מעבר מהסדרי ראייה למשמורת משותפת

סנסקריט

New member
מעבר מהסדרי ראייה למשמורת משותפת

שלום,
אני נשואה לגבר גרוש, אב לילד בן 8.
בעלי, בתמיכתי, רוצה לעבור למשמורת משותפת. לשנינו ברור שהאם תיאבק.
כמה שאלות-
1. כיצד ניתן להתכונן בצורה נכונה? כרגע אנחנו לא גרים בקרבת בית הספר של הילד, אך אנחנו מתכננים לעשות זאת לקראת הקיץ. מה הרדיוס מגורים שנחשב "קרוב" מבחינת בית המשפט\בית הדין הרבני?
2. כמה זמן יכול להימשך ההליך בהנחה שהאם תתנגד?
3. מה המדיניות של בתי הדין במקרים שיש התנגדות של הורה? (מבחינת האם, שהילד יפגוש כמה שפחות את אביו. היא מערימה קשיים ואינה מגלה גמישות וזאת אחת הסיבות להחלטה).
4. בהנחה שיאושר מעבר למשמורת משותפת, כיצד מתחילים את הצעד לשינוי תשלום המזונות? (לאם יש הכנסה קבועה וגם הכנסה שאינה מדווחת- כיצד עושים זאת בצורה נכונה וזהירה? מה הייתם ממליצים?)
5. ראיתי שיש מינוח "משמורת מחולקת" לגרושים שאינם מסוגלים להסתדר בינהם. מעבר לזה לא מצאתי מידע. יש אפשרות לפצל לחלוטין את ההתנהלות הכספית הקשורה לילד? הרעיון הוא לצמצם כמה שיותר את התקשורת בין שני ההורים כי הם פשוט לא מסוגלים לדבר בינהם וגם הילד סובל מהעניין. (הוא הגורם המקשר)
6. כיצד והאם נכון לשוחח על כך עם הילד? אנחנו בעיקר חוששים מתגובות האם והתנכלות אפשרית כלפיו
 
משמורת משותפת

שלום רב,

את שואלת שאלות רבות וטובות, אך ברור שלא ניתן לתת מענה מדוייק ומלא במסגרת הפורום. מומלץ לך לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין שתחום עיסוקו בדיני משפחה והוא גם יוכל להנחות אותך איך נכון להתנהל על מנת להשיג את המטרה שאתם רוצים.
אשיב לחלק מהשאלות באופן כללי:
הנטיה היום של בתי המשפט היא לכיוון משמורת משותפת, אך כמובן שכל מקרה מוכרע לגופו כשהעקרון המנחה הוא טובת הילד. בכל עניין שקשור למשמורת קטינים, גם בית המשפט וגם בית הדין הרבני, ממנים בדרך כלל עו"ס משירותי הרווחה שמגישה דו"ח שנקרא "תסקיר" ובו המלצות לעניין משמורת וזמני שהות, לאחר שבדקה את העניין מבחינה מקצועית.
כמובן שעדיף להגיע להסכמה בין ההורים, אך אם אין הסכמה, יש להגיש תביעה למשמורת וקביעת זמני שהות והיא מוכרעת בדרך האמורה.
לגבי שינוי דמי המזונות גם כן יש דרכים שונות לעשות זאת ולא ארחיב - זה עניין לייעוץ משפטי עליו המלצתי קודם. אעיר רק שבתי המשפט מודעים היום לכך שחלק מתביעות ה- "משמורת המשותפת" מטרתן האמיתית היא הפחתת חבות המזונות של האב ואם אכן בית המשפט ישתכנע שמדובר בתביעה לצרכים "טקטייים" שכאלו, הוא צפוי לדחות אותה תוך חיוב בהוצאות.
לגבי השאלה אם לשוחח עם הילד - חד משמעית ההמלצה היא לערב את הילד כמה שפחות בסכסוך בין ההורים, דבר שגורם לילדים לנזקים ומעמיד אותם בסיכון. כאמור, עדיף לעשות כל ניסיון להגיע להסכם בין ההורים, ואם זה לא מתאפשר, לפנות לייעוץ משפטי ולאפיק של הליך משפטי, אך בשום אופן לא לערב את הילד, ודאי לא בתחילת ההליך וודאי לא בלי להתייעץ עם גורם מקצועי טיפולי.
 

סנסקריט

New member
ההורים לצערי אינם מסוגלים לתקשר ביניהם

מה תוכל להרחיב על משמורת מחולקת ורדיוס המגורים הנדרש?
תודה!
 
"משמורת מחולקת"

"משמורת מחולקת" זה מושג חדש יחסית שמקורו בפסק דין של בית המשפט לענייני משפחה מלפני כמה שנים, בו מצד אחד היה קונפליקט גבוה בין ההורים שלא היו מסוגלים לתקשר ביניהם בשום עניין, גם לא לגבי הילד ומצד שני קביעה של בית המשפט כי טובת הילד מחייבת קשר הורי שווה עם כל אחד מההורים. למעשה זו משמורת משותפת אך מבלי לקבוע זמני שהות שמצריכים מעברים רבים ותיאום רב בין ההורים. באותו מקרה, בית המשפט קבע שהילד ישהה אצל כל אחד מההורים שבוע ברציפות.
משמורת שכזו אכן מחייבת מגורים של ההורים בסמוך זה לזו.
 
למעלה