מסתמן: נמל המים העמוקים הבא יוקם באשדוד...

מסתמן: נמל המים העמוקים הבא יוקם באשדוד...

מסתמן: נמל המים העמוקים הבא יוקם באשדוד.
.
משתמע מכך ש-:
המועדונים בחיפה ימשיכו לפעול בקישון.
לא יהיה פיתוח החוף-השקט.
הסיכויים להרחבת מעגן-השביט מתמזערים.
הסיכויים לשיקוע מלא של הרכבת קטנים.
הסיכויים לפתיחת ה"נמל-המערבי" או "פתיחת חזית-הים" יורדים לטימיון.
ומרינה בבת-גלים???,,,, ההססס!
 

ש מים

New member
הגיוני (ומהמעט שידוע לי: נכון תכנונית)

נמל חיפה פונה לכיוון מסחרי יותר (תיירותי...), וגם ככה, היום, יש בעיית שימושים מעורבים ולחצי תשתית, אז אשדוד נשמע לי הגיוני יותר (ולזה אפשר אולי גם להוסיף את נושא רכבות המטען, ערכי קרקע, פיזור מוקדים כלכליים ועוד).
מה שלא ברור לי זה: מה קשר מיקום נמל המים העמוקים לנושא שיקוע הרכבת? (ואם כבר, אני דווקא הייתי סבור שמיקום נמל המים העמוקים באשדוד דווקא מגביר את אפשרות שיקוע הרכבת בחיפה, בעיקר בשל הסיבות שמניתי לעיל, ובהן: דגש על "חיפה תיירותית", והעברת מסופי ורכבות המטען לנמל אשדוד).
 

ש מים

New member
אגב, גם הלוגיקה להסקת שאר המסקנות אינה ברורה

1. נמל מים עמוקים באשדוד יפגע ב-"חזית הים" החיפאית? איך למה? (האפשרות היחידה העולה בדעתי היא שהדבר ימנע עגינת מעבורות נוסעים נוספות בחיפה, אבל אם מסוף המטענים יועבר לאשדוד, יתפנו מקומות עגינה למעבורות הללו בחיפה, לא??).
2. אי-העברת מועדוני השיט (של היאכטות. לא מועדוני הגלישה) לחוף השקט: אולי, אבל אני לא לגמרי בטוח. לא מכיר לעומק את תכנית "חזית הים". אתה בטוח בדבריך? על מה אתה נסמך?
וכך לגבי השאר. הייתי שמח אם תוכל להרחיב ולנמק וללמדנו.
 
ראשית, תוכנית פתיחת החזית לים...

מבוססת על בנית הנמל החדש בחיפה.
אם יהיה תקציב לפיתוח הנמל בחיפה, יאלצו להעביר את המועדונים לחוף-השקט, תוך בנית תשתיות מתאימות, בשיתוף ערית חיפה.
מכאן גם יגזרו כמה פרומילים להרחבת מעגן-השביט הצמא להרחבתו עקב מצוקת מקום קשה בצפון הארץ.
הלחץ הציבורי לשיקוע מלא כתנאי לחישמול מתחזק עם הרצון לפתיחת החזית לים.
.
כך שדבר תלוי בדבר כמו דומינו.
הידע שלי נובע מפעילותי בתחום שייט המועדונים, כמו-גם השתתפותי בישיבות שיתוף הציבור בנושא הזה.
 

ש מים

New member
חזית הים ונמל חדש

אני לא מבין בנמלים. אבל האם "נמל מים עמוקים" מתייחס גם לעגינת מעבורות, או רק למטענים?
ואם כן (כלומר - מתאים ל-2 הסוגים), ואם - בדיוק כמו שכתבת בתגובה השניה שלך - תהיה בנייה בשלבים (כלומר" קודם נמל מטענים באשדוד, וא"כ נמל מסחרי-תיירותי, בחיפה), אז איך בדיוק זה ימנע את שיקוע הרכבת (מקסימום ידחה את תחילת הביצוע, למרות שככל הידוע לי אין קשר תקציבי...)? ואיך זה אמור "למנוע" את כל השאר (כמו שכתבתי קודם - מקסימום "יידחה"...) ?
 
אתה מבלבל מושגים....

אני מציע שתקרא לעומק את הכתבה הפותחת ותתרשם מהתמונות, ונוכל להמשיך.
 
ההחלטה המקורית מ- 2007 ...

לפתח בשני הנמלים רציפים לאוניות גדולות ועמוקות.
הכוונה היא לאוניות מכולות.
מעבורות ונוסעים לא קשורות לנושא העיקרי.
.
בגלל המצוקה התקציבית והחוב הלאומי, מניסיוני הדל, מי שיהיה השני בפיתוח, יכול למצוא עצמו ממתין "בנימוס" עוד הרבה שנים.
כל התכניות בחיפה, הללו שהתיחסתי אליהם, תלויות בפיתוח הנמל החדש שלא יהיה (כנראה) בימינו אנו. (אחרינו המבול)
 

darkshadow1

New member
מתי אנשים כבר יפסיקו עם פנטזיית השיקוע?

לא משנה כמה לחץ ציבורי יהיה- הפרוייקט הזה לא יצא אל הפועל.
שום שר תחבורה סביר (וישראל כץ הוא שר תחבורה יותר מסביר) לא יוציא לפועל פרוייקט בעלות של מיליארדי שקלים וישבית את כל תנועת הרכבות מחיפה צפונה רק בשביל להקל על תושבי חיפה את הגישה לים. חוץ מזה, כבר נחתם הסכם בין העירייה לבין משרד התחבורה והרכבת שהעירייה תקבל תקציב של 500 מיליון ש"ח למען השיקוע בפארק הכט בתמורה להסרת ההתנגדות לחישמול.
לגבי הבחירה באשדוד על פני חיפה בתור הראשונה שתקבל רציף חדש- אני לא אתפלא אם מדובר בעונש על הצרות שיונה יהב עשה למשרד התחבורה בעניין החישמול. בכל מקרה לא מדובר בעונש משמעותי- גם חיפה תקבל נמל, ולא הייתי חושש במיוחד מהמשבר התקציבי כי מדובר בפרוייקט כלכלי ורווחי, והמדינה לא נוטה להתקמצן בתקציבים לפרוייקטים כאלה. בנוסף זה פרוייקט שאמור לפגוע בועדים הכי כוחניים במשק- מה שמקטין עוד יותר את הסיכוי להתנגדות של האוצר.
 
קודם כל, גם אם אשדוד ראשונים....

זה לא אומר שבעתיד לא יבוצע גם בחיפה.
מיכיוון ששתי הנמלים מופרטים, כל פיתוח עומד בפני עצמו ומתוקצב בפני עצמו.
אני רק מקווה שהשני, קרי חיפה, לא ידחה לעד. (אחרינו המבול)
 
למעלה