התערבות טיפולית מרסנת
התערבות פיזית שמגבילה יצרים תוקפניים הרסניים כלפי הזולת ו/או כלפי רכוש, הכרחית כאשר אין אפשרות חינוכית אחרת לעצור אותה...כמובן שלעמוד מהצד ולא להתערב, מהווה מסר שאיןגבולות ברורים של מותר/אסור בסביבה החינוכית והשתלטות שפת האלימות על שפת אי האלימות, ומאידך הדיפת הילד (או הילדה) התוקפניים יש בה מסר של דחייה ואי הבנת הדחפים והמניעים שגרמו לאותה תוקפנות. וכך, ההתערבות הטיפולית המרסנת, משלבת חוויה של החזקת האלימות ביחד(ילד-מבוגר), מניעת התוצאות ההרסניות במידה והאלימות הייתה פוגשת ילד או רכוש,מגביר את תחושת השליטה של המבוגרים וגם הילדים ועוד אפקטים טיפוליים - חינוכיים נוספים. אני רוצה להדגיש את המילה התערבות, כלומר זאת תגובה בלבד למצבים קיצוניים ואין לראות בה מענה חינוכי-טיפולי יחיד(של מחנכי פנימיות) במסגרות טיפוליות מורכבות. נקודות לביקורת : 1. לא מתאים לכל גיל ולכל ילד 2. המגע ועוצמות ההתנגדות עלולים להיות לא נעימים 3. שימוש יתר באחיזה טיפולית מעבר להכרח 4. יצירת שפת מגע ולא דיבור עקב שיגרה, עייפות וכו (מצד המדריך)