pilovich shahaf
New member
מפגש האכויות במבחן התוצאה..../images/Emo124.gif
להלן האשכול כפי שנכתב ע"י המשתמש "נחשול" באתר של רוטר...!! (לינק מצורף) יוסי שריד טלפן לרב שלמה אבינר !! ועוד קודם שאפרט את הפרטים, חשוב לי כמי שרואה את הרב אבינר כרבו המובהק להבהיר בקצרה כמה נקודות, שמבחינתי מותר לכל פרשן עיתונות לעשות בהן שימוש (ממולץ לקרוא הכל): א. הרב שירת כסגן בצה"ל כחייל קרבי ולא ברבנות. הוא "זכה" להילחם במלחמות ישראל החל ממלחמת יום הכיפורים. הרב אינו משרת עוד במילואים, משום שעבר את הגיל. ב. הרב היה כשליח של המוסד במדינה ערבית אוייבת. ג. הרב אינו נמנה על המגזר החרדי ומכווין את שומעי לקחו לצבא בכלל ולחילות קרביים בפרט. ד. הרב מוסמך כ"פוסק הלכה", אך המאמר שכתב אינו הלכתי, עניין שכל חובש כיפה יוכל להבחין בו. ה. הרב אוחז בגישה ה"ממלכתית" הרואה במדינת ישראל ערך עליון. ממילא צה"ל, זרועו החשובה של המדינה הוא יקר בעיניו ויש לשמור עליו מכל כירסום - פנימי וחיצוני. ו. ניתן לראות בהשקפה הממלכתית חוט ששוזר רבות מפסיקותיו של הרב. לדוגמא: 1. אסור לעבור על אף חוק, לרבות חציית מעבר חציה באור אדום בשלוש לפנות בוקר וכיו"ב. 2. יום הזיכרון נתפס בעיני הרב כמחליש את המוראל הלאומי כאשר נקבע כיום נפרד מיום העצמאות. לדעת הרב ראוי היה ששניהם יהיו באותו יום, אך מאחר שקשה לאנשים לשלב בין שמחה ועצב - טוב שמלכתחילה נקבעו כימים נפרדים. 3. מתוך עשרה רבנים שקראו בזמנו לחיילים לסרב פקודה לפנות מחנות צה"ל, היה הרב היחיד שהתנגד בנחרצות. בשיחות פנימיות יצא קשות כנגד ההוראה לסרב. 4. הרב שולל פעולות מחתרתיות מכל סוג שהוא. תחת שרביט הנהגתו נמצאים הישוב בית אל א ומפעל ההתיישבות בעיר העתיקה בירושלים הפועלים בתיאום מלא עם הצבא/המשטרה. ז. לאחרונה התייחס הרב גם למיני-מחתרת שתפס השב"כ, ואמר שיתכן שמדובר בקבוצות שוליים לא ציוניות (גבעונים, ברסלבים וכד´), שמעשיהם נובעים מטעות ובילבול. אך אם המדובר באנשים ציונים, יתכן שבאופן תיאורטי על פי דין תורה יוכל בית דין לגזור עליהם אף גזר דין מוות. ככה שהסרבנים והמלשינים אינם לבד, וכך הוא לגבי כל "מורד במלכות". ח. לגבי סרבנים חרדים, הרב כמובן בעד גיוסם, אך לא מאמין שניתן לעשות זאת בכפיה. לא ניתן לבוא בטענות לצעיר חרדי שאינו מתגייס, משום שהוא כבול למערכת משפחתית-חברתית מסוימת בעלת נורמות מסוימות, שהתמרדות נגדה עלולה לגרום להקאתו. ואולם, באופן עקרוני, אלו, כמו משתמטים משאר הציבור המשתמטים ממניעים אישיים ולא אידיאולוגיים ראויים באופן תיאורטי לעונש כלשהו שאינו מוות. ט. לגבי הסיפור עם יוסי שריד. המקרה קרה לפני כמה שנים. הייתי בישיבתו של הרב והטלפון הציבורי צילצל. "שלום, זו הישיבה של הרב אבינר?" שאל הקול מהעבר השני, "כן" עניתי והדובר ביקש לשוחח עם הרב. "מי מבקש?" "השר יוסי שריד" (בזמנו הוא היה שר החינוך או השר לאיכות הסביבה). קראתי לרב מארוחת צהריים. הרב דיבר עם השר כדקה. מאוחר יותר נודע לי שהשר התקשר לרב לומר "יישר כח!" על דברים שנשא הרב על אהבה באומה ששודרו בפינתו ב... (לא תאמינו) - ערוץ 7! מסתבר שגם כבוד השר מקשיב. אני מניח שלא מאזין קבוע... http://rotter.net/forum/scoop/86400.shtml
להלן האשכול כפי שנכתב ע"י המשתמש "נחשול" באתר של רוטר...!! (לינק מצורף) יוסי שריד טלפן לרב שלמה אבינר !! ועוד קודם שאפרט את הפרטים, חשוב לי כמי שרואה את הרב אבינר כרבו המובהק להבהיר בקצרה כמה נקודות, שמבחינתי מותר לכל פרשן עיתונות לעשות בהן שימוש (ממולץ לקרוא הכל): א. הרב שירת כסגן בצה"ל כחייל קרבי ולא ברבנות. הוא "זכה" להילחם במלחמות ישראל החל ממלחמת יום הכיפורים. הרב אינו משרת עוד במילואים, משום שעבר את הגיל. ב. הרב היה כשליח של המוסד במדינה ערבית אוייבת. ג. הרב אינו נמנה על המגזר החרדי ומכווין את שומעי לקחו לצבא בכלל ולחילות קרביים בפרט. ד. הרב מוסמך כ"פוסק הלכה", אך המאמר שכתב אינו הלכתי, עניין שכל חובש כיפה יוכל להבחין בו. ה. הרב אוחז בגישה ה"ממלכתית" הרואה במדינת ישראל ערך עליון. ממילא צה"ל, זרועו החשובה של המדינה הוא יקר בעיניו ויש לשמור עליו מכל כירסום - פנימי וחיצוני. ו. ניתן לראות בהשקפה הממלכתית חוט ששוזר רבות מפסיקותיו של הרב. לדוגמא: 1. אסור לעבור על אף חוק, לרבות חציית מעבר חציה באור אדום בשלוש לפנות בוקר וכיו"ב. 2. יום הזיכרון נתפס בעיני הרב כמחליש את המוראל הלאומי כאשר נקבע כיום נפרד מיום העצמאות. לדעת הרב ראוי היה ששניהם יהיו באותו יום, אך מאחר שקשה לאנשים לשלב בין שמחה ועצב - טוב שמלכתחילה נקבעו כימים נפרדים. 3. מתוך עשרה רבנים שקראו בזמנו לחיילים לסרב פקודה לפנות מחנות צה"ל, היה הרב היחיד שהתנגד בנחרצות. בשיחות פנימיות יצא קשות כנגד ההוראה לסרב. 4. הרב שולל פעולות מחתרתיות מכל סוג שהוא. תחת שרביט הנהגתו נמצאים הישוב בית אל א ומפעל ההתיישבות בעיר העתיקה בירושלים הפועלים בתיאום מלא עם הצבא/המשטרה. ז. לאחרונה התייחס הרב גם למיני-מחתרת שתפס השב"כ, ואמר שיתכן שמדובר בקבוצות שוליים לא ציוניות (גבעונים, ברסלבים וכד´), שמעשיהם נובעים מטעות ובילבול. אך אם המדובר באנשים ציונים, יתכן שבאופן תיאורטי על פי דין תורה יוכל בית דין לגזור עליהם אף גזר דין מוות. ככה שהסרבנים והמלשינים אינם לבד, וכך הוא לגבי כל "מורד במלכות". ח. לגבי סרבנים חרדים, הרב כמובן בעד גיוסם, אך לא מאמין שניתן לעשות זאת בכפיה. לא ניתן לבוא בטענות לצעיר חרדי שאינו מתגייס, משום שהוא כבול למערכת משפחתית-חברתית מסוימת בעלת נורמות מסוימות, שהתמרדות נגדה עלולה לגרום להקאתו. ואולם, באופן עקרוני, אלו, כמו משתמטים משאר הציבור המשתמטים ממניעים אישיים ולא אידיאולוגיים ראויים באופן תיאורטי לעונש כלשהו שאינו מוות. ט. לגבי הסיפור עם יוסי שריד. המקרה קרה לפני כמה שנים. הייתי בישיבתו של הרב והטלפון הציבורי צילצל. "שלום, זו הישיבה של הרב אבינר?" שאל הקול מהעבר השני, "כן" עניתי והדובר ביקש לשוחח עם הרב. "מי מבקש?" "השר יוסי שריד" (בזמנו הוא היה שר החינוך או השר לאיכות הסביבה). קראתי לרב מארוחת צהריים. הרב דיבר עם השר כדקה. מאוחר יותר נודע לי שהשר התקשר לרב לומר "יישר כח!" על דברים שנשא הרב על אהבה באומה ששודרו בפינתו ב... (לא תאמינו) - ערוץ 7! מסתבר שגם כבוד השר מקשיב. אני מניח שלא מאזין קבוע... http://rotter.net/forum/scoop/86400.shtml