מספר שאלות לנגנים ולאוהבי מוסיקה

דרו

New member
מספר שאלות לנגנים ולאוהבי מוסיקה

שלום לכולכם, לצורך מאמר על מצב המוסיקה העתיקה בארץ אני זקוקה למידע סטטיסטי, אודה לכם אם תענו: 1. מה הכלי \ קול שלך? 2. אם למדת מוסיקה במוסד אקדמי, היכן? 3. האם יש לך ענין במוסיקה עתיקה כמבצע? 4. כיצד פיתחת את העניין (כיצד הגעת לזה?) 5. אם לא למדתם בארץ או למדתם באקדמיה אבל לא מוסיקה עתיקה : לו היתה מחלקה ללימודי מוסיקה עתיקה באקדמיה, ההייתם מצטרפים אליה? 6. אם למדתם באקדמיה - מה היה חסר לכם (מבחינת מוסיקה עתיקה)? 7. כיום - האם אתם מוסיקאים מקצועיים? 8. האם אתם מוסיקאים מקצועיים בתחום המוסיקה העתיקה? תודה רבה. אתם יכולים לענות כאן - או במייל אלי [email protected]
 

john1987

New member
ובכן

כפי שאת יודעת, אני רק ניגש עוד חודש לבחינות לאקדמיה, ולכן שאלות 2, 6, 7 ו-8 אינן רלוונטיות. 1) אני סופראן (לשם השוויץ אני מציג את עצמי כסופראן קולורטורה). הקול בסיס שלי הוא באס-בריטון דרמטי. אני מנגן על צ'מבלו כמה חודשים, אבל לא בשום רמה להיקרא צ'מבליסט ובהחלט לא ניגש לאקדמיה כנגן. 3) הטעם שלי הוא בעיקר בארוק, אבל גם רנסאנס, עם מעט יוצאי דופן מהתקופה הקלאסית ורומנטית - ארצה להיות מבצע של מוזיקת בארוק דתית, זו שהכי מושכת אותי. 4) ברגע שהתחלתי ללמוד פיתוח קול, הכרתי דרך האינטרנט יותר ויותר יצירות בארוק, בעיקר לפי מלחינים אהובים (באך, ויואלדי וכו') 5) הייתי שמח לראות מחלקה של מוזיקה עתיקה באקדמיה בירושלים (וגם בתל-אביב כדאי) בהצלחה במאמר :)
 
תשובותי

1. מה הכלי \ קול שלך? אני זמרת מצו-סופרן, לפעמים גם מגדירים אותי ממש כאלט. 2. אם למדת מוסיקה במוסד אקדמי, היכן? מסיימת עכשיו שנה שלישית באקדמיה בת"א. 3. האם יש לך ענין במוסיקה עתיקה כמבצע? כן... 4. כיצד פיתחת את העניין (כיצד הגעת לזה?) אני פשוט אוהבת גם לשמוע וגם לשיר, בעיקר בארוק. אני מניחה שזה קשור גם לאופי הקול שלי, שבינתיים מתבקש לשיר בו חומר עתיק (מבחינת הצבע, קשה לי להסביר בלי להדגים
). 5. אם לא למדתם בארץ או למדתם באקדמיה אבל לא מוסיקה עתיקה : לו היתה מחלקה ללימודי מוסיקה עתיקה באקדמיה, ההייתם מצטרפים אליה? הייתי שמחה להצטרף למחלקה כזו לו הייתה, אבל לא על חשבון חומר אחר, כלומר - לא הייתי מוותרת על אופרה, ליד, אורטוריה קלאסית ורומנטית ומוסיקה חדשה, אבל הייתי שמחה להרחיב את העיסוק במוסיקה עתיקה, שכיום כמעט שלא מקבל דגש בשיעורים המעשיים (חוץ מב"כתת אורטוריה", שבה רוב החומר הוא בארוקי, ומדי פעם ב"כתת אופרה" שעושים אופרה בארוקית - ביותר מוקדם מהנדל ובאך לא נתקלתי בכלל במסגרת השיעורים באקדמיה). 6. אם למדתם באקדמיה - מה היה חסר לכם (מבחינת מוסיקה עתיקה)? טוב, נראה לי שכבר עניתי על זה בלי לשים לב בתשובתי הקודמת... 7. כיום - האם אתם מוסיקאים מקצועיים? בהתהוות. 8. האם אתם מוסיקאים מקצועיים בתחום המוסיקה העתיקה? לא.
 

lvb

New member
תשובות

1. ניצוח 2. סטודנט באקדמיה למוסיקה בירושלים 3. כן, יש לי עניין רב 4. הגעתי לזה דרך הקלטות ששמעתי, כיום אני בעיקר מרבה קריאה והאזנה בתחום. 5. יש מחלקה למוסיקה עתיקה, אבל לא ללימודי ניצוח. בשלב זה לא הייתי מצטרף למחלקה כזאת, אולי בשלב מאוחר יותר של לימודי. 6. חסרים לי קורסים עיוניים לתלמידי כל החוגים. 7. כן 8. לא
 
אני לא ממש בארץ כרגע , אבל בכל זאת

1. ניצוח, מוזיקולוגיה, ויולה ברוקית. 2. כן, בניו יורק (את שמו המדוייק של המוסד אני מעדיף לא לפרסם) 3. כפי שאפשר לראות בתשובה הראשונה, כן. 4. הקלטות, קריאה, קונצרטים של כלים תקופתיים. 5. לא בשלב זה, כרגע ההעדפה שלי היא להתמקד בניצוח, אבל המטרה הסופית היא להקדיש את הניצוח למוזיקה עתיקה. 6. אנסמבלים של כלים תקופתיים וכמובן כיתות עיוניות 7. כן 8. עדיין לא, אבל זאת המטרה הסופית.
 
למעלה