J o s e p h
New member
מעשה קמצא ובר-קמצא -
מה הלקחים הרלונטיים לימינו ? האם הויתור על גוש קטיף וצפון השומרון הוא לא בגדר הויתור שהיה על החכמים לבצע (הקרבת עגל עם מום שפוסל אותו למזבח, אך אינו נחשב לפסול בעיני העמים) על מנת להקריב את העגל בשל "שלום מלכות", או, במילים אחרות, כדי לרצות את הקיסר לבל יבוא על ירושלים להחריבה. אלא שאחד מגדולי הדור דאז, ר` זכריה בן אבקולס התנגד לכך. אני רואה התנגדות עיקשת זו - על אף שיש בה הצדקה, הרסנית. מה דעתכם ?
מה הלקחים הרלונטיים לימינו ? האם הויתור על גוש קטיף וצפון השומרון הוא לא בגדר הויתור שהיה על החכמים לבצע (הקרבת עגל עם מום שפוסל אותו למזבח, אך אינו נחשב לפסול בעיני העמים) על מנת להקריב את העגל בשל "שלום מלכות", או, במילים אחרות, כדי לרצות את הקיסר לבל יבוא על ירושלים להחריבה. אלא שאחד מגדולי הדור דאז, ר` זכריה בן אבקולס התנגד לכך. אני רואה התנגדות עיקשת זו - על אף שיש בה הצדקה, הרסנית. מה דעתכם ?