מערבב שמן לשתי פעימות

מערבב שמן לשתי פעימות

משתף אתכם בדו"ח שהחוקר הראשי פרסם השבוע על קאט מנוע שקרה לי בפברואר האחרון בגלל תקלה במערכת ערבוב השמן במנוע שתי פעימות.
[URL]http://aiai.mot.gov.il/NOTES/NAI_1144.pdf[/URL]

לאחר התקרית הסרתי את המערכת ועברתי למהול את השמן ישירות בדלק.

אשמח לפתוח פה דיון ולשמוע מציבור הטייסים והמכונאים מה דעתכם בנושא.

טיסות בטוחות!
 

ace165

New member
משאבת מינון

אומנן יש חילוקי דעות בעניין זה, יש כאלה שאוהבים להישאר "אורגינלים" ולהשאיר הכל כמו שהוא, מיכל שמן למעלה משאבת מינון מכאנית וסה-טו.
יש כאלה כלים שכבר המשאבה לא תקינה מגמגמת מזייפת והם מבטלים אותה (בצורה מאוד פשוטה) וכך מוסיפים את השמן לדלת.
אני למשל משתמש במשאבה כרגיל וגם מוסיף עוד אחוז אחד למיכל.
לפני מספר שנים המשאבה היית נוזלת ורכשתי את החלקים באינטרנט והחלפתי לבד.
 

Tsur10

New member
תחקיר חשוב ומלמד אבל חסרה לי מסקנה מהותית.

גם אני נוהג להוסיף 1% ישירות לטנק דלק.
לפי התחקיר ה 1% לא עשה את עבודתו. וזה החלק החסר בתחקיר.
הרי את ה 1% אני מוסיף על סמך תושב"ע ולא הוראות יצרן.

האם המסקנה שצריך להוסיף 2% ליתר ביטחון במיכל ?
ואם זו המסקנה זה אומר שחבל על הכסף .
אין טעם להוסיף 4%
גם 2% בשימון וגם 2% במיכל .
ומכאן שיחידת השימון בגלל אמינותה מיותרת.
או לחילופין למצוא יחידת שימון אמינה יותר?
 

OrionHobby

New member
"ומכאן שיחידת השימון בגלל אמינותה מיותרת."

יש שלא אוהבים כשמישהו מעז להגיד אחרת מהיצרן אבל זו כבר עובדה בשטח
יש המון מנועים שמתו בגלל תקלה זו או אחרת במנגנון הקיים
&nbsp
לדעתי עדיף ללא המשאבה
&nbsp
איתן
&nbsp
&nbsp
 
מי שאוהב להישאר אורגינלי שלא יוסיף כלום אבל...

אם אתה כבר מוסיף 1 אחוז, אז תוסיף כבר 3 אחוז, זה בדיוק אותו מאמץ ואתה לא תלוי במשאבה שעלולה להתקלקל, תפרק אותה, אפילו תרוויח איזה קילו שתיים במשקל הכלי.
&nbsp
 

זאן מרק

New member
משאבת מינון - מסקנות

מנסיוני:
בעיקרון, משאבת המינון אמורה להיות יעילה יותר, ממהילת השמן הידנית,
זאת מאחר והיא ממננת את השמן בהתאם לסל"ד המנוע,
(מחוברת בגלגל שיניים המונע מעבודת המנוע).
בדיעבד חסרונה הוא בכך שגלגל השיניים מיוצר מפלסטיק.
אצלי בפירוק המנוע לצורך שיפוצו מצאתי שבגלגל שיניים זה, הציר הפנימי התנתק מהציר החיצוני. מה שגרם להפסקת השימון ומשם לשיפוץ.
מאז שימנתי במהילה ידנית וב 2% בלבד. אין צורך להוסיף מעבר ל 2%.
כל אחוז נוסף מוריד את הספק המנוע המצומצם ממילא.
ויכול להוות בעיה בהמראה ובנסיון הימלטות ממכשולים, כמו: הרים וחוטי חשמל...


טיסות בטוחות

ז'אן
 

Drill Bit

New member
לדעתי בלבד....

בעיה בהמראה ו/או ניסיון הימלטות ממכשולים לא צריכה להיפתר על ידי כוח המנוע אלא על ידי תכנון הטיסה, קבלת החלטת ביטול בזמן, הכרת האזור בו טסים ואוויראות בסיסית.
טיסות בטוחות.
 

hagayb1

New member
בואו ונמנע מחלוקת ציונים ליכולות הטיסה

Drill Bit,
אני מניח שז׳אן נתן את הדוגמא לצורך שקיים לכח מנוע נוסף ולא כתיאור מקרה ספציפי.
כדי לשמור על תרבות הדיון בפורום אני מציע שנמנע מחלוקת ציונים ליכולות הטיסה והאויראות של חברים אחרים בפורום.
תודה.
 

Drill Bit

New member
אין שום ציונים....

כמו שכתבת....ההערה היא לא למקרה ספציפי וכמו שכתבתי היא לדעתי בלבד.
אין לי שום כוונה לבקר/לשפוט/לחרחר מלחמה...כל אחד כטוב בעיניו יעשה. מי שרוצה לסמוך על כוח המנוע שיוציא אותו מפינות.... בבקשה. מי שרוצה להסתמך על תכנון טיסה ולא להכנס לפינות....תפדל גם כן.
בכל מקרה תודה על ההערה.
שבוע מוצלח!
 

ניר מיר

New member
זה דיון שכבר ערכנו כאן

היתרון הגדול בבמשאבת שמן מקורית הוא שהיא ממננת את אחוז השמן באופן משתנה ולפי הסלד , זה חשוב מפני שאחוז שמן קבוע כו מהילת השמן במיכל במקרה זה מפייח את המצתים בסל"ד סרק ומוריד את ביצועי המנוע.
בנוסף: מהילת השמן בדלק , אחרי מספר ימים של מיכל עומד השמן עלול להפרד מהדלק ולצוף עליו ככה שאם לא תנער את המיכל תמצא את עצמך במצב גרוע יותר מאשר קיווית כמו כן הדלק מאבד עד 3 אוקטן כתוצאה ממהילת השמן אחרי 6 ימי עמידה במיכל.

כל חלק במנוע עלול להכשל- אני טוען שהיצרן יודע יותר טוב מה המנוע צריך מאשר כל אחד אחר ,הפטנט של ניתוק משאבת השמן אופייני לצערי בעיקר לישראל .
הנתון אגב שחסר לי הוא כמה שעות היו למנוע כשכשלה מערכת השמן... הסיבה לשאלה היא שמנועי 582 מתוכננים ל 300 שעות טרם אוברול ,כלומר אם המנוע מטופל לפי הנחיות היצרן אין שום סיבה שמשהו יתקלקל.

אני בעד השארת המשאבה.
טיסה נעימה.
ניר
 

ufly

New member
כתוב בתחקיר שכבר "היו בעיות בעבר באספקת שמן למנוע"

בסעיף 2 "ניתוח" כתוב: "מתחקיר הגורמים הרלוונטיים התברר, כי כבר קודם לאירוע, טופלו על ידי מכונאי בעיות של אספקת שמן למנוע"
בנוסף זהו מנוע ישן (ראש אפור) שלא ידוע מספר השעות שעבר...
לי זה נראה כמו בלאי טבעי שהצריך החלפת/תיקון משאבה ולא פירוקה, ויפה היה לו היה מתבצע טרם קרות התאונה..אבל זו רק דעתי
 
למעלה