מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?

מצב
הנושא נעול.
התוכנית המקורית של תחנת האוניברסיטה

בחיפה יש תוכנית לרכבל בין לב המפרץ
לטכניון ולאוניברסיטה.
בטבריה כנראה אין מספיק ביקוש.
בת"א לדעתי זה לא אפשרי טכנית מבחינת תנאי הסביבה ופתרון יותר מעשי זה דרגנועים.
בירושלים רכבל לא יהיה פרקטי ויכער את העיר.
ובין כפר סבא להרצליה זה ודאי לא פרקטי ואין צורך ברכבל. אם כבר אז מונורייל. אבל הביקוש בערי השרון כבר מצדיק מערכת הסעת המונים ולכן בין כפר סבא-רעננה-הרצליה מתוכנן קו BRT.
התוכנית המקורית של תחנת האוניברסיטה
כללה מדרגות נעות עד סוף העליה למעלה, איפה שנגמרות המדרגות היום. אלא שמשרד האוצר החליט שזה יקר מדי
 

alantan

New member
למה דווקא מונורייל בשרון? איזה יתרון יש לו

בחיפה יש תוכנית לרכבל בין לב המפרץ
לטכניון ולאוניברסיטה.
בטבריה כנראה אין מספיק ביקוש.
בת"א לדעתי זה לא אפשרי טכנית מבחינת תנאי הסביבה ופתרון יותר מעשי זה דרגנועים.
בירושלים רכבל לא יהיה פרקטי ויכער את העיר.
ובין כפר סבא להרצליה זה ודאי לא פרקטי ואין צורך ברכבל. אם כבר אז מונורייל. אבל הביקוש בערי השרון כבר מצדיק מערכת הסעת המונים ולכן בין כפר סבא-רעננה-הרצליה מתוכנן קו BRT.
למה דווקא מונורייל בשרון? איזה יתרון יש לו
על פני כל אמצעי אחר כולל רק"ל, BRT? עובדה שיש מעט מאוד מונוריילים בעולם, רובם הוקמו בשנות השישים והפכו מאמצעי תחבורה לאטרקצייה תיירותית ותוך כעשור לפיל לבן.
 
אין לו. כתבתי שבשרון הביקוש מצדיק קו הסעת

למה דווקא מונורייל בשרון? איזה יתרון יש לו
על פני כל אמצעי אחר כולל רק"ל, BRT? עובדה שיש מעט מאוד מונוריילים בעולם, רובם הוקמו בשנות השישים והפכו מאמצעי תחבורה לאטרקצייה תיירותית ותוך כעשור לפיל לבן.
אין לו. כתבתי שבשרון הביקוש מצדיק קו הסעת
המונים ולכן מתוכנן קו BRT.
כתבתי מונורייל כתגובה על הצעה לרכבל, לא כאמצעי שעדיף על BRT או רק"ל.
 

alantan

New member
או קיי, אבל לדעתי הוא חסר טעם בערך כמו רכבל

אין לו. כתבתי שבשרון הביקוש מצדיק קו הסעת
המונים ולכן מתוכנן קו BRT.
כתבתי מונורייל כתגובה על הצעה לרכבל, לא כאמצעי שעדיף על BRT או רק"ל.
או קיי, אבל לדעתי הוא חסר טעם בערך כמו רכבל
 

XrayCharlie

New member
בזמנו אני חושב שדובר אפילו על רכבל

נצל״ש: רכבל
אם כבר מדברים על כלי תחבורה אלטרנטיביים אז למה בעצם לא בונים בישראל רכבל ככלי תחבורה?
נניח מתחנת הרכבת ת״א אוניברסיטה אל האוניברסיטה עצמה. אם היה רכבל שם הייתי עולה עליו בלי לחשוב פעמיים, המדרגות שם זה סיוט בקיץ.

גם בחיפה יש מקום לבנות רכבל מהמפרץ אל אוניברסיטת חיפה.

בירושלים אפשר לבנות רכבל תיירותי בין האטרקציות התיירותיות שמה.

גם בבאר שבע אפשר לבנות רכבל תיירותי בפארק נחל באר שבע. אפשר שהרכבל יחל את נסיעתו מהעיר העתיקה לכיוון באר אברהם, סינמה סיטי, אמפיתאטרון, ואגם באר שבע. הרכבל הזה גם יקשר את העיר עם הפארק וגם את חלקו המזרחי של הפארק עם חלקו המערבי שמנותקים זה מזה, בנוסף זה יביא עוד כמה תיירים לעיר ויגרום להם לבזבז עם כמה שקלים, ובמקביל זה יגרום לפיתוח אטרקציות נוספות בפארק ולשיקום מואץ של העיר העתיקה.

גם בטבריה אפשר לשקול להקים רכבל בין השכונות הגבוהות לכינרת.

ובעבר שמעתי שרוצים לבנות רכבל בין כפר סבא להרצליה דרך רעננה.
בזמנו אני חושב שדובר אפילו על רכבל
בין התחנה המרכזית בת"א לתחנת ההגנה של הרכבת, אבל...
 

Ccyclist

Well-known member
במדרון עדיף פניקולר.

נצל״ש: רכבל
אם כבר מדברים על כלי תחבורה אלטרנטיביים אז למה בעצם לא בונים בישראל רכבל ככלי תחבורה?
נניח מתחנת הרכבת ת״א אוניברסיטה אל האוניברסיטה עצמה. אם היה רכבל שם הייתי עולה עליו בלי לחשוב פעמיים, המדרגות שם זה סיוט בקיץ.

גם בחיפה יש מקום לבנות רכבל מהמפרץ אל אוניברסיטת חיפה.

בירושלים אפשר לבנות רכבל תיירותי בין האטרקציות התיירותיות שמה.

גם בבאר שבע אפשר לבנות רכבל תיירותי בפארק נחל באר שבע. אפשר שהרכבל יחל את נסיעתו מהעיר העתיקה לכיוון באר אברהם, סינמה סיטי, אמפיתאטרון, ואגם באר שבע. הרכבל הזה גם יקשר את העיר עם הפארק וגם את חלקו המזרחי של הפארק עם חלקו המערבי שמנותקים זה מזה, בנוסף זה יביא עוד כמה תיירים לעיר ויגרום להם לבזבז עם כמה שקלים, ובמקביל זה יגרום לפיתוח אטרקציות נוספות בפארק ולשיקום מואץ של העיר העתיקה.

גם בטבריה אפשר לשקול להקים רכבל בין השכונות הגבוהות לכינרת.

ובעבר שמעתי שרוצים לבנות רכבל בין כפר סבא להרצליה דרך רעננה.
במדרון עדיף פניקולר.
במקומות רבים בבריטניה יש פניקולרים שיורדים מצוק של 45 מעלות ויותר, הם מכילים 2 תאים, האחד בכל כיוון, ובשוויץ ראיתי בכלל מעלית רגילה בתוך בניין שפעלה בזווית כזו. כלים כאלו שפועלים על מסילות לא מוגבלים בגלל מזג האוויר, ויתכן שאפשר להפעיל חלק מהם כמעליות באופן אוטומטי ללא תלות בכוח עבודה גדול.

רכבל לעומת זאת לא יכול לפעול במזג אוויר סוער (בגיברלטר סגרו פעם את הרכבל לפסגה ממש כשהגענו לחנייה שלו, ובדרך כלל הם מודיעים ברדיו אם הוא סגור לנוסעים), הקיבולת שלו מוגבלת לפי הכבל (למרות שבשוויץ היתי גם על מפלצות שיכלו להכיל יותר מ30 איש) וחייבים איוש ברמה של 3 אנשי צוות לפחות (אחד בכל תא רכבל, ומפעיל בתחנת הבסיס).
 

down under

New member
הרכבל במצדה כל קרון מכיל מעל 40 איש

במדרון עדיף פניקולר.
במקומות רבים בבריטניה יש פניקולרים שיורדים מצוק של 45 מעלות ויותר, הם מכילים 2 תאים, האחד בכל כיוון, ובשוויץ ראיתי בכלל מעלית רגילה בתוך בניין שפעלה בזווית כזו. כלים כאלו שפועלים על מסילות לא מוגבלים בגלל מזג האוויר, ויתכן שאפשר להפעיל חלק מהם כמעליות באופן אוטומטי ללא תלות בכוח עבודה גדול.

רכבל לעומת זאת לא יכול לפעול במזג אוויר סוער (בגיברלטר סגרו פעם את הרכבל לפסגה ממש כשהגענו לחנייה שלו, ובדרך כלל הם מודיעים ברדיו אם הוא סגור לנוסעים), הקיבולת שלו מוגבלת לפי הכבל (למרות שבשוויץ היתי גם על מפלצות שיכלו להכיל יותר מ30 איש) וחייבים איוש ברמה של 3 אנשי צוות לפחות (אחד בכל תא רכבל, ומפעיל בתחנת הבסיס).
הרכבל במצדה כל קרון מכיל מעל 40 איש
 

Ccyclist

Well-known member
המפלצת הגדולה מקורבאץ'

הרכבל במצדה כל קרון מכיל מעל 40 איש
המפלצת הגדולה מקורבאץ'
הנה התמונה, תאריך כמה אנשים ניתן לדחוס לתוכה.

מבחינת אורך היא כמעט כפולה מהרכבל למצדה ומבחינת רוחב היא רחבה ממנו בכ50%.

הייתי ברכבל של מצדה פעם, הגודל הרגיש בר-השוואה למיניבוס. הרכבל של קורבאץ' לעומת זאת הרגיש כמו חדר המתנה.
 

down under

New member
מתי היית במצדה?

המפלצת הגדולה מקורבאץ'
הנה התמונה, תאריך כמה אנשים ניתן לדחוס לתוכה.

מבחינת אורך היא כמעט כפולה מהרכבל למצדה ומבחינת רוחב היא רחבה ממנו בכ50%.

הייתי ברכבל של מצדה פעם, הגודל הרגיש בר-השוואה למיניבוס. הרכבל של קורבאץ' לעומת זאת הרגיש כמו חדר המתנה.
מתי היית במצדה?
כי בתחילת שנות ה-2000 הם החליפו אותו.
בעבר, בשנות ה-70 (ואולי כבר ב-60) עד שלהי ה-90/ראשית ה-2000 היו שתי קרוניות ממש עלובות של 8 עד 10 נוסעים בכל קרונית.
הם החליפו למשהו ממש ענק, הכי גדול בארץ, עם משהו כמו 40 נוסעים לפחות בכל קרונית.
 

Ccyclist

Well-known member
בדקתי בגוגל ולפי התמונות מדובר ב50%-66%

מתי היית במצדה?
כי בתחילת שנות ה-2000 הם החליפו אותו.
בעבר, בשנות ה-70 (ואולי כבר ב-60) עד שלהי ה-90/ראשית ה-2000 היו שתי קרוניות ממש עלובות של 8 עד 10 נוסעים בכל קרונית.
הם החליפו למשהו ממש ענק, הכי גדול בארץ, עם משהו כמו 40 נוסעים לפחות בכל קרונית.
בדקתי בגוגל ולפי התמונות מדובר ב50%-66%
ממה שצירפתי בתמונה.

הייתי ברכבל הקודם בשנות ה90, אך חיפשתי ומצאתי בגוגל תמונות של הרכבל הנוכחי (כך אני מקווה): https://c2.staticflickr.com/4/3127/3174938598_c3e9aaaa84.jpg

ליחידה במצדה זוג דלתות רחבות אחד בצד, ליחידה בקורבאץ' שתי זוגות דלתות רחבות. ליחידה במצדה 3 פאנלים שקופים בקידמת הכלי כאשר האמצעי רחב יותר מהצדדיים, והרוחב מאפשר כנראה 5 בני אדם (6 בהידחסות) מול החלון הקדמי. ליחידה בקורבאץ' 4 פנאלים ברוחב זהה ובתמונה שצירפתי יש זוג שיושב עם גבו לפנאל אחד, כלומר הרוחב הוא 8 בני אדם בצורה מרווחת ו9 או 10 אם נדחסים.

ועדיין, מכשיר כזה: http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/43/bf/02/saltburn-by-the-sea.jpg עדיף לדעתי על מדרון תלול כי העומס מתחלק בין המסילה לכבל הגרירה (שתי היחידות נמצאות בדרך כלל בשיווי משקל) וקל יותר להעביר גירסה מודרנית שלו להפעלה אוטומטית כמו מעלית, שזה מה שנדרש במקומות כמו ת"א האוניברסיטה.
 
מזג אוויר. רוחות. רכבל לא אמין כמו פניקולר

בדקתי בגוגל ולפי התמונות מדובר ב50%-66%
ממה שצירפתי בתמונה.

הייתי ברכבל הקודם בשנות ה90, אך חיפשתי ומצאתי בגוגל תמונות של הרכבל הנוכחי (כך אני מקווה): https://c2.staticflickr.com/4/3127/3174938598_c3e9aaaa84.jpg

ליחידה במצדה זוג דלתות רחבות אחד בצד, ליחידה בקורבאץ' שתי זוגות דלתות רחבות. ליחידה במצדה 3 פאנלים שקופים בקידמת הכלי כאשר האמצעי רחב יותר מהצדדיים, והרוחב מאפשר כנראה 5 בני אדם (6 בהידחסות) מול החלון הקדמי. ליחידה בקורבאץ' 4 פנאלים ברוחב זהה ובתמונה שצירפתי יש זוג שיושב עם גבו לפנאל אחד, כלומר הרוחב הוא 8 בני אדם בצורה מרווחת ו9 או 10 אם נדחסים.

ועדיין, מכשיר כזה: http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/43/bf/02/saltburn-by-the-sea.jpg עדיף לדעתי על מדרון תלול כי העומס מתחלק בין המסילה לכבל הגרירה (שתי היחידות נמצאות בדרך כלל בשיווי משקל) וקל יותר להעביר גירסה מודרנית שלו להפעלה אוטומטית כמו מעלית, שזה מה שנדרש במקומות כמו ת"א האוניברסיטה.
מזג אוויר. רוחות. רכבל לא אמין כמו פניקולר
 

down under

New member
אתם מוזמנים לפורום תל אביב של תפוז

מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?
האם לדעתכם שירות מעבורות יומי בין ישראל לקפריסין יכול להועיל \ להצדיק את קיומו?

קראתי למשל על כך שנמל אילת ונמל עקבה מפעילים שאטל של אוניית מטען בין הנמלים (כדי לנצל בין היתר את העובדה שמנמל עקבה בניגוד לנמל אילת אפשר לשנע סחורות למדינות שלא מקיימות קשרים עם ישראל) ומתוך כוונה להפוך את השאטל בעתיד ליומי.. האם לדעתכם יש מקום להקצות גם כמות מסוימת של מקומות לטובת נוסעים?
אתם מוזמנים לפורום תל אביב של תפוז
ולראות הצעה הזויה של אחד מוכר, שפארק דה פרנס קרא לו טרול, לקו מעבורת מנמל ת"א ליפו ולמרינה בככר אתרים. לטענתו יהיו אלפי עד עשרות אלפי נוסעים ביום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה