מעביר אחורי - התלבטות

  • פותח הנושא posix
  • פורסם בתאריך

posix

New member
מעביר אחורי - התלבטות

מי יודע מהם ההבדלים המהותיים בין המעבירים האלו: Deore XT 9 spd Deore XT 760 9 spd במבט ראשוני נראה שיש הבדל רק במשקל (ובמחיר כמובן...)
 

big gagarin

New member
באתר שלהם מוגדרים 4 סוגים

751SG, 760SG - זרוע קצרה 751SGS, 760SGS- זרוע ארוכה כולם מוגדרים 9SPEED. לא הצלחתי לעלות על ההבדלים בין ה 760 ל-751. כנס ללינק (האתר של שימנו) http://bike.shimano.com/catalog/cycle/products/component.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441763050&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302039934&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181419&bmUID=1157658415785
 

maoravni

New member
ההבדל, לפי האתר

הוא כיוון הקפיץ: Top Normal או Low Normal. במלים אחרות - מעביר רגיל או הפוך.
 

posix

New member
תודה. וסליחה על הבורות:

מה ההבדל בין מעביר הפוך לרגיל ? האם יש ייתרו ןלהפוך דווקא בסוג רכיבה מסויים ?
 

יוס י

New member
תלוי מאד בתחושה אישית

יש כאלה שטוענים שהפוך עדיף בעליות ויש בזה צדק מסויים, כיוון שכאשר מורידים הילוך , פעולת המעביר הרגיל בעליה היא מתיחה של הקפיץ (תחת עומס). במעביר הפוך אתה מרפה את הקפיץ . ניסיתי את שניהם, אני אישית מעדיף SRAM ...
 
חחח ../images/Emo6.gif

גם אני בעד סראם. אבל אם שימנו עסקינן אז לדעתי רק המעביר ההפוך! ממש יותר טוב! צוף
 

Oldster

New member
מנסיון עם שניהם...

אני חזרתי ל"רגיל".... והסיפור (אם מענין) הפוך נבנה בעיקר לשיטה "חדישה" של SHIMANO של שילוב ברקס והילוכים - DUAL CONTROL בזמנו, כדי לדחוף את השיטה החדשה, היה מחסור "דמה" במעבירים רגילים XT.... עז עברתי להפוך בשילוב עם טריגרים רגילים (RAPID FIRE). אחרי שסוף-סוף התרגלתי.... המשכתי כך במשך שנתיים. לפחות באופניים שלי, סבלתי מכך שאחרי כשלושה חודשי רכיבה, ההעברה נהיתה מאד קשה ובאופן מפתיע, הקושי העיקרי היה "נגד הקפיץ" (כלומר, במעביר הפוך, לגלגל"ש קטן יותר). העברה "עם הקפיץ", דוקא עבדה בסדר יחסי. כשזה נהיה בכלל בלתי נסבל, הפתרון היה להחליף מוביל+קבל.... וחוזר חלילה. לא מזמן, מכל מני סיבות הושבתה לי כל המערכת והחלטתי שזה הזמן "לחזור בתשובה" - התקנתי מעביר רגיל (LX). אחרי תקופת הסתגלות קצרה ובהשוואה למעביר XT הפוך........ כמו שאמרתי , מבחינת קלות העברה, עדיף "רגיל". אולי זה קשור ל"חיווט" של הקבלים באופניים שלי (ואולי לא), אך שילוב של טריגרים רגילים עם מעביר רגיל עובד חלק יותר - אני כבר שלושה חודשים עם אותו קבל ומוביל וטפו-טפו-טפו. כאמור, הכל סוביקטיבי ביותר ומנסיון אישי בלבד. אין לי נסיון עם DUAL CONTROL ועם SRAM..... מקווה שעזרתי קצת
 

bikingstudent

New member
כמה תוספות לשירשור

טוף.. אז המעביר ה"רגיל" (קפיץ שמושך להילוכים גבוהים) לאומת ה"הפוך" (שמושך להילוכים הנמוכים) לאחר כמה שנים על אופניים עם ידיות דאור ומעביר אחורי דאור רגיל עברתי בהתחלה לאופניים עם מערכות HONE HONE למי שלא יודע היא עוד סדרה מבית שימנו שמיועדת ספציפית ל-AM מעברי אחורי מאסיבי והפוך בשילוב עם ידיות DUAL CONTROL לא יחסתי איזה חשיבות ולא הייתה לי מודעות לעובדה שהמעביר הוא הפוך מה כן אני יכול להגיד.. ההילוכים עברו במהירות ובצורה מדויקת כמעט טלפתית אם תרצו ניכנסתי לירידה וההילוכים היו במקום יצאתי לעליה והילוך ישר ניכנס העברות חלקות מדוייקות והידית המשולבת עובדת כמו חלום מאז החלפתי אופניים לאופניים עם מעביר הפוך וידיות דאור נכון ההרגשה הייתה מתאום מוזרה -במקום ידית אחת שעושה הכל מבחינת הילוכים ומעצורים פתאום יש לי ידיות הילוכים +ידיות ברקס לקח לי איזה שבועיים להיתרגל לזה וכרגע יותר נוח לדעתי עם ידיות דאור ומעביר הילוכים הפוך ממה שהיה קודם עם המעביר הרגיל.. ואני כן משווה לאופניים עם מעביר רגיל מדי פעם ובקשר לתחרות של סראם vs שימנו.. אישית אני מעדיף את ההרגשה החלקה והקלה של הידיות של שימנו שנובעת מיחס של 2 ל1 בין הידיות למנוף מההרגשה של סרם שבגלל שעובדת על יחס של 1 לאחד בין המנוף לידית צריך להשקיע יותר כוח בידית ההילוכים מה שמוריד את הרגישות והתחושה בהעברה ונשמע לי שoldster ריך להחליף מובילים וכבלים כי אין הבדל בקלות העברה של מעביר הפוך לרגיל.. וחומר למחשבה.. בתאוריה מה יותר קל ? לדחוף מעביר הפוך "במורד קסטה" לגלגלי שיניים קטנים יותר או לדחוף מעביר רגיל ב"מעלה קסטה" לגלי שיניים גדולים יותר
 
למעלה