"מעגלים" - שם הסיפור

Terminal1999

New member
"מעגלים" - שם הסיפור

אמנם הוא יותר סיפור ריגול, אבל הוא בהחלט פנטזיה... אין שום קשר בין הכתוב בסיפור למציאות, זו שאנו חיים בה, או אחרת. הסיפור כולו הינו פרי הדמיון, ואין כל קשר בין הדמויות הפועלות בה או מעמדן, לאנשים אמיתיים. AND WITHOUT FUTHER ADO - הסיפור....
 

Terminal1999

New member
פרק שני - כהודעה

פרק 2 טלפון צילצל במשרדו של יהודה אמיר. משרדו היה משרד-שרד טיפוסי: דגל המדינה תקוע בתוך נדן דגלים הצמוד לחלון האחורי, כאשר מלפניו שולחן עץ בעל מגירות ברזל. ארון גדול היה מונח מאחורי כסא המנהלים השחור, ועליו מדפי-פלסטיק עמוסים לעייפה בתיקים וניירות. על שולחן, מסך מחשב שטוח, ומקלדת, טלפון לבן וטלפון אדום מהבהב. יהודה נכנס בשעטה לחדר, כשאינו סוגר את הדלת מאחוריו ובהרמת רגל קלילה זרק גופו קדימה כדי להספיק לטלפון המצפצף. התנהגות זו לא היתה אופיינית ליהודה המאופק בדרך-כלל, אך בשבועות האחרונים, למדו חבריו לצפות להכל ממנו. הוא תלש את האפרכסת ממקומה ובמהירות, תוך שהוא מחזיק את מכנסיו הלא-מרוכסנים המתדלדלים על מתניו בידו השמאלית, הביא אותה אל אזנו. - "הלו?", פלט יהודה בזרירות. - "He surfaced.", ענה לו בקרירות קול מצרצר מהאזנייה. קול זה היה קולו של גדי, ראש שלוחת מרכז ארה"ב. - "איפה?", שאל יהודה לאחר כמה עשיריות השנייה בהן אסף את מחשבותיו. - "In the land of milk and honey.", ענה גדי והוסיף גיחוח סמוי. - "לקרוא ליוני וצביקה?", המשיך יהודה. - "כן. אני במשרד.", סיים גדי. יהודה הניח את השפורפרת, וחייך חיוך מרוצה. הוא רכס את מכנסיו ושלח ידו אל עבר אחד המדפים שעל הארון, שהורה "תפוח רקוב – Personality Files" (תיקי אישיות). יהודה אסף את כל המסמכים שהיו מונחים במדף, ויצא מהחדר במהרה. יהודה פעל כמעט בצורה אינסטינקטיבית, והרגיש שמזה זמן רב הוא מחכה לרגע בו ייגש לטפל בתיק של "תפוח רקוב". יהודה עשה דרכו במסדרון המחלקה עד שהגיע לדלת עליה היה כתוב באותיות זהב על רק חום: "Jonathan Yaakoby – Coordination" (יונתן יעקובי – תיאום). הוא נכנס מבלי לדפוק, ומצא את יונתן שקוע במסמך שהיה מונח על שולחנו. - "תפוח רקוב עלה.", אמר יהודה ועיניו נפתחו כדי לקלוט את תגובת עמיתו. - "...איפה?!", יונתן השיב בפליאה, לאחר שהרים ראשו מהמסמך. - "בארץ הקודש. בוא, יורדים עכשיו לגדי הוא מחכה.", יהודה כבר התחיל להסתובב לכוון היציאה, והוסיף "תשלח לצביקה מסר, תגיד שאנחנו בדרך, ושיגיע עם כל הידיעות הרלוונטיות!". את המשפט האחרון אמר יהודה כמעט בצעקה, בעודו יוצא מהחדר. יונתן עורר את המחשב על שולחנו מתרדמתו, ושלח מסר למחשבו של צביקה. הוא קיפץ ממושבו ותפס את הטלפון הסלולרי שלו בזמן שדילג אל היציאה. יונתן השלים בריצה את הפער בינו לבין ליהודה, והלך לידו הליכה מהירה. יהודה היה גדול במידת מה מיונתן, ונראה כאילו היה מהלך להנאתו בפארק, בעוד שיונתן נראה כאילו נאבק עם רגליו רק כדי להדביק אותו. השניים הגיעו אל סוף המסדרון וירדו במדרגות המובילות לקומה התחתונה. הם נכנסו לחדרו של גדי בקומה התחתונה והתיישבו במהרה בכסאות המקיפים את השולחן הגדול. גדי לא הניד ראשו לראות מי נכנס, אלא המשיך לבהות במסך המחשב, אשר הראה בו-זמנית דיווח חדשות ומסמך פתוח. לבסוף גדי עזב את המסך והסתכל לרגע על הנכנסים. לאחר מכן זרק שני עותקים ממסמך שהיה ברשותו, והשאיר עותק אחד לעצמו. גדי התחיל להקריא את כותרת המסמך: - "1. איתמר ווינברג, פרשיית 'תפוח רקוב', לשע' פעיל 'שלום עכשיו' במרכז התנועה בוואשינגטון, עלה בטלפון מס"פ ..ככה וככה... ואותר בסביבות העיר לוד. בשיחה לא נשמע דבר פרט למילים "שלום לך, אדני היקר"...". גדי קרא בקצב אחיד ומהיר למדי. - "הא!", גיחח יהודה, למשמע המשפט האחרון. "אני מת על הבחור הזה..." - "2.", המשיך גדי, "מס"פ מקבל.. ככה וככה... לאחר מכן עלה בכ-20 שיחות עוקבות למספרים המוכרים במאגרינו כחשודים בשימוש חברי תנועת 'שלום עכשיו'. 3. מס"פ מקבל עלה כחשוד כמשמש את 'רונית', איש הקשר של איתמר בש"ע, ומס"פ יוזם עלה כמס"פ ששימש בעבר את ווינברג. יש לציין כי שני המס"פים לא היו בשימוש בחצי-השנה האחרונה, מעת סיום פרשיית 'תפוח רקוב'." גדי סיים לקרוא, והרים את עיניו לראות את תגובת הישובים מולו. לאחר מכן פתח ואמר "נו, מסתבר שיש לו יותר תושייה משדמיינו. יהודה, אנחנו עדיין GO עם התכנית שלו?" - "בהחלט.", אמר יהודה, קצין הגיוס המנוסה. הוא ידע שמבצעים כאלה לא מתיישנים עם הזמן, אלא רק משתבחים. - "יפה. יוני, תודיע לג'יימס בCIA שאנחנו הולכים על זה ותערב גם את הרב, הוא יירצה לדעת אם אנחנו נצטרך את שירותיהם של השריפים. קדימה לעבוד, אני רוצה תשובה במהירות האפשרית. יהודה, תישאר כאן.", גדי אמר את דבריו במהירות צבאית, וסיים כשהוא שב ומסתכל על המסך המרצד. גדי המשיך את דבריו לאחר שיונתן יצא מהחדר: "יהודה, אתה יודע כמוני שאלי,", כוונתו היתה לאלי איתן, ראש נפת ארצות הברית במוסד, "מוכן לשרוף לנו את התחת על הווינברג הזה. הוא יושב לי על הווריד כבר שלושה שבועות.". יהודה יכול היה רק להשיב בהנהון עצבני. "זאת פריצת הדרך שחיכינו לה, לך על זה. ואני לא צריך להזכיר לך שהתקציב של המחלקה עומד על הפרק.". - "כן, אני מבין. רק שאין הרבה מה לעשות כרגע, הוא שם ואנחנו כאן.", אמר קצין הגיוס הוותיק בהחלטיות. - "חביבי, זה לא מעניין אותי. מצידי טוס עכשיו לארץ ותביא אותו. אני נותן לך תקציב בלתי-מוגבל. יאללה, לעבודה.", סיים גדי. יהודה לא אהב את נימת הדיבור של גדי, ויצא מהחדר בעצבנות ובצעד נמרץ כשהוא מחזיק את תמליל השיחה בידו. הוא חשב לעצמו "לחינם הבאתי את כל המסמכים הארורים.", וכשקיפץ במדרגות העולות לקומה העליונה בבניין הוא חשב "ועכשיו, בחזרה לארץ.". גדי הספון בחדרו המשיך לעקוב אחר דיווח החדשות של ערוץ NBC, ובמקביל לעבור על התיק המקוון של איתמר ווינברג. גדי ידע כי פרשיית "תפוח רקוב" העמידה באור שלילי, שייתכן ואף פגע בסיכוייו לקבל את המינוי הנכסף. עוד ידע כי מהירות ואיכות העבודה של מחלקתו תעמוד למבחן בפרשייה הנוכחית, כאשר הידיעה שהוא קרא זה עתה תגיע אל קוקודי ענף גיוס במפקדת המוסד. יחד עם זאת, סמך גדי על יכולותיו של יהודה, קצין הגיוס שלו, וידע כי מתפקד תחתיו אחד האנשים המוכשים ביותר בארגון, למרות שמעולם לא יגיד לו זאת בפניו. יהודה הכיר את הדרך לשדה התעופה של וואשינגטון מבניין השגרירות כמעט בע"פ, אך בכל זאת החליט לקחת מונית. הוא אסף את שארית חפציו מחדרו: מזוודה קטנה ובה בגדים, מסמכים וכלי-רחצה, שלח הודעה במחשב ליונתן וצביקה שיעדכנו אותו וישלחו לו ידיעות לנייד, הזמין מונית, ויצא מהבניין. היתה זו שעת ערב וצינת חודש אוקטובר היכתה ביהודה בפניו. יותר מכול הרגיש יהודה את הקור באפו, וכאשר חמימות המשרד חלפה, כל פניו של יהודה, שהתרגלו למזג האוויר הארצישראלי, התקשו והלבינו, פרט לאפו שהאדים. בעודו מחכה, הוא שיפשף את ידיו המכוסות ונשף לתוכן אדים מהבילים. המונית הגיעה כאשר היה שקוע בלהתבונן בנשימתו התלויה באוויר מולו. - "לשדה התעופה." אמר יהודה באנגלית רהוטה.
 

Rivendell

New member
רוב האנשים, כולל אותי,לא פותחים

קבצים. אז אם אתה רוצה תגובות - תדבקי בבקשה את הסיפור כהודעה, או כמה הודעות.
 

Terminal1999

New member
פרק ראשון - חלק 1

שרון התישבה בתנופה על הספה המרכזית, ומיקי התיישב אחריה. בועז נכנס שלישי לחדר, ומייד פתח בשאלה: "נו איתמר, אז מי אתה?". הדמות האחרונה שנשנכסה לחדר טרקה מאחוריה את הדלת ונשענה על המשקוף. אז ענתה, בצורה רגועה ושקולה בהתחשב במה שהרגע עברו ארבעתם: - "מי אתה חושב שאני?" - "אמממ, בוא נראה. אז מה היה לנו, אהה כן, פעיל שלום עכשיו...". בועז פרש את יד שמאל והתחיל לספור בעזרת יד ימין. "בואו לא נשכח - סוכן מוסד... ולפי מה שהרגע ראינו אתה גם שוטר במחלק הסמים של מרחב המרכז?! תיכף תגיד לי שאתה עובד בנאס"א, אבל אתה בעצם מרגל מטעם הMI5!" - "על פי מה אתה קובע שאני שוטר במחלק הסמים של מרחב המרכז?" - "התעודה שלך?" - "התעודה ה... זאת?". איתמר שלפף את ארנקו, כאשר בחלקו השקוף התנוסס כרטיס השכרת הסרטים שלו, וזרקתו לכיוונו של בועז. - "ומה עם כל השטויות שדיברת איתם?" - " על-פי איזה עובדות אתה קובע שאני שוטר במחלק הסמים? שיש לי תעודה שהרגע הוכחתי לך שאין לה שום קשר לשוטרים או לסמים, ושאני יודע לדבר?" - "אז מי אתה לעזאזל?" - "טוב. אני מציע שכולכם תרגעו, ובנתיים אני אסביר.". התיישבתי על הספה היחידה, ליד שרון, שהחזיקה את ראשה בתוך כפות ידיה. "זה הולך להיות סיפור ארוך, אבל אני חושב שאנחנו בטוחים בדירה הזאת, לפחות לשעות הקרובות." "הכל התחיל לפני שבע שנים. יצאתי מהצבא, מלא רעיונות, ובלי כסף ליישם אותם. חזרתי לבית של ההורים, וקיוויתי לשמוע מאליהו, הקשר שלי ב"שירות", שהבטיח להכניס אותי לעבודה בחודשים הקרובים. לא הייתי לחוץ על עבודה, אבל על קפיצת מדרגה כזו לא יכולתי לוותר. אם הייתי נכנס לעבוד בשב"כ החיים שלי היו מסודרים ל20 שנים הבאות. אמנם לא יהיו לי חיים להתגאות בהם, אבל לפחות אני אציל חיים ואעשה כסף מזה, הרבה כסף. לפחות כך חשבתי. כמובן שהשיחה מאליהו אף-פעם לא הגיעה, ובנתיים מצאתי עבודה כגנן. עשיתי כסף לא רע כפרילנס, ובין החבר'ה עלה רעיון לפתוח עסק לגננות. הרגשתי טוב בחיים שלי, בעיקר את הרעיון שהכל מתוכנן לשנים הקרובות: עבודה עבודה עבודה, טיול טיול טיול, לימודים לימודים לימודים ואז I'll kick back and relax, כמו שאומרים. זה היה רק בתחילת הלימודים שהבנתי מה אני בעצם הולך לעשות בחיים. הגננות עשתה לי טוב, כלכלית וגם מנטאלית. הייתי חבוש אוזניות-מגן רוב שעות העבודה וזה נתן לי הרבה זמן לחשוב בצלילות. כמו 8 שעות מדיטציה ביום. אז הבנתי למה הנזירים הבודהיסטים אוהבים כל-כך לגרף את אותה גינה פצפונה 100 פעמים ביום. כשאתה עושה עבודה פיזית, החלק במוח שלך שאחראי על להגיד לגוף מה לעשות עסוק מאוד, ומשחרר את יתר חלקי המוח מעיסוק בהתנועעות בעולם הגשמי הזה. אז המוח שלך מתחיל לחשוב לעומק ולעומק, ולרוחב ולמעלה ולמטה ומהצדדים. היום ימים שהייתי כותב מיסות פילוסופיות שלמות בראש, והייתי סותר את כל הגדולים: דקארט, יום, אפלטון וחבורתם. עזבתי את הגננות לטובת הטיול שהיה לא פחות מאיר עיניים ומחשבה. התעכבתי לשבת על כל ראש גבעה בדרום-אמריקה, ולנשום כל נשימה ירוקה עד תומה כאילו היתה האחרונה. רק בשהייה שלי בקוזקו כתבתי שלוש מחברות, כאלה צהובות עם דפים נתלשים, של מחשבות שהיו לי. חשבתי על הכל ועל לא כלום. על בני-אדם, על מה שהיה ומה שרציתי להיות, על החיים העולם וכל זה. מאוד אהבתי את ההתעסקות בעניינים שברומו של עולם. בעיקר את הרעיון שכל אדם חי את החיים שלו, ולמעשה אין "חיים" אלא אוסף של עולמות שמתארים את אותה מציאות, כך שנוצרת אשלייה שכולם חיים את אותם החיים באותו זמן נתון. לא הייתי הנאור היחיד, אבל אני הבנתי את הרעיון. אנשים חיים את חייהם ע"פ מה שקראתי להם "מעגלי היחשפות". המגעלים הם למעשה אוספים של עובדות שאנשים נחשפים אליהן במהלך חייהם, ועל-פיהן הם "מחשבים" את המציאות שקיימת מול עיניהם. ככל שאנשים נחשפים ליותר מעגלים, כך המציאות שלהם יותר מפורטת ומדוייקת. הבנתי שאנשים תמיד מחפשים להרחיב את המעגלים הקיימים שלהם, ולא למצוא מעגלים חדשים, כי מעגלים אלה "נסתרים" מעיניהם (הם עוד לא נחשפו אליהם, אז אין להם מה לחפש). לרוב זה קורה בגלל עצלנות של האנשים, אבל יש מעגלים שמוסתרים מעיני האנשים בכוונה. הרעיון שלי תמיד היה לעצב את המעגל שלי ככה, שאנשים לא יצליחו להחשף אליו. הייתי משנה את העובדות בקשר אליי, או מחליף אותן בשקרים וחצי-אמיתות וככה המעגל האמיתי שלי תמיד נשאר חבוי מהעולם. אחרי הטיול, חזרתי לארץ כשאני זז בקצב שונה. הייתי כמו נמייה בין נחשים. הגעתי לכזו רמה של חלקלקות, והעולמות של האנשים בארץ היו כ"כ קלים לעיצוב, שהחלטתי שאני הולך לשנות סדרי עולם. חודשיים אחרי שחזרתי מהטיול, בצורה טבעית ביותר, התחלתי ללמוד. הפקולטה למדעים מדוייקים באוניברסטית ת"א היתה בית קר ומנוכר, לבחור חם כמוני. אבל היתה שם נקודת אור אחת – רונית. רונית היתה בחורה קטנה, וחיונית. היא היתה מלאת חיים ולחיים, ונמשים, ושיער אדמוני עם זיקה לתלתול שפשוט עשה שמות ביצר המיני שלי. אבל בחור מאופק שכמוני, ויש לציין שגם מנוסה, ידע איך לכבוש את יצרו. מה שלא עשיתי היה להגביל את עצמי לגבולות ששמתי לעצמי. ידעתי שיש לי יכולות "להסתדר" בעולם שלא להרבה אנשים יש, אבל רונית ממש מתחה את קצה גבול היכולת שלי. באחת הפעמים היא גרמה לי לסחוב את בחינות סוף הסימסטר, ישר מידיהם של המרצה והדיקן, ולגרום להם להאמין שהם חלק מרכזי בניסוי שעורך משרד החינוך, ושהם צפויים לקבל הערכה רבה במשרדים רמי-דרג תמורת עזרתם הנדיבה. את רונית לא היה לי קשה להרשים, והיא גם לא ידעה כלום עליי ברמה האישית. אבל היא אהבה את היכולת שלי לשכנע אנשים שהם ברגע זה נחשפו למעגל הכי סודי, הכי עסיסי והכי חשוב עלי-אדמות. נדמה לי שבגלל היכולת הזו היא הזמינה אותי להתכנסות הרת-גורל, לפחות מבחינתי, בדירה התל-אביבית הטיפוסית שלה ביום אחד באוקטובר.
 

Terminal1999

New member
פרק ראשון - חלק 2

טיפסתי אחריה במדרגות, והשתדלתי לא לגעת במעקה. נכנסנו לדירה וחיכו לנו שם כעשרה אנשים. חלקם היו לבושים בגופיות של תנועת "שלום עכשיו", ולא ייחסתי לזה חשיבות באותו הרגע מפני שגופיות כאלה היו נפוצות מאוד באותם הימים. רק מאוחר יותר באותו הלילה, כאשר כמות האנשים ירדה לחמישה, הבנתי את מטרת הפגישה. בכל מקרה, כשהגענו לדירה התחיל סבב חיבוקים נשיקות ושאלות, שכמובן התחמקתי מהן במיומנות, ולאחר מכן התחילה הישיבה. הסטודנטים נראו לי כ"כ שקופים, שהייתי יכול להגיד מה כל אחד מהם אכל היום ואת מי בדיוק בחדר הזה הוא זיין ואת מי הוא רוצה לזיין. כל ההתרחשות הזאת לא מצאה חן בעיני, ועשיתי לעצמי טובה כשקמתי ללכת. רונית תפסה אותי בדיוק במבואה כששלחתי יד לעבר הידית, ואמרה שכדאי שאני אשאר עד סוף הערב, כי זו רק ההתחלה. הסברתי שאירועים כאלה מביכים אותי (שקר מובהק), והיא הבטיחה שהחגיגה נגמרת ממש עוד כמה דקות, ואין לי שום סיבה להילחץ. נעתרתי לבקשתה, לא בגלל שנמלחתי בדעתי, אלא בגלל שהבחנתי בקולה נימה של שובבות שסיקרנה אותי. זה היה כאילו היא אמרה לי "אני מבטיחה שיהיה כיף אם תישאר, ואתה לא תצטער על זה". בזמן שישבתי חסר מעש על אחת הספות בסלון חשבתי מה כבר יכול להיות כ"כ מעניין בחיים של סטודנטית תל-אביבית למתימטיקה בשנה הראשונה. כשהלכו כל התרנגולות הקרקרניות, נשארו כל הטיפוסים שבתחילת הערב הייתי יכול להשבע שאין להם מושג לאן הם הגיעו. למרבה פליאתי, או שלא למרבה פליאתי, נשארו רק הגופיות של שלום עכשיו בחדר. רונית יצאה מהמטבח עם מגש ועליו כוסות קפה, וציינה בחינניות שזה הולך להיות לילה ארוך. לאחר מכן היא הציגה אותי לחבורה המצומצמת והרחיבה בסיפור על היכולות המדהימות שלי להשפיע על אנשים, ובסוף אמרה שאני מעוניין להצטרף. אני כמובן שלחתי מבט חד אל עינייה, והיא החזירה לי חיוך זדוני. מהרגע שהיא סיימה להציג אותי לחבורה, התחיל להיות מעניין."
 

Rivendell

New member
ותגובה לחלק 2

יש בעיה רצינית אצלך באחדות השפה. מצד אחד, הגיבור שלך מדבר בצורה זרוקה, יומיומית ופשוטה. שזה תקין ומתאים לסיטואציה. מצד שני אתה דוחף לו פה ושם איזו מליצה תלושה לחלוטין. תקפיד על אחדות, ואני ממליצה לקרוא גם את המאמר שלנו על "השפה בסיפור" במאמרי העזר
.
 

Rivendell

New member
הוורד שלי מת

ולכן אני מתנצלת מראש שייקח לי טיפה יותר זמן להגיב
. אני מקווה שזה יהיה תוך יום יומיים, אחרי שהוא ייצא מהקומה.
 

murmur

New member
יופי, אבל למה לכתוב חצאי סיפורים?

סיפרתי לנו סיפור בגודל של שני סיפורים אבל לא סיימת ועכשיו אני חושב לעצמי "למה בזבזתי זמן וקראתי את זה כשאני נשאר במתח?" הערות:
בועז פרש את יד שמאל וספר בעזרת יד ימין" תיאור ויז'ואלי מדי שמאוד בלבל אותי.. אני חשבתי שהוא מותח את זרעותיו, יותר פשוט לכתוב: "בועז ספר בעזרת אצבעותיו"
שימוש במונח אנגלי Kick back and relax למה? גם אני עשיתי את הטעות הזאת בהתחלה (כן, כמה שאני ותיק
) עברית יפה שפה למה לא "להשען אחורה ולהרגע"?
"יצאתי מהצבא" בארץ משתחררים מהצבא
"היום ימים" שיגאת דפוס צ"ל היו ימים
"מאוחר יותר באותו הלילה... חוזר לסיפור" כשגיע ללילה נדבר על הלילה, המידע הזהלךא עוזר לי בכלום בעיקר כשאתה מדבר על אותו הדבר כשמגיע הלילה.
"(שקר מובהק)" מעבר עלובדה שססוגריים אינם מתקבלים בברכה אצל רוב הקוראים (לי אישית זה לא מפריע) אתה אומר לי שזה שקר מובהק וגונב לי את כל הכיי, תראה לי שזה שקר מובהק (אפילו ע"י כתיבת "שיקרתי במצח נחושה") Show don't tell.
"למרבה פליאתי או שלא", יכול להיות שזו שורה טובה ואפילו מצויינת או שלא
תחליט. הסיפור שלכשעצמו יפה, רק שיתחיל... בברכה ואהבה נצחית,
 

catבובי

New member
שני הפרקים מאוד שונים

הפרק הראשון נראה כאילו עבר הגהה, ואילו השני זקוק לה. שגיאות הקלדה ואיות, ניסוחים שמקשים על הקריאה וכולי. את הפרק הראשון מאוד אהבתי וכבר רציתי לקרוא את השני. בסה"כ אני מחכה לראות מה יהיה בפרק השלישי, ואלי הכל יתחבר ויהיה אפשר להבין מה קורה שם.
 

mishel s

New member
שתי הערות

לא קראתי את כל החלק הראשון ולא קראתי כלל את החלק השני, אני מקווה שלא עברתי על חוק נימוס בסיסי כלשה, אבל יש לי שלוש הערות, חוץ מזה שהטקסט צריך הגהה. ראשית, נראה לי שיש יותר מידי אנשים בהתחלה. על המשפט הראשון אתה כבר מציג לנו שלושה אנשים ומדבר עם הרבעי. יותר מידי שמות. אולי כדי לדחות את זיהוי הדמויות עם השמות למאוחר יותר. שנית, אתה מתחיל את הסיפור בגוף שלישי ואחרי כמה זמן משנה לגוף ראשון, למרות שזיהיתי את המעבר ומי בעצם מדבר אחרי השינוי, זה לא כל כך אסתטי. שלישית, הבחור דופק נאום שלם בלי שאתה מתאר שום דבר, יכול להיות שלאורך כל הנאום שלו כולם דוממים, כולל הנואם? זה פשוט לא יפה, כתבת לו נאום אבל אתה צריך גם לתאר איך הוא אומר אותו ולא רק מה הוא אומר. לבסוף, בהקשר לסעיף הקודם, הבחור מתחיל לספר לנו איפה הוא נולד ומי הרביץ לו בגן. מה איכפת לי? מה הקשר של זה למה שקורה עכשיו? אולי זה מידע שהקורא צריך לקבל, או שלא, אני לא יודע כי לא המשכתי לקרוא. הנקודה היא שאם הייתי שם, אם הייתי אחת הדמויות היושבות על הספה, מזמן כבר הייתי עוצר אותו ואומר לו להגיע לנקודה. ואם זה היה כל כך בולט ובגלל זה הפסקתי לקרוא, אז בטח שהאנשים שם שרוצים לדעת מה קרה ומי הוא יאיצו בו. זה מתקשר גם לבעיף הקודם, אין סיכוי שהוא יריץ נאום של שעה בלי שאף אחד יעצור אותו לפחות פעם אחת. זה טוב שאתה רוצה לספר לקורא את העבר של הדמות ומה קרה, אבל אתה צריך להתחשב בסבלנות שאר הדמויות. אני מקווה שזה לא חוצפה מצדי לתת ביקורת כזאת בלי לקרוא לפחות את הכל, אבל זה באמת הפריע לי.
 

Rivendell

New member
תגובה לחלק ראשון

קודם כל, והכי חשוב - מציף מציף מציף. אתה זורק על הקורא כמויות מידע אדירות, מציף אותו לחלוטין, לא נותן לו לנשום. עוד לא התחיל הסיפור וכבר "זרקת" עלינו חמש רו שש דמויות, שלכל אחת יש שם אבל לא שום אפיון אחר. זה באמת חשוב לי כקוראת? זה סתם מבלבל, אם אתה שואל אותי, ואם זה לא רלוונטי אז להעיף את זה. זה מבהיל. בעיה מאוד רצינית היא שאתה מחליף דובר. רגע אחד זה "איתמר" וברגע השני אתה הופך למספר: - "התעודה ה... זאת?". ***איתמר*** שלפף את ארנקו, כאשר בחלקו השקוף התנוסס כרטיס השכרת הסרטים שלו, וזרקתו לכיוונו של בועז. - "ומה עם כל השטויות שדיברת איתם?" - " על-פי איזה עובדות אתה קובע שאני שוטר במחלק הסמים? שיש לי תעודה שהרגע הוכחתי לך שאין לה שום קשר לשוטרים או לסמים, ושאני יודע לדבר?" - "אז מי אתה לעזאזל?" - "טוב. אני מציע שכולכם תרגעו, ובנתיים אני אסביר.". ***התיישבתי*** על הספה היחידה, ליד שרון, שהחזיקה את ראשה בתוך כפות ידיה. "זה הולך להיות סיפור ארוך, אבל אני חושב שאנחנו בטוחים בדירה הזאת, לפחות לשעות הקרובות." תחליט, ולך עם זה לאורך כל הסיפור. ומה זה, ברשותך, זרקתו? :-O
. יצאתי מהצבא, "השתחררתי"
הרגשתי טוב בחיים שלי, בעיקר את הרעיון שהכל מתוכנן לשנים הקרובות: "בעיקר אהבתי את הרעיון"
זה היה רק בתחילת הלימודים שהבנתי מה אני בעצם הולך לעשות בחיים. כשהבנתי. "שהבנתי" זה משהו אחר, עם משמעות אחרת.
לרוב זה קורה בגלל עצלנות של האנשים עצלות.
רונית היתה בחורה קטנה, וחיונית. הפסיק מיותר. מעבר לזה, אמרתי כבר - זה מציף. אתה נותן המון פרטים שרובם לא נראים לי מאוד רלוונטיים. יש שם כמה רעיונות יפים, ואני מציעה פשוט לעשות מיקוד ו"לדלל" רעיונות, להוריד מה שלא הכרחי לקורא. בסיפור קצר נותנים לקורא רק מה שהוא חייב לדעת.
 

Terminal1999

New member
וואו חבר'ה

אין לי מילים. בעצם. כן. הוצאתם ממני את החשק לכתוב, אז אני אפסיק לכתוב את הסיפור הזה. ביי!
 

Rivendell

New member
../images/Emo2.gif רגע, שנייה, פוס, סטופ - כמה

הבהרות: המטרה ממש ממש לא היתה לדכא אותך, ובטח שלא לגרום לך להפסיק לכתוב! ההערות בפורום נועדו להיות בונות ולעזור לשפר את הקיים. הסיפור ממש לא אסון, ממש לא! אבל לשפר תמיד אפשר, ולכך נועדו ההערות. בסיידר?
 

murmur

New member
קורה לכל אחד בהתחלה

ההערות באות רק כדי לעזור לך. כך לעצמך את הזמן, שים את הסיפור שבוע בצד ותמשיך לכתוב אותו, אני רוצה לדעת את ההמשך. צריך לשים שלט נאון גדול מעל לפורםו שאומר את זה...
 
למעלה