מעצבן

דגנאצ1

New member
מעצבן

האם לא מעצבן אותכם שבהרבה מוצרים נפח המוצר (נטו) הוא בין 50% ל 60% מגודל האריזה? אני יודע שהמשקל נטו רשום על האריזה, אבל אני מרגיש שעובדים עלי כל פעם מחדש. צריך להיות חוק נגד זה.
 

nirdagan

New member
חוק נגד לעצבן אותך?

נראה לי שכל עוד המשקל הרלוונטי כתוב על האריזה יש בידי הצרכן המידע הדרוש לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו.
 

דגנאצ1

New member
לא תמיד...

1. כאן מדובר בניצול של חוסר היכולת של אדם ממוצע להעריך כמות לפי משקל לעומת זו מאוד קל לו לעשות זאת לפי גודל. אם אתה לדוגמא רואה קופסת קורנפלקס, אתה בתת מודע מניח שמה שאתה רואה זה מה שאתה קונה. (זה דומה לעבודה בעניים כמו בהצגת מחירים של 9.99 ולא 10) 2. ישנם מוצרים שבהם המשקל לא רלוונטי. לדוגמא משחקי קופסה. האם קנית פעם פזל? אתה מקבל קופסה ענקית, כשלמעשה הפזל עצמו יכול להיכנס לקופסה קטנה פי ארבע.
 

nirdagan

New member
הרגת אותי מצחוק עם הדוגמא של הפאזל

ברור שבמקרה של הפאזל המשקל לא רלוונטי. מה שאני טוען הוא שכל עוד הנתונים הרלוונטיים ידועים לצרכן (משקל לאחר סינון בחמוצים) ואורך ורוחב ומספר חלקים בפאזל) גודל האריזנה לא משנה הרבה. לגבי 9.99 זו לא עבודה בעינים. זה מחיר שהוא אגורה אחת פחות מעשרה שקלים. זה לא צריך לשנות לצרכן הרבה וגם לא לבעל העסק.
 

דגנאצ1

New member
זה לא רק לוגיקה!

אתה לא מבין שמבחינה לוגית אתה צודק ואף פעם לא היתה לי בעיה עם זה. אבל כאן יש ניצול לרעה של תכונה אנושית או חולשה אנושית. הרי אנחנו לא מחשבים שמתיחסים למחיר כפי שאמרת "9.99 זה אגורה פחות מ 10 שקלים". זאת תכונה שבעזרתה נותנים לך תחושה שאתה קונה מוצר בתשעה שקלים ומשהו כשבעצם אתה משלם עליו 10 שקלים. ושאתה קונה מוצר גדול כשבעצם מה שאתה קונה הוא הרבה יותר קטן. האשליה שהם מוכרים לך היא העבודה בעניים. הרי היצרנים לא היו מגדילים את עלות האריזה ע"י הגדלת ניפחה סתם כך אם זה לא היה מקדם את מחירת המוצר וזאת ע"י יצירת אשליה מוטעת אצל הצרכן. ואם אצלך החשיבה היא רק לוגית ודברים מסוג זה לא משפיעים עליך אז מצד אחד הרווחת, אבל מצד שני לא כך מתבצעת חשיבה אנושית.
 
הסוחרים עובדים בעיקר על עצמם

כל מי שאני מכירה אוטומטית מעגל 9.99 ל- 10 , 99 ל -100 ו 149.90 הופך ל 150. משעשע אותי שהם חושבים שמישהו מספיק תם בשביל לא לשים לב.
 

דגנאצ1

New member
אני מציע ...

חוק שיקבע שנפח האריזה לא יעלה על 10% מנפח המוצר. למכשפה טובה: אין לך מושג כמה ה-9.99 עובד. זה הוכח במחקרים רבים.
 

tookmy

New member
כן!

מאחר שאין יותר אגורות בקופות ואף אחד לא מחזיר לך אגורה, אז כן, צריך להיותחוק נגד זה. בארה"ב, כשמחזירים לך פני עודף, לא צריך חוק נגד זה, כי האמריקאים, כמה שאני לא סובלת את השטויות שלהם, מעריכים את הפני שלהם ונותנים לו כבוד, בעוד כאן מתייחסים לאגורה כאל אויר. אז אם היא אויר אז שיהיה חוק נגדה לכתוב אותה.
 

tookmy

New member
כן, לפי דעתי אם לא מתכוונים להחזיר

אגורה שלא יצהירו במחיר שכן, או שכן יחזירו. גם עיגול האגורות בסופרמרקט לא במכולת לא מקובל עליי. זה מראה על חוסר כבוד בסיסי למטבע שלנו, שגם ככה כבר אף אחד לא חושב שהוא שווה משהו, היחס הזה של הזילזול מתחיל מלמעלה (שהוציאו את האגורה מהשימוש והרשו לעגל אגורות).
 

כחלחל

New member
הפחתת הכמות באותה אריזה = יקור

להלן רשימת מוצרים שאיזתם "סטנדרטית" והיתה פעם במשקל מסוים, וכיום........לכו לבדוק 1. עוגיות וופלים בקרטון דמוי קוביה.. מ1 ק"ג ל800גר´ ואפילו 650 גר 2. ירקות קפואים XXXפרוסט ופריXXX ואחרים מ 1 ק"ג ל 900 ול 800ג"ר 3. דברי מאפה קפואים: בורקסים וכו´ כנ"ל 4. גלידות , משחקים בין הנפח למשקל "2 ליטר" = 850-950 גר´ 5. שיא השיאים באשליית האריזה: מוצרי קוסמטיקה ואיפור 6. לא להתפתות לאריזות "חסכון" ו"מבצע" בלי לבדוק, נתקלתי לא פעם באריזת "חסכון" יקרה ממספר אריזות רגילות. (למשל שמן במיכל 3 או 4 ליטר לעומת 3 או 4 בקבוקי 1 ל´) 7. אריזות מוגדלות עם כיתוב XX% חינם, התוספת באריזה היא תמיד יותר מהתוספת במוצר, לא להתבייש לבדוק ולחשב.
 
למעלה