מס' שאלות לגבי TINT ו WB CORRECTION

מס' שאלות לגבי TINT ו WB CORRECTION


שלום.

מצלם ב RAW, עורך את התמונות בעזרת ACR (כן, יודע שיש לייטרום ואפשרויות אחרות). די מסתדר עם עריכה, כולל איזון לובן.

לא ממש מצליח ויודע כיצד לעבוד עם TINT (חיפשתי ברשת, לא ממש הגעתי להבנה ולידי ביצוע). לטעמי, זה יותר מפריע מאשר עוזר לבצע תיקון של WB. בדר"כ אני מזיז את הסקאלה שתהיה בין 14 ל 17, ככה אני הכי פחות מרגיש את ה TINT.

1. אשמח להסבר ועזרה בעניין.
2. יש דרך לקבע את ה TINT מראש במצלמה, כמו שקובעים איזון לובן מוגזר וקבוע, נניח בקלוין


3. לא יודע אם זה ההמשך של ההסבר וקשור לאותו נושא, אבל איך עובדים עם WB CORRECTION
(מצורף צילום מסך).

הסתכלתי בכמה קישורים עם הסברים ודוגמאות באנגלית, לא ממש הצלחתי לראות הבדל.

אשמח להכוונה בעניין


 

sagiKor

New member
WB

איזון לבן מורכב משני צירים:
1. טמפרטורה - משפיע על חימום וקירור הצבע, בעצם שולטים אם הצבעוניות תקבל גוון כחול או אדום
2. טינט - שולטים אם הצבעוניות תקבל גוון מג'נטה או ירוק

אם אתה משחק עם סליידר הטינט ולא רואה הבדל אז או שהמסך שלך דפוק או שאתה סובל מעיוורון צבעים חלקי.
 

אורי624

New member
נסה לעשות צילום עם לוח אפור 18% לכיול ה"לבן" של המעבד/סנסור.

יהייה לך יותר קל להגיע לצבעים מדוייקים יותר. ובמידה ולא תכייל את המצלמה איתו, תוכל לדגום את האפור בתוכנת העריכה, ישפר לך פלאים את הצבעים. אם כי אני בעד השיטה הראשונה.
 
אין צורך לעשות כיול לפני כל תחילת צילום

בטח לא כשמצלמים ב raw.
מה גם, שלפעמים רוצים לשנות טיפה את הצבעים לפי הטעם האישי והתמונה הספציפית.

אגב, יש כאלה שיטענו שלדגום על לוח אפור לא מספיק. ועדיף עם פילטר ייעודי. סתם כבדרך אגב.
 

אורי624

New member
התייחסתי בתשובה לצילום ב RAW

אם אתה עובד "לפי הספר" אתה *כן* אמור לעשות כיול אחרי כל שינוי בתנאי תאורה.
זה יגזול 10 שניות מזמנך, אבל שווה. מה אכפת לך לנסות?
הפילטר היעודי שאתה מדבר עליו הוא לשימוש הפוך מלוח אפור. הוא מכייל לפי אור ישיר ולא אור מוחזר מהאובייקט. יש השוואות ביוטיוב.
 
מתאים אולי בתנאים קבועים כמו סטודיו או צילום אירוע בבית

לא רלוונטי לטיולים או לתנאים משתנים.
 
בוא נניח שאני עושה עבודת מחקר לצורך לימודי...

נתת לי עצה לצילום, אבל בוא נניח שאני עושה עבודה עיונית בלבד לצורך לימודי - אתה יכול לענות על השאלות ולעזור לי ללמוד?
 
זה בדיוק העניין. הטינט יותר מפריע מאשר עוזר...

אבל לא נהפוך את הדיון לחשיבות ה טינט...

אם אתה מתמצא, אשמח אם תוכל להתייחס לשאלות שלי.
 

Jack D Ripper

New member
כמו ששגיא ענה

שני הצירים קובעים את איזון הלובן.
אתה מתיד יכול להשאיר את אחד מהם בברית המחדל (או בכל ערך שנראה לך).
&nbsp
 
החלק הזה הובן. שאר הדברים לא ברורים...


1. יש דרך לקבע מראש את ה טינט בתמונה כשמצלמים, כמו שקובעים איזון לובן במעלות קלוין?

2. מה עושים עם ה wb correction?
 

sagiKor

New member
מה לא ברור?

העלת צילום מסך של המצלמה ששם אפשר לקבוע טינט - ציר ה X זה טמפ', ציר ה Y זה טינט.
אני לא מכיר קנון ולא יודע אם ניתן לבצע הגדרות כאלו בזמן שעובדים עם הגדרות קלווין.
אבל אתה מצלם ב RAW אז זה לא ממש משנה כי מתקנים מה שצריך בפוסט.
 
סוף סוף נקודה שממנה אפשר להתחיל ללמוד...


לגבי ציר ה x וכו. זה משהו שלא ידעתי אותו קודם.

מדהים כמ אפשר לעזור לאחרים כשעונים על הצרכים שלהם ולא על הרצונות שלנו...
 

e zi

New member
WB ו-TINT

במובן הפשוט:

WB קובע נקודה נבחרת בתמונה (באופן אוטומטי או ידני) כ-"ניטרלית". לדוגמה: בתוכנת העריכה אתה רואה את הערכים 0% עד 100% לכל צבע (R,G,B), אבל מאחורי הקלעים התחום נע מ-0 עד 255 בערכים מוחלטים (נגיד שאנחנו ב-8 ביט אינטג'ר). נאמר שבחרת ידנית לעשות WB על נקודה 250,245,255: מקדמי התיקון יהיו: 1, 1.0625, 1.02 בהתאמה, לכל צבע. ברגע שהמקדמים האלה נקבעו, כל פיקסל בתמונה יוכפל ב-3 המקדמים. בסיום, הנקודה הנבחרת תהיה 255,255,255.

TINT הוא גוון, שניתן למדוד/לקבוע על נקודה "ניטרלית" - ברגע שנקבעו שלושת מקדמי ה-TINT התיקון מיושם על כל הפיקסלים. יש כל-מיני ישומים, שבהם TINT חשוב: למשל (אבל לא רק), כשרוצים להדפיס על מדיה אחת תמונה כך שתראה כאילו הודפסה על מדייה אחרת(*). לכל מדיה יש את ה-TINT שלה. יש מדיות עם TINT כחלחל; יש מדיות עם TINT צהבהב. לא תמיד בנמצא / לפעמים יקר, מדייה שהיא לבן ניטרלי (ללא TINT).

---
(*) כשמדפסת "מדפיסה" לבן ...בד"כ היא למעשה לא-מדפיסה; רואים את המדייה, רואים את ה-TINT של המדייה.
 
למעלה