מס' צלילות חוף קלילות בגראנד קיימן
יש הטוענים שצלילה באיי קיימן מהווה את הדובדבן שבקצפת של צלילה באיים הקאריביים.
לא יודע
, אבל באתי, ניסיתי, נהנתי, יצאתי מבסוט ונשאר טעם של עוד.
סיכום: כייף לחגוג יובל שנים במקום אולטימטיבי.
איפה זה בכלל
בנק' זאת- אתן למפות לדבר...
מפה מס' 1: מיקום האיים הקאריביים.
מפה מס' 2: איי קיימן.
מפה מס' 3: קיימן הגדול (שם צללנו).
מה זה אומר לצלול בגראנד קיימן
את חלק מהאי מקיפה רצועת מחסום שונית טבעית- הבולמת את הגלים.
בנוסף, אין נחלים טבעיים באי עצמו.
כתוצאה מכך- מתקבלת ראות מצויינת במרבית ימות השנה.
האי שזור סביבו אתרי צלילה רבים.
בדומה לצלילות באי בונאייר שנה קודמת, בו אתרי הצלילה הינם מהחוף- גם כאן אפשרי קונספט זהה.
בעצם, בכול מקום בו ניתן לעצור את הרכב ולהיכנס למים- בינגו
די קל לצלול מהחוף.
ככלל, בכול מקום בו ישנו סימון כניסה לאתר, אם תרצו או לא תרצו ותתמידו ישר (דוּך)- תגיעו לשונית.
יחד עם זאת, יש האומרים שצלילות מסירה- איכותיות הרבה יותר! (לא יודע, טרם ניסיתי).
מן הסתם, צלילות כאלו- יקרות הרבה יותר! (ראה פירוט בהמשך)
כסף
במרבית המקומות- משתמשים רשמית בדולר קיימני.
(יש גם יוצאים מהכלל, בהם החיוב מתבצע ישירות בדולר אמריקאי).
נכון להיום: 1 דולר קיימני = ~ 1.25 דולר אמריקאי.
מרבית הקבלות שנמסרות לקונה הינן גם בדולר קיימני וגם בדולר אמריקאי.
(לפיכך- אין טעם לעשות חישובים, כלומר הקבלות כבר יתנו תוצאה לשני המקרים).
נהיגה
סעיף זה נועד למעוניינים לצלול מהחוף.
בקיימן, כמו בבריטניה- נוהגים בצד ההוא של הכביש.
למתכוונים לשכור רכב- רצוי להוציא מבעוד מועד רשיון נהיגה בינ"ל לשנה ולחסוך את טירחה והעלויות של רכישת רשיון בינ"ל במקום, מה גם שהוצאת רשיון נהיגה בינ"ל במקום- טובה רק לתקופת השהייה באי, ולא לשנה.
לגבי ביטוח רכב- שיקולכם... צריך לקחת בחשבון שחלק מהתיירים הנוהגים על האי (כולל אני), לפני כניסה לצומת- יפעילו תחילה מגבים ורק אח"כ את איתות. זה עוד בקטנה... ישנם גם כאלו "בהלם קרב" הנכנסים לנתיב הנסיעה שלך מבלי שהתכוונו לכך, והמבין יבין...
איכות הכבישים טובה יותר משאר הקאריביים בהם הייתי, ברכות להוד רוממותה
מהירות נסיעה רשמית 15, 25, 35, 40 ו- 50 מייל לשעה.
יש להקפיד לא להחזיר את הרכב עם יותר מדי חול- אחרת תאלצו לשלם תשלום נוסף.
יחידות
מושפע מהקירבה לארה"ב (גאלונים, פאונדים, דולרים).
טמפרטורה גם וגם (צלזיוס ופרנהייט).
אוכלוסיה
על האי אולי 65,000 איש, רובם מרוכזים בעיר הבירה, ג'ורג'-טאון.
נותני שירות: הכול מכול וכול. בחיים לא פגשתי כ"כ הרבה אנשים מכ"כ הרבה מקומות.
וגם אוכלוסיה מסוג אחר על האי... תרנגולים/ות. וואלה, איפה לא...
רצים על הכבישים, ובין העצים.
אהה כן... גם לטאות.
עלויות צלילה
נכון להיום, עלות השכרת מיכל אוויר: 8-15 דולר אמריקאי, תלוי איפה, אבל בד"כ ס"ג של 10 דולר.
השכרת מיכל נייטרוקס: 15-18 דולר אמריקאי.
השכרת משקולות: 30-50 סנט אמריקאי לכול פאונד לכול היום.
(ישנם מקומות שניתן לשכור 5 דולר אמריקאי לכול היום ללא הגבלת משקל).
חגורת משקולות, ס"ג של: 3 דולר אמריקאי ליום.
למעוניינים לצלול מסירה: ס"ג של כ- 130 דולר אמריקאי (לא כולל תשר) ל- 2 צלילות בוקר מסירה, 8-12 כולל ארוחה באמצע.
בסעיף זה לא כללתי דילים של כאלו המגיעים עם סידור מראש.
לוגיסטיקה (הקדמה)
ניתן להשיג דילים שונים ומשונים, בהתאם לחנות הצלילה אותה רותמים לצורך המשימה.
אישית, הגענו לביקור משפחתי, כך שמימון ראשוני היה לטיסות בלבד.
מאחר והגענו למס' ימים מצומצם- לא שוריין דיל מבעוד מועד.
הכוונה הבסיסית הייתה לצלול מס' מצומצם של צלילות.
מפאת אילוצים, ביצענו את הצלילות באיזור ג'ורג'-טאון.
לוגיסטיקה (תכל'ס)
הבעייה בקיימן: כול חנות חולשת על אתר צלילה ספציפי.
אם רוצים לצלול באתר ספציפי- מחוייבים לצלול עם ציוד של אותה חנות
(בלתי אפשרי לצלול עם מיכלים של מועדון אחר).
זה אומר שצריך לפתוח ניירת בכול אתר שנמצא בבעלות חנות מסויימת, לשלם פר צלילה, לסגור ניירת בתום צלילה, לעבור לאתר הבא, וכו'... (המון כאב ראש).
יוצאי דופן הינם אתרים שלא נמצאים בבעלות אף מועדון (ומרבית האי הוא כזה).
במהלך הביקור נתקלתי ב- 2 חנויות שאיפשרו לשכור מיכל פר צלילה פר צולל ולצלול איתו באתר שונה שאינו בבעלות חנות מסויימת.
למה כול הבאלגן
ובכן, מדובר על כיסוי ביטוחי של חנות כלפי לקוח.
בעבר היו נסיונות של לקוחות לתת לאנשים שאינם מוסמכים- מיכלי צלילה, מבלי ליידע את המועדון.
מקרים אלו- הסתיימו בכי רע.
בנוסף, גם כאן ישנה רשות שאוכפת (גם את נושא הצלילה).
לפיכך, בודקים לוגבוק בכול מועדון צלילה
(בנוסף להסמכת הצלילה).
אם אין לוגבוק- שואלים אותך מתי צללת לאחרונה.
(אמממ... הייתי נוכח בסיטואציה בה צולל נדרש לצלול לאחר שלא צלל שנתיים...).
צלילת ריענון עולה פה ס"ג של כ- 150 דולר אמריקאי.
כ"כ- בלתי אפשרי שצולל ישכור מיכלים לשני צוללים.
(הבאדי שלך נמצא במקום אחר- זב"שו
חייב להתייצב כאן ולחתום).
ההמשך- יבוא. רק חזרתי הביתה לפני מס' ש'...
יש הטוענים שצלילה באיי קיימן מהווה את הדובדבן שבקצפת של צלילה באיים הקאריביים.
לא יודע
סיכום: כייף לחגוג יובל שנים במקום אולטימטיבי.
איפה זה בכלל
בנק' זאת- אתן למפות לדבר...
מפה מס' 1: מיקום האיים הקאריביים.
מפה מס' 2: איי קיימן.
מפה מס' 3: קיימן הגדול (שם צללנו).
מה זה אומר לצלול בגראנד קיימן
את חלק מהאי מקיפה רצועת מחסום שונית טבעית- הבולמת את הגלים.
בנוסף, אין נחלים טבעיים באי עצמו.
כתוצאה מכך- מתקבלת ראות מצויינת במרבית ימות השנה.
האי שזור סביבו אתרי צלילה רבים.
בדומה לצלילות באי בונאייר שנה קודמת, בו אתרי הצלילה הינם מהחוף- גם כאן אפשרי קונספט זהה.
בעצם, בכול מקום בו ניתן לעצור את הרכב ולהיכנס למים- בינגו
די קל לצלול מהחוף.
ככלל, בכול מקום בו ישנו סימון כניסה לאתר, אם תרצו או לא תרצו ותתמידו ישר (דוּך)- תגיעו לשונית.
יחד עם זאת, יש האומרים שצלילות מסירה- איכותיות הרבה יותר! (לא יודע, טרם ניסיתי).
מן הסתם, צלילות כאלו- יקרות הרבה יותר! (ראה פירוט בהמשך)
כסף
במרבית המקומות- משתמשים רשמית בדולר קיימני.
(יש גם יוצאים מהכלל, בהם החיוב מתבצע ישירות בדולר אמריקאי).
נכון להיום: 1 דולר קיימני = ~ 1.25 דולר אמריקאי.
מרבית הקבלות שנמסרות לקונה הינן גם בדולר קיימני וגם בדולר אמריקאי.
(לפיכך- אין טעם לעשות חישובים, כלומר הקבלות כבר יתנו תוצאה לשני המקרים).
נהיגה
סעיף זה נועד למעוניינים לצלול מהחוף.
בקיימן, כמו בבריטניה- נוהגים בצד ההוא של הכביש.
למתכוונים לשכור רכב- רצוי להוציא מבעוד מועד רשיון נהיגה בינ"ל לשנה ולחסוך את טירחה והעלויות של רכישת רשיון בינ"ל במקום, מה גם שהוצאת רשיון נהיגה בינ"ל במקום- טובה רק לתקופת השהייה באי, ולא לשנה.
לגבי ביטוח רכב- שיקולכם... צריך לקחת בחשבון שחלק מהתיירים הנוהגים על האי (כולל אני), לפני כניסה לצומת- יפעילו תחילה מגבים ורק אח"כ את איתות. זה עוד בקטנה... ישנם גם כאלו "בהלם קרב" הנכנסים לנתיב הנסיעה שלך מבלי שהתכוונו לכך, והמבין יבין...
איכות הכבישים טובה יותר משאר הקאריביים בהם הייתי, ברכות להוד רוממותה
מהירות נסיעה רשמית 15, 25, 35, 40 ו- 50 מייל לשעה.
יש להקפיד לא להחזיר את הרכב עם יותר מדי חול- אחרת תאלצו לשלם תשלום נוסף.
יחידות
מושפע מהקירבה לארה"ב (גאלונים, פאונדים, דולרים).
טמפרטורה גם וגם (צלזיוס ופרנהייט).
אוכלוסיה
על האי אולי 65,000 איש, רובם מרוכזים בעיר הבירה, ג'ורג'-טאון.
נותני שירות: הכול מכול וכול. בחיים לא פגשתי כ"כ הרבה אנשים מכ"כ הרבה מקומות.
וגם אוכלוסיה מסוג אחר על האי... תרנגולים/ות. וואלה, איפה לא...
אהה כן... גם לטאות.
עלויות צלילה
נכון להיום, עלות השכרת מיכל אוויר: 8-15 דולר אמריקאי, תלוי איפה, אבל בד"כ ס"ג של 10 דולר.
השכרת מיכל נייטרוקס: 15-18 דולר אמריקאי.
השכרת משקולות: 30-50 סנט אמריקאי לכול פאונד לכול היום.
(ישנם מקומות שניתן לשכור 5 דולר אמריקאי לכול היום ללא הגבלת משקל).
חגורת משקולות, ס"ג של: 3 דולר אמריקאי ליום.
למעוניינים לצלול מסירה: ס"ג של כ- 130 דולר אמריקאי (לא כולל תשר) ל- 2 צלילות בוקר מסירה, 8-12 כולל ארוחה באמצע.
בסעיף זה לא כללתי דילים של כאלו המגיעים עם סידור מראש.
לוגיסטיקה (הקדמה)
ניתן להשיג דילים שונים ומשונים, בהתאם לחנות הצלילה אותה רותמים לצורך המשימה.
אישית, הגענו לביקור משפחתי, כך שמימון ראשוני היה לטיסות בלבד.
מאחר והגענו למס' ימים מצומצם- לא שוריין דיל מבעוד מועד.
הכוונה הבסיסית הייתה לצלול מס' מצומצם של צלילות.
מפאת אילוצים, ביצענו את הצלילות באיזור ג'ורג'-טאון.
לוגיסטיקה (תכל'ס)
הבעייה בקיימן: כול חנות חולשת על אתר צלילה ספציפי.
אם רוצים לצלול באתר ספציפי- מחוייבים לצלול עם ציוד של אותה חנות
זה אומר שצריך לפתוח ניירת בכול אתר שנמצא בבעלות חנות מסויימת, לשלם פר צלילה, לסגור ניירת בתום צלילה, לעבור לאתר הבא, וכו'... (המון כאב ראש).
יוצאי דופן הינם אתרים שלא נמצאים בבעלות אף מועדון (ומרבית האי הוא כזה).
במהלך הביקור נתקלתי ב- 2 חנויות שאיפשרו לשכור מיכל פר צלילה פר צולל ולצלול איתו באתר שונה שאינו בבעלות חנות מסויימת.
למה כול הבאלגן
ובכן, מדובר על כיסוי ביטוחי של חנות כלפי לקוח.
בעבר היו נסיונות של לקוחות לתת לאנשים שאינם מוסמכים- מיכלי צלילה, מבלי ליידע את המועדון.
מקרים אלו- הסתיימו בכי רע.
בנוסף, גם כאן ישנה רשות שאוכפת (גם את נושא הצלילה).
לפיכך, בודקים לוגבוק בכול מועדון צלילה
אם אין לוגבוק- שואלים אותך מתי צללת לאחרונה.
(אמממ... הייתי נוכח בסיטואציה בה צולל נדרש לצלול לאחר שלא צלל שנתיים...).
צלילת ריענון עולה פה ס"ג של כ- 150 דולר אמריקאי.
כ"כ- בלתי אפשרי שצולל ישכור מיכלים לשני צוללים.
(הבאדי שלך נמצא במקום אחר- זב"שו
ההמשך- יבוא. רק חזרתי הביתה לפני מס' ש'...