אנחנו לא מכירים
ואולי בגלל זה אני לא מצליח להבין את מה שכתבת.
יש לך 2000 שעות על אז"מ או על GA?
מי טס יותר טוב? טיסי אז"מ או GA?
האמת, זה לא ממש משנה ואני ממשל לא רוצה להיכנס לויכוח הזה בו כל צד ימצא טענות לכאן ולכאן וזה לא העיקר.
גם אין ספק שנסיון של 2000 שעות טוב יותר מנסיון של 150.
גם נסיון של 20,000 שעות טוב מזה של 2,000
אין לדבר הזה גבול.
התחלתי לטוס על אז"מ ועכשיו החלטתי לשנות כי אחרי כמה שנים של טיסה הבנתי שאני אוהב את זה ורוצה להפוך את התחביב למקצוע.
נשמע לי הגיוני, לא?
מה שנראה לי חשוב בדיון הזה הוא הנכונות של "ותיקי השבט" לקבל ולסייע לטייסים החדשים.
לא סתם כמות השעות בממוצע שטס טייס אז"מ גדולה בהרבה מזו של טייס GA.
כאשר טייס GA צריך לשלם על השכרת מטוס בין 800-1000 ש"ח לשעה הוא יעשה חשבון על כל שעה שהוא יטוס.
טייס אז"מ שעלות שעה שלו בשותפות היא חצי מזה ואף פחות יטוס הרבה יותר.
האפשרות היחידה לשנות את זה היא אם יהיה שינוי בענף ה GA ויקומו יותר שותפויות / מועדוני טייסים שיצרפו אליהם טייסים ויאפשרו להם לטוס בעלות נמוכה יותר.
המחיר בבתי הספר כנראה לא ירד בקרוב והעלויות של השכירות בהתאם.
לא סתם גם כאן בפורום והרבה יותר בהרחבה באתרי הטייסים בפייסבוק יותר ויותר אנשים קוראים ומצהירים שילכו ללמוד טיסה בחו"ל.
המחירים בארץ גבוהים משמעותית מאשר בחו"ל.
אבל זה מחמיר כי המחיר הגבוה לשעת טיסה ממשיך ללוות אותך גם בצבירת השעות לאחר תום שלב הוצאת הרשיון.
אני לא מכיר ולא חושב שתמצא בעלים של מטוס שבשותפות באז"מ שיגיד לא לטייס עם 150 שעות נסיון ולא משנה על איזה מטוס.
אם זה המצב ב GA (כמו שאתה מעיד על עצמך) חבל...
אל תתפלאו שהענף מת, השדות נסגרים ורבים עוברים להיות טייסי אז"מ.
בצורת החשיבה הזו אתם כורתים את הענף שאתם יושבים עליו וחבל...