מעניין אותי מה אתם חושבים על

yanivrasta

New member
מעניין אותי מה אתם חושבים על

האחיזה המרסנת (הולדינג)? יצא לכם לעבור את הקורס? הקורס עזר? רמת האחיזות המרסונות ירדו בעקבות הקורס?
 
לא עברתי את הקורס אבל ...

אנחנו משתדלים להמנע מזה בכלליות. עושים רק במקרים קיצוניים
 
הרעיון שמאחוריי הקורס

קודם כל שלום, אני ציניכאן, עובד בפנימייה עם זאטוטים מופרעים... לגביי קורס הט"מ - מטרת הקורס היא להביא להבנה טובה של מצביי המשבר שהילד עובר וגם איך ליצור צמיחה מתוך המשבר (וכמובן מינימום הרס לעצמו ולסביבה). אני עשיתי את הקורס אחריי שנה של עבודה - ה"החזקות" שלי לא השתפרו בצורה משמעותית, אך אני יותר מודע לפרטים קטנים אך משמעותיים, שקשורים בהגעה למצב של התפרצות אצל הילד וגם לצורה שבה כשמגיעה הרגיעה אני מדבר עם הילד ונותן לו את ההזדמנות להבין איפה היה יכול להעזר בנו בלי להגיע לכוח. הדבר הכי חשוב שאני לקחתי מהקורס היה את ההבנה שאני צריך להסביר לילד שאני לא נהנה מזה ושגם לי קשה עם זה ושהייתי מעדיף לפתור את זה אחרת. זה כביכול ברור מאליו, אבל כשהילד שומע את זה ממך, ישר אחריי שהייתם במצב לא נעים - זה לדעתי מאוד משמעותי.
 

שישוילי

New member
אחיזה מרסנת

שמעתי דברים לא כל כך טובים על שימוש לרעה שמנצלים מדריכים בפנימיית ארזים בכח ובסמכות הניתנת להם. באחד המקרים שידועים לי מעדות של שני נערים בסיכון איתם אני בקשר חונכות בעמותת עלם במקרה של התפרעות של הנערים שאינה מהווה סיכון לסביבתם אלא רק מפרה את כללי ההתנהגות והגבולות של הפנימיה אחזו מדריכים מגודלי גוף(שתפקידם מוגדר לשם שמירה על משמעת בבי''ס וכן כגורם הרתעה בפני הנערים) בנערים בחוזקה עד סף כאב מסויים והשליכו אותם לחדר בידוד קטן מידות כאשר המזגן דלוק . הנערים שכבו שם במשך למעלה מ12 שעות על שני מזרונים דקים כמו של צבא בקור מקפיא ובחושך.נגד המדריכים הוגשה תלונה וכיום זה נמצא בהליך משפטי. מסתבר שבפנמיית ארזים שיטה זו נפוצה והשימוש המופרז בכח ובכליאת הנערים המתפרעים הינם תופעה שלדעתי יש לרסנה.
 
אחיזה מרסנת היא בעייתית מבחינת החוק

אמנם הקורס אמור לתת לך מעבר לכלים גם סמכות חוקית להחזיק פיזית את הילדים, אבל בתכל,ס עם ילדים אתה עלול לעשות נזקים. החוכמה האמיתית היא לא להשתמש בכוח אלא לשחק במרחב שאתה מקנה לילד - לצמצם כשצריך, להקל כשאפשר. ילד "מפורק" לעיתים צריך שיעצרו אותו לפני שהוא מפרק לעצמו ולאחרים כמה דברים ולפני שהוא מזיק לעצמו ולאחרים, אך חובה עלינו ליצור צמיחה מתוך ההחזקה, אחרת זה ייתפס כעונש ותו לא. לגביי החדר: זה מזעזע לחשוב על צינוק בפנימייה. יש מקומות שיש בהם חדר מרופד, אבל לא נראה לי שילד במצב כזה יכול להשאר לבד בחדר.
 

joyjoy

New member
../images/Emo13.gif

בתור מי שעברה את הקורס אני חושבת שהוא תורם מאד ומארגן את המידע והכלים ותורם בעיקר ברמת האחידות. הוא חשוב מפני שכולנו נתקלים במצבים כאלו גם אם ננסה לשים אותם בצד הם עדיין יקרו וכשילדים מאבדים שליטה והופכים מסוכנים לעצמם, ולאחרים, וכן גם לסביבה הפיסית של החפצים והרכוש סביבם [כמו ילד שמחליט בהתקף זעם להרים ולהטיח מסך מחשב על הרצפה] חשוב שיהיה כלים מתורגלים וקבועים שנוכל להשתמש בהם. הבעיה שזה מאבד כל ערך כשעוברים את הקורס ואחר כך כל אחד עושה מה שהוא רוצה , וחלק כן משתמשים חלק לא, חלק כן מדווחים בכתב ועוברים שיחה על מה שהיה עם הילד או עם איש צוות לעצמם וחלק מסתכלים על זה כסתם עוד כלי שאפשר לקחת מזה את מה שרוצים. דבר נוסף כמו שאמרו הקורס מלמד המון בכל מה שקשור לשינוי הסביבה, למניעה ואיתור מוקדם של מצבים כאלו ודווקא הכלים שהוא נתן עזרו לי ה-מון עוד לפני שהמצב שבו האחיזה נדרשת בכלל מגיע . מה שפוגע ביעילות הקורס היא היעדר אחידות בצוות ויישום חלקי בלבד בפנימייה.
 

illy1974

New member
התערבות טיפולית מרסנת

התערבות פיזית שמגבילה יצרים תוקפניים הרסניים כלפי הזולת ו/או כלפי רכוש, הכרחית כאשר אין אפשרות חינוכית אחרת לעצור אותה...כמובן שלעמוד מהצד ולא להתערב, מהווה מסר שאיןגבולות ברורים של מותר/אסור בסביבה החינוכית והשתלטות שפת האלימות על שפת אי האלימות, ומאידך הדיפת הילד (או הילדה) התוקפניים יש בה מסר של דחייה ואי הבנת הדחפים והמניעים שגרמו לאותה תוקפנות. וכך, ההתערבות הטיפולית המרסנת, משלבת חוויה של החזקת האלימות ביחד(ילד-מבוגר), מניעת התוצאות ההרסניות במידה והאלימות הייתה פוגשת ילד או רכוש,מגביר את תחושת השליטה של המבוגרים וגם הילדים ועוד אפקטים טיפוליים - חינוכיים נוספים. אני רוצה להדגיש את המילה התערבות, כלומר זאת תגובה בלבד למצבים קיצוניים ואין לראות בה מענה חינוכי-טיפולי יחיד(של מחנכי פנימיות) במסגרות טיפוליות מורכבות. נקודות לביקורת : 1. לא מתאים לכל גיל ולכל ילד 2. המגע ועוצמות ההתנגדות עלולים להיות לא נעימים 3. שימוש יתר באחיזה טיפולית מעבר להכרח 4. יצירת שפת מגע ולא דיבור עקב שיגרה, עייפות וכו (מצד המדריך)
 
הגשתי תלונה במשטרת רמת גן אפילו....

על התעללות בקטין בבית הספר אילנות ברמת אביב אותה ראיתי כאשר המתנתי לשיחת ייעוץ עם הצוות הטיפולי. מהתלונה הזאת לא יצא כלום ומי שעמדה אז בראש העניין בעיריית תל אביב רונית תירוש התקדמה יפה...אולי בזכות הגישה הזאת....של התעללות בחסרי ישע שהם גם קטינים. מהתלונה לא יצא כלום, מה עושים?
 
למעלה