התשובה שלי דומה לתשובה על אבולוציה.
יש דברים שלמרות שאינם מוזכרים בפירוש בתורה ובמקורות , הם חלק מהידע האנושי שבא בכל דור. לכן גם אם אין לכך התיחסות מפורשת בכתבים , אם הוכח כך בידע אנושי עלינו לקבל זאת כאמת ולהסביר את התורה לפי זה. (והגישה הזו מקורה ברמב"ם) כל הנושא של עבמ"ים הגיע רק כאשר האדם הבין את גודלו של היקום , בדורות הקודמים השאלה הזו לא היתה קיימת ולכן לא התיחסו אליה. (בזוהר יש התיחסות ליצורים רוחניים אלו ואחרים. גם ה"חוצנים" איתם עובדים הילרים הם יצורים כאלו וגם לי אישית היתה התנסות לא נעימה איתם. אבל לא כתוב בפירוש על "יצורים מכוכבים אחרים"). בכל אופן : אם נניח וקיימים יצורים כאלו , שהרי סך הכל היקום ענק והגיוני להניח שכן , האם תהיה בכך סתירה כלשהיא לתורה ? אז היום שאמרו שאם קיימים יצורים כאלו בהכרח אין להם בחירה (הרבי מלובביטש). כי לדעתם היצור היחיד עם הבחירה הוא האדם. (לדעת הרב מרדכי שרעבי אין עבמי"ם כלל , אך אין דבריו מוכרחים). לדעתי אין הדבר כך. ראשית : אני חושב שהתורה שלנו תקיפה בכדור הארץ בלבד. מחוץ לכדור הארץ , אין יום ואין לילה ו"לא בשמים היא". לדעתי בחלל החיצון אין חיוב לשמור את התורה כלל (אולי רק מצוות שבגופו - גם בזה אני בספק). כאשר בני האדם הגיעו לרמת התפתחות מסוימת , הם זכו והתגלה להם האינסוף ונתן להם את התורה. תורה המותאמת למין האנושי , לכדור הארץ , ולעם ישראל בפרט כמובחר המין האנושי. בתוך התורה מתלבש רצון ה' שברא את כל העולמות ואת כל הכוכבים וכו' וכו' ולית אתר פנוי מיניה , אך התורה היא ההתגלות של האינסוף דווקא כאן - בכדור הארץ ובמין האנושי. יתכן שיש חיים בכוכב אחר , שגם הם הגיעו לרמת התפתחות מסוימת , וגם להם התגלה האינסוף ונתן להם תורה - תורה המותאמת להם והיא התגלות האינסוף שם. כך שאם יתגלה שיש חיים אחרים בכוכבים אחרים , אפילו בעלי בחירה , אין בכך סתירה לתורה שלנו. יתכן שאפילו תהיה להם תורה משלהם.