מעניין אותי אם יש עבמים בקבלה

לפני שבוע היה לנו שרשור שלם בנושא

הנה פה: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2261&MessageId=153773917 לסיכום, הקבלה מלמדת אותנו על יצורים שונים בעולמות גשמיים ורוחניים מקבילים לעולם שלנו פה בכדור הארץ (ולא בכוכבים אחרים כפי שמקובל לחשוב, ששם לפי היהדות והקבלה אין חיים), שמבקרים אותנו ונראים לנו לפעמים כחייזרים ועב"מים, למרות שבמקורות לא מוזכרים השמות המודרנים הספציפיים האלה.
 

אריק67

New member
תודה רבה.../images/Emo140.gif

אז יכול להיות שהחייזרים מגיעים מהעולם הבא????
 

ינוקא1

New member
התשובה שלי דומה לתשובה על אבולוציה.

יש דברים שלמרות שאינם מוזכרים בפירוש בתורה ובמקורות , הם חלק מהידע האנושי שבא בכל דור. לכן גם אם אין לכך התיחסות מפורשת בכתבים , אם הוכח כך בידע אנושי עלינו לקבל זאת כאמת ולהסביר את התורה לפי זה. (והגישה הזו מקורה ברמב"ם) כל הנושא של עבמ"ים הגיע רק כאשר האדם הבין את גודלו של היקום , בדורות הקודמים השאלה הזו לא היתה קיימת ולכן לא התיחסו אליה. (בזוהר יש התיחסות ליצורים רוחניים אלו ואחרים. גם ה"חוצנים" איתם עובדים הילרים הם יצורים כאלו וגם לי אישית היתה התנסות לא נעימה איתם. אבל לא כתוב בפירוש על "יצורים מכוכבים אחרים"). בכל אופן : אם נניח וקיימים יצורים כאלו , שהרי סך הכל היקום ענק והגיוני להניח שכן , האם תהיה בכך סתירה כלשהיא לתורה ? אז היום שאמרו שאם קיימים יצורים כאלו בהכרח אין להם בחירה (הרבי מלובביטש). כי לדעתם היצור היחיד עם הבחירה הוא האדם. (לדעת הרב מרדכי שרעבי אין עבמי"ם כלל , אך אין דבריו מוכרחים). לדעתי אין הדבר כך. ראשית : אני חושב שהתורה שלנו תקיפה בכדור הארץ בלבד. מחוץ לכדור הארץ , אין יום ואין לילה ו"לא בשמים היא". לדעתי בחלל החיצון אין חיוב לשמור את התורה כלל (אולי רק מצוות שבגופו - גם בזה אני בספק). כאשר בני האדם הגיעו לרמת התפתחות מסוימת , הם זכו והתגלה להם האינסוף ונתן להם את התורה. תורה המותאמת למין האנושי , לכדור הארץ , ולעם ישראל בפרט כמובחר המין האנושי. בתוך התורה מתלבש רצון ה' שברא את כל העולמות ואת כל הכוכבים וכו' וכו' ולית אתר פנוי מיניה , אך התורה היא ההתגלות של האינסוף דווקא כאן - בכדור הארץ ובמין האנושי. יתכן שיש חיים בכוכב אחר , שגם הם הגיעו לרמת התפתחות מסוימת , וגם להם התגלה האינסוף ונתן להם תורה - תורה המותאמת להם והיא התגלות האינסוף שם. כך שאם יתגלה שיש חיים אחרים בכוכבים אחרים , אפילו בעלי בחירה , אין בכך סתירה לתורה שלנו. יתכן שאפילו תהיה להם תורה משלהם.
 

simon780

New member
"אני חושב שהתורה שלנו תקיפה בכדור הארץ"

וכאילו מי ומה שמחוץ לכדור הארץ זה על תקן חברים של הקב"ה ? וכאילו הם צריכים לבקש ראשות להיכנס לכדור הארץ שלנו של הקב"ה ? וכאילו האין עוד מלבדו הוא מוגבל והוא ב... ומקיף רק את כדור הארץ ? וכאילו האין סוף! יש לו סוף! כלומר שמגיע נקודה בא אין הקב"ה ? או שנתת לילד שלך לכתוב את השטויות שבהודעה שלך? או שזו כפירה מצידך במלוא מובן המילה ?
 

ינוקא1

New member
מחוץ לכדור הארץ

אין יום ואין לילה ואין שם שבת. גם בכדור הארץ עצמו יש מקומות כאלו בקטבים. וכבר הכריעו גדולי הפסוקים שאין שם חיוב מצוות שבת מהתורה , אלא שלפעמים אומרים לאנשים תשמרו שבת לפי זמני ארץ ישראל. כך שלכל הדיעות מצוות שבת וכל מצוות הזמנים אינם תקפות בחלל. עכשיו לגבי דעתי : בתורה כתוב "לא בשמיים היא , ולא מעבר לים היא". חז"ל דרשו את הפסוק כך : "מאי דכתיב "לא בשמים היא ולא מעבר לים היא", ... רבא אמר: לא בשמים היא - לא תמצא במי שמגביה דעתו עליה כשמים, ולא תמצא במי שמרחיב דעתו עליה כים" הם דרשו את הפסוק לא כפשוטו , משום שבזמנם לא היתה אפשרות לקיים את התורה בשמיים. לכן חז"ל הבינו שהפסוק לא מדבר על מקומות ממש אלא על דימויים לאדם המגביה עצמו עליה כשמיים , או מרחיב דעתו עליה כים ואמרו שהתורה לא תימצא בהם. גם רבי יהושוע דרש "לא בשמיים היא" כלומר ש"לא פוסקים הלכה לפי בת קול" , דרש את הפסוק שלא כפשוטו. אבל בימינו כאשר ברור שיש אפשרות שאולי ניתן לקיים את התורה בשמיים , אז אני דורש את הפסוק בדרשה שהיא יותר פשוטו של מקרא : "לא בשמיים היא" - אין חיוב קיום של מצוות בחלל. "לא מעבר לים" - שבמקומות כמו בקטבים שם אין יום ולילה והם גם מעבר לים - לדעתי גם שם אין חובה של קיום מצוות. (ההגיון בדרשה הוא שכיוון שמצוות שבת וכל מצוות הזמנים בטלות שם , אז חיובי כל המצוות בטלים). נכון שאיננו דורשים פסוקים היום - כי אין סנהדרין. כולי תקווה שתקום בקרוב ותכריע בזה , כי בלי סנהדרין כמעט ואי אפשר להכריע בשאלה כזאת.. אין כאן שום כפירה , כי לכל מצווה יש תנאי חיוב ותנאי פטור - ואם התנאים לא מתקיימים אז אין חיוב במצווה. לכן מבחינתי אין שום חיוב במצוות התורה כאשר האדם נמצא בחלל החיצון כי המקום בו מתחייב האדם במצוות התורה הוא רק כדור הארץ. זה לא סותר את זה שהקב"ה אין סוף וברא את כל העולמות כולם ואת כל הכוכבים. זה כמו שלאחר תחית המתים גם כן האדם לא יהיה חייב יותר במצוות (כפי שהגמרא כותבת בפירוש) , כי הזמן שיהיה אז איננו זמן בו האדם מתחייב בהן.
 

ינוקא1

New member
תיקון :

" שלכל הדיעות מצוות שבת וכל מצוות הזמנים אינם תקפות בחלל." הכוונה היא מדאורייתא. בפועל כן אומרים לאנשים שגרים בקוטב וכדומה שישמרו שבת לפי זמנים של 24 שעות ליממה , או לפי זמני ארץ ישראל.
 
למעלה