מעדכנת

Hidden4ever

New member
מעדכנת

שהיום היינו בשיחת סיכום באסף הרופא וקיבלנו תשובה חיובית - חמש שנים אחרי שקיבלנו תשובה שלילית בבית אחד.

עוד בשלבי עיכול.

יהיו לי בטח שאלות אבל תודה לתגובות כאן ולהקשבה.
 
ברוכה הבאה לעולם מופלא

עולם האוטיזם את יכולה לשואל הכל אני גם כידוע על הרצף ויש לי כמה תבונות על העולם הזה ... ורואה בו לא לקות אלא שונות מבורכת
 

Hidden4ever

New member
תודה

מבחינתי היא אותה ילדה מגניבה; הדבר היחיד שמשתנה שאולי נוכל לתת לה עזרה בדברים שקשה לה איתם ושגורמים לה עצב ומצוקה.
&nbsp
 

schlomitsmile

Member
מנהל
קחו את הזמן שתצטרכו
זה קורה- גם אנחנו קיבלנו תשובה חיובית עם הפיצקי באסף הרופא
5 וחצי שנים אחרי שקיבלנו תשובה שלילית לגביו גם באסף הרופא

&nbsp
קחו זמן ונשימה עמוקה.
&nbsp
האם ומה הילדה יודעת בעניין?
&nbsp
האם מתכוונים להמשיך באותו בי"ס?
 

Hidden4ever

New member
תודה

לוקחת הרררבה נשימות. קוראת את האבחון שוב ושוב כדי לעכל.
&nbsp
הילדה לא יודעת למה נועד האבחון אבל היות ויש קשיים שהיא מודעת לגביהם בגזרת הלימודים אמרנו שזה קשור לזה. המליצו לנו לא להסביר בינתיים.
&nbsp
המליצו לנו להעביר אותה לכיתת תקשורת. יש בנוסף לאוטיזם לקויות למידה, הפרעת קשב וחרדות. המצב החברתי והלימודי על הפנים ונראה שבינתיים עדיף מסגרת קטנה ולא שילוב.
&nbsp
אני בעיקר מוטרדת מכך שפספסנו את וועדות ההשמה השנה וגם מכך שיש סיכוי ליותר בנים או לכיתה שיש בה רק בנים. גם לא ברור לי רמות התפקוד בכיתה קטנה אבל היות והיא גם ככה מעדיפה לשחק עם ילדים קטנים ממנה או גדולים ממנה או ילדים שלא בשלים רגשית שפחות מאיימים עליה, יש מצב שכאן זה יהיה לה יותר טוב.
&nbsp
ואגב, רציתי לשאול שאלה - מה החשיבות של הפרט "העוויות פנים - כולל עוות של הפה וכיווץ שפתיים"?
&nbsp
&nbsp
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יש ועדות השמה חריגות
ולפעמים אפשר לעקוף את הועדות, ראי כאן -
http://edu.gov.il/minhalpedagogy/Special/rules-and-procedures/specialeducationlaw/Pages/specialeducationlaw.aspx

האמת, עכשיו עם הרפורמה הגרועה הזאת, לא יודעת איך בדיוק זה יעבוד...


בכל מקרה, אם החלטתם שזה הדבר הנכון עבורה בשלב זה בחייה,
אכן כדאי להזדרז לפנות לאגף לחנ"מ במחלקת החינוך בעיריה,
אפשר לנסות אולי גם המתי"א יוכלו לעזור.
אפשר גם להתקשר לחיה הראל.

לגבי לשתף אותה: איך, מתי ובמה-
לפי נסיוני, חשוב מאד שזה יעשה באופן שיעצים אותה ולא חלילה להיפך,
ולכן אולי כדאי להמתין עם השיתוף.
להמתין שה"בלגן בראש" שלכם יירגע קצת כדי שתוכלו להציג בפניה את העניין
באופן מעצים כאמור.
הסתרה לאורך זמן עלולה להיות מזיקה הן לדימוי העצמי של הילדה
(ילדה נבונה מבינה שמשהו קורה פה מעבר לקושי בלימודים.
אם לא מדברים על זה- אוי ואבוי... מה זה יכול להיות...)
הן לאמון שלה בעולם
(היא מרגישה שיש איזשהו קצר בינה לבין הסביבה.
בלי הסבר נכון, עלולה להסיק מזה שאין לה מקום בעולם)
והן ליחסים איתכם- הרי בשלב כלשהו היא תגלה,
ואז תגלה גם שהוריה העלימו ממנה את האמת.

אפשר להציג את העניין באופן אמיתי ומעצים

אם תרצי, אוכל לספר לך על הנסיון שלי בזה,
ויש כאן מן הסתם עוד אנשים שיוכלו לספר
 
למעלה