עזוב, אתה לא מבין כלום, ואם היית חושב קצת על מה שכתבת היית מבין שאלו דברי שטות. קצת עובדות ש"שכחת" להתייחס אליהן:
1. רוב נספי השואה היו יהודים שומרי מצוות.
2. רוב ניצולי השואה היו יוצאים בשאלה.
3. רוב היהודים שלא סבלו כלל מהשואה, מכיוון שנמלטו מאירופה עוד לפני שהתחילה היו חילונים, אבותיהם יצאו בשאלה עם תחילת תקופת ההשכלה.
בלי להיכנס לשאלה עד כמה קודמך (לא טרחתי להסתכל עם מי אתה מתדיין) מבין יותר או פחות ממך, ה'נתונים' האלה לכל הפחות שנויים במחלוקת ובמירב הסיכויים פשוט לא נכונים. אין להם כל ראיה וזולת העובדה שממזרח אירופה נרצחו קהילות דתיות שלמות, אין מידע בנושא הזה. תרגיש חופשי לתקן אותי אם אני טועה. זה ששמעת מקרובי משפחה על מה שאירע סמוך אליהם, כמובן לא מעיד מאומה. אחד שמע כך ואחר שמע אחרת. כל אחד והבועה הקטנה בה הוא חי. דרכו של עולם. אין שום דרך בעולם ללמוד ממקרה פרטני או משפחתי, על מה היה "הרוב".
אם תקרא לעומק את ויקרא י"א, הפרק שדן בדיני כשרות, תמצא שיש בו טענות רבות שאינן נכונות מבחינה ביולוגית לגבי בעלי חיים רבים, חלקן טענות שגם באותה תקופה ידעו שאינן נכונות, אבל אם פירשו כמשל הייתה להן משמעות. כתבתי על זה מאמר (באנגלית) אם מעניין אותך. אין באמת דבר כזה מאכלות אסורים, מקור הרעיון בטעות ובחוסר תשומת לב שמדובר במשלים. מי שמתעקש לפרש את הפרק כפשוטו כאילו טוען שאלוהים אינו מכיר את בריאתו, הרי זה אבסורד.
זו דעתך והיא כמובן לגיטימית לחלוטין. אבל זה לא אומר שהיא בהכרח נכונה

. ראשית כפי שהשבתי לך בעבר, אנחנו יודעים כעובדה שדברים רבים שמתוארים במקרא או במאמרי חז"ל בדרך מסוימת, אלו הגדרות שונות מכפי שאנחנו מכירים בשפה 'האזרחית' של ימינו. זה כמובן לא אומר שהדברים לא נכונים. כך למשל, סתם דוגמה אחת מיני רבות, אנחנו יודעים שהחיה שמתוארת במקורות כלוויתן היא לא אותה חיה שמתוארת כך בשפה בת ימינו. כך למשל אנחנו יודעים שהמושג מלאכה כפי שמשמש במקורות הוא לא אותו מושג כפי שמשמש בשפה העברית בת ימינו. כך יש שלל דוגמאות, שהופכות את מסקנתך למשהו מגמתי ואג'נדאי.
כמובן שדבריך תואמים דתות אחרות כמו מה שמכונה היהדות הליברלית או הרפורמית. אבל היהדות עצמה רואה את הדברים אחרת מכפי איך שאתה מציג אותם כאן (ומאחר ואתה יודע זאת היטב ואף על פי כן בחרת להציג את הדברים כפי שהצגת מבלי לציין זאת -ואף ללא 'גילוי נאות' שאתה מזוהה עם אותן דתות- אין אלא להסיק מכך שביקשת להטעות בכוונת מכוון, וחבל, לטעמי בכל אופן.
לגבי יום כיפור, לא צריך לצום, לא כתוב דבר כזה. הרי צום הוא עינוי הגוף ולא עינוי הנפש. כתוב "ועיניתם את נפשותיכם". אי אפשר לעזור למי שמתעקש להיות מטומטם.
לדעתך לא צריך לצום ביום כיפור. היהדות קבעה אחרת וההלכה היהודית קבעה אחרת. דעתך כאמור מעלה, לגיטימית לחלוטין. הבעיה היא זו שתיארתי והנחרצות בה אתה מציג דברים לגביהם אתה יודע מצוין שהדרך בה אתה מציג אותם לא תואמת את האמת והמציאות, אלא מהווה הטעיה, מסתבר שמכוונת, בתקווה שקוראיך לא כולם יידעו להבחין. כאמור, חבל.