מעמד הקומיקס בארץ...

green lantern

New member
מעמד הקומיקס בארץ...

כמה קומיקסים יש בארץ
אולי 10 ... עיתוני הקומיקס הם מחתרתיים... אני אישית לא ידעתי אפילו איך להשיג קומיקס בארץ לפני הסינמטק ... אולי כולנו נשקוד (כל אחד עם הקישורים שלו, אני למשל מעולה בהמצאת דמויות) ונעשה לנו קומיקס שיראה שיש מקום לקומיקס בארץ... מי לה´ אליי אם כולנו נעבוד ביחד אולי זה יצליח... GREEN LANTERN תכתבו כאן בשירשור במה אתם טובים וכל אחד, אחרי שכולם יגידי יעשה את המוטל עליו.
 

green lantern

New member
אהה שחכתי צריך איזה קומיקס זה יהיה

אני בעד "אמריקאני" סטייל סופר הירוז.
 

byron

New member
נשמע מעניין

אני די משתפר בציור דמויות, אבל לציור של "קוביה" אחת תידרש השקעה מאוד גבוהה. עליך לקחת בחשבון שלהוציא כזה דבר ששוה את הנייר שעליו הוא מודפס צריך להתמסר לזה, חשבתי על זה פעם וזה דיכא אותי לחשוב שהתחביב יהפוך לדבר כזה מעיק. אולי עם מספיק משתתפים יהיה אפשר לחלק את נטל העבודה.
 

chatenoire

New member
קומיקס בארץ

כרגע נעשים מאמצים משותפים להוציא חוברת קומיקס ישראלית (בסגנון אמריקאי). בתור חלק מה"משותפים" אני יכולה להגיד לכם שלהוציא קומיקס זה לא פשוט כמו שאתם מתארים לעצמכם. קודם כל, לפני שמדברים בכלל על כישורים (ב-כ´) ועל יוזמה, צריך, לצערי, כסף. כן, קיימת אפשרות שחברת הוצאה תראה את הקומיקס שלכם, תתפעם ותוציא אותו עבורכם, אבל הסיכוי שדבר כזה יקרה בארץ, איפה שתעשיית הקומיקס סובלת מ...ובכן, מהעובדה שהיא לא ממש קיימת, הוא קלוש ביותר. גם אם היוצרים לא ידרשו תגמול כספי, ההדפסה, הפרסום והציוד עולים הרבה, הרבה כסף. דבר שני, עד כמה שזה נשמע נחמד לצייר קומיקס שיפורסם בכל הארץ ויהיה בין הראשונים בסוגו, תחשבו על המאמץ שצריך להשקיע. זה לא כמו דפי הקומיקס שמשרבטים בבית בשביל ההנאה או הסיפורים האישיים הקטנים שלכל אחד שהוא לא אנחנו לא יגידו כלום. אם אתם רוצים לפרסם קומיקס שיצליח אתם צריכים להגיע להרבה אנשים, ובשביל זה צריך רעיון שיתפוס. אתם צריכים להתבסס לא רק על מה שאתם קוראים מחו"ל, אלא על מה שקורה כיום בארץ. אין פה הרבה אנשים שמכירים קומיקס, שקוראים קומיקס, או שחושבים שקומיקס זה סוג מדיום תרבותי ולא ספר עם ציורים לילדים. וכן, גם מבחינת העבודה עצמה זה קשה, קשה מאוד. אני יכולה להגיד לכם שפנסילינג על חוברת של עשרה עמודים יכולה להיות מאוד מתישה, ולעבוד עם אנשים נוספים זה בכלל קשה. אמת, יש חלוקת עבודה והעומס לא כולו על גב אדם אחד; אבל כל אדם בקבוצה חושב אחרת, רואה את הדברים אחרת, רוצה לעשות מה שהוא אוהב. בקיצור, ידידיי, לפני שאתם פורצים בקריאות הידד ליצירת קומיקס ישראלי בעצמכם, תבדקו מה קורה מסביב, תבדקו אם אתם באמת מוכנים לזה, ואם יש לכם דרך לעשות את זה. ובינתיים, חכו לגליון הראשון מסטודיו Howling Wolf, שיצא בתקווה בסוף דצמבר. אביב
 

NuckBunnies

New member
לא יצליח

אין קהל לז´אנר של סופר-הרואס. כן, כזה דבר כמו "קומיקס" יכול להתקיים בישראל (ואני לא מדבר על "קומיקס" כמו זבנג אלא קומיקס אמיתי), אבל לא ככה פתאום. כזה דבר צריכים לבנות לאט לאט, להתחיל מקטן, ולבנות למעלה. מה זה אומר? להדפיס 100 עותקים. נמכר טוב? פעם הבאה מאתיים. כשנגיע לאלף כבר ישמעו עלינו, ואז החברות להוצאה לאור ישימו גם הן לב. בשביל כזה דבר שיקרה צריך לקרות עוד משו - צריכים מספר של אומנים ברמה גבוהה, מה שאין. כן יש לנו צייר או ציירת פה ושם, אבל צריכים לפחות צוות אחד של תסריטאי-עפרוני-אינקר-צביעה מגובש, מיומן ומתואם. את זה אין, ולא יהיה ככה פתאום. יש תורות שלמות שאנשים לא יודעים (כולל אני, אין לי יומרות) וחובה עליהם לדעת לפני שבכלל חושבים על איך לעשות כזה דבר. בקיצר, בואו ננסה לכתוב בפורום קצת, לפני שמוציאים ירחון. NuckBunnies
 
יאללה! לעבודה!

1. לא צריך לזלזל באמנות הקומיקס המחתרתי. זה שיש המון קומיקסים ופאנזינים מחתרתיים זה מראה על רמה ומקוריות. 2. לפי דעתי סופר הירוס לא יעבוד בארץ בגלל ההוויה התרבותית שמתאימה הרבה יותר למחתרתיות. 3. אני מצטרף את כישורי כאינקר לעניין, אבל שימו לב שכשג´י סקוט קמבל עושה אינקינג לעצמו זה נראה בצורה מסויימת, וכשאלכס רוס עושה לו אינקינג זה נראה אחרת לגמרי. 4. הקומיקס יכול גם להיות בשחור לבן ואז ניתן להפיץ אותו ביתר קלות ובזול. לא צריך לזלזל בשחור לבן, זה הרבה יותר קשה ומורכב מצבעוני. 5. אם אתם מתעקשים על צבע, אפשר או לפרסם את הקומיקס באינטרנט או להוציא אותו באופן חד פעמי כספר בהוצאת ספרים. אם הספר יילך טוב אולי תשיגו חוזה לספר נוסף ואז כבר יש מקדמה ועבודה עם בית דפוס צמוד. לא חסר איך, לא צריך לזלזל באנשים שרוצים ולהגיד שזה לא יילך. זה יראה קצת חובבני אבל על זה בונים אימפריה.
 
למעלה