מספר שאלות על שיעור המבוא
1. מה זאת אומרת "האות r נהגת בעזרת הלשון? האם היא "מתגלגלת"? אם כן, זה הופך אותה לארוכה יותר, לא? 2. "ch, ph, th: נהגים כמו c, p, t עם h קצר אחריהם (שלא כמו באנגלית)." האותיות c ו - p נהגות כמו שאנחנו הוגים פ' וכ' גדושות? מה זאת אומרת h קצר? 3. כאשר אות הניקוד מסומנת במאקרון, היא ארוכה יותר? 4. "בהגייה קלאסית, אותיות ארוכות לא מוטעמות (stress) אלא מוארכות (נהגות למשך יותר זמן)." מה זה אומר? הרי אמרת שאם, במילים בעלות יותר משתי הברות, ההברה השנייה מהסוף היא כבדה (והוספת שכבדה אומר, בין היתר, תנועה ארוכה) היא דווקא כן מטועמת. 5. האם תוכל לתת לי דוגמא של מילה בה ההברה הראשונה מטועמת, דוגמא של מילה בה ההברה השנייה מהסוף מטועמת ומילה בה ההברה השלישית מהסוף מטועמת? אני מניחה ששאלתי לא מעט שאלות, וזה רק שיעור המבוא, אבל חשוב לי להבין. אשמח אם תענה, גל.
1. מה זאת אומרת "האות r נהגת בעזרת הלשון? האם היא "מתגלגלת"? אם כן, זה הופך אותה לארוכה יותר, לא? 2. "ch, ph, th: נהגים כמו c, p, t עם h קצר אחריהם (שלא כמו באנגלית)." האותיות c ו - p נהגות כמו שאנחנו הוגים פ' וכ' גדושות? מה זאת אומרת h קצר? 3. כאשר אות הניקוד מסומנת במאקרון, היא ארוכה יותר? 4. "בהגייה קלאסית, אותיות ארוכות לא מוטעמות (stress) אלא מוארכות (נהגות למשך יותר זמן)." מה זה אומר? הרי אמרת שאם, במילים בעלות יותר משתי הברות, ההברה השנייה מהסוף היא כבדה (והוספת שכבדה אומר, בין היתר, תנועה ארוכה) היא דווקא כן מטועמת. 5. האם תוכל לתת לי דוגמא של מילה בה ההברה הראשונה מטועמת, דוגמא של מילה בה ההברה השנייה מהסוף מטועמת ומילה בה ההברה השלישית מהסוף מטועמת? אני מניחה ששאלתי לא מעט שאלות, וזה רק שיעור המבוא, אבל חשוב לי להבין. אשמח אם תענה, גל.