מערכת התח"צ בחיפה פשוט גוססת

tapuzo1

New member
מערכת התח"צ בחיפה פשוט גוססת

הנה דוגמא נהדרת שסיפר לי חבר:

"אני משתמש בכרמלית. זה מבחינתי כלי נוח ומהיר. קוים מהעיר לכרמל עוברים דרך הדר והדר עליון
וזה נעשה במכוון שאין קוים מהירים, כל הקוים לוקחים בין 40-50 דקות להגיע.
אבל בלילה מדובר בסיוט. למה? כי אין לי אוטובוס המשכי. אנחנו ממתינים על שני ספסלים קטנים
(ומדובר בעשרות נוסעים) לאוטובוסים 15, 20, 25 דקות. התדירות יורדת לאבסורד.

אני צריך להגיע מהטכניון לאוניברסיטה, אין אף קו מקשר של אגד. יוצא לפעמים שאני צריך לרדת בזיו,
לקחת 28 לחורב ושם להחליף לאוטובוס שלישי. אין דבר כזה באף מקום בעולם. קוים שמגיעים כל
רבע שעה יורדים בתדירות בערב לפעם בשעה.

מי שרוצה להגיע ממרכזית המפרץ המגעילה לאוניברסיטה יש לו קוים דרך דורי, בשביל מה עשו
את מנהרות הכרמל אם קוים לא עוברים דרכן? אפשר היה לקצר את זמן הקו בחצי. אז מעבירים אותו
דרך נוה שאנן ודרך רמות רמז ואז הוא לוקח עוד 20 דקות תוספת. וכולם מקבלים את זה כמצב נתון
שמהמפרץ לאוניברסיטה צריך לקחת 40 דקות במקום לקצר ל-20 בקו ישיר דרך המנהרות.
איך הייתי מגדיר את מערכת התחבורה הציבורית בחיפה? גוססת".
 

3718

Member
זה כך בכל הארץ. חוסר אכפתיות של המתכננים

למי אכפת שאוטובוס מדלג על תחנה ולא עוצר? התקשרתי להתלונן, הבטיחו שיחזרו ולא חזרו.
למי אכפת שאוטובוס מגיע עמוס ולא מעלה נוסעים? סבתא התלוננה שצריכה להוציא הנכד מהגן. זה לא עזר.
למי אכפת שאוטבוסים מגיעים בזוגות, ואחר כך מחכים 40 דקות? (לאוטובוס שצריך לעבור כל 20 דקות).
למי אכפת שנהג יוצא באיחור של 5 דקות (כי שכח) והנוסעים צריכים להזכיר לו?
מי שנוסע באוטובוס אלו עניים, זקנים ותלמידים, למי אכפת מהם?
 

Gn434

New member
סלח לי, אבל מה שרשמת פשוט לא נכון!!!

יש קו מקשר בין שער נשר של הטכניון לאוניברסיטה דרך נשר ומספרו הוא 146.
ובינינו כמה אנשים צריכים להגיע מהטכניון לאוניברסיטה?

בקשר למנהרות-הן יחסכו מקסימום 10 דקות בנסיעה (וגם זה לא בטוח),
הרי 141 יורד את אינטרנציונל פונה לחנקין וממשיך בדורי.
אתה מציע שירד את אינטרציונל, יפנה לחנקין, וימשיך משם לגרנד קניון-זה לא יוריד את הזמן משמעותית.
קווים מהעיר לכרמל עוברים דרך הדר והדר עליון כי לשם רוב האנשים צריכים להגיע-לכן המסלול של 37 ו-24 הוא כזה.
תמיד יש את 237 ו-224 לסטודנטים...
 

tapuzo1

New member
אתה אפילו לא מצחיק

"קו שמקשר בין שער נשר של הטכניון לאוניברסיטה"
זה אפילו לא מצחיק בתור קישור בין הקמפוסים.
א. בדקת מה התדירות שלו?
ב. עושה סיבוב בכל נשר במשך 30 דקות (מגיע למרכזית המפרץ אחרי 45 דקות אגב.. סיוט)
ג. מגיע "לשער נשר" - אני מדבר על קוים שנכנסים אל תחנות הטכניון.

לגבי קו 141 בהחלט יש מקום שיעלה לאוניברסיטה דרך המנהרות. הדרך חזרה נעשית
בדר"כ אחר הצהריים כשאין עומסים לא במרכז זיו ולא בכביש דורי כלפי המפרץ.
בעלייה בבוקר לעומת זאת תמונת המצב בדיוק הפוכה - אלו מוקדי העומסים.
ולכן יש מקום שכל הקוים לנו"ש ישתמשו במנהרות.

קוים 224 ו337 תדירותם אפסית והם נוספו (רק השנה, ורק פעמיים בבוקר ובערב - 8,9 בבוקר ו-4,6 אחה"צ בלבד)
הקוים נוספו בגלל שסטודנטים מסרבים לגור בהדר ובעיר ובקרית אליעזר כי לוקח לקוים משם
50 דקות לפחות להגיע לקמפוס בסיבובים דרך הדר, הדר עליון...
כלומר זה בדיוק מצביע על האבסורד שיותר מהר להגיע ברכב מחדרה לאוניברסיטה מאשר באוטובוס מקרית אליעזר
 
יש יעדים שבינהם צריך להחליף אוטובוס

מכיוון שהתדיריות מהטכניון למרכז חורב ומשם לאוניברסיטה גבוהה
אין בעייה אם זה.
 

Gn434

New member
התדירות שלו כל חצי שעה+סיבוב של 20 דקות בנשר

ומאז פתיחת כביש נחל הגיבורים העומס בזיו ירד
 
וכמובן שאתה טועה יש קו מנשר ומזיו

146 ו141 לטכניון בהתאמה. במרחק 10 דקות הליכה מהטכניון, למי שלא רוצה להחליף אוטובוס.
 

tapuzo1

New member
וכמובן שאתה חוזר על מה שאמרתי שאין קו ביניהם

אלא צריך לקחת קו מהטכניון למרכז זיו
שם להמתין (לפעמים 10-15 דקות) לקו לחורב..
ומשם עוד קו לאוניברסיטה.

אחרי 8 בערב גם את הקוים שציינת אין..
אחרי 9 בערב הקמפוסים בעוצר מלבד קו 200 שמתחיל רק לקראת חצות
 

tapuzo1

New member
זה באמת נחמד מצידו, אבל לאוניברסיטה לא מגיע.

גם בחורב הוא מחייב לרדת בתחנות לכיוון מוריה, לחצות את הכביש, וללכת עוד 100 מ' לתחנה בקצה השני
מול מרכז חורב כדי לחכות לאוטובוס לכיוון האוניברסיטה, כלומר עוד 10 דקות של הליכה+לחכות..

אז מה היה לנו:
קו 31 מהטכניון לחורב - 15 דקות (במקרה הטוב שאין פקק בפיק"א)
עוצר בחורב, להחליף תחנה ולחכות לעוד אוטובוס - 10 דקות
אוטובוס שני לאוניברסיטה - 15 דקות
סה"כ 40 דקות בין שני קמפוסים, כמו זמן הנסיעה מחדרה.
 

Gn434

New member
10 דקות הליכה זה לזקן בן 85

וכמה אנשים כבר צריכים להגיע מהטכניון לאוניברסיטה?
ותמיד יש את הקווים של נצרת (או אומני) בין הטכניון לאוניברסיטה (אמנם זה לא אגד, אבל נדמה לי שהעלות היא כשל נסיעה עירונית בחיפה).
 
ומי נוסע מהטכניון לאוניברסיטה ב9 בערב?

בשאר השעות אפשר ב146 או 141 או חס ושלום להחליף אוטובוסים.
 

tapuzo1

New member
ולמה אין קו ישיר בין מרכז חורב ומרכזית המפרץ?

למה כל קו צריך להתעכב 15 דקות בכניסות לרוממה וסיבוב בגרנד קניון?
למה אין אף קו ישיר ממרכז הכרמל דרך חורב אל מרכזית המפרץ?

את מי משרתת הקמצנות החולנית של אגד במטרופולין של 600 אלף תושבים
שלא מקבל את השירות הראוי לו וכתוצאה 40% מהתושבים שמסתמכים על תח"צ
מקבלים קוים ארוכים, איטיים, מייגעים?

למה אי אפשר לעשות קוי אקספרס מכרמל למרכזית המפרץ, מהדר ומהעיר לכרמל?
למה קו 136 הקו היחיד שעולה מקרית אליעזר לכרמל צריך לעבור דרך הדר במסלול
שלוקח 25 דקות במקום לעלות תוך 10 דקות לכרמל ישירות?

יש לך תשובות או ששוב אתה מנסה לשווא לנסות לפסול דרישות לגיטימיות..
מה אכפת לך מי נוסע מהטכניון לאוניברסיטה ובאיזה שעות - אתה יודע שבשני
הקמפוסים גרים אלפי סטודנטים? מה אתה תקבע לסטודנטים בלי רכב מהאוניברסיטה
שהם בעוצר מ-9 בלילה ואסור להם ללכת לבלות בקמפוס של הטכניון או להיפך?

למה יש קו 200 שפועל בהצלחה הרי שמענו ממכם גם "מי יסע בחצות לבלות"
נכון? אה, מסתבר שיש דרישה. בואו תעשו קו נורמלי בין הקמפוסים, קו שאגב
עובר גם בבי"ח פלימן וגם ליד בית ספר וגם ליד 3 שכונות, למה שלא תהיה לו
דרישה?
מי שמך בכלל לקבוע לעיר שלמה, שאין לה דרישה החל מ-9 בערב לחצי מהקוים?
 
למעלה