מעוניין להצטרף כשותף על 152/172

ariave

New member
מעוניין להצטרף כשותף על 152/172

שלום,
מעוניין להצטרף כשותף על ססנה 152 או 172.
ניתן ליצור איתי קשר באתר או בנייד - 054-5660158
ארז.
 

ariave

New member
לא ממש קיבלתי תגובות אז מקפיץ ומוסיף...

אני טייס אז"מ בעל כ- 150 שעות.
מעוניין להצטרף כשותף לטובת הוזלת עלויות הסבה ל GA ולצורך צבירת שעות והגדרים.
אם אתם בעלים של ססנה 152 או 172, חברים במועדון חברים או סתם יודעים על מישהו שמעוניין למכור את חלקו או לצרף שותף, בבקשה עדכנו אותי.

ניתן ליצור איתי קשר באתר או בנייד - 054-5660158
תודה, ארז.
 

ariave

New member
אני דווקא בעד שותפים

גם כיום על האז"מ שאני טס יש לי שותפים (והרבה).
מטוס בעלות פרטית עומד בערך 95-99% מהזמן וחבל
עלות הרכישה מתחלקת בין כולם
עלויות התחזוקה השותפת והקבועה מתחלקות בין כולם
יש עוד מישהו שעוזר כשצריך לדאוג לטיפול, רישוי וכד' לא הכול עלי לבד.
אני טס רק באמצע השבוע (דתי) אז כמעט תמיד המטוס פנוי כשאני רוצה לטוס ואני מפחית את הלחץ על השבתות

ונכון... לפעמים יש תקלות שמישהו אחר גרם להם. זה חלק מהעסק.
 

בלוץ

New member
שותפות במטוס.

אני אשאל אותך שאלה. לו היתי בעלים של צסנה, לחוץ כספית ומעוניין להכניס שותף. למה לי לקחת שותף עם 150 שעות אז"מ שרוצה לעבור לרישיון G. A. במטוס המשותף? לא מאמין שתמצא אחד כזה, אבל תמשיך לנסות.
 

ariave

New member
בלוץ, לא הצלחתי להבין

לא הצלחתי להבין את מקור ההסתייגויות שלך.
זה בגלל מיעוט השעות שיש לי (150)?
לפחות בעולם בו אני למדתי טיסה (אז"מ) אנשים לומדים טיסה על מטוס שהם שותפים בו.
ככה אני למדתי טיסה.
זה מוזיל את עלויות הלימוד בצורה דרסטית.
באז"מ מכניסים שותף על מטוס גם מישהו שרק אתמול סיים את הרישיון שלו.
והמטוסים היום באז"מ עולים הרבה יותר מססנה 152 או 172.

זה בגלל שאני טייס אז"מ ולא GA?
יש לך אולי מחשבה שאנחנו טייסים טובים פחות?

והדבר האחרון שאני יכול לחשוב עליו זה שאתה חושש לתת למישהו ללמוד על המטוס שלך?
אם הייתי טייס מתחיל וללא נסיון הייתי יכול להסכים לחשש למרות שלפי מה שכתבתי למעלה ככה אני למדתי טיסה באז"מ ובכול זאת מצאתי שותפים.
אבל טייס עם 150 שעות נסיון... זה יותר כמו טייס שעושה הסבה ממטוס אחד לאחר. לא משהו שצריך לעורר התנגדות של שותפים.

בלוץ, אשמח לשמוע את דעתך.
 

בלוץ

New member
אני כנראה פחות מוכשר ממך. לפני 13 שנה קיבלתי רישיון אז"מ

בגיל 62.עם רקע של טכנאי בחיל האויר ומספר שעות צסנה. הגיל כמוון משחק תפקיד כלשהוא. ממרום כ2000 ש.ט. אני יכול לספר לך שב150 שעות רק התחלתי להבין את מספר הטעויות שאני מבצע בטיסה ולתקן אותם. אמרת שאתה שואף להיות טייס מקצועי. מדוע בזבזת זמן וכסף על אז"מ? לשאלתך: אני חושב שאנחנו מטיסים יותר טוב מהם. האוויראות והמקצוענות שלנו קרובים לאפס גם אחרי 2000 ש.ט. בגנראל הדגש הוא בדיוק על הנקודות האלא. אני בכל אופן לא היתי לוקח שותף עם הניסיון שלך. מאחל לך הצלחה במציאת שותף והשלמת כל שאיפותיך. וולט סילביו.
 

ariave

New member
אנחנו לא מכירים

ואולי בגלל זה אני לא מצליח להבין את מה שכתבת.
יש לך 2000 שעות על אז"מ או על GA?
מי טס יותר טוב? טיסי אז"מ או GA?

האמת, זה לא ממש משנה ואני ממשל לא רוצה להיכנס לויכוח הזה בו כל צד ימצא טענות לכאן ולכאן וזה לא העיקר.

גם אין ספק שנסיון של 2000 שעות טוב יותר מנסיון של 150.
גם נסיון של 20,000 שעות טוב מזה של 2,000
אין לדבר הזה גבול.

התחלתי לטוס על אז"מ ועכשיו החלטתי לשנות כי אחרי כמה שנים של טיסה הבנתי שאני אוהב את זה ורוצה להפוך את התחביב למקצוע.
נשמע לי הגיוני, לא?

מה שנראה לי חשוב בדיון הזה הוא הנכונות של "ותיקי השבט" לקבל ולסייע לטייסים החדשים.
לא סתם כמות השעות בממוצע שטס טייס אז"מ גדולה בהרבה מזו של טייס GA.

כאשר טייס GA צריך לשלם על השכרת מטוס בין 800-1000 ש"ח לשעה הוא יעשה חשבון על כל שעה שהוא יטוס.
טייס אז"מ שעלות שעה שלו בשותפות היא חצי מזה ואף פחות יטוס הרבה יותר.

האפשרות היחידה לשנות את זה היא אם יהיה שינוי בענף ה GA ויקומו יותר שותפויות / מועדוני טייסים שיצרפו אליהם טייסים ויאפשרו להם לטוס בעלות נמוכה יותר.
המחיר בבתי הספר כנראה לא ירד בקרוב והעלויות של השכירות בהתאם.
לא סתם גם כאן בפורום והרבה יותר בהרחבה באתרי הטייסים בפייסבוק יותר ויותר אנשים קוראים ומצהירים שילכו ללמוד טיסה בחו"ל.
המחירים בארץ גבוהים משמעותית מאשר בחו"ל.
אבל זה מחמיר כי המחיר הגבוה לשעת טיסה ממשיך ללוות אותך גם בצבירת השעות לאחר תום שלב הוצאת הרשיון.

אני לא מכיר ולא חושב שתמצא בעלים של מטוס שבשותפות באז"מ שיגיד לא לטייס עם 150 שעות נסיון ולא משנה על איזה מטוס.

אם זה המצב ב GA (כמו שאתה מעיד על עצמך) חבל...
אל תתפלאו שהענף מת, השדות נסגרים ורבים עוברים להיות טייסי אז"מ.
בצורת החשיבה הזו אתם כורתים את הענף שאתם יושבים עליו וחבל...
 

אורי953

New member
צודק ariav

לא ייאומן הדרתי את עצמי מעל עשור מהפורום הזה ושום דבר לא השתנה
הנני טייס אזמ וכל פעם אני שואל את עצמי מאיפה העזות מצח של מי שאמורים להיות אחינו (הגדולים אולי) בענף התעופה
עצוב שזהו המצב כנראה המצב הקשה שהענף התעופה הכללית נמצא בו שיבש על הטייסים את הדעת והם כבר לא יודעים איפה להוציא אותו גם אם זה על טייס אומלל שסך הכל מבקש שותפות ודורשים טייס ברמה של קפטן סאלי

הרצליה צאו מהקונכיה שלכם כבר
 

GidiRgov

New member
שום דבר לא השתנה?

הפורום השתנה. הפורום מת.

אדם אחד הגיב בצורה מבולבלת שאפילו לא מאפשרת להבין איך ואיפה צבר את שעות הטיסה המדוברות ואם הוא כותב כטייס אז"מ או אחר, וזה כבר מעיד על כל הרצליה (והקונכיה בה אנשיה גרים)?
 

בלוץ

New member
אקל על מי שחושב שכתבתי מבולבל,למרות שזה כתוב די ברור

אני טייס אז"מ. מאולם לא היתי משהו אחר.רב חברי האגודה הותיקים מכירים אותי. את כל שעות הטיסה שלי צברתי על שלושה אז"מים שהחלפתי במשך השנים (ללא שותפים). כמוך אני מבקר בפורום לעתים רחוקות. הפורום מת. רמי בר ז"ל האריך את גסיסתו מספר שנים. יותר ברור?
 
תגובה לסילביו

הי סילביו

אני רוצה להסתייג לחלוטין ממשפט אחד שכתבת.
"האוויראות והמקצוענות שלנו קרובים לאפס גם אחרי 2000 ש.ט" - לא מקבל את זה גם ברבע אחוז. אולי אצל מספר "זקני" הענף שלא הפנימו את המהפכה שהענף עבר עדיין האוויראות והמקצוענות נמוכה. אצל הרוב המוחלט ובוודאי ובוודאי אצל אלו שלמדו וסיימו רישיון בחמש השנים האחרונות האוויראות והמקצוענות הינה בשורה הראשונה בכל קנה מידה.
תחום המז"מים עבר שינוי מהפכני בחמש השנים האחרונות. החל מלימודי טייס רציניים ומסודרים ברמה גבוהה כולל RT מובנה בקורס.
חלק בלתי מבוטל של הטייסים טסים לחו"ל חופשי מספר פעמים בשנה, לא רק ללרנקה וחזרה אלא בכל רחבי אירופה.
טייסים קיבלו התר לטוס בנתיבי CVFR הרגילים ואין שום תלונות על רמת הביצוע או הנדבר.
לצערי בגלל שברת"א עדיין חושבים כמוך, המהפכה מתקדמת הרבה יותר לאט ממה שהיה צריך לקראת בפועל. אבל זה קורה.
תראה איך תשעים מטוסים פועלים בשדה אחד (בראשון לציון) בסדר מופתי ללא מגדל פיקוח וללא אירועים מיוחדים. רק זה מראה על רמת בגרות של הטייסים בתחום המז"מ.
בימים אלו שני אזמים נמצאים בטיול בחו"ל. טסו לסיציליה ועכשיו הם בדרך חזרה.
לפני שבועיים שני אזמים טיילו בקרואטיה.
לפני כחודש וחצי נפגשנו 12 טייסים בצפון איטליה. 4 מטוסים טסו לצרפת להמשך טיול ושני מטוסים (כולל אני) שיצאנו מהמפעל בצפון מזרח צ'כיה טסנו חזרה לארץ דרך קרואטיה, צפון יוון כרתים וחיפה.
סילביו, הגיע הזמן להתקדם (-:
 
למעלה