יש ועדות השמה חריגות
ולפעמים אפשר לעקוף את הועדות, ראי כאן -
http://edu.gov.il/minhalpedagogy/Special/rules-and-procedures/specialeducationlaw/Pages/specialeducationlaw.aspx
האמת, עכשיו עם הרפורמה הגרועה הזאת, לא יודעת איך בדיוק זה יעבוד...
בכל מקרה, אם החלטתם שזה הדבר הנכון עבורה בשלב זה בחייה,
אכן כדאי להזדרז לפנות לאגף לחנ"מ במחלקת החינוך בעיריה,
אפשר לנסות אולי גם המתי"א יוכלו לעזור.
אפשר גם להתקשר לחיה הראל.
לגבי לשתף אותה: איך, מתי ובמה-
לפי נסיוני, חשוב מאד שזה יעשה באופן שיעצים אותה ולא חלילה להיפך,
ולכן אולי כדאי להמתין עם השיתוף.
להמתין שה"בלגן בראש" שלכם יירגע קצת כדי שתוכלו להציג בפניה את העניין
באופן מעצים כאמור.
הסתרה לאורך זמן עלולה להיות מזיקה הן לדימוי העצמי של הילדה
(ילדה נבונה מבינה שמשהו קורה פה מעבר לקושי בלימודים.
אם לא מדברים על זה- אוי ואבוי... מה זה יכול להיות...)
הן לאמון שלה בעולם
(היא מרגישה שיש איזשהו קצר בינה לבין הסביבה.
בלי הסבר נכון, עלולה להסיק מזה שאין לה מקום בעולם)
והן ליחסים איתכם- הרי בשלב כלשהו היא תגלה,
ואז תגלה גם שהוריה העלימו ממנה את האמת.
אפשר להציג את העניין באופן אמיתי ומעצים
אם תרצי, אוכל לספר לך על הנסיון שלי בזה,
ויש כאן מן הסתם עוד אנשים שיוכלו לספר