מסתבר שהציונים שלי לא מספיק טובים לביולוגיה..

oxnact281

New member
מסתבר שהציונים שלי לא מספיק טובים לביולוגיה..

היי, זה שוב אני
מסתבר שהציונים שלי לא מספיק טובים כדי להתקבל לביולוגיה באוניברסיטה.
מה עכשיו? לשפר ציונים ולבזבז שנה שלמה מהחיים שלי תוך כדי שאני מרגיש שאני לא עושה שום דבר פרודקטיבי, או ללכת למכללה?
מה המשמעות של תואר ראשון במכללה לעומת אוניברסיטה, בביולוגיה?
אשמח להתייחסות גם לגבי עבודה בחו"ל בהקשר זה..
 

Gidi Shemer

New member
תראה, תואר בביולוגיה לא בדיוק מזמין עבודה

לאחר התואר, לא בישראל ולא בחו״ל. עבודה לביולוגים (שגם היא לא מצויה בשפע לצערנו) רלבנטית יותר לבעלי תארים מתקדמים. היא קיימת במשורה בחלק ממדינות חו״ל ועוד פחות בארץ.

לגבי תואר מתקדם והסיכויים להתקבל ממכללה או מאוניברסיטה- אני לא מכיר מספיק את המערכת הישראלית כיום. יכול לומר שלפחות לגבי ארה״ב נסיון מחקרי בתואר ראשון יהיה המרכיב הכי חשוב בקבלה לדוקטורט ואם אתה לא יכול להשיג אותו במכללה, אז הסכויים שלך להיכנס לתואר מתקדם בביולוגיה בארה״ב הם נמוכים מאד.
 

FPNH

New member
במערכת הישראלית כיום

מי שמסיים תואר ראשון עם ציונים סבירים/טובים (מעל 85) אין לו בעייה למצוא מקום למסטר, בין אם התואר הראשון הוא ממכללה ובין אם הוא מאוניברסיטה.
עם ציונים יותר נמוכים, בסביבות ה 80, קצת יותר קשה אבל גם אפשרי.

זה מבחינת התנאים היבשים. ברור שגם תלוי איזה רושם עובר בראיון...
 

deathcaster

New member
לגידי

אין שום הבדל כיום בתנאי הקבלה תואר מתקדם בין אם התואר הראשון שלך הוא ממכללה או מאוניברסיטה (טוב או רע- זה כבר שייך לדיון אחר).

[גילוי נאות: עבדך הנאמן התקבל לתואר שני עם ציון 78, כך שמה ש-FNPH רשם לא ממש מדויק אבל כן צריך להכיר טוב את המערכת בכדי שתתקבל].
 

deathcaster

New member
תגובה

"לשפר ציונים ולבזבז שנה שלמה מהחיים שלי תוך כדי שאני מרגיש שאני לא עושה שום דבר פרודוקטיבי,", השאלה היא כיצד אתה מגדיר את המילה "פרודוקטיבי"?

כי אני מגדיר אותה כמשהו המתאר תהליך שגורם למשהו חיובי ומועיל בסיומו.
ללמוד ביולוגיה כיום בישראל 2015 זה לא בהכרח חיובי, אבל בוודאי שאינו מועיל, בראש ובראשונה ללומד.
אז אם פרודוקטיביות זה מה שחשוב לך, אולי כדאי לחשב מסלול מחדש?
חומר למחשבה
 

oxnact281

New member
כסף זה לא בהכרח פרודקטיביות..

אפשר לעבוד בהייטק בתור שכיר וכל היום לעשות מה שאומרים לך בלי יותר מדי להפעיל את הראש, לקבל את ה20 אלף ברוטו שלך וללכת להתפוצץ איתם!
בסך הכל עבודה זה רוב החיים. האם זה כל כך משנה אם מקבלים 20 אלף או 10 אלף? מה כבר נעשה עם המכונית או דירה יותר גדולה או עם הנופש פעם בשנה.. אם את כל שאר החיים נעבוד 9 שעות ביום (+נסיעות = 12 שעות) מול מסך ומקלדת, ומול מנהל שמשנה את דעתו כל שניה ובודק אותך בזכוכית מגדלת.
עדיף כבר לעשות משהו שימצה אותנו, שנרגיש שאנחנו עושים משהו עם החיים, מגלים דברים חדשים, ולא חיים בשביל לעבוד.
הפרודקטיביות היא בכך שהפסיכומטרי והבגרויות לא נותנים לי שום דבר מעבר לידע לשם קבלת ציון הבחינה בשביל לֶרַצוֹת את האוניברסיטה. לעולם לא אצטרך בחיים שלי תנ"כ, היסטוריה, ספרות או אזרחות. בכלל לא בטוח שמעבר פסיכומטרי בציון טוב ישפר לי את מנגנון החשיבה (כלומר יעלה לי את הIQ) בצורה כללית - אם לא אז אין שום תרומה לפסיכומטרי. קורסים אמיתיים בביולוגיה (ולא בפסיכומטרי או בגרויות), נותנים ידע רלוונטי ומלמדים משהו על התחום ויתרמו לי בעתיד.
 

שפשפון6

New member
איזו תגובה ילדותית

"אפשר לעבוד בהייטק בתור שכיר וכל היום לעשות מה שאומרים לך בלי יותר מדי להפעיל את הראש, לקבל את ה20 אלף ברוטו שלך וללכת להתפוצץ איתם!" - אתה חושב שמי שעובד בהייטק בעל רמת אחריות ותפוקה נמוכה ממי שעובד בביוטק? אתה חי בסרט.
&nbsp
"האם זה כל כך משנה אם מקבלים 20 אלף או 10 אלף? מה כבר נעשה עם המכונית או דירה יותר גדולה או עם הנופש פעם בשנה" - אתה מדבר על הבדל של אלפי שקלים נטו בחודש! לסטלן בדירה שכורה בשכונת עוני זה לא משנה. לאב משפחה זו דירה טובה, חוגים לילדים ואוכל בריא. נראה שהכותב חושב שכולם ילדים או שכולם יישארו ילדים לנצח.
&nbsp
"עדיף כבר לעשות משהו שימצה אותנו, שנרגיש שאנחנו עושים משהו עם החיים, מגלים דברים חדשים, ולא חיים בשביל לעבוד." - ברכותי למנחה שלך על שטיפת המוח. כעת אנו יודעים: אין שום דבר ממצה וראוי לעשותו חוץ מפיפטציות ופרסיפיטיצות. סרט הודי רע.
&nbsp
"קורסים אמיתיים בביולוגיה (ולא בפסיכומטרי או בגרויות), נותנים ידע רלוונטי ומלמדים משהו על התחום ויתרמו לי בעתיד." - רק במעבדה, וייתנו לך מעט מאוד. את הרוב תלמד, כמו בכל מקצוע, on the job.
&nbsp
לא יודע מי כתב את התגובה הזאת אבל ראוי להדפיס ולתלות על הקיר. זה פרודוקט מזעזע של מערכת שטיפת מוח אקדמית בשיא הכיעור שלה.
 

oxnact281

New member
אתה מתייחס לעבודה בביולוגיה כאל עבודה שחורה ורובוטית

וכעבודה של עובד זוטר שרק עושה מה שאומרים לו.
אז רגע, איפה המחקר והחקירה? הסקת המסקנות? תיאוריות שמתגלות? ש"גלקטור" דיבר עליהם?
למעשה לפי איך שאתה כתבת, אפשר ללמוד ביולוגיה בתוך שנה אחת (שנה אחת אקדמית, ועוד שנה במעבדה).
הייטק אפשרי ללמוד בתוך שנתיים מאפס אם לבן אדם יש קליטה מהירה (שנה אקדמאית, ושנה בתפקיד עצמו).
למעשה אתה אומר אותו הדבר עבור ביולוגיה : שצריך רק נניח שנה במעבדה בשביל לדעת את העבודה ופשוט לעבוד כשגרה. ושכל היום עושים רק "פיפטציות ופרסיפטיצות". זה גם נשמע שאתה לא כל כך אוהב את העבודה שלך.
אז בשביל מה אנשים לומדים 9-10 שנים לדוקטור בביולוגיה? מה זה נותן אם אפשר תוך שנה לעבוד במעבדה ולהיות "עובד" יותר טוב מעובד שהוא דוקטור?
בכל מקרה, כפי שאמרתי אני לא מחפש עבודה שהיא להיות רובוט אנושי שעושה מה שאומרים לו כל היום, ולכן אני רוצה/מעדיף להיות חוקר, ולא לעבוד בחברה.
 

גלקטור

New member
אין סתירה בין עבודה שחורה ואף רובוטית לבין מחקר

להיפך, עבודת המחקר היא עבודה שחורה, לעיתים רובוטית (למרות שהיום לחלק מהמעבדות כבר יש רובוטים שיעשו לפחות חלק מהעבודה הרובוטית...), לעיתים סיזיפית, לרוב מתסכלת והשכר, כאמור, זעום יחסית להשקעה.
הכיף בעבודה הוא הרגעים בהם אתה מקבל את תוצאות הניסויים שתומכות בהשערה שלך (ולפעמים - תוצאות מוזרות שגורמות לך לחשוב על שינויים בתיאוריה).
אבל אלו לא רגעים של היום-יום, בוודאי לא בניסויים עם בעלי חיים שנמשכים ימים, שבועות, חודשים ואף שנים לעיתים.
&nbsp
אגב, העבודה של ראש מעבדה היא שונה באופן מהותי מהעבודה של סטודנט-מחקר/ עמית-מחקר. ראש המעבדה מתעסק בעיקר בניירת: כתיבת מאמרים, כתיבת בקשות למענקים, מכתבים, תקציבים, ביקורת עמיתים. לרוב ראשי המעבדה אין זמן בכלל לעשות עבודה רטובה במעבדה, מקסימום קצת עבודה של ניתוח תוצאות על המחשב.
&nbsp
&nbsp
לגבי הלימוד - צריך רקע תיאורטתי למחקר, כמובן, אבל כמובן שבאופן פרקטי אין תחליף לנסיון, כאשר בכל אחד משלבי הלימוד אתה צובר נסיון שונה, שבעיקר אמור להכשיר אותך יותר ויותר לעבודה עצמאית, לחשיבה עצמאית ולדרך הפעולה של המחקר האקדמי: איך לכתוב מאמרים, להציג בכנסים, לכתוב בקשות למענקי מחקר, לחוות דעה על מחקר של אחרים וכולי.
&nbsp
 

שפשפון6

New member
אתה צודק

עבודת מחקר על הבנצ' ניתנת ללימוד תוך חודשים ספורים וללא שום הכשרה אקדמית כלל. על מנת להבין ולפרש תוצאות צריך תואר ראשון לפחות, אבל כדי להבין טיפה יותר - תואר שני + ניסיון בתחום הספציפי. בוודאי שאין צורך בדוקטורט, שהוא לא יותר מ-hands on experience אבל בתחום הדוקטורט, לא בתחום העבודה הספציפית (סליחה אבל לא "לומדים לחשוב" בדוקטורט, כפי שהרבה טוענים, ואם כן, אני מציע לאותם אנשים את תנחומי). העבודה היומיומית על הבנצ' היא כמעט תמיד רוטינית עד רובוטית. ישנם מקרים יוצאי דופן של טכניקות ייחודיות או "תרגילים" יצירתיים שמכניסים לפרוטוקול.
&nbsp
"אז בשביל מה אנשים לומדים 9-10 שנים לדוקטור בביולוגיה?" - זו חוסר ההבנה שלך ידידי. אנשים לא עושים את זה כי זה תורם להם, אנשים עושים את זה כי אומרים להם שזה תורם להם. מציע שתצא לתעשיה ותשאל קצת אנשים שעשו דוקטורט - האם וכמה זה תרם להם. בינינו - בערך 3000 בברוטו התחלתי, מבחר משרות מצומצם ביותר,4 שנים מבוזבזות, ובהרבה מקרים מגבלה על אפיקי קריירה.
&nbsp
מה אני עושה או לא עושה אינו פתוח לדיון ואינו רלוונטי. נאמר רק שאני ממש לא זר למחקר.
&nbsp
"בכל מקרה, כפי שאמרתי אני לא מחפש עבודה שהיא להיות רובוט אנושי שעושה מה שאומרים לו כל היום, ולכן אני רוצה/מעדיף להיות חוקר, ולא לעבוד בחברה." - יופי לך. עד גיל 21 גם תטוס לירח. רוצה להיות חוקר? תשאל חוקרים, לא ותיקים - פעם נכנסו די בקלות אחרי דוקטורט ושנתיים פוסט, אלא צעירים, כאלה שבילו עשור בחו"ל במשכורת נמוכה כדי לקבל סיכוי נמוך לכניסה לאקדמיה.
 

C H 4

New member
זה ממש היסטרי בעיני איך שהצלחת להשחיל דבר והיפוכו

לכתוב על כך שמכונית, בית נופש וכסף הם לא ערכים לחיות בשבילם וכעבור פיסקה הסברת שהסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות הם מקצועות חסרי תוחלת.
&nbsp
על אף שיש לי ביקורת רבה על מערכת החינוך הממלכתית בישראל, על אף שיש לי ביקורת קשה על המשקל שלימודי דת ותרבות דתית מקבלים במערכת החינוך בישראל- קשה לי להסכים שהרחבת האופקים בתחום השפה והתרבות הם בזבוז זמן או שאין להם שימוש.
החל מהטיעון הפרקטי ביותר שהלוא היכולת להתבטא נובעת מהכרות עם השפה, וכלה בטיעונים יותר הומניסטיים על רוחב אופקים ומזון לנשמה ויכולת להגדיר שייכות אתנית ותרבותית ועד פיתוח דעות בנוגע בעצם לכל מה שקורה בחיים.. ידע הוא לא בזבוז זמן, גם אם הידע הזה מתמצה בהכרת חוקי היסוד במדינה שלך או ספרי המקורות התרבותיים שלך (אני פה מניחה שאתה לא שייך לאחד המיעוטים שאולצו ללמוד תנ"ך כי ככה המדינה החליטה עבור כולם).
&nbsp
לעניין הביולוגיה: אני מבינה שאתה כבר עובד במקצוע של "גדולים" ומתפרנס ממנו. אז אתה מכיר את השיקולים הכלכליים בחיים שאחרי גיל 24 ויכול להחליט עבור עצמך אם שכר של ביולוג מתאים לך או לא.
לעניין המנהלים הקטנוניים- אולי אם היית מתעניין קצת בתרבות, היית מגלה שבוס מעצבן זה עניין גלובלי. נדמה לך שבוס על הבנץ' מתנהג אחרת סתם כי אתה לא מכיר. אם הבעיה שלך היא ביחסי עובד-מעביד הייתי מבררת איך פותרים את האישיוז האלו, כי הם ילוו אותך בכל מקצוע באשר תבחר. כל זמן שאתה לא המלך.
 

Gidi Shemer

New member


 

deathcaster

New member
האמת שהתגובה שלך פשוט מקסימה

אבל רק בגלל שהיא מעידה על תמימות תהומית... שזה בעיניי יפה.
את כל ההתייחסות העניינית שרציתי לכתוב לך, כבר כתבו לך אחרים.
 

DAHUJI

New member
היי, אני לא קשור לפה, אבל בכל זאת ארשום את 2 הסנט שלי.

אשתדל לא להעליב או להיקרא מתנשא.
מישהו רשם שהבחור למד מדמ"ח, אז כנראה שהוא לא ("הציונים שלי לא מספיק טובים כדי להתקבל לביולוגיה באוניברסיטה").
לאן התובנה הזו מובילה אותנו?
לכך שאין לו מושג קלוש באקדמיה, לא מהצד הלומד ולא מהצד החוקר (אותו צד שמקבל מלגת מחקר של 150%, משלם את הלימודים למאסטר בעצמו, וצריך לעשות לילות כדי להתקיים).

לא ברור לי מי אתה ומה אתה בדיוק רוצה, אבל באמת (שוב, בלי להישמע מתנשא) שאתה מתפזר בצורה שבעבורי לפחות היא די מדאיגה וסימן לבאות. אני לא חושב או בטוח שתוכל להתמודד, לא מנטלית ולא לימודית עם המסלול המחקרי הנדרש לתואר (אולי כספית כן תצליח במידה וחסכת, שהרי אתה כרגע בהיי-טק ושם עם קורס מג'ון ברייס מרוויחים פי 2 מביולוגים לסוגיהם ומיניהם אם לא יותר...).
המסלול המחקרי המינימאלי הנדרש למה שאתה תיארת (בעצמך רשמת - לא בורג, לא רובוט, מישהו שמסתכל מן המאקרו ושלל סופרלטיבים וכו' וכו') הוא לא דוקטורט, כי אם פוסט-דוק. משמע 3 שנות תואר ראשון + 2 שנות תואר שני + 4-5 שנות דוקטורט במקרה הנפלא + 2-3 שנות פוסט-דוק במקרה העל הכיפאק (אם לא 2 פוסט דוקים).

שאלת שאלות והחברים פה ענו לך תשובות רציניות, מפורטות, מלאות ומכבדות מאוד.
מה שהם לא מבינים הוא שלך אין את הכלים להבין את המסרים שמתחבאים בעבורך מתחת לנכתב. הם לא יכולים ולא מסוגלים (גם אם יפרטו ויכתבו תשובה של 3 עמודים) להעביר לך את אותו נסיון החיים, המר בחלקו והנפלא בחלקו, שהם צברו במסדרונות האקדמיה בדרך אל ההשכלה הגבוהה.
3 שנות לחימה על רכישת תואר ראשון באוניברסיטה (אישית, אני סולד ומאוד לא מעריך מכללות על כל גווניהן, סיבותיי עימי) והגילוי שהוא שווה לתחת כי אינפלציית התארים בישראל היא חסרת כל שחר. הוא טוב כדי לא להיות מאבטח, וטוב כדי להמשיך לתואר שני.
2 שנות לחימה נוספות על תואר שני (קורסים יותר קשים אבל לא בהרבה, כבר רגילים ללמוד אז הקורסים עוברים חלק אפילו העבודות להגשה ובטח שהתרגילים), במעבדה, תוך כדי קבלת מלגת מחקר מעליבה עם תנאים סוציאלים לא קיימים כלל (אין יחסי עובד מעביד). כדי לקבל משכורת צריך להיות מתרגל (ממוצע ציונים של 92 ומעלה ברוב החוגים) או לעבוד לילות, כי מעבדה בבקרים. כל זאת עוד נשמע נחמד ולא נוראי, אבל מה קורה כשיש לך מנחה זבל? ד"ר/פרופ' שצועק ודוחף את אפו ומתערב כל הזמן, מעיק ולא מכבד את המרחב האישי שלך במעבדה? מנחה שיושב לך על הווריד של הצוואר כל היום, כמה פעמים ביום, במשך שנתיים? מנחה שמרגיש עצמו רוג'ר קורנברג ומקטין אותך לגודל נמלה כל פעם שאתה מראה בורות בתחום? מנחה שמושך אותך באף ל- 3 שנות מאסטר בגלל ש"אין מספיק תוצאות"? ומנחה שמחליט להעיף אותך מהמעבדה סתם כי בא לו ואתה לא נקרא "עובד" אלא מלגאי?
4-5 שנות לחימה נוספות על דוקטורט. ג'ורנל קלאבס, פריידי סמינרס... ניסויים שלא מצליחים, ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב. מחליפים פרוייקט, כל התוצאות של מקודם כמעט לפח. לצאת מדוקטורט בלי מאמר זו כמעט בושה מקצועית. מלגות מחקר עדיין מעליבות (שוב הקטע הזה בלי המשכורת, בלי יחסי עובד-מעביד, ובלי תנאים סוציאליים?).
טוב, מספיק... לא הכל רע. אתה מקבל בנדים על הג'ל ומגלה שקיבלת את המוטציה ומפרסם ב- PNAS!


הייתי יותר ממאוד ממליץ לך לחזור לשרשור הקודם שלך, לקרוא את התשובות שוב ואת התשובות שלך ואת השאלות ששאלת בעקבותיהם ולנתח את הכל שוב.
ואז, לחזורולקרוא שוב את הפוסט הנוכחי, את תשובותיהם, את שאלותיךף בעקבות התשובות וחוזר חלילה.

אין לי המלצות או מילות סיכום. אני מבין את הצורך ואת הרצון שלך (שמשום מה נקרא לי אימפולסיבי) לעשות משהו אחר עם עצמך תוך כדי שאתה מכוון לתחום הביולוגיה והקילוגרמים העודפים של אוכלוסיית העולם (המערבי בעיקר).
אל תיתן לאף אחד להניא אותך ממנו, גש וממש אותו. ובהצלחה.
 
למעלה