"מעריב" יורדים על המיינסטרים / סלוגן לפורום

"מעריב" יורדים על המיינסטרים / סלוגן לפורום

אני זוכרת שהבאתי למפגש דף קטן שתלשתי מהעיתון "סגנון". מן מודעה שמפרסמת את המגזין החדש של "מעריב" בשם "ז'ורנל". בגלל שהדף גדול ואני לא מצליחה לסרוק אותו, אז ניסיתי לגלל את זה ("מזל שאנחנו לא מיינסטרים - ז'ורנל"
גוגל חיפוש) והגעתי ללינק הבא: http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/paper_review_091011_hegemony_in_the_media.aspx#p6 מתוך האתר "העין השביעית": "סחים, הם יורדים על המיינסטרים" עמ' 17 בקונטרס החדשות של "מעריב" מוקדש הבוקר למודעה המקדמת את מוסף התרבות החדש "ז'ורנל". זהו ניצן ראשון במסע יחסי-הציבור למען המוסף האיכותי. המודעה כוללת 23 קביעות לעגניות לגבי "המיינסטרים". לדוגמה: "המיינסטרים אוהב את מה שמנצנץ ומשדר הצלחה", או "המיינסטרים עומד בתור בשביל רהיטים". למרבה המבוכה, כמה מהקביעות הלעגניות לכאורה נקראות כאילו נשלפו ממדור מזדמן של יאיר לפיד, לוז מחשבת הזרם המרכזי במדינת ישראל. כל שדרוש הוא להחליף את הביטוי "מיינסטרים" בשאלה "מה ישראלי בעיניך?". לפי המודעה, המיינסטרים "דופק המבורגר באמצע הלילה ומתחיל מחר בדיאטה" ו"נותן 'כיף' במקום ללחוץ יד. הוא רוצה שיהיה פה כמו באמריקה, אבל הכי אוהב את הארץ". "מזל שאנחנו לא מיינסטרים", נכתב בתחתית המודעה, שאינה עושה שירות טוב ל"ז'ורנל" ומשמשת עדות נוספת לכך שעודנו נטע זר ב"מעריב". נראה שצוות הקריאייטיב שעובד עבור העיתון אינו מצליח להתחבר אל "ז'ורנל" באופן מוצלח יותר מאשר המחלקה המסחרית של "מעריב" (אחת המודעות הספורות שמתפרסמות הבוקר במוסף מקדמת מכון להפסקת עישון). אפשר להבין את הקושי. שנים ארוכות של קידום מוצרים רדודים ושטחיים ופנייה למפרסמים המחפשים את המכנה המשותף הנמוך ביותר עשו את שלהן. אם לא יתבצע שינוי גישה מהותי, ייתכן שמנהלי העיתון יגיעו למסקנה שקל יותר להתאים את "ז'ורנל" למחלקה המסחרית מאשר ההפך. אז עלול כל מה שטוב במוסף החדש להיעלם כליל. בינתיים נראה שהחופש של "ז'ורנל" נשמר. הוא רק נאלץ להתמודד עם העובדה שעיתון האב עושה לו פדיחות."
ולמי שרוצה תמונה להבין על מה מדובר, מתוך אחר אחר בשם "ולווט אנדרגראונד"
http://velvetunderground.co.il/?p=9724
אפשר לאמץ וליצור מזה סלוגן לפורום!
 
למעלה