או לפי מיילים), האם יש סיבה לכך?
קשור אולי למזג האוויר? דגמי רכבים שונים? משהו אחר?
לא מדובר בסיפור יקר (רק כמה עשרות דולרים) או ארוך, אלא אני שואל סתם מתוך סקרנות.
(יתכן ששאלתי בעבר, אבל בכל מקרה אינני זוכר את התשובה, ומנגנון החיפוש של תפוז הוא מאתגר, בלשון המעטה)

2. בזמן החלפת השמן, שאלתי את המוסכניק מה דעתו על מצב הצמיגים והאם הם מתאימים לחורף,
הוא אמר שהם לא צמיגי חורף/שלג, אבל הם של חברה טובה והם במצב טוב,
ולדעתו האישית, בכל מקרה אין צורך בצמיגי חורף/שלג לרכב פרטי (לעומת אולי מיניואן וכו') לכן אין שום בעיה.
שוב מתוך סקרנות, מי ומתי צריך צמיגי חורף/שלג? רכבים מאוד גדולים? במיקומים עתירי שלג? גם וגם?

3. מדוע כמעט בכל מקום המחירים המוצגים הם לפני מס? את מי זה מעניין?
מה הסיבה לכך? השוני במס בין מדינות? חוק מסויים? מה ההגיון? (לא שחייב להיות כמובן)

4. חברות מומלצות לטיסה לישראל? תקופות מומלצות?
לארבעה נפשות מדובר על סדר גודל של כ 4,000$ עבור טיסות.
אין דחיפות מיוחדת ואנו אפילו שוקלים לא לטוס בשנה/שנתיים הקרובות, עדיף כבר לטייל בארה"ב

במיוחד לאור העובדה שהאלטרנטיבה של טיול במקום אחר, במקום כרטיסי הטיסה היקרים לארה"ב, קורצת.
אלא אם לוותיקים כאן יש טיפים של אלופים (קרמבו) המוזילים משמעותית את הטיסות לישראל.

5. חשבתי שהאמריקאים מאוד רגישים למחירי הדלק, ותזוזות של סנטים מוציאות אותם לרחובות,
לא כ"כ ברורה לי האובססיה הזו, כולל שמיניות באוויר כדי לקבל הנחה של איזה 5 סנט לגלון,
אבל שמתי לב שבימים האחרונים חלה קפיצה חדה יחסית בזמן קצר יחסית, האם זה נפוץ?
http://www.marylandgasprices.com/retail_price_chart.aspx

6. ביטוח הרכב (והמטריה והדירה) הוא ב GEICO, מכיוון שהחשיבו אותנו כילדים בני 16-17 מבחינת וותק הנהיגה בארה"ב,
אנו משלמים פרמיה של 155$ לחודש (אבל הכיסויים גבוהים יחסית, כדי לפגוש את המינימום של המטריה),
בקרוב, לאחר 6 חודשי ביטוח, המחיר אמור לרדת ל 127$ לחודש.
פניתי אליהם בשאלה מדוע ההוזלה לא משמעותית יותר, הם הסבירו שבאופן כללי הפרמיות באיזור שלנו עלו לאחרונה,
ובנוסף, איבדנו את הנחת "רכב חדש", מכיוון שכבר יצאו דגמי 2018 והרכב שלנו משנת 2015,
ולכן, לפי המתמטיקה החדשה שהם המציאו, הוא כבר בן יותר משלוש שנים.
בכל מקרה, התרשמתי שהמחירים שלהם, לא ניתנים למיקוח.
כן אפשר לשוחח ו/או להתכתב עמם על מיצוי כל ההנחות, אותן הנחות בדיוק שניתן לראות ולקבל דרך האתר שלהם,
אבל בשורה התחתונה, המחיר שהמערכת שלהם מגרילה (מחשבת), ברמת הסנט, אגב, הוא לא פתוח לשום מו"מ.
האם אני טועה או שזה אכן המצב עם GEICO?
 
מחיר הדלק עלה בגלל הוריקן הארווי,

היות והוא פגע באזור שממנו גם מופק נפט וגם מזוקקים דלקים. באותה מידה הוא יכול להיות תזזיתי בגלל מתחים פוליטיים במזרח התיכון, צמצום תפוקה יעיל של אופ"ק, ועוד. אתה זכית סה"כ להגיע בתקופה שהמחירים נמוכים מאוד מזה מספר שנים. לפני פחות מעשור הם היו כמעט כפולים ממה שהיה לפני הארווי.
&nbsp
 

KallaGLP

New member
האמת - לא טסים לישראל. יקר לנו מדי.

אנחנו פה חמש נפשות. שלושה מהילדים כאן, בן אחד בארץ. הבן בא לבקר וזה הרבה יותר זול משאנחנו ניסע לשם, וממילא הוא חייב לבוא לפחות פעמיים בשנה כדי לשמר את הגרין קארד. נסענו פעם אחת כדי לעזור לו לעבור דירה ולסגור את מכירת הדירה הישנה. יצא יקר בטירוף: גם כרטיסי טיסה, גם מלון ל-5 לכל התקופה, גם שכירת רכב וגם אוכל במסעדות חלק גדול מהזמן. בהנחה שהכל יהיה בסדר, אין כוונה לנסוע בשנים הקרובות. ההורים שלי באו לבקר פעם אחת לקליפרוניה, לא אהבו את האזור (בלשון המעטה, שנאו יותר נכון, לא את הטבע חלילה, אלא את מעשה ידי אדם.) ולא ממש רצו לבוא שוב. כעת, כשעברנו, הם באים בקרוב. עדיף לנו שיבקרו אותנו, במיוחד שאצלנו דווקא יש יחידת אירוח, כך שבסך הכל זה יוצא הרבה יותר חסכוני.
אנחנו מטיילים המון, חורשים את ארה"ב ברכב, ממש לא בעניין של טיסות. יש עוד כל כך הרבה מה לראות פה, ועכשיו גם קנדה ממש קרובה. העדפנו להשקיע בקניית בית שיהיה נוח ונעים לגור בו, כי מסתמן שלא נחזור לישראל בשנים הקרובות, וצריך גם לחשוב על השכלה גבוהה לילדים, ששניים מהם בתיכון ואחת בחטיבה. אז בשלב הזה מעדיפים להתגעגע לארץ מרחוק.
 

KallaGLP

New member
אגב, בקשר לצמיגים, אחרי שעברנו שאלנו בפנצ'ריה

ואמרו לנו שאין כל צורך להחליף, ו-all season זה בהחלט מספיק. אצלנו אמנם שלג הוא די נדיר, אבל גם החברים שלנו שגרו הרבה שנים בקנדה וכן היה להם המון שלג אמרו שגם שם לא היה צורך בצמיגי חורף ו-all season הספיק בהחלט. אבל אנו מחזיקים בכלי הרכב שרשראות שנשארו מנסיעות להרים מושלגים בקליפורניה, כך שאנחנו מסודרים למקרה קיצוני של כמויות שלג גדולות שיורדות לפתע ומכסות את הכבישים.
 

KallaGLP

New member
תודה, אך לא ראיתי שזה לא חוקי,

אלא שבחלק מהמדינות יש הוראות שונות על מתי ואיך להשתמש, שהן די common sense.
 

Boston Guy

New member
ALL SEASON זה צמיג ל 3 עונות. ALL WEATHER זה ל 4.

אם הבנתי נכון, לפחות אחד מכלי הרכב שלכם הוא FULL SIZE VAN - כלומר נוסע על צמיגים מסוג LIGHT TRUCK (ומן הסתם עם הנעה אחורית).
ברכב כזה, הצמיג ה"רגיל" הוא גס מספיק כדי לתת אחיזת כביש כלשהיא גם אם יש קצת שלג על הכביש.

העניין הוא בעיקר האלסטיות של הצמיג - גומי רגיל קופא בקור והופך "פריך".
צמיג ALL SEASON עשוי מגומי רגיל.

אם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס ליותר מכמה שבועות בודדים בשנה - רצוי להשתמש בצמיגי ALL WATHER, שעשויים מתערובת של גומי וסיליקון ושומרים על גמישות גם בקור.
 

KallaGLP

New member
טעות שלי, התכוונתי ל-all weather.

זה מה שאמרו שיש לנו, למיטב הבנתי, גם ברכב השני, אבל בעקבות מה שכתבת אבדוק שוב. אני מבינה מעט מאוד בצמיגים, ולא הייתי מודעת להבדל. תודה על המידע. לפחות מוסכניק שמתעסק בזה במקום שאנחנו גרים אמר שממש אין כל צורך להחליף בחורף, ואני מאמינה שאילו כן היה צורך כלשהו, לא היה מתנגד להרוויח כמה גרושים.
בכל מקרה, למרות שמדובר במדינה צפונית בתוך גבולות ארה"ב, כנראה שלאוקינוס השקט יש השפעה ממתנת מאוד, כי נדיר שטמפרטורות יורדות מתחת לאפס בחורף, אפילו שאנחנו ממוקמים די גבוה יחסית לסיאטל ושות'. לעומת זאת הפסגות הגבוהות יותר סביבנו מושלגות כל החורף, וחלקן כל השנה. זו הסיבה שרצינו להישאר בחוף המערבי - מצד אחד מתעצלים לפנות שלג מה-driveway ומצד שני יש לנו אתר סקי במרחק של חצי שעה נסיעה מהבית.
 

Midriff

New member
תשובה חלקית

2. לא יודעת איפה אתה גר, אבל אצלנו (מרכז המידווסט) רוב הרכבים הפרטיים (כולל מיניואנים) נוסעים עם צמיגי All-weather ולא צמיגים יעודיים לשלג (או מחליפים צמיגים לחורף)
3. הבעיה היא שהמחיר משתנה לא רק בין מדינות אלא בין ערים ואפילו בתוך ערים. יש לנו למשל איזור חדש של קניות שיש שם עוד חצי אחוז של מס מעבר למס הרגיל של העיר.
4. אם יוצא לך $4K לארבע נפשות אתה יוצא בזול. בתקופות שאנחנו יכולים לנסוע (קיץ או כריסמס) מדובר יותר על משהו בין 6-8K$ לארבענו. יש חברות הרבה פחות מומלצות כמו אליטליה, ואייר פראנס ועוד כמה (כמו איבריה, איירופלוט) שהם אפשהו באמצע והאחרות כמו לופטהנזה, יונייטד שהן גם חרא אבל הטיסות לארץ יחסית סבירות.
יותר נח לטוס עם עצירה אחת מאשר דרך אירופה, אבל בכפיפות למחיר אנחנו מתגמשים...
בגדול אם אתה טס לפני שמתחילה רשמית חופשת החורף או הקיץ אפילו בכמה ימים זה מוזיל.
5. כאמור קפץ בגלל ההוריקן, אבל כבר היו פה שנים עם 5 דולר לגאלון.
6. בד"כ אם תבוא עם הצעה נגדית יש מקום להתמקח. ואני בהחלט ממליצה לך לאחר השנה לעשות סבב ביטוחים נוסף ולבדוק את זה אנחנו חסכנו ככה מאות דולרים
 

Fellowship

New member
3. לא ידעתי שהמס משתנה ברמת הערים

4. לא התכוונתי שיוצא לי 4K$, פשו זכרתי שמחיר כרטיס הוא בערך אלף דולר,
אני מניח שבאוגוסט ובחגים אכן יקר יותר.
אגב, דווקא עם איירופלוט הגענו לארה"ב ולפני כן ערכתי עליהם תחקיר (כולל בפורום),
והבנתי שזו חברה רצינית ומומלצת.
&nbsp
6. למה לאחר שנה ולא לפני כן? (מכיוון שההצעות שאקבל עם וותק של שנה יהיו שונות משמעותית מאשר חצי שנה?)
 

Midriff

New member
הבנתי

הבנתי למה התכוונת לגבי ה- $4K אבל אלא אם כן אתה גר באיזור ניו יורק, רוב הטיסות שלנו בשנים האחרונות עלו צפונה מ-1500$ לבן אדם..
6. יכול להיות שגם חצי שנה תספיק
 

KallaGLP

New member
הטיסות מהחוף המערבי יקרות מאוד.

עם ילדים בבית ספר אין יותר מדי אפשרויות תמרון עם התאריכים, ואפשר לטוס בעיקר בחופשת הקיץ, שאז המחירים בשיאם. מגיעים חופשי לאזור ה-1,800$ לכרטיס ואף יותר. וגם אם מצליחים לתפוס במקרה איזה מבצע, זה עדיין יוצא יקר מאוד עבור 5 איש.
 

placid1

New member
גם בארץ מחליפים שמן לפי קילומטרים

ולא לפי פרקי זמן, או לפחות זה מה שאני עשיתי גם שם וגם פה.

לנו יש סט צמיגי שלג וסט רגיל ואנחנו מחליפים פעמיים בשנה (בנובמבר ובאפריל). אין פה הרבה שלג, אבל קרח יש וכשנוסעים בחורף מאד קל לראות למי יש צמיגי חורף ולמי אין (הזנב של האוטו רוקד, בעיקר בסיבובים והחלפת מסלולים).....
העלות זניחה בעיני בהשוואה לתועלת.

כשתחליט לטוס לארץ כדאי להתחיל לחפש כרטיסים לפחות ארבעה חודשים לפני ואז, בהתאם למצאי של אותה תקופה, להזמין. אנחנו טסים בד"כ עם עצירה באירופה ואז בדרך חזרה לקנדה עוצרים לטיול באירופה. אנחנו נוסעים לארץ כמשפחה רק בחורף או באביב, אין סיכוי שניסע בקיץ, אלא אם זה יהיה בנסיבות של ביקור חירום שלא תלוי בנו. עד כה טסנו עם אייר פרנס, לופטהנזה, אליטליה, קלמ, אייר קנדה, סוויס ואוסטריין וכולם היו בסדר גמור. בניגוד לדיעה הרווחת, הטיסות שלנו עם אליטליה היו מצוינות והטיול באיטליה עוד יותר :)
אני לא טסה עם חברות רוסיות או טורקיות או בטיסות עם יותר מעצירה אחת, גם אם הן זולות יותר.
 

Boston Guy

New member
תשובות

1. אין לי מושג מהיכן באה הקביעה "בישראל מחליפים שמן לרכב פעם בשנה". שמן מנוע סופח אליו ליכלוך, גורמי חיכוך ולחות (מים) במשך הזמן ובמהלך פעולת המנוע, וצריך להחליף אותו כשהוא מלוכלך מספיק או כשהוא מאבד מהאפקטיביות שלו (צמיגות).
מחליפים שמן מנוע אחרי מספר מסויים של קילומטרים של נסיעה או אחרי תקופת זמן מסויימת (מה שיבוא קודם).
רכב שנוסע יותר קילומטרים בשנה - מחליף שמן יותר פעמים בשנה.
רכב שנוסע פחות - מחליף שמן אחרי תקופת זמן מסויימת (6 חדשים אם אתה יקה, שנה אם אתה שאנטי), כי השמן ספח לחות במשך הזמן והצמיגות שלו כבר לא אופטימאלית למנוע.

לגבי ארה"ב ספציפית - יצרנים רבים בארה"ב מגדירים לרכבים שהם מייצרים שמן מנוע קונבנציונאלי.
אני נוהג להחליף את סוג השמן בכל המכוניות שאני קונה לשמן סינטטי בטיפול הראשון שהרכב מגיע אליו אחרי שרכשתי אותו, ואחרי שתמה תקופת האחריות על הרכב (שבה אני צמוד לתכנית הטיפול שיצרן הרכב ממליץ עליה) אני מחליף שמן כל 10,000 מייל או שנה - מה שבא קודם. שמן סינטטי מחזיק מעמד הרבה יותר זמן משמן קונבנציונאלי, ולדעתי עושה עבודה יותר טובה.

2. צמיגי חורף (לא בהכרח צמיגי שלג) הם דבר משמעותי במקום שבו הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס לחודשים רצופים במשך השנה. זה לא ממש משנה מה סוג הרכב (גדול, קטן).
יש המון סוגים של צמיגים: צמיגי חורף, צמיגי שלג, צמיגי קרח...
מה שאתה צריך תלוי מאוד בסוג הרכב שלך ובסוג הצמיגים והגלגלים שמורכבים עליו (גודל הצמיג והחתך שלו). ןכמובן - זה תלוי בפרופיל השימוש שלך ברכב ובאזורים שבהם אתה נוסע.

להחליף 4 צמיגים יכול להיות הוצאה לא קטנה, בתלות בגודל ומפרט הצמיג שנדרש לאוטו. אני לא יודע על איזה רכב אתה מדבר כרגע, איזו הנעה יש לו (קדמית, אחורית, AWD, 4X4) ואיזה צמיגים יש לך עליו, ואיני יודע מה המיילג' שאתה מתכנן לנסוע בחורף.
שני כלי הרכב הקודמים שלי, שהיו עתירי כוחות סוס, בעלי הנעה קדמית וצמיגים בחתך מאוד נמוך - לא הייתה ברירה והחזקתי שני סטים של צמיגים לכל אוטו, יען כי עם צמיגי הקייץ לא הייתה למכוניות האלו אחיזת כביש במיל בחורף. ואלו היו צמיגים מאוד יקרים בגלל החתך הנמוך והדרישה של הרכב ל SPPED RATING Z.
שני כלי הרכב שיש לנו עכשיו הם AWD, ואחד מהם משתמש בצמיגים שהם בחתך נורמאלי - ולכן הרכבתי עליו צמיגי ALL WEATHER של נוקיאן (חברת צמיגים פינלנדית שפופולארית כאן) מסדרת WR. הרכב הזה נוסע בעיקר בעיר, ואין לו צורך ביותר מזה. אם הייתי מתכנן מסעות סקי איתו, הייתי הולך על שני סטים של צמיגים - צמיגי קייץ לאביב ולקייץ, וצמיגים מסדרת Hakkapeliitta 8 לחורף.
אבל אז הייתי צריך שני סטים של ג'נטים, ומדובר על הוצאה של כ 2,000$ כדי להצטייד בסט כזה...
לרכב השני יש צמיגים מיוחדים והוא צריך SPPED RATING Y, וזו כבר אופרה אחרת לגמרי... כל צמיג שלו נוגע ב 400$.

שים לב שיש הבדל גדול בין צמיגי ALL SEASON (שמתאימים ל 3 עונות) ובין צמיגי ALL WEATHER שמתאימים גם לחורף. כדי לזהות צמיג ALL WEATHER - צריך לבדוק שמוטבע בגומי של הצמיג סימול של פסגות הרים עם פתית שלג כלוא בתוכן. זה הלוגו שמציין שהצמיג עבר את מבחני החורף של איגוד יצרני הצמיגים.

3. כן. הסיבה היא ה TAX המקומי. דוגמא - רשת כמו TARGET שיש לה חנויות בכל ארה"ב לא תוכל לפרסם מודעת NATIONAL עם מחירים אם המחיר המפורסם יהיה חייב להכיל את המס.

4. כן - טיסות טרנסאטלנטיות הן יקרות.
כל אחד עושה את השיקולים שלו לגבי אם ומתי לנסוע.
לרוב כרטיסי טיסה יותר זולים בסתיו (אוקטובר נובמבר) ובחורף (ינואר פברואר). למעט תקופת חופשות בית הספר בארה"ב (WINTER BREAK, SPRING BREAK) וחגים (ת'נקסגיבינג, כריסמס) שאז המחירים קופצים.
סוף יוני עד אמצע אוגוסט הם לרוב החדשים הכי יקרים.

לפעמים חברת תעופה זו או אחרת יוצאת במבצע - ניתן לעקוב אחרי דברים כאלו דרך הודעות בפורומים מקומיים של ישראלים באזור מגורייך (קבוצות פייסבוק וכיוצ"ב) או מעקב על בלוגים של אנישם שמתעסקים בענייני "נסיעות" - למשל THEPOINTSGUY שמתעסק בענייני "נוסעים מתמידים" או DANSDEALS - בלוג של יהודי חרדי מקליבלנד שפונה לאוכלוסייה החרדית ומתעסק במבצעי הנחות על מוצרי צריכה כשרים ובטיסות לישראל.

5. אשריך וטוב לך שה"אובססיה" לחסוך כסף אינה מובנת לך. נשמע שמצבך בחיים מרופד מספיק בכדי שלכסף לא תהיה משמעות בעיניך. לרוע המזל - האמריקאי הממוצע אינו נמצא במצב הזה, וכל גרוש חשוב אצלו.
הבדל של 5 סנט על גלון מצטבר לדולר אחד על מיכל מלא.
10 סנט זה כבר 2 דולר למיכל.
מי שצורך שני מיכלים בשבוע (נגיד על שני כלי רכב) - מגיע ל 100 מיכלים בשנה.
ויש לא מעט אנשים שעבורם חיסכון של 100$ או 200$ לשנה אינו הולך ברגל.

וכן - מחיר הדלק הוא מאוד תנודתי בארה"ב. זה שוק של היצע וביקוש - כשהביקוש הוא יחסית די יציב, אבל ההצע משתנה... לפני כמה שנים ידידנו ממדינות ערב הביאו את השוק למצב של כמעט 5$ לגלון - רמת מחירים שהחזיקה כמעט שנתיים עד שארה"ב פיתחה מקורות דלק חדשים משל עצמה (ובקנדה) ונוצר שפע שהוריד את המחיר לרמות של היום. אבל מחר יכול להיות מחסור שוב...

6. לא הבנתי מה רצית בסעיף הזה. סתם VENTING?
 

Fellowship

New member
תודה רבה על כל הפירוט

1. בישראל הייתי מחליף שמן תמיד פעם אחת בשנה, בטיפול השנתי, לא מכיר מישהו שעשה אחרת,
אם כי אני מניח שאם מישהו נוסע הרבה באופן חריג, כנראה שגם בישראל הוא היה מחליף שמן יותר מפעם בשנה.
כתבת שאתה מחליף שמן כל 10,000 מייל או שנה (המוקדם מבינהם), זה פחות או יותר שקול לפעם בשנה (אלא אם אתה נוסע הרבה),
וזה בניגוד למה שהוסבר לי כאן (ובשל כך התעוררה השאלה), של החלפה כל 4 חודשים (שזה מגיע הרבה יותר מהר מאשר המיילים).
&nbsp
2. תודה על ההסבר בנוגע לצמיגים, יש לנו פרייבט סטנדרטית, נוסעים מעט, אין כאן טמרפטורות מתחת לאפס למשך חודשים ארוכים,
הם של חבר הטובה ובמצב טוב, לכן נראה לי שנשאר עמם גם לחורף.
&nbsp
3. אבל אפילו סתם בסופר, למה המחירים המוצגים לא כוללים מס?
גם אם לסופר יש סניפים במדינות נוספות, מה מונע מהם להדפיס מחירים/מודעות בתוך הסופר כולל מס?
אותו כנ"ל גם לדוגמא Target, מסעדות וכמעט כל עסק בעצם.
אם הם מפרסמים פרסומות בטלויזיה, ניחא, אבל אני מדבר על שלטים, פרסום ותגי מחיר מקומיים.
&nbsp
4. טיסות לישראל - אז אין משהו סודי שטרם גילינו

&nbsp
5. לא אמרתי שאנו מרופדים ובטח לא אמרתי שלכסף אין משמעות בעיני,
שמתי לב שבקניה ב Giant מעניקה לי נקודות שעמם אני מקבל הנחה של 30 סנט לגלון דלק,
ואני בהחלט מזין/סורק את ברקוד הכרטיס של Giant כדי לממש את ההנחה בתדלוק.
פשוט נראה לי קצת מוזר פרסומות ומודעות באותיות גדולות וצעקניות, רק כדי לבשר על הנחה של 5 סנט לגלון.
אני לא מזלזל, אבל נראה לי שאין הלימה בין גובה ההנחה לבין אופי הפרסומת

&nbsp
6. לא, האמת היא שזו השאלה הכי פשוטה: האם המחירים של GEICO לא ניתנים למיקוח?
אני מניח שאפשר לומר שתמיד אפשר להתמקח, בטח עם הצעה נגדית,
אבל עד כה, קיבלתי מ GEICO (לכל סוגי הביטוחים) מחירים מאוד ספציפיים (עד רמת הסנט) בלי שום יכולת להפחתה.
אולי זה מכיוון שאני לא איש מכירות ו/או לא אוהב מו"מ באופן כללי ואולי מכיוון שאני כמעט ללא וותק,
לכן שאלתי האם מנסיונכם כן אפשר להתמקח ולהוזיל הצעות של GEICO או שלא.
 
לגבי 4

לפני חגים מחירי כרטיסי הטיסה יקרים, אבל, ביום החג עצמו המחירים נופלים. חברה שלי קנתה כרטיסים ליום הקריסמס ממש בזול (נדמה לי שב-600$)... ולפעמים יש מבצעי סוף העולם, למשל, קיבלתי אתמול אמייל מחברה שנקראת Scott's Cheap Flights והם מציעים טיסה מבוסטון לתל אביב ב 574$ ... אם אתה גמיש בתאריכים אז אפשר לנסוע בפחות מ 1000$ לכרטיס.

וכן, אנחנו גרים כאן 20 שנים ואנחנו נוסעים כל שנה... הסבים והסבתות זקנים מידי בשביל לטוס לכאן וחשוב לנו הקשר גם עם המשפחה המורחבת (דודים ובני הדודים).
 
למעלה