מע"צ תסתום את המנהרות

offerami

New member
מע"צ תסתום את המנהרות

שנחפרו בכביש 446 שילת לפיד-מאת מנחם בנטוב. זו כותרת שודאי כולם ראו או יראו במודיעין ניוז שחולק היום . יש שם הסבר על כך שאת המנהרה שכבר נחפרה מתכוונים לסתום!!! ולהציב במקום רמזור?! זה נשמע כל כך לא הגיוני לכן נראה שזה אולי נכון?
 

טלכספי

New member
../images/Emo4.gifכל כך עצוב ושלומיאלי

אבל כל כך לא מפתיע. לצערי דברים רבים לא מתוכננים עד הסוף. כמו שכבר נאמר ע"י רבים - אנחנו מדינה שמתנהלת בשיטת ה"סמוך". לפי הכתוב ב"מודיעין ניוז" הכל כמעט מוכן ואלמלא התנגדותו של יו"ר ועד התושבים של לפיד מר טימי ברנרד היתה המנהרה נפתחת לתנועה בחודשים הקרובים. הסיבה המצויינת בעיתון הגיונית לחלוטין - לפי הטענה, עם תחילת השימוש במנהרה תופנה כל התנועה הנכנסת לאזור התעשיה של שילת לכיכר המתוכננת בכניסה לשילת ובכך יווצרו פקקים גדולים עוד יותר מאלה הקיימים היום (נשמע בלתי אפשרי, אה?!). להלן מספר שאלות: (רונן, מושי, אולי אתם בקיאים בחומר) 1. האם לא ידעו במע"צ על אפשרות הווצרותם של פקקי ענק עם פתיחת הכיכרות? 2. אם כבר נסללו המנהרות (בעלות של מליוני שקלים אני מאמינה) האם לא כדאי לנסות ולראות האם יש פתרון לבעיה? 3. אם הכניסה הקיימת היום לאזור התעשיה לא תבוטל, למה שיווצרו פקקים? 4. מדוע לא הוצב במקום רמזור מלכתחילה? כנראה שמישהו חשב שכן יש תועלת לציבור במנהרות וכיכרות. אולי יו"ר הועד טועה? ועד שיהיו תשובות (וגם לאחר מכן אני מניחה), נמשיך לזרוק כספים על פרוייקטים בומבסטים שיגמרו בקול ענות חלושה..., ונמשיך לעמוד כל בוקר באותו מקום ובאותן השעות.
 

TakeOne

New member
שאלה קטנה לטל כספי:

היי טל, מי לדעתך יזם את הכתבה הזו בעיתון? אלדד (תושב לפיד).
 

ginats

New member
מי, באמת?

אתה חושב שמישהו שסתם מנסה לסכסך? שרון
 

oh me

New member
מזעזע

כל שנותר הוא לגחך. כמה שנים עבדו על קטע הכביש הזה? חחחח ומאילו כספים? לזרוק מליונים לפח. עצוב
 

YC2004

New member
אמת בפרסום!!!

אם היית קורא את הכתבה עד סופה היית מבין כי למעשה לא מדובר "בסתימת" המנהרה אלא פשוט באי פיתוח השטח משני צידי המנהרה! הכתבה היא כתבה מגמתית והיא מנסה לטפול את האשמה על הישובים שילת לפיד וכפר רות. אולם מלכתכילה הפיתוח של הצדדים לא היה אמור להתבצע ע"י מע"צ אלא ע"י מועצת חבל מודיעין. דרך אגב בכתבה מצויין כי מה שמעקב כביכול את פתיחת המנהרה היא ההתנגדות של יושב ראש הועד בלפיד. אם כך הם פני הדברים אז למה לא פותחים את המנהרה הדרומית זו שבצומת שילת? ההתנגדות לתוכנית המקורית היא התנגדות הגיונית, מכיוון שגם תושבי כפר-האורנים יסבלו מהתנועה הרבה שתגיע מכיוון מודיעין בימי שישי לכיוון איזור התעשיה שילת, ותהפוך את המנהרה לבלתי עבירה. אז אל תאמינו לכל מה שכתוב בעיתונים!! כולל העיתונים המקומיים. ואולי נתנחם בכך שלפחות יהיה רמזור בזומת ולא נזדקק לחסדי השוטר כל בוקר. שבוע טוב י. תושב לפיד
 

אליבקר

New member
מסכים עם YC2004

זה הכל עניין של כסף. מע"צ לא אמורים לפתח כבישים פנימיים של ישובים - רק כבישים בין עירוניים. האחריות לפיתוח כבישים לישובים היא על המועצה האזורית. כנראה שהמועצה שם מנסה למצוא מישהו אחר שיממן וכנראה גם בצדק. הנהנים העקריים מן הכבישים אלו חברי מושבים כפר רות ושילת - הם עושים מיליונים מן העסקים שעבורם נסללים הכבישים. הרי בשביל כמה עשרות משפחות שגרות שם לא צריך מנהרות וכבישים של 4 מסלולים אבל בשביל אלפי לקוחות פוטנציאליים כן. תושבי לפיד רק יסבלו (ואיתם גם אנחנו) מעומס תנועה לאזור מסחרי שהולך וגדל מדי יום (רמי לוי חדש ועוד ) צודק בהחלט יו"ר וועד לפיד בהתנגדות שלו ובדרישה לשנות את התכנון. לדעתי לפיד גם לא צריכים לממן כלום. שילת יעשו כל כך הרבה כסף ולהם העניין העקרי במנהרות אז שיקחו את הרווח החודשי מתחנת הדלק שלהם ויבנו כביש לטובת כל השכנים שלהם. הם בטח גם רצו לעיתונות בנסיון ללחוץ על מע"צ - כדאי להם -זה משאיר עוד כמה מאות אלפי שקלים בכיס שלהם. תושב כפר האורנים
 

TakeOne

New member
כמובן שהכל נובע מאינטרסים

הידיעה הזו לא הגיעה לעיתון כך סתם. "מישהו" יזם אותה. ל"מישהו" הזה יש אג'נדה ברורה. האג'נדה שלו - הגדלת נפח התנועה לאזור התעשייה המתפתח של שילת. האזור הזה גדל לכיוון צפון ומה יותר פשוט מלנצל את הכניסה ללפיד על מנת לפתוח עוד נתיב תנועה לאזור המסחרי? בעבר היה חבר ועד בלפיד, שמתמימות וחוסר הבנה הסכים לתוכניות הללו וחתם עליהן. לאחר שועד הישוב התחלף ואחרים נטלו את המושכות, טימי זיהה את האבסורד והתעקש על שינוי התוכניות - פתיחת המנהרה וציר התנועה לתוך לפיד, בתנאי שיפתח נתיב נפרד למעבר אל תוך אזור התעשייה של שילת. מכאן כל המהומה. מישהו יוזם "משבר" עם מע"צ על מנת להפעיל לחץ ציבורי על ועד לפיד, על מנת שיאשרו את הכניסה לאזור התעשיה של שילת דרך הכניסה ללפיד, על מנת שכמה מושבניקים, שמזמן שכחו מהיכן הם באו ולאן הם הולכים, יוכלו לעשות "עוד קופה". אני חושב שהכתובת לשינוי המצב (כמו גם למקור הידיעה) נמצאת במזכירות שילת.
 

טלכספי

New member
אלדד,

מאחר ונראה לי שאתה יודע קצת יותר על הנעשה, אולי תוכל להסביר להדיוטות שביננו איך פתיחת מנהרות יוצרת עומס, ומה לעזאזל היה התכנון המקורי? איפה אמורה להתמקם הכיכר ומה הקשר בינה לבין התנועה שמגיעה מצומת שילת או כיוון קרית ספר? (ואני שואלת זאת במלוא הרצינות ולא חלילה ע"מ לקנטר). אני מבינה את ההתנגדות הנובעת מהסיבות המצויינות בכתבה - ושוב, הן נשמעות לי הגיוניות לגמרי, אני פשוט מנסה להבין - אם הכניסה הקיימת לאזור התעשיה נשארת פתוחה לתנועה, ויחד איתה נוספת עוד כניסה מכיוון צומת לפיד, ובמקביל מופנית כל התנועה הישרה (קרית ספר - צומת שילת) אל תוך המנהרות, לדעתי יקטן נפח התנועה בצומת. לי זה נשמע יותר כמו תירוץ של מע"צ להפסיק את העבודות במקום בשל קיצוץ תקציבי.
 

TakeOne

New member
גם ההכרות שלי עם הנושא מוגבלת

הנה העובדות שאני מכיר: 1.למע"צ אין יד ורגל בנושא. האחריות שלהם מצתמצמת לעבודות המינהור בלבד (חפירת ובניית שתי מנהרות). כל יתר עבודות המחלף לכניסה וליציאה מהמנהרות נמצא באחריות הישובים המעורבים: שילת, כפר רות ולפיד. 2. התוכנית "המקורית" שאותה יזמו ועליה נשענו קברניטי שילת לא אושרה מעולם בועדה המחוזית ולכן הנסיון לטעון כאילו היא "טורפדה" על ידי מישהו, היא טענה מגמתית ופשוט לא נכונה. אי אפשר לטרפד משהו שאף פעם לא אושר ולא התקבל (למזל שני הישובים לפיד וכפר האורנים). 3. במקור תוכננו שתי מינהרות ולהן מחלפים שיאפשרו שתי כניסות לאזור התעשייה/ מסחר המתפתח של שילת - מדרום (צומת שילת כפר רות) ומצפון (הכניסה ללפיד והכניסה החדשה לאזור המסחרי של שילת). 4. בתכנון המקורי כל התנועה הזורמת ממודעין הייתה אמורה להכנס ללפיד, להסתובב בכיכר חדשה (שעדיין לא קמה וכנראה גם לא תקום) בכניסה לישוב, לעבור מתחת לכביש במינהרה החדשה, להגיע לכיכר חדשה נוספת ולהכנס לתוך האזור המסחרי של שילת. המשמעות - פקקי ענק בימי שישי ומן הסתם גם במהלך השבוע. 5. השינוי שועד לפיד יזם: יציאה מכביש 446 לתוך לפיד בנתיב נפרד (התמזגות), ללא אפשרות של כניסה לאזור התעשייה של שילת. יציאה מלפיד דרך המינהרה ומשם עליה על כביש (התמזגות) שמחבר אותנו ישירות ל - 446. 6. המשמעות - אין מעבר ממודיעין לתוך שילת דרך לפיד. יש מעבר משילת לכיוון מודיעין - אבל לא דרך לפיד. מי ששיבקש להכנס לשילת מכיוון 446 צפון (ק. ספר) יוכל לעשות זאת, אבל בלי להכנס ללפיד. אני מקווה שהצלחתי להסביר את זה בברור. בזמנו הייתה על זה כתבה בעיתון "במרכז העניינים" ושם צורפו תרשימים ברורים של התוכניות. מבט על התרשים מסביר הכל. ועכשיו לפרפראות - השמועות מדברות על ויכוחים כאלה ואחרים בנוגע לשאלת מימון המחלף החדש. כאן כבר נכנסים האינטרסים לתמונה ועימם הלחצים "הציבוריים" בעיתון....אולי למישהו יש אינטרס ללחוץ על לפיד בנושא המימון של המחלף החדש?
 

טלכספי

New member
קודם כל תודה.

אבל שאלת תם - אם כבר יש מנהרות שלהבנתי העבודה עליהן היא באחריות ובמימון מע"צ, והיא האחראית על סיום סלילתן, מדוע לא להשתמש בהן ללא כיכר וללא כניסה לשילת? אולי ניתן להפנות את התנועה מכיוון קרית ספר למודיעין וההפך אל תוך המנהרה, ואז נפח התנועה בצומת יקטן משמעותית ויקל על הכניסה והיציאה מלפיד. (בערך כמו כביש "רבין" בירושלים שעובר מתחת לצומת הכניסה לעיר - אבל בדגם מוקטן).
 

TakeOne

New member
בבקשה. אבל אין מה להשוות!

אני חושש שיש כאן אי הבנה. המנהרות הללו אינן דו סטריות אלא חד סטריות. כל דמיון למנהרות הגדולות שאנו מכירים מכבישים בין עירוניים מקרי בהחלט. אם את מכירה את המינהרה שמובילה מכביש החוף אל האזור המסחרי בגעש - זה המודל, פחות או יותר. לפיכך, מדובר בעצם רק על היציאה מלפיד ל - 446 דרום (כיוון מודיעין). הויכוח הוא על הדרך מכיוון מודיעין אל תוך האזור המסחרי בשילת, במתחם הצפוני שלו (האזור מול הכניסה ללפיד). לא ניתן להתשמש במינהרות הללו ללא כבישי גישה והויכוח הוא על כבישי הגישה הללו - האם הגישה לתוך שילת תעבור דרך לפיד, או לא. כאן מתחיל הויכוח והוא ממשיך בשאלת מימון הפרוייקט (כמליון וחצי ש"ח למחלף הצפוני בלבד). ממליץ לך לעבור דרך מזכירות לפיד ולבקש מדינה, מזכירת הישוב, להציץ בתוכניות. אז הכל יהיה לך ברור. לילה טוב.
 

TakeOne

New member
למה חבל? הפרוייקט יבוצע במלואו!

לא צריך להתרגש מתעלול קטן של יחסי ציבור. הרי סיכמנו שהכל נועד להפעיל לחץ על מנת לנסות לשנות את תוואי הכביש ועל מנת להפיל על לפיד הוצאות גדולות יותר. לא צריך להתרגש מכל כתבה במקומונים הצעקניים שלנו. ככה עובדות המערכות הציבוריות בארץ. ספינים כאלה רצים בעיתונות הארצית והעולמית כל יום. אל דאגה. ישבו, יריבו, יכעסו, ישלימו, יסתדרו, יחתמו ובקרוב העבודות תימשכנה.
 

אירילה

New member
ובינתיים אתמול סתמו משאיות מלאות

בעפר את פתח המנהרה מצד ימין של הכביש מכוון שילת.
 

eldad at far

New member
אני חושב שזה נוהל קבוע

למניעת כניסה למקום, כל עוד הוא בגדר אתר בנייה. לכשייסתיימו עבודות המחלפים תפתחנה המנהרות.
 
למעלה