מעקרונות בנצרות : הטבילה
טקס השטיפה או רחצה במים, כרמז לטוהר ולשותפות בזרם מה , היהודים הכירו מנהג זה והשתמשו בו כפי שמוזכר בתנ``ך (שמות 29 :4 30 : 20 ,40 : 12 , ויקרא פרק 15 ו- 16 : 26 ופרק 28 , 17 : 15 , 22 : 4,6 . במדבר 19 :8 ) . וכאשר ישוע בא , אימץ טקס זה והכתיבו כמצווה לכנסיה המשיחית (מתי 28 : 19 מרקוס 16 :16) , כי יישם את הטבילה במים בשם השילוש הקדוש כסימן טהורה מהחטא והטומאה , ועל הצטרפות רשמית לכנסיית המשיח , ז``א שהטבילה בב``ח דומה לברית המילה בברית הישנה . שתיהם סימני הכר לברית . ואלוהים מצהיר לנטבל , דרך סימן זה , במחילת החטאים, ומתן ישועה , ומצד הנטבל מצהיר , כי הוא או השושבינים שלו (לילדים) , בהתמסרות למלת אלוהים , והתחיבות לשירות האל (מעשי 2 :21 , רומים 6 : 3 , גלטים 3 : 27 , 1פטרוס 3 : 21 ) . כלומר הטבילה חותמת ,מעידה ומצהירה על אחדות המאמינים באלוהים באמונה ובמעמד בנים וכפירת חטאים במות המשיח ותחייתו , אולם הטבילה עצמה , אינה בהכרח סיבה להתחדשות וללידה השניה ולישועה . כך קרניליוס למשל צלחה עליו רוח הקדש וקבל את האמונה בטרם נטבל (מעשי 10 : 44-48 ) , וסימון הקוסם נטבל למרות זה שהוא נשאר אדם ישן וחטא בעיני האל (מעשי 8 : 13 , 21-23 ) . > ישוע לא הטביל אף אחד (יוחנן 4 : 2) , והטבילה המשיחית הראשונה היתה ביום החמשים , אחרי שהחסידים/תלמידים קיבלו טבילת רוח הקדש והאש (מתי 3 :11 , לוקס 3 : 16 , מעשי 2 ) . ישוע קיבל את הטבילה , בכדי להסכים על פועל יוחנן המטביל , ולהתיצב לשרות המקודשת , ולהבהיר על משאו לחטאי אנוש. >היו הבדלי תפיסות למשיחים בנוגע לטבילה , הויכוח הגדול על שני נושאים : סוג הטבילה , וטבילת קטנים או מבוגרים , אחד המשיחים אמר כי הטבילה הנכונה היא בהטבלת האדם במלואו , או בהטבלה שלוש פעמים , ולא רק פעם אחת , כפי שאחדים טענו . למרות זאת הרוב המשיחי מסתפק בהתזת המים על הפנים ,כי היעד מהמים, הוא רחצת רוח הקדש . לכן כמות המים לא היתה סוביקטיבית , חלק מהמשיחים טען שאין סיבה לטבילת הקטנים , וכי הטבילה היא למאמינים בלבד , כלומר שהם כבר לא ילדים והגיעו לגיל הבגרות , כך מותר להם הבנת הישועה ולחזור בתשובה . ברם רוב המשיחים מניחה כי טבילת הקטנים הכרחית , כל עוד הם ילדי מאמינים , וזאת כאות לברית בינם לאלוהים (יש המשך לסוגי לטבילות )
טקס השטיפה או רחצה במים, כרמז לטוהר ולשותפות בזרם מה , היהודים הכירו מנהג זה והשתמשו בו כפי שמוזכר בתנ``ך (שמות 29 :4 30 : 20 ,40 : 12 , ויקרא פרק 15 ו- 16 : 26 ופרק 28 , 17 : 15 , 22 : 4,6 . במדבר 19 :8 ) . וכאשר ישוע בא , אימץ טקס זה והכתיבו כמצווה לכנסיה המשיחית (מתי 28 : 19 מרקוס 16 :16) , כי יישם את הטבילה במים בשם השילוש הקדוש כסימן טהורה מהחטא והטומאה , ועל הצטרפות רשמית לכנסיית המשיח , ז``א שהטבילה בב``ח דומה לברית המילה בברית הישנה . שתיהם סימני הכר לברית . ואלוהים מצהיר לנטבל , דרך סימן זה , במחילת החטאים, ומתן ישועה , ומצד הנטבל מצהיר , כי הוא או השושבינים שלו (לילדים) , בהתמסרות למלת אלוהים , והתחיבות לשירות האל (מעשי 2 :21 , רומים 6 : 3 , גלטים 3 : 27 , 1פטרוס 3 : 21 ) . כלומר הטבילה חותמת ,מעידה ומצהירה על אחדות המאמינים באלוהים באמונה ובמעמד בנים וכפירת חטאים במות המשיח ותחייתו , אולם הטבילה עצמה , אינה בהכרח סיבה להתחדשות וללידה השניה ולישועה . כך קרניליוס למשל צלחה עליו רוח הקדש וקבל את האמונה בטרם נטבל (מעשי 10 : 44-48 ) , וסימון הקוסם נטבל למרות זה שהוא נשאר אדם ישן וחטא בעיני האל (מעשי 8 : 13 , 21-23 ) . > ישוע לא הטביל אף אחד (יוחנן 4 : 2) , והטבילה המשיחית הראשונה היתה ביום החמשים , אחרי שהחסידים/תלמידים קיבלו טבילת רוח הקדש והאש (מתי 3 :11 , לוקס 3 : 16 , מעשי 2 ) . ישוע קיבל את הטבילה , בכדי להסכים על פועל יוחנן המטביל , ולהתיצב לשרות המקודשת , ולהבהיר על משאו לחטאי אנוש. >היו הבדלי תפיסות למשיחים בנוגע לטבילה , הויכוח הגדול על שני נושאים : סוג הטבילה , וטבילת קטנים או מבוגרים , אחד המשיחים אמר כי הטבילה הנכונה היא בהטבלת האדם במלואו , או בהטבלה שלוש פעמים , ולא רק פעם אחת , כפי שאחדים טענו . למרות זאת הרוב המשיחי מסתפק בהתזת המים על הפנים ,כי היעד מהמים, הוא רחצת רוח הקדש . לכן כמות המים לא היתה סוביקטיבית , חלק מהמשיחים טען שאין סיבה לטבילת הקטנים , וכי הטבילה היא למאמינים בלבד , כלומר שהם כבר לא ילדים והגיעו לגיל הבגרות , כך מותר להם הבנת הישועה ולחזור בתשובה . ברם רוב המשיחים מניחה כי טבילת הקטנים הכרחית , כל עוד הם ילדי מאמינים , וזאת כאות לברית בינם לאלוהים (יש המשך לסוגי לטבילות )