מעניים וחד"כ

Best Of Enya

New member
מעניים וחד"כ

היי לכם.
מצטער שאני משתף אתכם במידע הזה, אבל רציתי להתייעץ ולא היה לי עם מי.
אני בן 26, בחור רזה יחסית, כל חיי אני אוכל בריא, ומעולם לא הרגשתי "צורך" לעשות ספורט, עד אשר התחילו לי בעיות בעיכול... הייתי סובל מעצירות.
כתוצאה מכך התחלתי להתאמן, והייתי בעיקר עושה ריצות ושחיות. כך היה במשך שנה. העצירות נעלמה כלא הייתה.
התחלתי לאהוב את האימונים, ורציתי לפתח מסת שריר, אז עזבתי את הריצות והשחיות, ועשיתי מנוי לחד"כ - בעיקר סקווטים, דאד ליפט, באנצ', לאנג', וכו'. שם התאמנתי במשך שנה. אולם, אז התפתחה בעיה אחרת - יציאות רכות ושלשולים במשך שנה באופן קבוע.
כמובן שכל זה היה מלווה בכאבי בטן נוראיים, אז החלטתי לבחון את זה, והפסקתי להתאמן. חודשיים שלא התאמנתי, ושוב הופיעה הבעיה הראשונה- עצירות.
לא שיניתי את התזונה שלי מעולם. במיוחד לא לאורך השנתיים האחרונות. אני אוכל אוכל מגוון, בעיקר הרבה בשרים וירקות. מנסה שלא להתפתות לשטויות - סוכרים, קמחים ומוצרי חלב.
הרופאים לא מצאו כלום, אחרי המון בדיקות הוחלט שיש לי פשוט "מעי רגיז", אבל לי זה לא נשמע הגיוני, כי אני רואה שזה תלוי באופן ישיר בסוג האימון שלי... כל דיאטנית שהתייעצתי איתה לא יודעת כבר מה להגיד לי.
אז אני מחפש פה כיוון שונה.
מה יש באימון משקולות שיכול להשפיע באופן הזה על המעיים?
אם זה לא המקום המתאים לשאול, אשמח אם תוכלו להפנות אותי.
 
שינוים ביציאות אחרי ספורט

שלום רב,

האמת הפורום הזאת לא כל כך המקום הנכון אבל אני אגיד לך מה אני חושב. בגדול אתה צריך רופא גסטרו שמתעסק בבעיות של תפקוד מעי. אני לא אוהב את העינין "מעי רגיז" כי זה אבחנה שמשתמשים אם אנחנו (רופאים) לא יודעים בדיוק מה הבעיה. כמובן אסור להגיד "מעי רגיז" אם לא נבדק כמו שצריך. כמו כל מטופל שפונה לרופא, הרופה צריך להקשיב את התלונות, לבדוק כמו שצריך ולבצע בירור מתאים. אני לא יודע איזה בירור עברת אז קשר לי לדעת אם זה היה מספיק.

מה קורה שאתה עשית ועושה ספורט זה קצת דומה ל"סיפור סבתא" שכולם יודעים. למה אסור ללכת לשחות אחרי אוכלים? סבתא אומרת שיהיו לנו כאבי בטן והתקפצויות וזה מסוכן. היא צודקת. אין מספיק דם לסדר את כל המערכות בגוף. שאוכלים ויש אוכל במעי - המעי מקבל יותר אחוז של הדם בגוף כדי לעזור תפקוד וספיגה. אם השרירים או לב או ראיות צריכים, הם מקבלים את זה קודם כי הם יותר חשובים. אז אוכל נשאר במעי. אין מספיק דם. גורם אי ספיגה וכאבים ובהמשך לפעמים יציאות רכות או שלשולים. בגלל התוכן עובר מהר יותר אז יש פחות ספיגה אז יותר מים וכו מגיע יותר מהר למעי גס ורקטום.
אותו דבר קורה אם עושים ספורט או דברים שצריך יותר דם במקומות אחרות ופחות במעי. יכול לגרום כאבים או בעיות של ספיגה בזמן מאמץ שגורם כאבים / שלשולים וכו וכו, אם אין מספיק דם למעי ויותר ללב או שרירים. אנשים שרצים מרטונים (marathons) מתלוננים הרבה שהם סובלים מכאב בטן, הקאות או שלשולים בגלל שינוים של לחצי דם בגוף ופחות זרימות דם למעי, אפילו אם לא אוכלים לפני הריצה.
אני מניח שמשהו כזה קורה אצלך וצריך למצוא את הרמה של מאמץ שגוף שלך יכול להסתדר. בהצלחה ואני מקווה אולי עזרתי לך קצת.
 
למעלה