מערכת חינמית

  • פותח הנושא fino
  • פורסם בתאריך

fino

New member
מערכת חינמית

שלום, יש לנו מערכת לבניית אתרים שאנו בנינו. נתנו אותה בחינם ללקוח כלומר הוא קיבל את האפשרות לבנות אתר בחינם. לצין כי זה היה בגדר תחביב כל הנושא של המערכת של בניית אתרים. כעת, כעבור שלוש שנים שהשתמש במערכת בחינם, החלטנו להפוך לעסק מסחרי. פנינו לאותו הלקוח ואמרנו לו שבעוד שלושה חודשים אם הוא רוצה הוא יכול להמשיך את השימוש אך בתשלום. אם לא- נסגור את האתר שלו. הלקוח ביקש הארכה בזמן וטען שאנו גורמים לו נזק כלכלי בגלל ששינינו את המדיניות. לציין כי אתרו לדבריו אינו אתר כלכלי כלומר הוא לא מרוויח מהאתר, כך לדבריו. שאלתינו- האם יש לו עילה לתביעה וכיצד עלינו לפעול מבחינת החוק? נוסיף עוד כי לא היה בינינו כל חוזה או הסכם בכתב או בע"פ...
 

sh a ch a r

New member
שאלות הבהרה

האם המערכת שנתתם לו יושבת על שרת שלו או על שרת שלכם? האם המערכת מייצרת אתר דינמי? כלומר אתר ששונה בכל פעם שנכנסים אליו, או אתר סטטי? במילים אחרות, האם משיכת המערכת משאירה את הלקוח ללא שום אתר (המקרה הראשון), או פשוט משאירה אותו עם אתר שהוא לא יכול יותר לעדכן? ושאלה לא קשורה לפן המשפטי בשום צורה: האם באמת כל כך כואב לכם להשאיר אותו פעיל? האם באמת שווה לך לקנות מירמור מתוך השוק הפוטנציאלי שלך רק בשביל הכמה גרושים שהלקוח הספציפי הזה לא ייתן לך ממילא (סביר להניח שהוא לא יוכל להרשות לעצמו לשלם לכם תשלום חודשי על אתר שלא מניב לו כסף). שחר אני לא עורך דין
 

fino

New member
תשובות

המערכת יושבת על שרת שלנו ואם נסגור לו את המערכת הוא יישאר ללא אתר. כמובון בגלל זה נתנו לו התראה של שלושה חדשים למצוא מקום אחר להעביר אליו את החומר . וכמובן שאם יבקש, ניתן לו עוד הארכה כלומר, מן הסתם לא נמחוק לו את האתר במיידי.
 
כנראה שזה קצת קשה להבנה

אבל אני אחזור על זה: "הילכו שניים יחדיו בלתי עם נועדו?" עכשיו אני אצטט מדבריך. "לא היה בינינו כל חוזה או הסכם בכתב או בע"פ... " מה זה לא היה חוזה בע"פ? חוזה זהמפגש של רצונות. חוזה לא חייב להיות מפורש, הוא יכול להיות מכללא. בתוך חוזה בע"פ יכולים להיות תנאים מכללא. לא צריך לחיצות יד ולא צריך טקסים. מה, הלקוח שלך קם יום אחד בבוקר נכנס לתוך קישור והתחיל להשתמש באתר על המערכת שלך? ומאז הוא משתמש בחינם בלי הסכמתך? ברור שלא. ברור שיש לכם הסכם. איני יכול לקבוע מה תוכן ההסכם כי בסה"כ קראתי את תמצית דבריך, לא את דבריו. אז הוא טוען שנגרם לו נזק כלכלי מזה שאתם עומדים לדרוש תשלום על השרות. כלומר, אם בנאדם נניח אכל אצלך בבית צהריים על חשבונך שלוש שנים, אם תפסיק להאכיל אותו בחינם ייגרם לו נזק כלכלי. אז מה? היות ולדבריך לא הבטחת לו שרות לנצח או לתקופה ארוכה נוספת, לא נראה לי שהעובדות שתארת מקנות לו עילה. לפי דבריך, גם הנזק הנטען על ידו מסופק ולא ניתן להוכחה. מה שכן, אתה צריך להיזהר במקרה זה ולא למחוק את התכנים של הלקוח, כי הם אכן רכושו. עליך לגבות את כל התכנים ולהעמיד עותק שלהם לרשותו, כדי שלא תהיה לו עילת תביעה על מחיקתם. מעבר לכך, אנשים תובעים לפעמים גם בלי עילה ובלי סיכוי ולפעמים אפילו מצליחים, ככה שאני מקווה שעכשיו ברור לך הצורך להתקשר עם לקוחות בצורה יותר מסודרת. כי בסופו של דבר, הלקוח הזה עלול לבוא לבית המשפט, להעיד שכן הבטחת לו ואז אתם במצב של מילה כנגד מילה ולך תדע למי בית המשפט יאמין. גם בשלב זה יתכן וראוי לפתוח בהתכתבות רשומה עם הלקוח להבהרת עמדותיך וקבלת טענותיו בכתב, כדי למנוע עוד הפתעות.
 
למעלה