מלך החיות2
New member
מספר שאלות...
שאלתי שאלות כאלה כבר הפעם הם יותא מדויקות.. בריאת האישה: בפרק א, בתיאור היום השישי לבריאה: "זכר ונקבה, ברא אתם". בפרק ב, במועד מאוחר יותר, לאחר סיום הבריאה, מובא תיאור הבריאה מצלע האדם. לפי פרק א' האישה נבראה ביום השישי, לפי פרק ב' היא נבראה מאוחר יותר. כאשר ציטטת את הדברים מפרק א', התכחשת לדברי אלוהים מפרק ב'. עכשיו כשציטטת את דבריו מפרק ב', אתה מתכחש לדברים מפרק א'. בשני המקרים אתה מתכחש לדברי אלוהים, אבל מכיוון שגם אלוהים מתכחש לדבריו הוא, אתה נמצא בחברה טובה. האם אדם וחווה פרו ורבו בגן-עדן? לפי התורה על כל פרשנויותיה המוכרות לי, בגן העדן היו רק אדם וחווה ורק לאחר הגירוש חווה ילדה לראשונה. איני מוצא כרגע סימוכין, אבל דומני שלפני אכילתם מפרי הדעת הם אף לא ידעו זה את זו. למרות זאת, בפרק א', נאמר "פרו ורבו", עוד לפני פרי הדעת, לפני עונש הגירוש ולפני בריאת האישה לפי פרק ב'. לעניין זה, ניתן לקבל את ההסבר שהעונש התייחס רק לעצב ולא ללידות עצמן, אבל זה נראה מאולץ, בהתחשב בכך שהלידות החלו רק לאחר הגירוש מגן עדן. האם לאדם הראשון היו הורים? - אדם נברא ע"ע אלוהים יש מאין וחווה נבראה יש מאין או מצלע האדם, תלוי בגירסה לה מאמינים. האיש היחידי שהיה בגן עדן הוא אדם ולכן מובן שהמשפט "על כן יעזב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד" מתייחס לאדם. מכאן ניתן ללמוד שלאדם הראשון היו אב ואם, בניגוד לאגדת הבריאה הטוענת שנברא יש מאין. האור שנברא לפני המאורות כיום ידוע שהשמש סובבת מסביב לכדור הארץ (ואולי אתה כופר בכך?) וכך נוצר היום והלילה. בחצי כדור הארץ המואר על ידי השמש יש יום ובחצי הכדור השני יש לילה. כלומר, היום והלילה נוצרים על ידי השמש ולכן לא יתכן שהיו קיימים לפני השמש. ביום הראשון, לאחר בריאת הארץ, הארץ הייתה חושך ואז ברא אלוהים את האור. אם בריאה זו הייתה מוצלחת, הארץ הייתה מוארת, אבל זה לא פעל טוב כי ביום הרביעי אלוהים נאלץ שוב להאיר את הארץ, בעזרת המאורות. נאמר במפורש שהמאורות נבראו כדי להאיר את הארץ, משמע, לפני כן לא היה אור. מסקנה: אם אכן אלוהים ברא את אלוהים, הוא לא מושלם ונאלץ לתקן בריאות שלא פעלו כמו שרצה. צמחייה ללא שמש המדרש שהבאת סותר גם הוא את אגדת הבריאה מפרק א' שבה נכתב במפורש "ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע, למינהו, ועץ עשה-פרי אשר זרעו-בו", כלומר נבראה צמחייה מפותחת, כולל עשב נושא זרעים ואף עצי פרי - כל זה עוד לפני בריאת האדם. כיום ידוע שהשמש חיונית לקיומם של הצמחים. אם הצמחים נבראו לפני השמש, הם לא יכלו להתקיים. מעבר לזה, זה מראה שאלוהים אינו מבין בביולוגיה, בכך שברא צמחייה בלי לספק לה מראש את אור השמש החיוני לקיומה. הירח שאינו ממלא את תפקידו הירח מקיף את כדור הארץ בקצב שונה מסיבוב כדור הארץ. לכן הירח נמצא מחצית מהזמן מעל הצד המואר של כדור הארץ, שבו שורר יום ומחצית מהזמן מעל הצד החשוך שבו שורר לילה. כמו שכתבת, הירח אינו מאיר ביום ו"סתם" נמצא שם. האם אלוהים עושה דברים סתם? בפרק א' נכתב במפורש למה מיועד הירח - כדי להאיר את הארץ בלילה. אם זה תפקידו, הרי שהוא אינו ממלא את תפקידו כיאות ומחצית מהזמן אינו נמצא במקום שבו עליו להיות כדי למלא את תפקידו. מסקנה: שוב אלוהים כשל במלאכת הבריאה ויצר ירח עם באג שמחצית מהזמן אינו פועל. כיום אנו יודעים שהירח הוא אפילו אינו "מאור" אלא בסל הכל משמש כמראה המחזירה את אור השמש. המסקנות המתבקשות מהסתירות הרבות שבין סיפורי התורה לבין עצמם ובינם לבין אמיתות מדעיות הידועות כיום, אין מנוס אלא להסיק: 1. התורה היא סיפור בדיוני, לפחות בחלקה. 2. אם סיפורי התורה נכתבו על ידי כותב אחד, הוא סופר גרוע ביותר שיוצר סתירות מהותיות בין חלקי הסיפור. 3. סביר יותר שהתורה מורכבת מאוסף של אגדות (חלקן מבוססות על סיפורים אמיתיים) ממקורות שונים ומכאן הסתירות. 4. בהנחה שסיפור הבריאה הוא אמת (אם ננסה להתעלם מהבעייתיות הלוגית שיוצרת הנחה זו), אלוהים רחוק מלהיות מושלם
שאלתי שאלות כאלה כבר הפעם הם יותא מדויקות.. בריאת האישה: בפרק א, בתיאור היום השישי לבריאה: "זכר ונקבה, ברא אתם". בפרק ב, במועד מאוחר יותר, לאחר סיום הבריאה, מובא תיאור הבריאה מצלע האדם. לפי פרק א' האישה נבראה ביום השישי, לפי פרק ב' היא נבראה מאוחר יותר. כאשר ציטטת את הדברים מפרק א', התכחשת לדברי אלוהים מפרק ב'. עכשיו כשציטטת את דבריו מפרק ב', אתה מתכחש לדברים מפרק א'. בשני המקרים אתה מתכחש לדברי אלוהים, אבל מכיוון שגם אלוהים מתכחש לדבריו הוא, אתה נמצא בחברה טובה. האם אדם וחווה פרו ורבו בגן-עדן? לפי התורה על כל פרשנויותיה המוכרות לי, בגן העדן היו רק אדם וחווה ורק לאחר הגירוש חווה ילדה לראשונה. איני מוצא כרגע סימוכין, אבל דומני שלפני אכילתם מפרי הדעת הם אף לא ידעו זה את זו. למרות זאת, בפרק א', נאמר "פרו ורבו", עוד לפני פרי הדעת, לפני עונש הגירוש ולפני בריאת האישה לפי פרק ב'. לעניין זה, ניתן לקבל את ההסבר שהעונש התייחס רק לעצב ולא ללידות עצמן, אבל זה נראה מאולץ, בהתחשב בכך שהלידות החלו רק לאחר הגירוש מגן עדן. האם לאדם הראשון היו הורים? - אדם נברא ע"ע אלוהים יש מאין וחווה נבראה יש מאין או מצלע האדם, תלוי בגירסה לה מאמינים. האיש היחידי שהיה בגן עדן הוא אדם ולכן מובן שהמשפט "על כן יעזב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד" מתייחס לאדם. מכאן ניתן ללמוד שלאדם הראשון היו אב ואם, בניגוד לאגדת הבריאה הטוענת שנברא יש מאין. האור שנברא לפני המאורות כיום ידוע שהשמש סובבת מסביב לכדור הארץ (ואולי אתה כופר בכך?) וכך נוצר היום והלילה. בחצי כדור הארץ המואר על ידי השמש יש יום ובחצי הכדור השני יש לילה. כלומר, היום והלילה נוצרים על ידי השמש ולכן לא יתכן שהיו קיימים לפני השמש. ביום הראשון, לאחר בריאת הארץ, הארץ הייתה חושך ואז ברא אלוהים את האור. אם בריאה זו הייתה מוצלחת, הארץ הייתה מוארת, אבל זה לא פעל טוב כי ביום הרביעי אלוהים נאלץ שוב להאיר את הארץ, בעזרת המאורות. נאמר במפורש שהמאורות נבראו כדי להאיר את הארץ, משמע, לפני כן לא היה אור. מסקנה: אם אכן אלוהים ברא את אלוהים, הוא לא מושלם ונאלץ לתקן בריאות שלא פעלו כמו שרצה. צמחייה ללא שמש המדרש שהבאת סותר גם הוא את אגדת הבריאה מפרק א' שבה נכתב במפורש "ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע, למינהו, ועץ עשה-פרי אשר זרעו-בו", כלומר נבראה צמחייה מפותחת, כולל עשב נושא זרעים ואף עצי פרי - כל זה עוד לפני בריאת האדם. כיום ידוע שהשמש חיונית לקיומם של הצמחים. אם הצמחים נבראו לפני השמש, הם לא יכלו להתקיים. מעבר לזה, זה מראה שאלוהים אינו מבין בביולוגיה, בכך שברא צמחייה בלי לספק לה מראש את אור השמש החיוני לקיומה. הירח שאינו ממלא את תפקידו הירח מקיף את כדור הארץ בקצב שונה מסיבוב כדור הארץ. לכן הירח נמצא מחצית מהזמן מעל הצד המואר של כדור הארץ, שבו שורר יום ומחצית מהזמן מעל הצד החשוך שבו שורר לילה. כמו שכתבת, הירח אינו מאיר ביום ו"סתם" נמצא שם. האם אלוהים עושה דברים סתם? בפרק א' נכתב במפורש למה מיועד הירח - כדי להאיר את הארץ בלילה. אם זה תפקידו, הרי שהוא אינו ממלא את תפקידו כיאות ומחצית מהזמן אינו נמצא במקום שבו עליו להיות כדי למלא את תפקידו. מסקנה: שוב אלוהים כשל במלאכת הבריאה ויצר ירח עם באג שמחצית מהזמן אינו פועל. כיום אנו יודעים שהירח הוא אפילו אינו "מאור" אלא בסל הכל משמש כמראה המחזירה את אור השמש. המסקנות המתבקשות מהסתירות הרבות שבין סיפורי התורה לבין עצמם ובינם לבין אמיתות מדעיות הידועות כיום, אין מנוס אלא להסיק: 1. התורה היא סיפור בדיוני, לפחות בחלקה. 2. אם סיפורי התורה נכתבו על ידי כותב אחד, הוא סופר גרוע ביותר שיוצר סתירות מהותיות בין חלקי הסיפור. 3. סביר יותר שהתורה מורכבת מאוסף של אגדות (חלקן מבוססות על סיפורים אמיתיים) ממקורות שונים ומכאן הסתירות. 4. בהנחה שסיפור הבריאה הוא אמת (אם ננסה להתעלם מהבעייתיות הלוגית שיוצרת הנחה זו), אלוהים רחוק מלהיות מושלם