מעודן למשועממים!?!

זיסר

New member
מעודן למשועממים!?!

כבר פתחתם כאן!!! להוי ידוע שהיום יש כל מיני רבנים אך אני לא מחזיק מהם!!! גדולי הדור אני שומע להם ותו לא. לכבד ת"ח מכבד!!! אך לא שואף מהם כלום!!! וע"ע מש"כ בזוה"ק פרשת בראשית בעניין כת הגיבורים!!! סוף כל דבר הכל נשמע את האלקים ירא ואת מיצוותיו שמור
 
לא ממש

הבנתי . רבנים זה אצלך כמו זמרים , חלק אתה אוהב וחלק לא ? למה מי אתה איזה רב חשוב או משהו ?
 

זיסר

New member
אם הרב הדומה למלאך ה' צבקות..

ישנה אימרה בגמ' אם הרב דומה למלאך ה' צבקות, בקשו תורה מפיהו ואם לא אל תבקשו..... להוי ידוע לך שממה שכתבתי לא זלזלתי באף אחד. אך אני לא שואף מהם. בברכה
 

א77

New member
גם אני לא מאמין...

בשיחה נעימה עם מישהו שאינו שומר תורה ומצוות, אמר לי ההוא שאינו מאמין באלוהים. הוא תמה כשהגבתי שגם אני איני מאמין באותו אלוהים, ומיד הסברתי לו שבאותו אלוהים שהוא אינו מאמין, הרי שבו גם אני לא מאמין. אבל בא-ל הגדול הגבור והנורא א-ל עליון קונה שמים וארץ, בו אני מאמין ללא עוררין, אף בן שיחי היה מאמין בו אילו היה מנסה להתוודע אליו. אילו היה פותח פתח כחודו של מחט... ולך זיסר, אם הרב דומה למלאך ה' צבא-ות, תורה יבקשו מפיהו. הרבנים הדומים למלאך ה' צבא-ות, ויש כאלה, ועיין בבעל הטורים תחילת פרשת כי תבא שבארץ ישראל יש ל' צדיקים בדרגת האבות. בהם אני מאמין ולהם אני שואף. ברם אם מישהו משים עצמו כרב, אם מכנה עצמו בתואר 'הרב' בגלל שנבחר לכהן כחבר כנסת או בשביל משהו אחר, הרי מה זה מפריע לי? קוויט'ל לא אתן לו, וגם לא פדיון. מקסימום הכנסת כלה ומתן בסתר. אז עדיף לא לזלזל, כי בהזכירך רב, הקורא סבור שכוונתך לרב הדומה למלאך ה' צבא-ות. ואף שתוכל לומר בתגובה ובהסבר שלא אל הדומה למלאך ה' צבא-ות כוונתך. אבל כבר קראו הודעתך הראשונה שסיבכה במעט. כך לענ"ד. והעיקר שתהיה לכל בית ישראל א זיסר יאהר
 

זיסר

New member
יישר כח גדול, הבהרת את הענין!!!

מודה לכ' על ההסברים וההבהרה בעניין זה, דברייך ירדו לסוף דעתי, וזה תורף כוונתי. אגוטען יאר און א זיסר יאר. א דאנק מיין פריינד.
 
אח יקר! נגעת בנקודה רגישה...

אשתדל לענות לך כמידת האפשר, אדם פשוט אפי´ שהוא ת"ח ולומד תורה מיום עד לילה,אינו יכול להכריע בשאלות הקשות המתעוררות עתים לבקרים עד בלי סוף, הכח שניתן לגדולי הדור,זה לא שהם אומרים דבר אז סוף פסוק בגלל שזה מחשבתם,טעות בידך,כי כח גדולי הדור מגיע בעצם מהשמים מהקב"ה הם בעצם השליחים שמעבירים את רצון ה´ יתברך בפיהם,וכן שואל הבן,שגם דברי הם דברי ה´...חלילה,מכיון שכח זה ניתן לגדולי הדור,מכח שקיעותם בתורה הק´ והם בעצם צינור להעביר את רצונו יתברך,ולפיכך דברי הרבנים אלוקים חיים, בנוגע לשאלות הלכתיות,כותב מרן המחבר שצריך האדם שיבחר לו רב וישמע לכל דבריו, ואנו בדורנו קיבלנו מאבותינו הק´ שפסיקות ההלכה,הם ממרן השו"ע (כמובן עם נושאי כליו,והרמ"א) וכן בשאלות אקטואליות לימנו,צריך האדם לבחור רב ,ויעשה הכל כדבריו, בהצלחה...
 
ומניין לך שכך הוא?

טענה טענת כי גדולי הדור,מכח שקיעותם בתורה הקדושה מתעצם כוחם שמגיע בעצם מהקב"ה וכך הם הופכים בעצם לשליחים (כדוגמת צינור) להעברת רצון השם ששם בפיהם,ולפיכך דברי הרבנים אלוקים חיים. ובכן מסקנתך נמהרת ולא מבוססת לוגית. עצם ידיעתם את התורה לבוריה עדיין אינו יוצר את הקשר לדברי אלוקים חיים. מניין לך שהקב"ה בוחר בשליחיו עפ"י ידיעתם את התורה?
 
לוגיקה

לא ממש חשובה פה . אכן לדעת על בורייה תורה, לא אומר כלום . אבל לדעת על בורייה ולשמור ולעשות ולקיים ולהעביר לאחרים , זה ההבדל העצום .
 
אמת ויציב

אכן לדעת תורה על בורייה ולשמור ולעשות ולקיים ולהעביר לאחרים דבר חשוב הוא מעין כמוהו, ובזה ממש לא חשובה הלוגיקה אלא ש"הרב ברוך מרדכי אזרחי" טען כי: "כח גדולי הדור מגיע בעצם מהשמים מהקב"ה וכי הם בעצם השליחים שמעבירים את רצון ה´ יתברך בפיהם" ולמסקנה זו אני מתנגד שכן יוצא ממנה שצריך לשמוע ולציית לדברי כל אחד הטוען לידיעת התורה ללא עוררין.
 
ועשית ככל

אשר יורך, מצווה לשמוע דברי חכמים ,עשה לך רב , והחולק על רבו כחולק על השכינה ! וכל מה שהם אומרים אלו דברי <התורה> אלוקים חיים .
 
אמת ויציב ומסכים אני

שכן נאמר כשם שאדם מצווה בכבוד אביו וביראתו כך הוא חייב בכבוד רבו, ויראתו; ורבו, יתר מאביו: שאביו, הביאו לחיי העולם הזה; ורבו שלימדו חכמה, הביאו לחיי העולם הבא. אלא שנשאלת השאלה מיהו רב ולכך התכוונתי שלא כל אחד הטוען שהוא רב או שהוסמך לרבנות ע"י מוסד כלשהו יהיה זכאי שנכבדו ונשמע לו. שהרי אם היה כלך היינו נידונים עשרות פעמים למיתה שהרי נאמר ואסור לאדם להורות בפני רבו, לעולם; וכל המורה הלכה בפני רבו, חייב מיתה. היום כל מי שסיים בהצלחה את לימוד השולחן-ערוך ובקי בהלכה נקרא רב.
 

א77

New member
אלא ש"הרב ברוך מרדכי אזרחי" טען

איפה הוא טען כזאת? באמת? הוא היה מהראשונים? או מהאחרונים? אההה. כוונתך לזה שכתב תגובה בשרשור הנוכחי? אהה, הבנתי. אכן. אלא שאין צורך בנסיון שיחזור ושיכתוב תגובתו כשהיא כתובה כאן לעינינו ממש. יש לך איזשהו נסיון לא טוב עם 'גדולי תורה'? כך נשמע גם מתגובות אחרות שלך. זה יעבור. כעת ערב יום כיפור, אנא סלח להם, מחל להם, כפר להם.
 
הציניות הזו שלך מעידה על קטנות נפש

שלא תועיל לך בבואך לבקש סליחה ומחילה מהקב"ה
 

א77

New member
לא הבנתיך

ודרך אגב, נוהג אני במידת האפשר להתעניין בשמות שאנשים בוחרים לעצמם. אומרים שרוח הקודש נכנסת בהורי תינוק הנולד, בשעת קביעת שם לילדם. האמן לי שחוששני לשאול מה ולמה בחרת בשם זה דוקא. ואם כבר, אז יכולת לעברת אותו בכדי שייראה פחות סטרא אחרא. המלצה לעיברות: הצד האחר, הפן השני ועוד לא חסר. אך כנראה יש לך סיבה מוצדקת לקביעת שם זה. לא אטריחך לומר אם לא תרצה. אפרופו שמות, נזכרתי בשם הגאון מוילנא, אשר צדיק יכול להמתיק גזר דין של האדם בהתבוננו בשם האדם. [נראה שזה הנהוג ומקובל בכל שבטי ישראל עד יומא דנן]. היינו אדם בשם 'דוד' יש שיטה לצדיק להמתקת דין האדם ע"י המתקת שמו ע"י היפוך אותיות לפי סדר זה: ד' במילואה נכתבת דלי"ת ת' במילואה נכתבת תי"ו ד' במילואה נכתבת דלי"ת ומסביר הגאון שכשמזכירים לצדיק אדם בשם 'דוד' לדוגמא, אזי אחת מאפשרויות הצדיק היא להחליף את האות הראשונה של המילוא באות האחרונה של המילוא. וממילא תחת 'דוד' יבוא 'תות', וכו'. ולפי זה מבאר הגאון מוילנא, להמן הרשע ליכא תקנתא, מיכיון ש'המן' בחילוף המילוא = ה' במילואה נכתבת ה"ה מ' במילואה נכתבת מ"ם נ' במילואה נכתבת נו"ן הרי ש'המן' תמיד יישאר ה'מן' וליכא תקנתא עבורו. שבת שלום
 

זיסר

New member
הבהרה נוספת!!!

לא הייתה כוונתי לזלזל חס ושלום בעוסקי התורה ולומדיה, או בגדולי הדור חס ושלום, אלא להתריס כנגד אותם אלה שמתכסים באיצטלא רבנית ואינם יודעים כלום בעסק עבודת ה'. וראה מכתב מגה"צ אהרן צבי רומלפר שליט"א.
 
למעלה