מע"צ ערכה כנס היכרות עם פרויקטי המסילות בצפון

easylivin

New member
מע"צ ערכה כנס היכרות עם פרויקטי המסילות בצפון

"החברה הלאומית לדרכים ערכה היום (ב') כנס הכרות עם דרישות המכרזים למסילות רכבות בצפון. במסגרת המכרזים שעורכת החברה יונחו יותר מ-100 ק"מ של פסים בין חיפה לכרמיאל וקו 'רכבת העמק' בין חיפה לבית שאן. גורמים בענף התשתיות מעריכים את היקף המכרזים ב-700מיליון שקל.

יותר מ-20 חברות זרות השתתפו בכנס, והן מגיעות מ-15 מדינות, ובהן ארה"ב, סין, טורקיה, גרמניה, איטליה וספרד. המכרזים כוללים גם התקנת ציוד תקשורת וכבלי חשמל שיניעו את הרכבת. במפגש השתתפו גם עשרות חברות ישראליות בתחום התשתיות. המכרזים יתפרסמו ב-2013, ובחברה הלאומית לדרכים מקווים שכבר שב-2015 העבודות יושלמו.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, הסביר כי "החברה מציעה לחברות זרות בעלות ידע ייחודי הנצבר בחו"ל ליצור שותפויות עם חברות ישראליות. שותפות דומה, ישראלית-סינית, כבר עובדת בכריית מנהרות הכרם (גילון), בקו הרכבת לכרמיאל. הזדמנות דומות מוצעות כעת לקבלנים בבניית כ-100 ק"מ מסילה בפרויקט הרכבת לכרמיאל ו'רכבת העמק'".

http://www.themarker.com/dynamo/1.1723262
 

tapuzo

New member
"כבר ב-2015 העבודות יושלמו" - חחחח...

על סמך איזה רקורד של עמידה בלוחות זמנים הם מבססים את התקווה הזו?
טוב מזל שזו תקווה, הם מקווים. הרי זאת לא מדינה שבה יש לו"ז ועומדים בו, או מחויבים לעמוד בו.
אצלנו "מקווים"...
כמו שרכבת ישראל סיימה את שדרוג הקו לבאר שבע עד סוף 2011, נכון?
תכניס את פקטור התקלות, העיכובים, פשיטות רגל, שינויי תכנון ברגע האחרון, שביתות, עתירות..
בקיצור תאריך יעד ריאלי - 2018..
 

easylivin

New member
התאריך שלך פחות "ריאלי" מהתאריך הרשמי...

כי את התאריך שלך בכלל לא ביססת על כלום. ברור שיש בלת"מים בדרך, אבל בארץ אי אפשר לדעת גם על סמך ניסיון העבר. יש פרוייקטים מועטים שהושלמו לפני הזמן (כפי שחלק מהמשתתפים הותיקים בפורום יכולים להעיד), רובם הסתיימו אחרי הזמן, חלקם בעיכוב גדול מאוד. זאת המציאות, אבל קשה שלא לראות שהיא משתנה לטובה עם הזמן. פרוייקט הכפלת המסילה לב"ש התעכב בעיקר עד 2008 (ואני מדבר על עיכוב של כמה שנים, לא של חודשים בודדים כמו עכשיו - צריכים לקחת את הדברים בפרופורציה). זה גם ידוע שהבעיה העיקרית כאן היא עודף ביורוקרטיה וחוסר יעילות של המערכות המעורבות, כלומר, של המדינה על זרועותיה הרבות (גם החברות הממשלתיות כמו הרכבת, מע"צ, נתיבי איילון ועוד).

תאריך יעד ריאלי באמת הוא כזה שכולל בתוכו גם מקדם בטחון מסויים. צריכים גם לעקוב ולשפוט על סמך המצב בשטח. לשם שינוי (טפו טפו טפו
), כרגע המצב של הפרוייקטים האלה מעודד יחסית. עובדים גם על רכבת העמק וגם על המסילה לכרמיאל, ועוד על החלק המסובך ביותר - מנהרת גילון. בוודאי תשמח לדעת שבביצוע מעורבת החברה הסינית שכרתה בהצלחה את מנהרות הכרמל.

בקיצור, לא הכל שחור... בטח שפחות שחור בהשוואה למצב שהיה לפני שנים ספורות.
 
למעלה