מערכת התח"צ בחיפה פשוט גוססת
הנה דוגמא נהדרת שסיפר לי חבר:
"אני משתמש בכרמלית. זה מבחינתי כלי נוח ומהיר. קוים מהעיר לכרמל עוברים דרך הדר והדר עליון
וזה נעשה במכוון שאין קוים מהירים, כל הקוים לוקחים בין 40-50 דקות להגיע.
אבל בלילה מדובר בסיוט. למה? כי אין לי אוטובוס המשכי. אנחנו ממתינים על שני ספסלים קטנים
(ומדובר בעשרות נוסעים) לאוטובוסים 15, 20, 25 דקות. התדירות יורדת לאבסורד.
אני צריך להגיע מהטכניון לאוניברסיטה, אין אף קו מקשר של אגד. יוצא לפעמים שאני צריך לרדת בזיו,
לקחת 28 לחורב ושם להחליף לאוטובוס שלישי. אין דבר כזה באף מקום בעולם. קוים שמגיעים כל
רבע שעה יורדים בתדירות בערב לפעם בשעה.
מי שרוצה להגיע ממרכזית המפרץ המגעילה לאוניברסיטה יש לו קוים דרך דורי, בשביל מה עשו
את מנהרות הכרמל אם קוים לא עוברים דרכן? אפשר היה לקצר את זמן הקו בחצי. אז מעבירים אותו
דרך נוה שאנן ודרך רמות רמז ואז הוא לוקח עוד 20 דקות תוספת. וכולם מקבלים את זה כמצב נתון
שמהמפרץ לאוניברסיטה צריך לקחת 40 דקות במקום לקצר ל-20 בקו ישיר דרך המנהרות.
איך הייתי מגדיר את מערכת התחבורה הציבורית בחיפה? גוססת".
הנה דוגמא נהדרת שסיפר לי חבר:
"אני משתמש בכרמלית. זה מבחינתי כלי נוח ומהיר. קוים מהעיר לכרמל עוברים דרך הדר והדר עליון
וזה נעשה במכוון שאין קוים מהירים, כל הקוים לוקחים בין 40-50 דקות להגיע.
אבל בלילה מדובר בסיוט. למה? כי אין לי אוטובוס המשכי. אנחנו ממתינים על שני ספסלים קטנים
(ומדובר בעשרות נוסעים) לאוטובוסים 15, 20, 25 דקות. התדירות יורדת לאבסורד.
אני צריך להגיע מהטכניון לאוניברסיטה, אין אף קו מקשר של אגד. יוצא לפעמים שאני צריך לרדת בזיו,
לקחת 28 לחורב ושם להחליף לאוטובוס שלישי. אין דבר כזה באף מקום בעולם. קוים שמגיעים כל
רבע שעה יורדים בתדירות בערב לפעם בשעה.
מי שרוצה להגיע ממרכזית המפרץ המגעילה לאוניברסיטה יש לו קוים דרך דורי, בשביל מה עשו
את מנהרות הכרמל אם קוים לא עוברים דרכן? אפשר היה לקצר את זמן הקו בחצי. אז מעבירים אותו
דרך נוה שאנן ודרך רמות רמז ואז הוא לוקח עוד 20 דקות תוספת. וכולם מקבלים את זה כמצב נתון
שמהמפרץ לאוניברסיטה צריך לקחת 40 דקות במקום לקצר ל-20 בקו ישיר דרך המנהרות.
איך הייתי מגדיר את מערכת התחבורה הציבורית בחיפה? גוססת".