מעבר לכיתה משלבת
לפני כחודשיים שמענו שבאזורנו נפתחת כיתת PDD משלבת (כיתה מיוחדת בתוך בי"ס רגיל) והתלבטנו (אשתי ואני) האם להעביר את עומר לשם. למה התלבטנו?: בצד הקוגנטיבי לעומר יש יכולות מאוד גבוהות (זה ה"בעד") ובצד החברתי עומר מאוד נמוך (זה ה"נגד"). ובכל זאת חשבנו (ואנחנו עדיין) חושבים שלעומר יש יכולות (גם חברתיות) ודרך היכולות היותר טובות שלו ניתן לשפר ולקדם גם את הצדדים הפחות טובים. בבי"ס לחינוך מיוחד שעומר נמצא בו בשנתיים האחרונות הוא לא ממצה את מלוא הפוטנציאל שלו ולנו ברור שבכיתה המוצעת הוא יוכל למצות יותר. פנינו לצוות ביה"ס עם ההתלבטות הזאת ולהפתענו התברר לנו שגם הם חושבים כמונו. הם אפילו סיפרו לנו שבשיחה שלהם הם ממש הזכירו את עמר כמועמד לכיתה הזאת. לאור זאת עשינו את הפניה הרשמית לפיקוח ובמקביל יצרנו קשר עם ביה"ס. בביה"ס נפתחה השנה כיתת PDD אחת ומחנך אותה מורה מצוין (כן - מורה בסגול, מורה ממין זכר). נפגשנו, כל ההורים שילדיהם מיועדים לכיתה והתרשמנו ממש לחיוב מביה"ס, מצוות הכיתה וממנהלת ביה"ס. שמענו על התהליך של הכיתה הקיימת - ממש ללקק את האצבעות. היום (בבוקר) נפגשתי עם צוות ביה"ס הנוכחי של עומר כדי להתלבט בקול רם על הקשיים של עומר בתקופה האחרונה ואיך הם ישפיעו (אם בכלל) על המעבר וההתאקלמות בכיתה החדשה. מצאתי צוות חושב ומנוסה שעומד ויעמוד לצידנו בחודשיים הקרובים ויבנה תכנית מקיפה לתהליך המעבר. את הצוות הזה אנחנו מכירים כבר שנתיים - זה לא חדש לנו שבביה"ס שלנו יש צוות מקצועי ומשקיע, אבל תמיד טוב להיזכר בכך מחדש. היום אנחנו משוכנעים שזה הצעד הנכון בשביל עומר ובמידת מה גם בשבילנו. שבת שלום, דורון.
לפני כחודשיים שמענו שבאזורנו נפתחת כיתת PDD משלבת (כיתה מיוחדת בתוך בי"ס רגיל) והתלבטנו (אשתי ואני) האם להעביר את עומר לשם. למה התלבטנו?: בצד הקוגנטיבי לעומר יש יכולות מאוד גבוהות (זה ה"בעד") ובצד החברתי עומר מאוד נמוך (זה ה"נגד"). ובכל זאת חשבנו (ואנחנו עדיין) חושבים שלעומר יש יכולות (גם חברתיות) ודרך היכולות היותר טובות שלו ניתן לשפר ולקדם גם את הצדדים הפחות טובים. בבי"ס לחינוך מיוחד שעומר נמצא בו בשנתיים האחרונות הוא לא ממצה את מלוא הפוטנציאל שלו ולנו ברור שבכיתה המוצעת הוא יוכל למצות יותר. פנינו לצוות ביה"ס עם ההתלבטות הזאת ולהפתענו התברר לנו שגם הם חושבים כמונו. הם אפילו סיפרו לנו שבשיחה שלהם הם ממש הזכירו את עמר כמועמד לכיתה הזאת. לאור זאת עשינו את הפניה הרשמית לפיקוח ובמקביל יצרנו קשר עם ביה"ס. בביה"ס נפתחה השנה כיתת PDD אחת ומחנך אותה מורה מצוין (כן - מורה בסגול, מורה ממין זכר). נפגשנו, כל ההורים שילדיהם מיועדים לכיתה והתרשמנו ממש לחיוב מביה"ס, מצוות הכיתה וממנהלת ביה"ס. שמענו על התהליך של הכיתה הקיימת - ממש ללקק את האצבעות. היום (בבוקר) נפגשתי עם צוות ביה"ס הנוכחי של עומר כדי להתלבט בקול רם על הקשיים של עומר בתקופה האחרונה ואיך הם ישפיעו (אם בכלל) על המעבר וההתאקלמות בכיתה החדשה. מצאתי צוות חושב ומנוסה שעומד ויעמוד לצידנו בחודשיים הקרובים ויבנה תכנית מקיפה לתהליך המעבר. את הצוות הזה אנחנו מכירים כבר שנתיים - זה לא חדש לנו שבביה"ס שלנו יש צוות מקצועי ומשקיע, אבל תמיד טוב להיזכר בכך מחדש. היום אנחנו משוכנעים שזה הצעד הנכון בשביל עומר ובמידת מה גם בשבילנו. שבת שלום, דורון.