מפגש עם ראש המנהל

מפגש עם ראש המנהל

היום התקיימה פגישה בין מזכירות הסניף הישראלי של ה- EAA לבין ראש מנהל התעופה, מר עמוס אמיר. דו"ח מפורט יימסר במפגש הסניף ב-31/08/02. אולם, ראש המנהל ביקש מאיתנו להעביר לידיעת העוסקים בתעופה הספורטיבית כי המנהל יוזם כריתת אמנת בטיחות טיסה עם כל האירגונים העוסקים בתעופה הספורטיבית במדינה. נוסח האמנה הועבר כבר לידי יו"ר אגודת האז"מים ואני מביא כאן את נוסח האמנה המוצעת. יש לציין כי קבלת האמנה תהיה וולונטארית ובאחריות האגודות השונות כאשר הקו המנחה הוא בקרה עצמית של העוסקים בכל תחום ותחום. אני קורה מכאן לחברי האגודות השונות, להענות בחיוב לענין האמנה מאחר ובכך נוכיח למנהל כי אנו מסוגלים לפקח ולנהל את ענין הבטיחות (שבנפשנו הוא) וע"י זה תסלל הדרך לשיתוף פעולה קונסטרוקטיבי בין המנהל לבין העוסקים בתעופה להנאתם. וזהו נוסח האמנה, כפי שהועבר אלינו ע"י ראש המנהל: א. המטרה להגביר את בטיחות הטיסה ב(כלי הטייס של האגודה הרלוונטית). ב. השיטה 1. האגודה תמליץ לראש מנהל התעופה על רשימה של עד עשרה טייסים אשר מוכנים, בהתנדבות, לפעול כנאמני בטיחות טייס. 2. הנאמנים ייבחרו על פי נסיונם התעופתי, רמתם האישית כטייסים ועברם בתפקידי ניהול ופיקוד שונים. 3. יעדם של הנאמנים יהיה לפתוח עינים ואזניים בזמן פעילותם הטיסתית באויר ובמתקני התעופה השונים ולאתר מפגעים והתנהגות טיסתית בלתי-בטיחותית ולהעיר עליהם לטייסים עצמם, לחברות התעופה, למכוני הבדק ולמנהל התעופה. 4. בסמכותם, אשר תוכר באמצעות אמנה משותפת לאגודה ולמנהל התעופה, יהיה לבחור בין הערה "מתקנת" לטייסים עבריני בטיחות לבין הטלת חובה עליהם לדווח על תקריות בטיחותיות למנהל. כמובן שתשמר להם הזכות לדווח ישירות על כך למנהל. 5. מחלקת המבצעים במנהל התעופה האזרחית תחוייב בהענות קונקרטית לכל דיווח מסוג זה שיגע אליה לטייס המדווח, לנאמן הבטיחות ולאגודה. עד כאן לשון האמנה המוצעת. אני חושב כי יש לקבל את האמנה הנ"ל (אם כי אפשר לדון על פרטים כאלו או אחרים) כ, בסופו של דבר, מדובר בבטיחות טיסה שכולנו מחוייבים לה. אני חושב אריאל אריאלי סגן יו"ר EAA ISRAEL #1346
 
התעופה הספורטיבית ???

תבהיר בבקשה,לפני הכל, מה זה ת.ספורטיבית ומי כלול בה מבחינת מטוסים וטייסים. האם המטרה הסופית היא ליצור אגודה המנותקת מהמינהל ומקיימת "אורח חיים" עצמאי בשטח? מעבר לכך: יהיו לאגודה כלי אכיפה? האם הם משא"ז של המינהל? האם נותנים לחתול לשמור על השמנת???? מדוע אתה פונה לאגודות השונות בפורום זה?-אין לך קשר איתם? תודה
 
תעופה ספורטיבית

בלי להכנס יותר מידי להגדרות, תעופה ספורטיבית היא תעופה שהעוסקים בה עושים זאת מתוך תחביב ואהבה ולא כפרנסה. לתעופה הספורטיבית ענפים רבים: קריאת בטאוני חיל האויר, בניית דגמי נייר ופלסטיק של מטוסים, טיסנים ( דאונים, ממונעים, נהוגי כבלים ונשלטי רדיו), גלשני אויר, מצנחי רחיפה, מצנחים ממונעים רגליים, מצנחים ממונעים גלגליים, דאונים, אולטראלייטים ומטוסים רגילים (GA) - ואם שכחתי מישהו - אני מתנצל. סניף ה-EAA נוצר ע"מ לשמש כעין "ארגון על" המאגד בתוכו את כל הענפים. אני רוצה להדגיש כי אין ולא תהיה לנו כוונה, לבא במקום גופים קיימים אלא לאגד את האנשים אשר תחביבם תעופה. אנו מאמינים כי ע"י התארגנות תחת גגו של ה-EAA ניתן להגיע להישגים שכל גוף בנפרד לא יוכל להגיע אליהם. פגישתנו, היום, עם ראש המנהל, היתה צעד ראשוני אשר פעולות רבות יבואו בעיקבותיו. בין השאר, מזומנות לנו פגישות עם שר התחבורה ועם שר המדע והספורט וכן עם חברי כנסת חובבי תעופה (וכבר נוצרה תחילת ההתקשרות איתם). כל זאת ע"מ להגיע להסכמה רחבה ולשנות ולהתאים את החקיקה בכל הקשור בתעופה האזרחית הספורטיבית (ואולי לעזור במקצת לפתור את "הפלונטר" שבהבנת הנקרא כפי שעלה במספר דיונים כאן בפורום). כפי שעולה מהאמנה, שראש המנהל ביקש מאיתנו להעביר לאגודות השונות, יש כאן תחילתו של תהליך שבו המנהל מתחיל לתת אמון ביכולתן של האגודות לדאוג בצורה אחראית לנושא הבטיחות וזהו, כאמור, רק צעד ראשון, בדרך הארוכה שבה המנהל ישתף פעולה עם העוסקים בתעופה הספורטיבית למען קידום האינטרסים שלהם תוך שמירה על מסגרות חוקיות ובטיחויות. ולשאלתך בקשר לאגודות האחרות. פניתי באמצעות הפורומים השונים גם לאגודות האחרות, אך תתפלא לדעת כמה אנשים מאגודות אחרות משתתפים בפורום זה (אם גם, בצורה פסיבית)! והערה אישית, אם אנו רוצים לשמור על אותם משתתפים פסיביים, אנחנו מחוייבים לתרבות דיבור וכיבוד הזולת של הכותבים בפורום. אריאל אריאלי
 
הרחבה להסברך המפורט

תודה עבור התשובה המפורטת אם הבנתי נכון אזי פעילותך מחליפה את שאר הארגונים כמו אגודת התעופה ואגודת האולטרלייט (שאני לא חבר בשתיהן) שמעתי על פעילות האגודות האלו בנושאים שונים,גם מול המינהל וגם מול משרד התחבורה(פורסם לא מזמן)ועכשיו,הצלחת לבלבלני לגמרי. מי הוא מי בכל התחום?-איזו אגודה או אירגון מטפלים במה? אשמח אם תוכל להרחיב עוד קצת על מנת להתיר את ה"פלונטר"המתואר להערתך האישית,לגבי תרבות הדיבור-מקווה שלא כיוונת אלי. חושב שהייתי ענייני לחלוטין ומתוך גילוי עניין. תודה מראש
 
הרחבה

הרעיון הוא כי ארגון גג יהנה ממספר רב של חברים אשר יחזקו את האירגון. ברור כי לכל גוף בנפרד יש האינטרסים שלו. והגוף יעמוד לבדו מול הממסד. אם יהיה ארגון גג, חברי גופים אחרים יתמכו בקבוצות החברות בארגון ובכך יתעצם כוחם וניתן יהיה להגיע להישגים הרבה יותר טובים. אני חוזר ומדגיש בפעם , אני לא יודע כמה, כי אין בכוונתנו לבא במקום גופים אחרים! הבסיס להצטרפות אלינו הוא אישי! ואל נשכח את תמיכת אירגון האם האמריקאי! אריאל
 
מה יש יותר, טייסים או אגודות?

בבורותי נכשלתי מלעקוב אחר הגיניאולוגיה של כלל הגופים הפועלים תחת האגודות הוולונטאריות ואגודות הגג שלהן הכפופות לאגודת העל. מה האינטרסים ומה סדר הכפיפויות של כל אחת ואחת מהן (בלי לזלזל, חלילה בארגוני אם אמריקאיים, אירופאיים ואינטרגאלאקטיים אחרים). סתם עולה בדעתי השאלה מניין צץ הצורך הזה להתארגן ולהתאגד ולמלא תפקידים ולהתווכח ולנסות לעזור ולהצליח או לא, והכל בהתאם לדברי שייקספיר ב "הסערה": גם מסחבה לחה נתן לסחוט מבול.... זה בכלל לא תעופתי, ובאמת שאיני מעוניין לעלוב באנשים, אשר חלקם כבר נעלבו משום מה מדברי הלא-אחראיים (כמובן) בעניין אגודת התעופה מלפני ימים אחדים, אולם כל זה מזכיר לי את שכני לשעבר, המנוח נתן יוכל. יוכל היה סוכן ביטוח אמיד כאשר הייתי ילד ממשפחה די דלת אמצעים ברמת גן. היה לי כלב מעורב קטן בשם דובי. לא תואר ולא הדר היו לו, מין עכברוש מעורב ונבחן היה. אותו נתן יוכל תיעב חיות וניסה לשדל את אמי למסור את הכלב אשר נביחותיו הטרידוהו. הבטיח לי אלבום בולים, כסף ומה לא, רק שייעקר דובי הנורא מן השכונה. עד שיום אחד ילדיו של יוכל ביקשו כלב. טרח והביא להם איזה מפלצת קטנה, שנאוצר זעיר ורע מזג אשר הפליא בנשיכותיו לכל עובר אורח בשכונה, והיה מצווח ככרוכיה מן המרפסת אם חלילה היתה עוברת מכונית 300 מטרים ממעונו. "דותן" קראו לאותו הכלב, ומשפחת יוכל כינתה את אהובם בשם החיבה "דותסל´ה"... ואתם תשאלו, ובצדק, מה הקשר? הקשר הוא זה שלאחר חלוף חודש ימים מהבליח דותסל´ה לעולמנו, נודע לי כי מר נתן יוכל נתמנה לתפקיד "יושב ראש האגודה הישראלית לשנאוצר ננסי" (!) ולא סתם, אלא בשורה מתחת נכתב "אגודה הכפופה לאיגוד הישראלי לכלבנות" (!!!) אז שיסלחו לי כל נשואי הפנים ורמי המעלה, משרתי הציבור בזכות ובחסד, וימחלו לי, לאזוב הקיר, אשר העז ופגע בציפור נפשם וההין להטיל ספק בכל עניין ההתאגדות הקומפולסיבי הזה. בשמחות, אבי
 

umbo

New member
הערה והארה

אני לא שולל את זכותו של כל אחד להקים איזו אגודה שהוא רוצה,בטח אם היא פועלת לקידומו של נושא חיובי כל שהוא. אבל וזה א ב ל גדול - בישראל פועל גוף שחוקית הוא המיצג את ישראל בכל פעילות תעופתית בינ"ל אזרחית וזהו קלוב התעופה לישראל. גם אם לדוגמא, חיל האויר ירצה לרשום איזה שהוא שיא עולמי ב F.A.I הדבר חייב יתבצע רק דרך קלוב התעופה שהוא נציג ישראל ב F.A.I. אם הפעילות של קלוב התעופה יעילה\טובה\מקדמת\מספיקה (מחק את המיותר) זה סיפור אחר. בקיצור, למה שאני חותר הוא שאם אתה רוצה להקים עוד ארגון תעופתי - יבוסם לך אבל א ת ה צריך לצרף אותו מתחת ארגון הגג שנקרא קלוב התעופה לישראל, ולא ההיפך.
 
רן. לצערי אתה טועה בהבנת הענין

ייתכן כי לא הסברתי נכון. אך אין כוונה לדווח למנהל כעיקרון, אלא דוקא "לסגור עניינים " בבית. רק במקרה שטייסים יתחילו לזלזל, רק אז, יימסר דיווח למנהל. אריאל
 

רן בג

New member
מה זה "לסגור" ענינים בבית??

מזכיר לי את הקיבוצים שכל ההטרדות המינית שלהם היו "נסגרות" בזמנו ב"שיחות משק"... רעיון זה הוצע בזמנו לאגודת האז"מ ואני סירבתי להסכים לו מהסיבות הבאות:- 1. אם אתם (מינהל התעופה) רוצים שאנו נפקח על החברים - תנו לנו סמכויות ענישה. (המינהל לא הצליח להתמודד עם כך). 2. אם אתם רוצים שנפקח על קיום התקנות - תנו לנו סמכות להגדרת תקנות שינויים וניסוחם. (המינהל לא הלך לקראתנו בנושא). כלומר:- אחריות וסמכות הולכים ביחד. אנו לא באנו "להחליק" הפרות חוק של חברים ולענות על בעיות כ"א של המינהל. יש להעביר את כל הנושא לאגודות המתאימות כולל רויזיה שלמה בתקנות ובחוקים "הלא מתאימים" (בלשון המעטה..)
 
המבחן הוא מבחן התוצאה?

רק שמה שעלול לקרות זה שאותם משגיחים , על מנת להוכיח את יעילותם , יתחילו להלום ואני לא מוכן שזה יקרה. אסור שטייסים שבאו להנות מתחביב - יתחילו לפחד כל הזמן!
 
שיפעלו במסגרת קלוב התעופה לישראל

נראה לי שכל התשובות קיימות דרך הפדרציה העולמית לתעופה ה- F.A.I ש-ק.ה.ל (קלוב התעופה לישראל) מייצגה כאן. אינני מבין מדוע דווקא עכשיו, כשצריכים להתאחד וליישר קו בין כולנו לבין מנהל התעופה האזרחית, כאשר עומד בראשה ראש חדש, הנשמע פתוח לשינויים, מדוע דווקא עכשיו מתחילה התפלגות מיותרת שרק תקטין את סיכויינו לשפר את עתידנו. בואו ניישר כולנו קו ונפעל במסגרת ק.ה.ל אליו שייכים רובנו.
 
למעלה