אריאל אריאלי
Member
מפגש עם ראש המנהל
היום התקיימה פגישה בין מזכירות הסניף הישראלי של ה- EAA לבין ראש מנהל התעופה, מר עמוס אמיר. דו"ח מפורט יימסר במפגש הסניף ב-31/08/02. אולם, ראש המנהל ביקש מאיתנו להעביר לידיעת העוסקים בתעופה הספורטיבית כי המנהל יוזם כריתת אמנת בטיחות טיסה עם כל האירגונים העוסקים בתעופה הספורטיבית במדינה. נוסח האמנה הועבר כבר לידי יו"ר אגודת האז"מים ואני מביא כאן את נוסח האמנה המוצעת. יש לציין כי קבלת האמנה תהיה וולונטארית ובאחריות האגודות השונות כאשר הקו המנחה הוא בקרה עצמית של העוסקים בכל תחום ותחום. אני קורה מכאן לחברי האגודות השונות, להענות בחיוב לענין האמנה מאחר ובכך נוכיח למנהל כי אנו מסוגלים לפקח ולנהל את ענין הבטיחות (שבנפשנו הוא) וע"י זה תסלל הדרך לשיתוף פעולה קונסטרוקטיבי בין המנהל לבין העוסקים בתעופה להנאתם. וזהו נוסח האמנה, כפי שהועבר אלינו ע"י ראש המנהל: א. המטרה להגביר את בטיחות הטיסה ב(כלי הטייס של האגודה הרלוונטית). ב. השיטה 1. האגודה תמליץ לראש מנהל התעופה על רשימה של עד עשרה טייסים אשר מוכנים, בהתנדבות, לפעול כנאמני בטיחות טייס. 2. הנאמנים ייבחרו על פי נסיונם התעופתי, רמתם האישית כטייסים ועברם בתפקידי ניהול ופיקוד שונים. 3. יעדם של הנאמנים יהיה לפתוח עינים ואזניים בזמן פעילותם הטיסתית באויר ובמתקני התעופה השונים ולאתר מפגעים והתנהגות טיסתית בלתי-בטיחותית ולהעיר עליהם לטייסים עצמם, לחברות התעופה, למכוני הבדק ולמנהל התעופה. 4. בסמכותם, אשר תוכר באמצעות אמנה משותפת לאגודה ולמנהל התעופה, יהיה לבחור בין הערה "מתקנת" לטייסים עבריני בטיחות לבין הטלת חובה עליהם לדווח על תקריות בטיחותיות למנהל. כמובן שתשמר להם הזכות לדווח ישירות על כך למנהל. 5. מחלקת המבצעים במנהל התעופה האזרחית תחוייב בהענות קונקרטית לכל דיווח מסוג זה שיגע אליה לטייס המדווח, לנאמן הבטיחות ולאגודה. עד כאן לשון האמנה המוצעת. אני חושב כי יש לקבל את האמנה הנ"ל (אם כי אפשר לדון על פרטים כאלו או אחרים) כ, בסופו של דבר, מדובר בבטיחות טיסה שכולנו מחוייבים לה. אני חושב אריאל אריאלי סגן יו"ר EAA ISRAEL #1346
היום התקיימה פגישה בין מזכירות הסניף הישראלי של ה- EAA לבין ראש מנהל התעופה, מר עמוס אמיר. דו"ח מפורט יימסר במפגש הסניף ב-31/08/02. אולם, ראש המנהל ביקש מאיתנו להעביר לידיעת העוסקים בתעופה הספורטיבית כי המנהל יוזם כריתת אמנת בטיחות טיסה עם כל האירגונים העוסקים בתעופה הספורטיבית במדינה. נוסח האמנה הועבר כבר לידי יו"ר אגודת האז"מים ואני מביא כאן את נוסח האמנה המוצעת. יש לציין כי קבלת האמנה תהיה וולונטארית ובאחריות האגודות השונות כאשר הקו המנחה הוא בקרה עצמית של העוסקים בכל תחום ותחום. אני קורה מכאן לחברי האגודות השונות, להענות בחיוב לענין האמנה מאחר ובכך נוכיח למנהל כי אנו מסוגלים לפקח ולנהל את ענין הבטיחות (שבנפשנו הוא) וע"י זה תסלל הדרך לשיתוף פעולה קונסטרוקטיבי בין המנהל לבין העוסקים בתעופה להנאתם. וזהו נוסח האמנה, כפי שהועבר אלינו ע"י ראש המנהל: א. המטרה להגביר את בטיחות הטיסה ב(כלי הטייס של האגודה הרלוונטית). ב. השיטה 1. האגודה תמליץ לראש מנהל התעופה על רשימה של עד עשרה טייסים אשר מוכנים, בהתנדבות, לפעול כנאמני בטיחות טייס. 2. הנאמנים ייבחרו על פי נסיונם התעופתי, רמתם האישית כטייסים ועברם בתפקידי ניהול ופיקוד שונים. 3. יעדם של הנאמנים יהיה לפתוח עינים ואזניים בזמן פעילותם הטיסתית באויר ובמתקני התעופה השונים ולאתר מפגעים והתנהגות טיסתית בלתי-בטיחותית ולהעיר עליהם לטייסים עצמם, לחברות התעופה, למכוני הבדק ולמנהל התעופה. 4. בסמכותם, אשר תוכר באמצעות אמנה משותפת לאגודה ולמנהל התעופה, יהיה לבחור בין הערה "מתקנת" לטייסים עבריני בטיחות לבין הטלת חובה עליהם לדווח על תקריות בטיחותיות למנהל. כמובן שתשמר להם הזכות לדווח ישירות על כך למנהל. 5. מחלקת המבצעים במנהל התעופה האזרחית תחוייב בהענות קונקרטית לכל דיווח מסוג זה שיגע אליה לטייס המדווח, לנאמן הבטיחות ולאגודה. עד כאן לשון האמנה המוצעת. אני חושב כי יש לקבל את האמנה הנ"ל (אם כי אפשר לדון על פרטים כאלו או אחרים) כ, בסופו של דבר, מדובר בבטיחות טיסה שכולנו מחוייבים לה. אני חושב אריאל אריאלי סגן יו"ר EAA ISRAEL #1346