מסתכנים לחינם

המזדחל

New member
מסתכנים לחינם

רוכבי כביש נכבדים,
הבוקר בשעה 09:15 הגיעה פלטון נכבד של רוכבים ורוכבות, בביגדי רכיבה סגולים של פאנקייר, לצומת נשרים מכיוון כרמי יוסף. המובלים חצו את הצומת באור צהוב אבל הזנב חצה באדום מלא. מכוניות שפנו מכיוון לטרון למערב סיכנו את הרוכבים מאד. כרוכב כביש ותיק אשאל אתכם : לא חבל ? לא שילמנו כבר מחיר כבד? ולמה להרגיז נהגים, להסתכן ולהוציא לכולנו שם רע ?
רק בריאות לכולנו ובטיחות בכבישים
 

ItsikH

Member
כן ולא. ראשית אחריות הרוכב המוביל לסמן עצירה אפילו בהבהוב
ירוק [בצהוב בכ"א כבר אסור ממש לעבור - בחוק] - המוביל לא רק מכתיב קצב לדבוקה ושובר את התנגדות האוויר אלא תפקידו לזהות כל מכשול או סכנה, לסמן, להתריע ולפעול.
אבל מצד שני - יתכן בהחלט מצב בו המוביל עובר בירוק מלא, אבל עד סוף הדבוקה מתחלף כבר לצהוב ואולי אפילו לאדום אם הדבוקה גדולה ממש - החוק לא מזהה דקויות כאלו, דבוקת רוכבים יעילה שקולה לרכב בודד ארוך, רוכב באמצע הדבוקה - אפילו אם יראה את הרמזור מתחלף, לא יוכל לפעול מאמצע הדבוקה מבלי להסתכן ולסכן את האחרים.
עוד דוגמא למצב מסוכן אפשרי בו עדיף להמשיך בכל זאת - אם לשמאל הדבוקה יש רכב ש"גונב" את הרמזור, במקרה כזה לא יוכל המוביל לעצור את הדבוקה, כי עצירה כזו מחייבת את הרוכבים להתפזר לצדדים על מנת למנוע התנגשות, והרכב העוקף חוסם אותם.
ובכל מקרה, הצומת שהזכרת - זו צומת T, הרוכבים נמצאים מימין לפס הצהוב, נהגים שמסכנים את הרוכבים ביציאה לצומת לא פנוי וחריגה מהפס הצהוב אינם שומרי חוק בעצמם.
 

אילון22

New member
פלוטון הוא כמו סמי-טריילר

לא מפרקים אותו ברמזור. לא יזיק לנהגים לחכות קצת ולאפשר לשיירה לעבור בביטחה.
למה תמיד צריך להסיק שהרוכבים אשמים בכל דבר!? איפה האחריות (והאדיבות-מלה גסה באה"ק) של הנהגים?
 

יורם א2

New member
אילון אתה רציני חוצים באור אדום ...............

חוצים באור אדום והם בסדר
שהכביש ריק אני אולי מקבל בשעות שהכבישים ריקים
אבל מכוניות חוצות ואתה ...............
"לא מפרקים פלוטון" ------------ חזק
 

ariasdo

New member
ישראל זה לא אירופה - הסכנה בתאונות פלטון זה בנקודות התורפה .

בכביש : צמתים , רמזורים , הצרת שולים בכביש ויש מספיק דוגמאות לתאונות שהיו בשנים האחרונות .
האחריות על המארגנים והמובילים היא גדולה וכל החלטה לא נכונה יכולה לגרום לנזק .
צריך לקחת בחשבון את חוסר הסבלנות שיש לנהגים בכביש .

לגבי לעבור באדום החוק אוסר זאת - במצב של קבוצה גדולה השיקול של הראשונים לעבור זה אחריות גדולה דבר שיגרום לאלו שמאחור לעבור באדום מלה .

שסמי טריילר עובר באדום הנהגים מבינים שאין בררה שפלטון עובר באדום הנהגים לא סופרים אותו , וזה יכול להיות מצב מסוכן .

הרוכבים בארץ בשנים האחרונות לוקחים סיכונים בכביש שזה רוכב בודד זה אחריותו אבל קבוצה גדולה פלטון זה אחריות על הרבה רוכבים .

אריה סדובניק
 

אילון22

New member
קשה לשפוט לאחר מעשה

המוביל לא תמיד יכול להעריך את משך הפאזה הירוקה ופיצול הפלוטון יכול לגרום דווקא לטעויות. ברכיבה במבנה אתה סומך על המוביל וכמעט ואין לך שיקול דעת. נהגים בכל מקום יודעים שגם אם האור התחלף לא נכנסים לצומת שאינו פנוי.
אני נוהג ליצור קשר עין עם נהגים או לנפנף ביד כדי לוודא שהם קולטים אותי.
רוח ה"טהרנות" של מי ששם את הפוסט הזה (ושיכפל אותו גם לפורום ריצה ותריאטלון) לא מקובלת עלי. אנחנו על הכביש בזכות ולא בחסד!
 

דני 10001

New member
שני צדדים למטבע

יש המון מה לשפר בתרבות הנהיגה בארץ גם בכלל וכמובן שביחס לזהירות והתחשבות ברוכבי אופניים אך מצד שני גם ההפך נכון. כנהג ( שהוא גם רוכב זהיר ) אני נתקל הרבה פעמים ברוכבים המזלזלים בחוקי תנועה ובטיחות, רוכבים בצמדים זה לצד זה במקום זה אחרי זה בכדי שיוכלו לשוחח אחד עם השני, מה שמוביל לכך שאחד מהם או שניהם גולשים לנתיב הנסיעה עצמו בכבישים מהירים ועמוסים .התופעה אף מחריפה בקבוצות של רוכבים העסוקים בינם לבין עצמם תוך חסימת הדרך כבתוך שלהם בהרגשה שבקבוצה הם מוגנים וחסינים מהכל ומנותקים לחלוטין מהתחבורה מסביבם ומההפרעה לה .
 

ariasdo

New member
יורם באמת הגיע הזמן שתרכב באירופה - מתאם לך טיפוס באלפים .

 

יורם א2

New member
אריה אתה מארגן אני מגיע ................

אני כרגע מתאושש מרכיבה לאילת ביומים מהקריות
ותאמת שבזמן האחרון לא טיפסתי יותר מידי
 

דני 10001

New member
בעיה דו כיוונית

יש המון מה לשפר בתרבות הנהיגה בארץ גם בכלל וכמובן שביחס לזהירות והתחשבות ברוכבי אופניים אך מצד שני גם ההפך נכון. כנהג ( שהוא גם רוכב זהיר ) אני נתקל הרבה פעמים ברוכבים המזלזלים בחוקי תנועה ובטיחות, רוכבים בצמדים זה לצד זה במקום זה אחרי זה בכדי שיוכלו לשוחח אחד עם השני, מה שמוביל לכך שאחד מהם או שניהם גולשים לנתיב הנסיעה עצמו בכבישים מהירים ועמוסים .התופעה אף מחריפה בקבוצות של רוכבים העסוקים בינם לבין עצמם תוך חסימת הדרך כבתוך שלהם בהרגשה שבקבוצה הם מוגנים וחסינים מהכל ומנותקים לחלוטין מהתחבורה מסביבם ומההפרעה לה .
 

אילון22

New member
טרחנות מיותרת והוצאת דיבה... ותסלח לי איש...


שים לב שמתייחסים בשירשור הזה לסיטואציה ספציפית. מי שהגיב מכיר את הנושא מקרוב ומחפש פתרונות.
הפוסט שלך מיותר- סתם הכללות שפוגעות בכלל ציבור הרוכבים- יחידים וקבוצות- אשר לפי מיטב נסיוני רוכבים בדרך כלל נכון ופשוט מנסים לשרוד ולהנות מהספורט הזה, כנגד כל הסיכויים.
 

דני 10001

New member
"הוצאת דיבה?" קצת נסחפת

נכון שמתיחסים בשרשור לסיטואציה ספציפית אבל הנושא עדיין מתקשר לבטיחות בדרכים וזה מה שחשוב . מותר לי להרחיב ולהוסיף לדיון עוד נקודות למחשבה הקשורים לבטיחות מבלי לקבל ממך תגובה שהיא על גבול ההסטריה ומבלי לקבל ממך ציונים לגבי אם הפוסט שלי מיותר או לא וכו .תלמד תרבות כתיבה ולכבד את האחרים פה כי זכותם להגיד את מה שיש להם בדיוק כמוך גם אם אתה לא חושב אותו הדבר . לא עשיתי שום הכללות ולא טענתי שכולם רוכבים לא נכון בדיוק כמו שלא כל הנהגים מסכנים את הרוכבים. כן טענתי שיש מקום לשיפור משני הצדדים ואין פה שום פגיעה בשום ציבור חוץ מאצלך בראש. בשביל בדיוק שנהנה מהספורט הזה ובדיוק בשביל שלא נצטרך לא לשרוד ולא כנגד כל הסיכויים כי זה לא מלחמה אלא רק תחביב, צריך להעלות את המודעות לכללי זהירות אצל שני הצדדים וזה בדיוק מה שכתבתי.
 

ItsikH

Member
זה נכון ולא סותר, ההשערה שנהגים מושפעים מהתנהגות
כזו ומגיבים בזלזול שכנגד לדעתי שגויה - גם אם תנהג כחוק תקבל אותו יחס. אין סיבה להניח שנהג שראה רוכבים מזלזלים בחוק יחליט ביודעין לזלזל ברוכבים אחרים, ואם אכן כך - הוא בחזקת עבריין בין כה וכה.
 

nachshon4

New member
זה לא מוחלט איציק

ראשית, כקולקטיב (של רוכבי אופניים), אני מרגיש לא נוח לצאת בראש חוצות בדרישה שיתייחסו אלינו ככלי רכב על הכביש לכל דבר ועניין, כאשר אנחנו בעצמו לא מתנהגים כך. זה ממש מכעיס.
שנית, אני שומע תלונות מחברים נהגים (ששומעים שאני רוכב כביש) על התנהגות רוכבים בכביש, זה מעצבן ובצדק ונהג ש'צובר' חוויות כאלה כבר מסגל לעצמו יחס מסוים כלפי רוכבים. אז אולי יש אחוז גבוה מבין הנהגים 'הרעים' שיהיו רעים אלינו בכל מקרה, אבל אני בטוח שאם כל הרוכבים היו מתנהגים כמו שצריך בכביש, לפחות חלק מהנהגים היו לומדים לכבד אותם ולהתייחס כמו שצריך.
אם אנחנו רוצים שההתיחסות לרוכבי אופניים תשתנה אי פעם, אנחנו חייבים להיות טובים בעצמנו (תנאי הכרחי, אך לא מספיק...)
 

דני 10001

New member
וגם בלי קשר ......

כל מה שאמרת נכון לגמריא אבל גם ללא כל קשר לנהגים עוד הרבה לפני הנהגים והתנהגותם ברגע שאתה לא שומר על הכללים אתה מידית מסכן את עצמך ואת חייך גם אם הנהגים סביבך הכי בסדר ומתחשבים בעולם.
 

אילון22

New member
הכאה על חטא... שלא חטאנו

נחשון אנחנו לא קולקטיב, מכסימום כמה קבוצות עם היראכיה ומשמעת והשאר המוני רוכבים בודדים שמנסים לשרוד על הכבישים. תפנים: אנחנו במיטווח ברווזים של הנהג הישראלי האלים והכוחני.
למיטב ידיעתי מרבית התאונות עם מפגש רכב-אופניים לא קרו בגלל הרוכבים. עובדתית מרבית הרוכבים נקטלו לא בגלל טעויות שעשו, אלא בגלל עייפות/מהירות/היסח הדעת/רשלנות/סימום/שיכרות/סימוס בטלפון (מחק את המיותר).
לכן מעציבה אותי הצדקנות שלכם... במקום לחפש דרכים אל ליבם של הנהגים ורשויות אכיפת החוק אתם חוזרים על המנטרה השחוקה של "התנהגות הרוכבים מרגיזה את הנהגים". אני לא מעט על הכבישים ומסקנתי היא שלא התנהגות הרוכבים מרגיזה את מר ישראלייני-מצוי (Israelianis Vulgaris)- זה עצם קיומנו על הכביש! ונגד זה יש רק פתרון אחד- להישאר בבית.
 

nachshon4

New member
אין כאן שום צדקנות

האמן לי, הטענה שלי אל הרוכבים לא מפחיתה בכהוא זה מהטענות כלפי הנהגים.
ועדיין, 'חיפוש דרכים אל ליבם של הנהגים' שאתה מציין, צריכה לכלול התנהגות למופת שלנו.
ואגב, זה נכון בלי קשר לכלום: רוכבי אופניים צריכים לרכב לפי החוק, ולהתחשב בכל משתמשי הכביש, לא בשביל שיתייחסו אליהם יפה, אלא כי כך צריך.
 

דני 10001

New member
מעבר לכך " כי כך צריך...."

כך גם נמנע פגיעה מתאונה אשר אנחנו תרמנו לה , ולצערי המקרים שאני נתקל בזמן נהיגה ברוכבים לא זהירים שלא שומרים על הימין לא כאלו נדירים בלשון המעטה . לא סותר את העובדה הכנראה נכונה שרוב התאונות באשמת הנהגים והלוואי והמשטרה והחוק היו מקפידים ומחמירים בהרבה עימם על מנת שתהיה יותר הרתעה ושיפור תרבות הנהיגה,מה שנכון לעכשיו לא ממש קורה .
 

ariasdo

New member
אדום זה לא רק ברמזורים - התאוששות מראה שעברתה את הקו האדום

רכיבה מהקריות לאילת זה כמו רכיבה ממטולה לאילת רכיבה ביומיים זה כנראה בדרך המלך
שזה המסלול המהיר ללא פניה למצפה רמון זה לא דומה לטיפוס זה אופרה אחרת .

למרות שאתה כנראה בכושר גבוהה אתה כבר לא צעיר כנראה הקצב היה מהיר לגילך ( קצב מהר מתמשך יכול למוטט רוכבים מבוגרים )
דבר שיכול לגרום לך לנפילת סוכר נסתרת , הגוף צריך לאוכל הרבה אחרת ביום השני הגוף קורס בסוף כי הוא לא רגיל למצב .

לגבי רכיבות בח"ול יש מסגרות מסודרות כמו טרנס אלפ או להצטרף לקבוצה שנוסעת בזמן הטור דפרנס - זה תפור בשבילך .

אריה סדובניק
 
למעלה