מפוחדת וחרדה! מישהו יכול לעזור?

מפוחדת וחרדה! מישהו יכול לעזור? ../images/Emo12.gif

היי לכם, אז עכשו זה סופי: בשנת הלימודים הקרובה אני מורה בכיתה ה´!! אני לא יודעת איך לאכול את זה... בארבע שנים האחרונות הייתי בכיתות א´-ב´, ובשנת הלימודים הקרובה (שנפתחת ביום שלישי הקרוב) בכיתה ה´ מקדמת. 8 ילדות לקויות למידה. לא יודעת מאיפה להתחיל להתכונן, לא מכירה את הגיל, את הרמה, ומה להכין לפתיחה... בקיצור, היסטרית לגמרי. למישהו יש רעיונות בשבילי??
(לפחות ליום הראשון)
 

bis fd

New member
בהצלחה

את תסתדרי בטוח הילדות גדולות. הכרות וציפיות תמיד עובד פי כמה בגיל בוגר שוב בהצלחה ביאטריס
 

bis fd

New member
בהצלחה

את תסתדרי בטוח הילדות גדולות. הכרות וציפיות תמיד עובד פי כמה בגיל בוגר שוב בהצלחה ביאטריס
 

ronen1981

New member
לא להיות בחרדה ולא לחוצה.

הינה כמה רעיונות : תחילה תנסי לברר מי היו המורות שלימדו בשנים עברו את כיתה ה המדוברת ותנסי ליצור קשר איתן ולהתיעץ איתן. שנית תנסי להסיג חוזרים של תוכנית הלימוד לכיתה ה ולעבור עליהם וכולי אני מאמין שהיכרות טובה יותר מצידך עם החומר תעזור לך להקטין את החששות והחרדה. בגדול כיתה ה מדובר בגילאי ה11 בערך שזה ילדים בוגרים דיו ומבינים עד מאוד. ביום הראשון תוכלי לעשות משחקי הכרות בין הילדים השונים ובינם אליך,אולי קצת לבקש שכל אחד יספר על עצמו ואת על עצמך ודרישות שיש לך כמורה וכולי....ולהתחיל את תוכנת הלימודים באופן קליל יחסית.
 
תודה| רונן!

אכן הערב התעוררתי מההלם
| וערכתי כמה שיחות טלפון, קבלתי רעיונות והנחיות. מקווה לצנוח לזה בקלות יחסית, לקלוט מהר את הרמה והיכולות, ולעשות את זה הכי טוב שאפשר.
 

Diana M

New member
אוריתוש, את לא היסטרית../images/Emo8.gif

את סתם מתרגשת וזה הכי טבעי בעולם. ילדות בכתה ה´ הן כבר נערות קטנות. ממש בראשית גיל ההתבגרות. אין לי ספק כי את בגישתך התומכת והאוהבת הולכת להפוך לא רק למורה מוצלחת שלהן אלא גם לחברה תומכת. אז קחי נשימה ו...תתחילי לעבוד. באופן כללי, ישנן שתי גישות מרכזיות האחת זו אשר תומכת באיסוף כל החומר על התלמידים טרם הכניסה לכתה והערכות בהתאם. והשניה הכרות "נקיה" עם התלמידים לפני איסוף החומר. אני אישית בעד השניה. קחי לעצמך את החודש הראשון שהוא חודש חגים בכל מקרה. עשי הכרות עם תלמידותיך ואחרי כן תתחילי ללמוד את הצרכים שלהן. מבטיחה להיות כאן לתמוך וללוות היכן שאוכל. בהצלחה יקירה
 
../images/Emo51.gif תודהההההה!

אני לא יכולה ממש לאמץ את גישתך לגמרי, כי אז מה יעשו בחודש הראשון? חייבים ללמוד משהו, וגם ללמוד על החגים, לא? אבל בהחלט לוקחת את הימים הראשונים לגישוש. תודה על התמיכה, אזדקק לה...
|
 

Diana M

New member
ברור שחייבים ללמוד

ועליך אכן להכין עצמך עם מערכי שיעור אטרקטיביים ומוכנים להפליא. על מנת לעודד את תלמידותיך ולייצר מוטיבציה ללימודים. כוונתי היתה שאל לך להתחיל לאסוף מידע לגבי כל תלמידה כבר כעת אלא לתת לעצמך הזדמנות תחילה להכיר אותן מבלי להיות מושפעת מ"ההיסטוריה שלהן". בענין תוכניות ומערכי שיעור תוכלי להעזר במדריכת החינוך המיוחד שלכם כמו כן הייתי ממליצה שתהפכי לחלק מצוות השכבה של ה´ ותאמצי את תוכנית הלימודים והפעילויות המקובלות בשכבה תוך התאמת רמת הפעילויות לתמידותיך. (בנושא חגים, למשל) שוב בהצלחה!
 
לדיאנה שלום רב!

רק עכשיו שמתי לב לתגובתך לאוריתוש, וזוהי התגובה הטובה ביותר שאפשר לתת לנושא כזה, לדעתי המורה צריכה להתאים את עצמה לתלמידים שלה, וחשוב מזה:היא צריכה לגלות איכפיתיות למצוקות שהתלמידים מעלים בפניה. גם נושא המוטיבציה ללימודים חשוב מאוד, המורה צריכה לעודד את התלמיד ללמוד, ולהגיע להישגים למרות המוגבלות. אני יכולה להגיד מנסיון שהמלאכית שלי נתנה לי מוטיבציה ללימודים, דחפה אותי ברגעים הקשים, וכך זה צריך להיות. המשיכי לתת תשובות חכמות! ממני, ליאת.
 
למעלה