מספר שאלות קצרות, כל שאלה - שורה

מתרגל

New member
מספר שאלות קצרות, כל שאלה - שורה ../images/Emo13.gif

א. ביטוח מנהלים - כיצד נהוג לצרף שינויים / הערות לפוליסות שכבר הונפקו ? ב. במידה ומפוטרים, האם קיימת על המעסיק חובת השלמת פיצויים לפי משכורת אחרונה ? ג. מה זה בדיוק פרנז'ה ? אם יש לי את זה, איך זה צריך להיות כתוב בפוליסה ? ד. העברה לקופה משלמת קצבה – מה המשמעות ? בירוקרטיה נטו, או שיש כאן השלכות על הכספים שיתקבלו ? ה. אני מקבל תנאים סוציאלים על 80% מהשכר, מה אפשר לעשות עם השאר ? הפקדות בסוף השנה ? ו. "בקרן הפנסיה 30% מהכספים מגובים באג"ח עם תשואה מובטחת של 4.8%" - כיצד ניתן להבטיח כזו ריבית בימינו ?
 

assaf el

New member
תגובה

1.מסמך חתום על ידך המופנה לחברת הביטוח עם הבקשה לשינוי -במידה ומדובר בהגדלת סכומי ביטוח יש לצרף הצהרת בריאות עדכנית. 2.תלוי בארגון/ענף בו אתה מעוסק ואם סעיף 14 לחוק פיצוי פיטורים כלול בהסכם העבודה-במידה וכן -לא תתבצע השלמה. 3.מדובר על כיוסי ביטוחי במסגרת פוליסת אובדן כושר עבודה -בד"כ תקופת ההמתנה בא.כ.ע עד לקבלת הפיצוי היא 3 חודשים ופרנציזה לאחר המתנה של 3 חודשים מאפשר לך לקבל סכום נוסף של בין חודשיים לחודשיים וחצי עבור תקופת ההמתנה.-כך זה מופיע בפוליסה -פרנצ'יזה 4תחפש חומר על תיקון 3 5.אכן-אולם תלוי בגבוה השכר הכולל והמבוטח. 6.אחרי פתיחה של שנה כמו 2008 אכן אנו מתגעגעים לריביות אלה-אך יש לזכור כי כבר 4 שנים הקרנות משיגות בשוק החופשי יותר מהאג"ח הייעודי.
 

מתרגל

New member
תגובה :

1. הכוונה היא לא כיצד אני מבקש, אלא נניח ובפוליסה משהו לא מצויין באופן ברור, או למשל משהו שעבר אישור מיוחד, ואני מעוניין לקבל אישור רשמי להבהרה, שתהיה חלק בנתי נפרד מהפוליסה, כיצד עלי לקבל זאת ? פשוט מכתב מחברה הביטוח, הכוללת את מספר הפוליסה שלי, תאריך, ומהות ההבהרה ? 2. סעיף 14 משמעותו שמקבלים פיצויים בכל מקרה, גם אם מתפטרים, אבל ללא השלמה, נכון ? בהנחה ולא חתומים על סעיף 14, האם חובה לשלם משכורת אחרונה כפול מספר שנות העבודה ? (אם זה תלוי בענף, האם "הייטק" זה ענף... ?) 3. כלומר, אם יש לי פרנצ'יזה מחזירה לי את הכסף עבור כל תקופת ההמתנה כמעט ? 4. כתבתי את זה אחרי שגיגלתי וקראתי שכספים שהופקדו בקופה שלא משלמת קיצבה, עליהם להיות מועברים לקופה שמשלמת קיצבה... זה הכל ? האם המעבר הזה הוא רק בירוקרטי, או שכרוך בעלויות / הפסד כספי ? 5. מה הכוונה ? האם יש תקרה ? ואם כן, מהי ? 6. אבל האם אכן הריבית שציינתי היא מובטחת ? ואן כן, כיצד ? (אג"ח מיוחד שהמדינה מנפיקה רק למטרה זו ?)
 

assaf el

New member
תגובה

1.כן. 2.נכון.גם בהייטק יש צו הרחבה ולכן יש לבחון זאת נקודתית וצו ההרחבה כולל סעיף 14 ענפי ואין השלמה-אם אין צו הרחבה מכורח הסכם קיבוצי -אכן יש להשלים פיצויים משכורת אחרונה כפול וותק. 3.נכון. 4.בכדי לבל את הכסף ,הוא אכן חייב לעבור לקופה משלמת אך ההבדל הוא גדול מאוד- תוכל לקבל את הכסף אך ורק בדרך של קצבה ותהיה לך אפשרות להוון חלק מהכסף בכפוף לתקרה .שונה מהותית מהאופן שהיה נהוג עד לינואר 2008 בו אתה יכול למשוך כספים מקופה הונית גם עם צבירה של מיליוני ש"ח ללא מס. 5.מורכב-תתייעץ. 6.כן על 30% מהכסף בקרן הפנסיה ואכן מדובר על אג"ח שהמדינה מנפיקה למטרה זו.
 

מתרגל

New member
תודה... תגובה :

2. אני לא חתום על סעיף 14, אני עובד בחברת הייטק, איך אני יכול לדעת האם יש להשלים לפי משכורת אחרונה ? 3. שווה לשלם כל השנים תוספת עבור הפרנצ'זה, רק כדי לקבל (אם וכאשר) עוד 2-3 חודשי פיצוי ? 4. אתה מדבר על הרפורמה, זה ברור לי, ברור לי שחובה קיצבה מינימלית של 3,850 ש"ח, השאלה שלי היא אחרת, נניח וכעת אני יוצא לגמלאות, ויש לי כספים שנצברו בקופה שלא משלמת קיצבה, קראתי שעלי להעביר את הכספים לקובה שמשלמת קיצבה, ומשם לקבל את הקיצבה שלי (נניח ואני מתחת למינימום). פעולת ההעברה לקופה שכן משלמת, זו פעולה בירוקרטית נטו, או שיש לה משמעויות כספיות ?
 
למעלה