מפגרים-לא בשכונתנו

ba r2 0 1 0

New member
מפגרים-לא בשכונתנו

תושבי שכונת אליעזר יצאו לא מכבר למאבק בבניית בתי חוסים נוספים בשכונתם. לאחרונה הם גם פנו לחברי מועצת העיר בעניין, מתוך כתבת "לוקאל": ועד הפעולה בשכונה, ביניהם התושבים מרדכי ורחל קליין, יהודית קליין, גילה ושמואל כהן, יואל ואביבה ברגר, פרופ' חיים יעבץ וד''ר בלה יעבץ, ד''ר יונה ברסלר וחנוך ברסלר, ואתי ויוסף נישלוס, שלח השבוע פנייה לחברי מועצת העיר תחת הכותרת ''שינוי פני שכונת אליעזר על ידי קבלן חוסים, תוספת מבנים''. בפנייתם מבקשים חברי ועד הפעולה את סיועם של חברי מועצת העיר: ''אנו פונים אליכם, נבחרי הציבור ואחראים לפני העיר, כלפי הדור הזה והדורות הבאים. לנגד עינינו עוברת השכונה שינוי אשר אינו לדעת ורצון התושבים, שיכון החוסים מכל הארץ על ידי קבלן תמורת בצע כסף אינה תואמת לשכל הישר שבו לקבל את החלש, במשורה, ביחס לאזור וגודלו''. במכתבם מתארים חברי ועד הפעולה את השתלשלות העניינים: ''לפני כשנתיים נרכש בית ברחוב שלום עליכם בשכונת אליעזר לצורך שיכון חוסים. תחילה דובר על שישה חוסים, וקיבלנו בהבנה. קיבלנו את החלש, זאת בהנחה שכמות החוסים תהיה בהתאם לחוק. היום מספרם גדול לעין ערוך. ''זה לא מכבר רכשו הבעלים מגרש נוסף ברחוב טשרניחובסקי 114 לצורך הקמת שני בתים נוספים לשיכון חוסים. זאת כמובן בנוסף לבית ברחוב שלום עליכם 3 בשכונת אליעזר ובתים נוספים בכפר סבא, הכל לצורך שיכון חוסים מכל רחבי ארצנו. לדבריהם, במקום החדש ישוכנו כ-24 חוסים לבית. אנו מבקשים מכם שיתוף פעולה במיוחד במסגרת המונציפלית למען כולנו (כולל עבור החוסים). אנו נעשה במקביל במסגרת המשפטית, במישור הארצי, והתקשורת''. תושבים רבים מהשכונה הגיבו לנושא, חלקם אף הצטרף לוועד הפעולה במאבק נגד בניית ההוסטל. תושב השכונה, גבי גבריאלי, שאינו נמנה עם ועד הפעולה אך התוודע לנושא בעקבות הפרסום ב''קול הכפר'' אמר: ''בשכונת אליעזר קיים כבר מחסה דומה. מן הראוי שאוכלוסייה זו תמצא מקומה בשכונות נוספות בעיר. רעיון הפיזור ישקף הומניות ומוסריות כללית''. חברי המועצה מתנגדים למאבק בתכלס, שכונת אליעזר נחשבת לאחת השכונות הנחשבות יותר בעיר, וסביר להניח שהתושבים מתנגדים גם בגלל אפשרות של ירידת ערך הדירה, ואולי גם פחד שפני השכונה השקטה ישתנו... ביום שלישי תיערך עצרת מחאה מול העירייה נגד תושבי השכונה המתנגדים לאכלוס המפגרים בשכונה. מה דעתכם בנושא? האם באמת הקמה של עוד בתי חוסים בשכונה, תשנה כל כך את פני השכונה? והאם באמת יש לפזר מקומות כאלה בעיר, ולא ליצור "איזור" מסויים של בתי חוסים?
 

avital141

New member
אני בעד הקמת ההוסטל!

אני לא מסוגלת להבין את ההתנהגות של האנשים הללו,זאת פשוט בושה.החוסים האלו הם אנשים מדהימים,נחמדים וכל מי שיפגוש אותם יבין זאת. מתייחסים אליהם כמו אל מצורעים,אולי שישימו אותם על אי סגור וזהו? שכונת אליעזר על אף יוקרתה ועל אף ה"אליטה" שלה או וואט אבר לא יכולה לבוא ולהחליט מי יגור בשכונה או מי לא.אני בטוחה שאם תושבי השכונה ילמדו לקבל את "השכנים החדשים" הם יראו כמה אהבה הם מסוגלים לתת. אז תושבי שכונת אליעזר יקרים,תעשו לי טובה..תורידו את האף שלכם,קצת קר שם למעלה לא?
 

Do It Yourself

New member
פשוט גועל נפש...

לא מסוגל להבין את תושבי השכונה - "רמת החיים" שלהם דרסה להם את האנושיות.. האנשים המסכנים האלה הגיעו למצב הזה לא מבחירה! ובמקום להרגיש שמחבקים אותם - מנדים אותם. עצוב.
 

Double U

New member
פשוט חוצפה!

אנשים פשוט הדרדרו לשפל המוסר. אני מקווה מאוד שלא ייתנו לתושבי השכונה יד במאבק שלהם.
 

tamas216

New member
הכי קל לשבת ולהאשים

הכי קל לקרוא לתושבי השכונה בשמות ולהתבכיין עד מחר על רוע הלב שלהם, אך האמת היא שבתור אנשים מבחוץ מאד קשה לנו לשפוט את מצבם. אני לא תושב השכונה ולכן זו תהיה חוצפה מצידי להביע את דעתי בנושא ולבקר את האנשים הגרים במקום אבל בהחלט אני יכול להבין אותם. אינני יודע אילו אני הייתי במצבם מה אני הייתי עושה, מאד קל להאשים אבל אתם עוד צעירים, שאלו את הוריכם אם הם היו מסכימים לארח מעון שכזה בשכונתם תמורת סכום סמלי של 20 אלף דולר באם ירצו למכור את דירתם ואני בספק אם מרביתם יגידו שכן. דוגמא נוספת היא עברייני מין משוקמים, הנה, עבריינים שהחברה מנסה להחזירם למצבם הנורמטיבי ואין הרבה שכונות שיסכימו לארחם, כמובן שאין פה השוואה בין המקרים, לפחות לא ישירה, אבל צריך להודות שגם הם וגם הם הינם אנשים "מיוחדים", יוצאי דופן שלא מבינים את כללי ההתנהגות החברתיים, וככאלו הם בלתי צפויים מבחינת התנהגותם ומפה החשש (בנוסף לעניין הכספי). כפי שזה נראה לי צריך בכל מקרה לשבת עם תושבי השכונה ולדבר, לא ניתן לעשות דבר שכזה, דבר שבהחלט ניתן לצפות שיהיו לו השלכות כלכליות שליליות על האזור, מבלי לדבר עם התושבים המדוברים, אם לא הייתי יודע יותר טוב הייתי אומר שהעליהום עליהם הוא חלק נוסף ב..אולי קנאה בתושבי השכונות היותר יוקרתיות, באנשים שאולי נראה כי שפר עליהם גורלם.
 

avital141

New member
מה הקשר בכלל?!

איך אתה יכול להשוות בין עברייני מין לבין אנשים עם פיגור שכלי? אם היית אי פעם פוגש את האנשים האלה,היית מבין כמה שהם אנשים חמים שרק רוצים לתרום לקהילה,כמה שהם אוהבים ואני יכולה להגיד לך שדווקא אם ילדי השכונה יראו שחיים לידם אנשים כאלה הם יחונכו לאהוב את השונה ולהכיר אותו.
 

avital141

New member
וחוץ מזה...

קנאה בתושבי השכונות היקרות?תעשה לי טובה,ממש לא אכפת לי איפה האנשים הללו גרים ומה חשבון הבנק שלהם.אני מעדיפה לגור בפח זבל אבל להיות שלמה עם עצמי ולהיות בנאדם טוב מאשר לגור בווילה בשווי של מיליון דולר ולהיות בנאדם עם לב קר...
 

tamas216

New member
לא דברתי עלייך באופן ספציפי

ולא על אף אחד אחר מהפורום, בואי נבהיר את זה דבר ראשון. כפי שזה נראה היום במדינה (לא בכפר-סבא, לא בך) קיימת תופעה של אולי קנאה במצליחנים, כעס אולי, מאד נפוצה המחשבה שמי שהצליח כנראה עשה את זה בדרכים לא כשרות, מחשבה זו גם משתקפת מתגובתך, שימי לב שכתבת כי את מעדיפה לגור בפח זבל ולהיות בנאדם טוב מלגור בוילה ולהיות רע, דבר שלא נכון פשוט, לא כל מי שמצליח זה כתוצאה מהיותו רע ותככן. ובקשר להודעתך הראשונה, לא אמרתי שהם לא נחמדים, גם לא אמרתי שהם רעים או שאני מסכים עם חלק מתושבי השכונה, אמרתי שאני מבין אותם. מפגרים הם אנשים מיוחדים, וכאנשים מיוחדים ושונים יש חשש מפניהם, לא ניתן לדעת למה בדיוק ניתן לצפות מהם, וזה החשש (בנושא הזה), זה עד כדי כך פשוט. תקראי עוד פעם את הודעתי ותראי כי מאד נזהרתי שאף אחד לא יחשוב שמפגרים הם עברייני מין חס וחלילה, הדמיון ביניהם מתחיל ונגמר בעובדת היותם שונים, יוצאי דופן, ועם הייחוד הזה מגיע גם חשש מהרוב שאם תרצי או לא תגובתו הראשונה לשונה ממנו היא פחד.
 
אתה טועה...

הכי קל להתנגד להקמת מעון כזה בשכונה שלך, מבלי להיות במצב של האנשים האלו עם המוגבלויות. הכי קל לדחות אנשים כאלו ואחרים. הקשה הוא לקבל אנשים כאלו, לא לגרום להם להרגיש שהם בלתי רצויים, הקשה הוא לא לחשוב רק על הכסף אלא על הבני אדם.
 

rachelieli

New member
זה לא עניין של הכסף , האם גם

אתה היית מסכים שיקחו לך חלק מהאדמה שלך בשביל לבנות משהו??? אני בטוחה שלא היית מסכים שיקחו לך חדר מהבית שלך. וגם יש שם הוסטל אחד למה לא לפזר את ההוסטלים בין השכונות?
 
מימון של חברות התרופות...

רבים מהמפגרים והאוטיסטים נפגעו מההרדמה האפידורלית וממתן ויטמין k תיכף ללידה. משום כך, חברות התרופות היצרניות צריכות לסייע במימון כל ההוצאות ובפיצוי המשפחות. אל תצפו שמישהו יאשר את טענתי כיוון שמשמעותה הוא הפסקת השימוש בתרופות הנ"ל. בכל אופן - אפשר להצטרף לתביעות שכבר מתנהלות בבתי המשפט המחוזיים. לי ידוע על 2286-05 א במחוזי תל אביב (שיתוק מוחין אצל ילידת 1980). אתם מוזמנים להצטרף ללא תשלום.
 

amirosh1

New member
קראתי על זה באתר www.local.co.il

היה מעניין לקרוא http://www.local.co.il/kfar-saba/5870/articles.htm
 
למעלה